Skærm er stået af på bærbar pc

zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Skærm er stået af på bærbar pc

Indlægaf zembra1986 » 9. maj 2020, 12:52

....eller jeg tror det er skærmen. Der er bare en masse streger på nu. Selve pc'en og skærmen begyndte for ca. 6 måneder siden, at løsne sig fra hinanden og på trods af gaffatape er det bare blevet værre. Kan se et kabel der går fra pc op langs skærmen er næsten revet helt over.

Jeg har løbende lagt dokumenter fra pc over i google drev, men har nogle ting på pc'en jeg ikke har fået lagt over.

Kan jeg på nogen måde tilgå computeren nu, så jeg kan få gemt mine filer......evt med ekstern skærm eller andet kabel?
0
MrMister
Indlæg: 2396
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6930

Re: Skærm er stået af på bærbar pc

Indlægaf MrMister » 9. maj 2020, 13:18

Ekstern skærm først. Det bør virke
1
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Skærm er stået af på bærbar pc

Indlægaf zembra1986 » 9. maj 2020, 13:42

MrMister skrev:Ekstern skærm først. Det bør virke


Men hvilken slags skærm tænker du? :genert: (jeg er en hat til computer teknik)

Prøvede at tilslutte pc'en med hdmi stik til tv'et. Det hjalp ikke (der var bare sort skærm) men det er muligt det er selve stikket det er galt med, for har haft nogle problemer med det før. Burde det virke med hdmi stik? Eller skal jeg bruge et andet stik?
0
MrMister
Indlæg: 2396
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6930

Re: Skærm er stået af på bærbar pc

Indlægaf MrMister » 9. maj 2020, 15:05

Det er udelukkelsesmetoden. Enten er det vel skærmkort eller skærm. Kan den trække en ekstern skræm, er det ikke skærmkortet. Og omvendt.

Men hvis hdmi stikket er røget og skærmen sat sammen med tape, så er det tid til en ny.
0
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Skærm er stået af på bærbar pc

Indlægaf DenBruneMunk » 9. maj 2020, 15:10

zembra1986 skrev:
MrMister skrev:Ekstern skærm først. Det bør virke


Men hvilken slags skærm tænker du? :genert: (jeg er en hat til computer teknik)

Prøvede at tilslutte pc'en med hdmi stik til tv'et. Det hjalp ikke (der var bare sort skærm) men det er muligt det er selve stikket det er galt med, for har haft nogle problemer med det før. Burde det virke med hdmi stik? Eller skal jeg bruge et andet stik?

Det er ikke altid nok at sætte ens PC/bærbar til et TV, du skal også skifte skærm i windows, så den bliver brugt, derfor får du nok sort skærm nu, da pc også tror intern skærm stadig virker.

Normalt på bærbare er der nogle "hotkeys" til at skifte mellem intern og ekstern skærm, måske skal du kigge på tastatur og nogle symboler som ligner firkanter, og de aktiveres med din ALTgr tast.
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Skærm er stået af på bærbar pc

Indlægaf zembra1986 » 9. maj 2020, 18:14

MrMister skrev:Det er udelukkelsesmetoden. Enten er det vel skærmkort eller skærm. Kan den trække en ekstern skræm, er det ikke skærmkortet. Og omvendt.

Men hvis hdmi stikket er røget og skærmen sat sammen med tape, så er det tid til en ny.


Har prøvet med 2 hdmi stik nu og ingen af dem virker :/

Jeg ved ikke om jeg kan få filerne ud på en anden måde.
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Skærm er stået af på bærbar pc

Indlægaf zembra1986 » 9. maj 2020, 18:16

DenBruneMunk skrev:
zembra1986 skrev:
MrMister skrev:Ekstern skærm først. Det bør virke


Men hvilken slags skærm tænker du? :genert: (jeg er en hat til computer teknik)

Prøvede at tilslutte pc'en med hdmi stik til tv'et. Det hjalp ikke (der var bare sort skærm) men det er muligt det er selve stikket det er galt med, for har haft nogle problemer med det før. Burde det virke med hdmi stik? Eller skal jeg bruge et andet stik?

Det er ikke altid nok at sætte ens PC/bærbar til et TV, du skal også skifte skærm i windows, så den bliver brugt, derfor får du nok sort skærm nu, da pc også tror intern skærm stadig virker.

Normalt på bærbare er der nogle "hotkeys" til at skifte mellem intern og ekstern skærm, måske skal du kigge på tastatur og nogle symboler som ligner firkanter, og de aktiveres med din ALTgr tast.


Godt tip. Det er nu afprøvet og der sker desværre intet. Stadig sort skærm på tv'et.
0
Brugeravatar
filur
Indlæg: 1096
Tilmeldt: 3. feb 2020, 18:43
Kort karma: 37
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 656

Re: Skærm er stået af på bærbar pc

Indlægaf filur » 21. maj 2020, 11:23

Jeg læser til it supporter og er færdig uddannet om en uges tid.. Og dit problem er jeg stødt på før.

Her er løsningen:
Skru harddisken ud, sæt den i en adapter og tilslut den til en anden pc via USB og træk dine dokumenter over på det nye skrivebord.

Der findes flere former for adaptere, afhængig af hvilken slags harddisk der er installeret i din bærbare.

Evt skriv en besked til mig, så skal jeg nok prøve at hjælpe :)
1
- unpredictable
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Skærm er stået af på bærbar pc

Indlægaf zembra1986 » 21. maj 2020, 13:14

filur skrev:Jeg læser til it supporter og er færdig uddannet om en uges tid.. Og dit problem er jeg stødt på før.

Her er løsningen:
Skru harddisken ud, sæt den i en adapter og tilslut den til en anden pc via USB og træk dine dokumenter over på det nye skrivebord.

Der findes flere former for adaptere, afhængig af hvilken slags harddisk der er installeret i din bærbare.

Evt skriv en besked til mig, så skal jeg nok prøve at hjælpe :)


Tak for hjælp :)

Endte med at spørge på siden Computerworld, og der fik jeg samme svar. Så det har jeg tænkt mig at gøre...…..skal bare lige ha' taget mig sammen til det :fløjt: (det haster ikke at få dokumenterne)
0

Tilbage til "Computere, spil og internet"