Hjælp til at finde bærbar computer til gaming

sarah
Indlæg: 26
Tilmeldt: 6. nov 2018, 09:48
Kort karma: 1
Likede indlæg: 54

Hjælp til at finde bærbar computer til gaming

Indlægaf sarah » 8. feb 2024, 15:09

Jeg er på udkig efter en ny bærbar computer til gaming, bl.a. til planet zoo, cities skyline og andre krævende spil. Jeg spiller på nuværende tidspunkt på en ASUS VivoBook Pro 15 N580VD. En gammel computeren efterhånden, som har problemer med at følge med når jeg spiller. Jeg aner ikke en dyt om hvilken computer der er egnet, og har generelt ikke sønderligt meget forstand på hvad en computer skal indeholde for at spille de nævnte spil. Jeg har i mange år været glad for ASUS, men er også åben for andre mærker. Budget er omkring de 5000 plus/minus med mindre det er urealistisk - hvis langt mindre kan gøre det er det også kun et plus. Hvis det kan lade sig gøre må computeren gerne se lidt “pæn ud”, da jeg ikke er så vild med gamer-computer looket, men det er ikke et must. Nogen der har et bud på en model?
0
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6516
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14486

Re: Hjælp til at finde bærbar computer til gaming

Indlægaf Mangoness » 8. feb 2024, 15:47

Hvis du søger efter f.eks. "planet zoo recommended requirements", så kommer der de anbefalede requirements frem til de forskellige spil :)

Et eksempel på Planet zoo:
planet zoo.png


Cities skyline:
cities skyline.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
sarah
Indlæg: 26
Tilmeldt: 6. nov 2018, 09:48
Kort karma: 1
Likede indlæg: 54

Re: Hjælp til at finde bærbar computer til gaming

Indlægaf sarah » 8. feb 2024, 16:20

Mangoness skrev:Hvis du søger efter f.eks. "planet zoo recommended requirements", så kommer der de anbefalede requirements frem til de forskellige spil :)

Et eksempel på Planet zoo:
planet zoo.png


Cities skyline:
cities skyline.png


Mange tak, men problemet er lidt at jeg ikke rigtig forstår mig på det. For mig er det bare en masse tal og bogstaver der forvirre mig ydeligere :gruble:
0
Brugeravatar
AFK
Indlæg: 3078
Tilmeldt: 6. maj 2022, 10:54
Kort karma: 42
Likede indlæg: 5309

Re: Hjælp til at finde bærbar computer til gaming

Indlægaf AFK » 8. feb 2024, 16:46

sarah skrev:
Mangoness skrev:Hvis du søger efter f.eks. "planet zoo recommended requirements", så kommer der de anbefalede requirements frem til de forskellige spil :)

Et eksempel på Planet zoo:
planet zoo.png


Cities skyline:
cities skyline.png


Mange tak, men problemet er lidt at jeg ikke rigtig forstår mig på det. For mig er det bare en masse tal og bogstaver der forvirre mig ydeligere :gruble:


Smut ned til den nærmeste elektronikforretning, der sælger computere. Vis dem de systemkrav, som Mangoness fandt til dig, og spørg efter en model, der kan matche det.
1
You can't truly call yourself "peaceful" unless you're capable of great violence. If you're not capable of violence, you're not peaceful. You're harmless.

Important distinction.
Cornus
Indlæg: 141
Tilmeldt: 10. okt 2022, 08:11
Kort karma: 1
Likede indlæg: 21

Re: Hjælp til at finde bærbar computer til gaming

Indlægaf Cornus » 3. mar 2024, 15:46

Jeg undrer mig lidt over, hvorfor man bør installere sp1/sp2 på sin windows 7, hvis man alligevel kun bruger den offline..? For man kan da vist ikke få flere sikkerhedsopdateringer til denne...

Og til trådstarter: 8 GB RAM kræves som minimum for overhovedet at kunne køre spillet, men hvor det kører mere gnidningsløst
med 16 GB RAM, uden skærmen fryser... :).
0
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2563
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 129
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8592

Re: Hjælp til at finde bærbar computer til gaming

Indlægaf Raenil » 3. mar 2024, 16:14

Cornus skrev:Jeg undrer mig lidt over, hvorfor man bør installere sp1/sp2 på sin windows 7, hvis man alligevel kun bruger den offline..? For man kan da vist ikke få flere sikkerhedsopdateringer til denne...

Og til trådstarter: 8 GB RAM kræves som minimum for overhovedet at kunne køre spillet, men hvor det kører mere gnidningsløst
med 16 GB RAM, uden skærmen fryser... :).

Service packs er også en slags “Funktionalitetsbaseline” - spillet kan have brug for funktionalitet som er kommet med Servicepack eller Funktionalitetsopdatering. Tænk på det som Windows 7.1/7.2.
2
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7434
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1574
Likede indlæg: 23522

Re: Hjælp til at finde bærbar computer til gaming

Indlægaf Aragorn » 3. mar 2024, 17:00

Cornus skrev:Jeg undrer mig lidt over, hvorfor man bør installere sp1/sp2 på sin windows 7, hvis man alligevel kun bruger den offline..? For man kan da vist ikke få flere sikkerhedsopdateringer til denne...

Og til trådstarter: 8 GB RAM kræves som minimum for overhovedet at kunne køre spillet, men hvor det kører mere gnidningsløst
med 16 GB RAM, uden skærmen fryser... :).


Det er ikke ubetydelige mængder af rettelser der er i de servicepacks. Det er både betragtelige udvidelser af funktionalitet og samtidigt er der voldsomt mange bug fixes.

Derudover ville jeg uanset hvad altid forsøge at installere tingene på en Windows 11 og så se hvad der sker. Man kan også bruge funktioner som kompatibilitetstilstand til afvikling, hvor man kan fortælle Windows at den skal indkapsle software i en skal der svarer til en Windows 7 eller XP. Det fungerer ofte.

Omvendt er der hardware man ikke kan installere Windows 7 på. Der findes både NVMe SSD'er og bundkort der ganske enkelt ikke har software der gør Windows 7 i stand til at tale med den hardware, så jeg ville aldrig nogensinde købe en ny maskine i forventningen om at den kan afvikle Windows 7.

Min nye PC har en AMD baseret CPU, jeg kan ikke engang køre Debian på den fordi der mangler nogle ting i Linux der gør systemet ude af stand til at bruge min hardware.

Hvis man vil køre med legacy software garanteret, så skal man købe en brugt computer. Ofte vil VMware også kunne afvikle tingene.


Jeg har for den sags skyld engang købt et splinternyt bundkort til en kunde med ISA slots på bundkortet - det koster lige 3000 USD, men den CNC maskine der skal bruge den koster en million, så det er en billig løsning.
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.

Tilbage til "Computere, spil og internet"