Hvad er det her?

Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Hvad er det her?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 29. maj 2020, 18:53

Jeg rydder op inden flytning og har fundet det her. Ingen af os ved hvad det er eller hvor det kommer fra.

Hvad kan den bruges til?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2521
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8478

Re: Hvad er det her?

Indlægaf Raenil » 29. maj 2020, 18:55

En harddisk/SSD kasse - du kan tage disken ud af computeren og putte den i kassen, og så kan du bruge den som en ekstern USB disk.
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Re: Hvad er det her?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 29. maj 2020, 18:55

Disken :genert:

Er det til stationær? Ej det er virkelig sært hvor den kommer fra
0
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2521
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8478

Re: Hvad er det her?

Indlægaf Raenil » 29. maj 2020, 19:00

Den kan bruges til alt muligt af den slags - hvis nogen kommer til mig med en ødelagt computer, så kan jeg i mange tilfælde redde data ved at pille harddisken ud af den og koble den til en anden computer.

Hvor den kommer fra - måske er den vundet i et lotteri?
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Re: Hvad er det her?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 29. maj 2020, 19:05

Så jeg skal smide den i kasse med elektronik og gemme den?

Aner virkelig ikke hvor den er fra. Som i overhovedet. Vi er begge sådan lidt Piet Van Deurs med den...
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7273
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1552
Likede indlæg: 22964

Re: Hvad er det her?

Indlægaf Aragorn » 29. maj 2020, 19:19

FormerlyKnownAs skrev:Disken :genert:

Er det til stationær? Ej det er virkelig sært hvor den kommer fra


Den tager typisk disk fra bærbare computere - 2.5" (som står på æsken) er den størrelse en disk har haft i en længere årrække. 3.5" vil typisk være størrelsen på disken i en stationær computer - med lidt slør - det har ændret sig meget de sidste år, og man er ved at gå væk fra de store mekaniske diske til andet end harddiske med meget høj lagringskapacitet.

Derfor holder min udtalelse ikke helt mere, fordi der i de sidste år er en ny type af harddiske, kaldet SSD (Solid State Drive) er vundet frem. Disse sidder i såvel bærbare som stationære og kan tages ud af en computer og sættes i den der. Derefter kan du så tilslutte den case du har, til en anden computer med USB kabel (som ligger i æsken) og du kan så aflæse disken i en frisk computer. Det er faktisk et ret godt værktøj at have, og noget man pludseligt kan få brug for.

Det er super nemt at bruge sådan en, og som Raenil skriver, så vil det kunne redde data hvis noget andet i computeren er brændt af, men disken er intakt. Så har man brug for at tilslutte disken til en anden computer, og det kan man med den der. Disken vil få data og strøm gennem USB kablet.

HTB1WHDXQXXXXXcMaXXXq6xXFXXX7.jpg


EDIT: Det er ikke præcist den du har, men det viser princippet. Harddisken tilsluttes et stik og en ledning som sættes i en USB port på en anden computer.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Re: Hvad er det her?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 29. maj 2020, 19:26

Tak, men øhm... Min hjerne står helt af bare ved at læse det der :genert:

Summen er at jeg skal gemme den, ik?
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7273
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1552
Likede indlæg: 22964

Re: Hvad er det her?

Indlægaf Aragorn » 29. maj 2020, 19:42

FormerlyKnownAs skrev:Tak, men øhm... Min hjerne står helt af bare ved at læse det der :genert:

Summen er at jeg skal gemme den, ik?


Den koster mellem 120 og 200 kroner, så det er jo ikke den helt store formue, særligt hvis du aldrig får den brugt.

Hvis det gør så ondt ved at læse det, kan det være du har en person i familien eller hos vennerne der kan bruge den, med den betingelse at hvis du får behov for hjælp, så skal de komme og hjælpe dig med at tage disken ud af din computer :) - Jeg vil ikke opfordre dig til at begynde at hive disken ud, hvis du vitterligt føler det er over dit niveau.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Re: Hvad er det her?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 29. maj 2020, 19:47

Aragorn skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Tak, men øhm... Min hjerne står helt af bare ved at læse det der :genert:

Summen er at jeg skal gemme den, ik?


Den koster mellem 120 og 200 kroner, så det er jo ikke den helt store formue, særligt hvis du aldrig får den brugt.

Hvis det gør så ondt ved at læse det, kan det være du har en person i familien eller hos vennerne der kan bruge den, med den betingelse at hvis du får behov for hjælp, så skal de komme og hjælpe dig med at tage disken ud af din computer :) - Jeg vil ikke opfordre dig til at begynde at hive disken ud, hvis du vitterligt føler det er over dit niveau.


Det gør ikke ondt...det er bare sådan helt sort snak for mit vedkommende.

Jeg ville ikke ane hvor jeg skulle starte :lol:

Den ryger i it kassen. Tak :)
0

Tilbage til "Computere, spil og internet"