Mit webcam virker ikke

Brugeravatar
Bouje
Indlæg: 1567
Tilmeldt: 12. jan 2016, 19:36
Kort karma: 878
Likede indlæg: 5688

Mit webcam virker ikke

Indlægaf Bouje » 17. apr 2020, 11:58

Mit webcam virker ikke og jeg har forsøgt at få det til at virke. Jeg har tjekket indstillinger i Windows og de er okay. Jeg har tjekket indstillinger i Lenovo Vantage og de er okay. Jeg har tjekket enhedshåndteringer og deri står, at det virker korrekt og jeg har opdaterede drivers. Der står en masse på nettet om at folk har problemer med webcam på Lenovo bærbare, men ikke rigtigt nogen løsning, når alle de her ting er tjekket.

Er der nogle herinde, som har haft lignende problem og på en måde fået webcamet til at virke?
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Mit webcam virker ikke

Indlægaf Slettet bruger » 17. apr 2020, 12:06

Jeg har for nylig fået en ny Lenovo-bærbar. Første gang jeg skulle bruge webcammet, kunne jeg ikke få det til at virke. Der gik lidt tid inden det gik op for mig at der er en fysisk lukkemekanisme på kameraet som man lige skal slide til side.
1
Brugeravatar
Bouje
Indlæg: 1567
Tilmeldt: 12. jan 2016, 19:36
Kort karma: 878
Likede indlæg: 5688

Re: Mit webcam virker ikke

Indlægaf Bouje » 17. apr 2020, 12:23

abcd skrev:Jeg har for nylig fået en ny Lenovo-bærbar. Første gang jeg skulle bruge webcammet, kunne jeg ikke få det til at virke. Der gik lidt tid inden det gik op for mig at der er en fysisk lukkemekanisme på kameraet som man lige skal slide til side.


Det er der desværre ikke her og jeg har nu kigget godt efter. Tryk på F8 gør heller ikke nogen forskel. Det er virkelig underligt, at det ikke virker.

Det er en Lenovo Yoga 710.
0
Modesty Blame
Indlæg: 4316
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 518
Likede indlæg: 9401

Re: Mit webcam virker ikke

Indlægaf Modesty Blame » 17. apr 2020, 19:24

Bouje skrev:
abcd skrev:Jeg har for nylig fået en ny Lenovo-bærbar. Første gang jeg skulle bruge webcammet, kunne jeg ikke få det til at virke. Der gik lidt tid inden det gik op for mig at der er en fysisk lukkemekanisme på kameraet som man lige skal slide til side.


Det er der desværre ikke her og jeg har nu kigget godt efter. Tryk på F8 gør heller ikke nogen forskel. Det er virkelig underligt, at det ikke virker.

Det er en Lenovo Yoga 710.

Tjek den her indstilling:

Udklip.PNG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Bouje
Indlæg: 1567
Tilmeldt: 12. jan 2016, 19:36
Kort karma: 878
Likede indlæg: 5688

Re: Mit webcam virker ikke

Indlægaf Bouje » 17. apr 2020, 20:30

Modesty Blame skrev:Tjek den her indstilling:

Udklip.PNG


De Windows indstillinger har jeg tjekket og de står rigtigt.

Jeg må nok bare indse, at skidtet ikke virker. Mikrofonen virker heller ikke, eller jo, det gør den, men den sidder ved siden af blæseren, så man kan bare høre en masse vind :forvirret2:
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5378
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10391

Re: Mit webcam virker ikke

Indlægaf lillebjoern » 17. apr 2020, 20:53

Bouje skrev:
Modesty Blame skrev:Tjek den her indstilling:

Udklip.PNG


De Windows indstillinger har jeg tjekket og de står rigtigt.

Jeg må nok bare indse, at skidtet ikke virker. Mikrofonen virker heller ikke, eller jo, det gør den, men den sidder ved siden af blæseren, så man kan bare høre en masse vind :forvirret2:


Har du tjekket om det virker i forskellige programmer (fx på Skype, i Teams, Zoom, osv.)?
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Bouje
Indlæg: 1567
Tilmeldt: 12. jan 2016, 19:36
Kort karma: 878
Likede indlæg: 5688

Re: Mit webcam virker ikke

Indlægaf Bouje » 17. apr 2020, 21:04

lillebjoern skrev:
Bouje skrev:
Modesty Blame skrev:Tjek den her indstilling:

Udklip.PNG


De Windows indstillinger har jeg tjekket og de står rigtigt.

Jeg må nok bare indse, at skidtet ikke virker. Mikrofonen virker heller ikke, eller jo, det gør den, men den sidder ved siden af blæseren, så man kan bare høre en masse vind :forvirret2:


Har du tjekket om det virker i forskellige programmer (fx på Skype, i Teams, Zoom, osv.)?


Ja, jeg har tjekket det i Skype og på hjemmesider, hvor man kan tjekke webcams. I starten kunne jeg få sådan et webcam mærke aktiveret i browseren, når jeg prøvede at tjekke, som om at den registrerede, at det var tændt, men der kom intet billede. I dag kunne jeg så ikke engang det. Nu prøvede jeg en anden browser og stadig intet. Den påstår et andet program bruger det og foreslår at jeg tjekker på på Windows indstillinger. Men de er tjekket og helt okay.
0

Tilbage til "Computere, spil og internet"