Hjælp til Microsoft Family og app tidsgrænser

Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13022
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2861
Likede indlæg: 28074

Hjælp til Microsoft Family og app tidsgrænser

Indlægaf FormerlyKnownAs » 10. nov 2023, 15:18

Min søn har to computere. Den ene er en skolecom og den anden bruger han til at spille lidt på.

Den han har herhjemme, den har der været app tidsgrænser på som jeg har indstillet via Family Safety. Men det virker ikke mere af en eller anden grund. Hans computer fremgår slet ikke på appen. Men hvis jeg låser totalt på appen for brug af com overhovedet, så låser den også.

Jeg er simpelthen ved at blive vanvittigt over ikke at kunne få det til at fungere. Han har 3 dage med spilletid og 2 dage uden. Men lige nu er alt tilgængeligt og med ubegrænset tid. I dag har han spillet et spil og det fremgår heller ikke på oversigten at han har brugt tid på det overhovedet og den tidsgrænser der er, den står stadig med fuld tid tilbage.
Jeg har prøvet at afinstallere og starte forfra og lige lidt hjælper det. Nu har jeg mest lyst til at smide lortet ud ad vinduet og så må han nøjes med sin switch. Men det er måske også lidt dramatisk og unødvendigt.

Er der nogen herinde der har mere tålmodighed og forstand på den slags end jeg har og som kan hjælpe?
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7434
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1574
Likede indlæg: 23523

Re: Hjælp til Microsoft Family og app tidsgrænser

Indlægaf Aragorn » 25. dec 2023, 13:58

FormerlyKnownAs skrev:Min søn har to computere. Den ene er en skolecom og den anden bruger han til at spille lidt på.

Den han har herhjemme, den har der været app tidsgrænser på som jeg har indstillet via Family Safety. Men det virker ikke mere af en eller anden grund. Hans computer fremgår slet ikke på appen. Men hvis jeg låser totalt på appen for brug af com overhovedet, så låser den også.

Jeg er simpelthen ved at blive vanvittigt over ikke at kunne få det til at fungere. Han har 3 dage med spilletid og 2 dage uden. Men lige nu er alt tilgængeligt og med ubegrænset tid. I dag har han spillet et spil og det fremgår heller ikke på oversigten at han har brugt tid på det overhovedet og den tidsgrænser der er, den står stadig med fuld tid tilbage.
Jeg har prøvet at afinstallere og starte forfra og lige lidt hjælper det. Nu har jeg mest lyst til at smide lortet ud ad vinduet og så må han nøjes med sin switch. Men det er måske også lidt dramatisk og unødvendigt.

Er der nogen herinde der har mere tålmodighed og forstand på den slags end jeg har og som kan hjælpe?


Jeg kender ikke den løsning fra Microsoft, men hvis computeren ikke optræder på en liste over tilgængelige maskiner så kunne det godt lugte af at den ikke er logget ind på den samme konto som du er logget ind på.
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.

Tilbage til "Computere, spil og internet"