Computer til 6 årig

Bergen
Indlæg: 7271
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 467
Likede indlæg: 11849

Re: Computer til 6 årig

Indlægaf Bergen » 15. apr 2020, 09:48

Vi arvede en glimrende en i omgangskredsen til vores datter, da hun startede i 0. klasse. Prøv at spørge rundt om nogle i netværket evt. har noget liggende.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Re: Computer til 6 årig

Indlægaf FormerlyKnownAs » 15. apr 2020, 10:09

Vi har forhørt os hos nogle af dem som umiddelbart kunne have nogle liggende, men der er ikke nogle. De fleste har også børn i cirka samme alder og bruger dem til dem.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Computer til 6 årig

Indlægaf Wizzze » 15. apr 2020, 11:04

FormerlyKnownAs skrev:
Wizzze skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Wizzze skrev:Når jeg laver et hurtigt kig rundt så er denne det bedste kompromis mellem, pris, ydelse, vægt og funktionalitet jeg kan finde

https://www.power.dk/pc-og-tilbehoer/co ... p-1061887/

Det er ikke nyeste generation CPU og grafik, men det er lige niveauet under, så den kan trække alt junior måtte ønske, herunder minecraft og videoredigering. Den vejer ikke flere tons, den har god plads (video fylder), skærmen er god, og en som øjnene kan holde til at se på i et stykke tid. Og producenten laver gode computere, med en godt support community omkring, så løbende opdatering, drivere osv.


Det lyder fint og godt det hele. Jeg skal lige vurdere om jeg vil betale det den koster. Det er mange penge synes jeg. Især ift alder og hvornår han skal have en der måske kan mere - hvad det mere er ved jeg ikke :genert: Hvad tænker du holdbarheden er på den her er?


Fysisk er den jo designet til at holde til lidt af hvert, så der skal den nok holde, og ellers er der jo garantien.

Teknologisk skal den nok holde de næste par år mindst, men på et eller andet tidspunkt kaster junior nok sin kærlighed på et spil som kræver grumme meget grafikmotor, hvor computeren ikke helt vil følge med. Men de spil vil du som mor alligevel ikke lade ham spille endnu, så det behøver du ikke bekymre dig om :D



:lol: eller kaster sin kærlighed på noget andet nu når vi snart skal have “The farm” som han siger.

Og ja det var ift teknologi. 5500 for et par år er meget når han ikke er ældre synes jeg. Måske jeg bare er nærig og fatter hat... msåke fås det ikke engang billigere brugt :gruble:


Coronaen har faktisk gjort ´putere dyrere, alle de mange samlefabrikker har været eller er lukket, så de nye topmodeller der presser priserne ned på modellerne i niveauet under mangler, kan du vente lidt, så kommer der bedre tilbud, jeg har set noget lign. den model jeg henviser til, været nede i omkring 4-4500kr. tilbage omkring jan udsalget.

Der ligger en ret hård grænse i pc markedet omkring 3000kr. under det finder du små chromebooks og lign der reelt konkurrerer mere med tablets/ipads end med bærbare PCere. Mellem 3000 og 4000 finder man udmærkede arbejdscomputere, de er fine til skoleopgaver, internet, office, lidt streaming osv. men de har ikke kraftig nok grafikydelse til de mere udbredte spil, videoredigering, 3D redigering og tungere arbejdsopgaver. Der skal man over de 4-4.500kr. hvor man begynder at finde dedikerede grafikkort og større og mere regnekraftige processorer. Derfra og op er det så et spørgsmål om hvor mange generationer bagud man vil være, jo nyere jo dyrere.
1
Do as I say! :whip:
Indomie
Indlæg: 207
Tilmeldt: 31. jul 2016, 18:44
Kort karma: 6
Likede indlæg: 166

Re: Computer til 6 årig

Indlægaf Indomie » 15. apr 2020, 15:27

Se evt den Acer Nitro 5 Bilka har i deres reklame fra på fredag.
Vi har haft en Acer Nitro til vores søn og har skiftet med en stationær nu hvor der skal trækkes nogle store spil
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7273
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1552
Likede indlæg: 22961

Re: Computer til 6 årig

Indlægaf Aragorn » 15. apr 2020, 16:43

Indomie skrev:Se evt den Acer Nitro 5 Bilka har i deres reklame fra på fredag.
Vi har haft en Acer Nitro til vores søn og har skiftet med en stationær nu hvor der skal trækkes nogle store spil


Rør aldrig en Acer PC. De er i min statistik, som ikke et helt ubetydelig efterhånden, overrepræsenteret i fejl på bundkortet. Jeg ved ikke hvorfor, men det er bare noget dyrt lort. Forstået på den måde, at det er lort. Og at man betaler for det på trods af dét.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
hyben
Indlæg: 379
Tilmeldt: 23. feb 2016, 12:53
Kort karma: 55
Likede indlæg: 911

Re: Computer til 6 årig

Indlægaf hyben » 15. apr 2020, 17:01

Forslag til en brugt computer. Lenovo er meget solide modeller, som kan klare lidt af hvert.
https://www.refurb.eu/da-dk/p/lenovo-thinkpad-t460s/92780

Prisen er 3.799 kr.
0
Indomie
Indlæg: 207
Tilmeldt: 31. jul 2016, 18:44
Kort karma: 6
Likede indlæg: 166

Re: Computer til 6 årig

Indlægaf Indomie » 15. apr 2020, 17:25

Aragorn skrev:
Indomie skrev:Se evt den Acer Nitro 5 Bilka har i deres reklame fra på fredag.
Vi har haft en Acer Nitro til vores søn og har skiftet med en stationær nu hvor der skal trækkes nogle store spil


Rør aldrig en Acer PC. De er i min statistik, som ikke et helt ubetydelig efterhånden, overrepræsenteret i fejl på bundkortet. Jeg ved ikke hvorfor, men det er bare noget dyrt lort. Forstået på den måde, at det er lort. Og at man betaler for det på trods af dét.


Måske var vi bare heldige men vi oplevede ingen problemer i de 2 år sønnen havde sin
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7273
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1552
Likede indlæg: 22961

Re: Computer til 6 årig

Indlægaf Aragorn » 15. apr 2020, 18:31

Indomie skrev:
Aragorn skrev:
Indomie skrev:Se evt den Acer Nitro 5 Bilka har i deres reklame fra på fredag.
Vi har haft en Acer Nitro til vores søn og har skiftet med en stationær nu hvor der skal trækkes nogle store spil


Rør aldrig en Acer PC. De er i min statistik, som ikke et helt ubetydelig efterhånden, overrepræsenteret i fejl på bundkortet. Jeg ved ikke hvorfor, men det er bare noget dyrt lort. Forstået på den måde, at det er lort. Og at man betaler for det på trods af dét.


Måske var vi bare heldige men vi oplevede ingen problemer i de 2 år sønnen havde sin


Naturligvis sker det ikke for alle. Det sker bare for uforholdsmæssigt mange af Acers maskiner. Jeg vil altid fraråde Acer, samt HP - i hvert fald deres low og mid end maskiner.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7273
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1552
Likede indlæg: 22961

Re: Computer til 6 årig

Indlægaf Aragorn » 15. apr 2020, 18:32

hyben skrev:Forslag til en brugt computer. Lenovo er meget solide modeller, som kan klare lidt af hvert.
https://www.refurb.eu/da-dk/p/lenovo-thinkpad-t460s/92780

Prisen er 3.799 kr.



Det kommer edderbankme an på hvilken serie man har fat i. Der er temmelig stor forskel på en L og en T serie maskine.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.

Tilbage til "Computere, spil og internet"