PlayStation, hvilken og hvilket udstyr?

Aurora
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 21. nov 2016, 15:12
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2692

PlayStation, hvilken og hvilket udstyr?

Indlægaf Aurora » 8. jun 2019, 15:04

Jeg er kommet til at love mine to drenge på 6 og 8 år en PlayStation. Det har været et stort ønske længe og nu skal de have den.

De har PlayStation både i SFO og hos deres far, så der bekendte med spil og udstyr - imodsætning til mig. Deres favoritspil er Just Dance og Minecraft.

Hvad skal jeg gå efter (udover at det skal være en ps4) og hvilket tilbehør/udstyr?
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29903

Re: PlayStation, hvilken og hvilket udstyr?

Indlægaf TinaW » 10. jun 2019, 13:59

Min 10 årige fik en ps4 Pro 1TB i julegave. Han har to kontrollere og så headset.
Han spiller primært fortnite.
Jeg har ikke en dyt forstand på konsoller, men han er glad for den.
1
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1965

Re: PlayStation, hvilken og hvilket udstyr?

Indlægaf Tobywan » 10. jun 2019, 14:04

Ps4 pro
Ekstra kontroller
Dock til opladning, så I slipper for kabler
Spil
1
Aurora
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 21. nov 2016, 15:12
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2692

Re: PlayStation, hvilken og hvilket udstyr?

Indlægaf Aurora » 10. jun 2019, 14:06

Tak for input! Hvad med et kamera, skal man ikkebruge det til Just Dance?

Hvorfor er det nødvendigt med den med den store hukommelse?

Kan godt se at jeg skal finde den store pung frem...
0
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4349
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 485
Likede indlæg: 10662

Re: PlayStation, hvilken og hvilket udstyr?

Indlægaf BlueBunny » 10. jun 2019, 14:07

Ps4 med to controllere (se Bilka og Føtex, de har god bundle-sampak-pris).
1tb er fint, men 500gb kan gøre det, da mange spil lagres online. Så se hvad der er på tilbud. :)
1
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Aurora
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 21. nov 2016, 15:12
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2692

Re: PlayStation, hvilken og hvilket udstyr?

Indlægaf Aurora » 6. nov 2020, 13:52

Nå, mine forkælede unger fik jo en Playstation sidste sommer - tak for hjælpen til jer, der skrev i tråden. Jeg købte en med 500 GB samt et kamera (til Just Dance) og 3 controllers, så vi kan spille sammen.

Nu ønsker de sig VR-briller, så det skal’ de da ha’ :lol: Det bliver (en del af) julegaven. Spørgsmål: skal de have en hver eller er én nok? Underforstået om der findes gode VR 2-player spil til børn, og i så fald hvilke?

Tillægsspørgsmål: vi spiller mest Gang Beasts, når jeg spiller med dem. Hvilke andre familiespil kan I anbefale? Jeg gider ikke spille Minecraft og den slags (fordi jeg ikke kan finde ud af det), så sådan noget som de gamle Mariospil ville være perfekt.
0
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8238

Re: PlayStation, hvilken og hvilket udstyr?

Indlægaf Fru Himmelblå » 7. nov 2020, 10:01

Aurora skrev:Nå, mine forkælede unger fik jo en Playstation sidste sommer - tak for hjælpen til jer, der skrev i tråden. Jeg købte en med 500 GB samt et kamera (til Just Dance) og 3 controllers, så vi kan spille sammen.

Nu ønsker de sig VR-briller, så det skal’ de da ha’ :lol: Det bliver (en del af) julegaven. Spørgsmål: skal de have en hver eller er én nok? Underforstået om der findes gode VR 2-player spil til børn, og i så fald hvilke?

Tillægsspørgsmål: vi spiller mest Gang Beasts, når jeg spiller med dem. Hvilke andre familiespil kan I anbefale? Jeg gider ikke spille Minecraft og den slags (fordi jeg ikke kan finde ud af det), så sådan noget som de gamle Mariospil ville være perfekt.


Ved ikke noget om VR.

Men af spil:
Crash Bandicoot
Spyro
Ratchet and Clank
Legospillene får generelt rigtig fine anmeldelser
Rayman
Little Big Planet

Det sidste kan spilles multiplayer. Det kan man vidst også i de fleste Lego spil.
0
Vir prudens non contra ventum mingit
ShiningCotton
Indlæg: 132
Tilmeldt: 18. apr 2019, 07:00
Kort karma: 6
Likede indlæg: 134

Re: PlayStation, hvilken og hvilket udstyr?

Indlægaf ShiningCotton » 7. nov 2020, 18:49

Aurora skrev:Tak for input! Hvad med et kamera, skal man ikkebruge det til Just Dance?

Hvorfor er det nødvendigt med den med den store hukommelse?

Kan godt se at jeg skal finde den store pung frem...


Det med den store hukommelse skyldes at nyere/mere moderne spil generelt fylder rigtig meget - a la 50 GB per spil, så hvis man har mere en 2 løber man hurtigt tør, da de 500GB vist nok også skal holdes selve playstation'enens(?) eget program.

Jeg skal ikk kunne sige, om det meste er lagret online, men min søster siger, at den med 500GB ikke rigtig giver mening hvis man spiller meget - save-files fylder også mere.
0

Tilbage til "Computere, spil og internet"