Ny pc, overføre bogmærker?

Neverkont
Indlæg: 1859
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2908

Re: Ny pc, overføre bogmærker?

Indlægaf Neverkont » 26. dec 2018, 22:53

Aragorn skrev:
Neverkont skrev:
Aragorn skrev:
Neverkont skrev:
Aragorn skrev:
Neverkont skrev:
Aragorn skrev:
Neverkont skrev:
Aragorn skrev:
Neverkont skrev:
Aragorn skrev:
Neverkont skrev:
Aragorn skrev:Den oplysning er smuttet for mig. Hvorfor kan den ikke komme på nettet? Gælder det både Wi-Fi og kablet netværk?


Jeg tror det er netværkskortet, eller noget i den stil der er røget sig en tur. Den har været omkring en reparatør, og der er vist ikek mere at gøre, derfor jeg valgte at købe en ny. Den gamle er en stationær HP på 8 år.

Jeg spurgte dig tidligere, da du skrev om sync. ;)


Der ville jeg nok lige hakke et netværkskort til 200 kroner i maskinen og så få det sync sat op. Det gør da det hele noget lettere.

Men jeg må ærligt indrømme at jeg havde glemt den del. Jeg ser en del syge computere.


Det gider jeg simpelthen ikke. :D

Jeg snakkede med min x en dag, og fortalte ham om mine pc-problemer. Han har tidligere haft fingrene i maskinen og fortalte, at netværkskortet i den ikke er lige til at tage ud, han fortalte hvad man evt. kunne gøre, men det lød lidt for bøvlet for mig.


https://m.av-cables.dk/3858-usb-wifi-st ... -150-mbps/

Så er det heller ikke værre :-)


Jeg har hele tiden haft en dongle på den, omend den ser lidt anderledes ud end den i linket.

Kan du ikke fange det trådløse med dén?


Nix. Og heller ikke med ledning.

I nogle dage var jeg overbevist om, at det var YouSee der havde et problem, men da jeg fandt ud af, at knægten kunne komme på med sin bærbare, og min ip-telefoni fungerede fint, så nåede jeg frem til, at det nok var pc'en der var problemer med. Jeg fik den ud til en reparatør, som heller ikke kunne få den på nettet, og han mente det ville blive for dyrt (sikkert i forhold til pc'ens alder) at reparere den.


Men får du en liste over tilgængelige netværk hvor du så indtaster koden men afvises, eller opfører computeren sig som om den dongle ikke findes?


Det sidste halve års tid kørte jeg med lan-forbindelse til routeren, fordi jeg havde nogle problemer sidst på sommeren og ikke gad slås mere med det (set i bakspejlet har det måske været pc-problemer der er startet dér). Den skrev, at der ikke var netforbindelse.


Ved Windows 7: Tryk start, skriv ncpa.cpl, tryk enter, send screen shot.

Ved Windows 10: Tryk på luppen, skriv ncpa.cpl, tryk enter, send screen shot.


Hvad gavn vil det gøre?
Den gamle pc havde Windows 8

Det er pænt af dig hvis du vil hjælpe med mit pc-problem, men jeg gider ikke at slås mere med den. Jeg mangler stadig nogle ting for at den nye pc er helt som jeg vil have den, og det vil jeg hellere bruge min energi på.


Det er er for at løse det problem, såmænd. Du skriver ikke så fyldestgørende om dine netværksproblemer at jeg kan afgøre om det trådløse ikke fungerer. Eksempelvis svarer du ikke på, om du kan se tilgængelige trådløse netværk på den gamle maskine. De screen shots vil lade mig vide om noget der er essentielt for netværk er slået fra, hvilket jeg mistænker. Eftersom du ikke kan finde ud af at flytte dine bogmærker så er det mest enkle at benytte sync i Firefox, eftersom du mangler netværk til dét er det nemmest at fikse netværket, men det er klart det kræver noget energi.

God vind.


Da jeg fik den hjem fra reparatøren satte jeg strøm til den, så jeg kunne overføre dokumenter m.m., men router o.l. har jeg ikke sat til, da det jo ikke gav nogen mening.

Jo, jeg kunne se både mit eget og flere andres netværk (bor i etageejendom).

Vi skrev lidt sammen om den gamle pc her: viewtopic.php?f=25&t=13320
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Ny pc, overføre bogmærker?

Indlægaf DenBruneMunk » 26. dec 2018, 22:55

Neverkont skrev:På den gamle pc, som ikke kan komme på nettet, har jeg en del bogmærker, kan disse på en eller anden (nem) måde overføres til den nye pc?

Jeg havde en forestilling om, at jeg kunne kopiere dem over på et usb-stik, og derfra over på den nye pc, men jeg kan s'gi ikke få det til at fungere. :(

Her er den enkle og "bogmærker for dummies" løsning, den virker for alle som kan bruge et keyboard og en mus.

Åbn bogmærke 1 på den gamle pc, skriv hvad du ser på den nye pc, og så markerer du det som favorit.
Gå til næste bogmærke og sådan gør du for alle, som beskrevet ovenfor.

Det er hurtigere, end den tid du har brugt på tråden her :)
1
Neverkont
Indlæg: 1859
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2908

Re: Ny pc, overføre bogmærker?

Indlægaf Neverkont » 26. dec 2018, 23:00

DenBruneMunk skrev:
Neverkont skrev:På den gamle pc, som ikke kan komme på nettet, har jeg en del bogmærker, kan disse på en eller anden (nem) måde overføres til den nye pc?

Jeg havde en forestilling om, at jeg kunne kopiere dem over på et usb-stik, og derfra over på den nye pc, men jeg kan s'gi ikke få det til at fungere. :(

Her er den enkle og "bogmærker for dummies" løsning, den virker for alle som kan bruge et keyboard og en mus.

Åbn bogmærke 1 på den gamle pc, skriv hvad du ser på den nye pc, og så markerer du det som favorit.
Gå til næste bogmærke og sådan gør du for alle, som beskrevet ovenfor.

Det er hurtigere, end den tid du har brugt på tråden her :)


Det lyder da meget enkelt, men for det første, så kan den gamle pc ikke komme på nettet, og dermed kan jeg ikke åbne siderne. ;)

Og for det andet, så ved jeg dælme ikke hvad der er gået skævt, men som jeg skrev tidligere i dag, så fik jeg overført nogle bogmærker, men der manglede en hel del, og gik derfor tilbage til den gamle pc, og på den manglede de også. :gisp:
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Ny pc, overføre bogmærker?

Indlægaf DenBruneMunk » 27. dec 2018, 07:44

Neverkont skrev:
DenBruneMunk skrev:
Neverkont skrev:På den gamle pc, som ikke kan komme på nettet, har jeg en del bogmærker, kan disse på en eller anden (nem) måde overføres til den nye pc?

Jeg havde en forestilling om, at jeg kunne kopiere dem over på et usb-stik, og derfra over på den nye pc, men jeg kan s'gi ikke få det til at fungere. :(

Her er den enkle og "bogmærker for dummies" løsning, den virker for alle som kan bruge et keyboard og en mus.

Åbn bogmærke 1 på den gamle pc, skriv hvad du ser på den nye pc, og så markerer du det som favorit.
Gå til næste bogmærke og sådan gør du for alle, som beskrevet ovenfor.

Det er hurtigere, end den tid du har brugt på tråden her :)


Det lyder da meget enkelt, men for det første, så kan den gamle pc ikke komme på nettet, og dermed kan jeg ikke åbne siderne. ;)

Og for det andet, så ved jeg dælme ikke hvad der er gået skævt, men som jeg skrev tidligere i dag, så fik jeg overført nogle bogmærker, men der manglede en hel del, og gik derfor tilbage til den gamle pc, og på den manglede de også. :gisp:

Man skal da ikke på nettet her, man skal kunne læse og skrive, og se en tændt skærm :)

edit: Det fede ved manglende internet, er, linken vil vises som den der er skrevet, og ikke hurtigt går videre hvis den nu linker til en som går til en hoveside, så smart nok. Men jo, det er sgu nok langsomt men det synes jeg også denne tråd har set ud til at bevæge sig, den er jo 1 uge gammel nu-
0
Neverkont
Indlæg: 1859
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2908

Re: Ny pc, overføre bogmærker?

Indlægaf Neverkont » 27. dec 2018, 09:19

DenBruneMunk skrev:
Neverkont skrev:
DenBruneMunk skrev:
Neverkont skrev:På den gamle pc, som ikke kan komme på nettet, har jeg en del bogmærker, kan disse på en eller anden (nem) måde overføres til den nye pc?

Jeg havde en forestilling om, at jeg kunne kopiere dem over på et usb-stik, og derfra over på den nye pc, men jeg kan s'gi ikke få det til at fungere. :(

Her er den enkle og "bogmærker for dummies" løsning, den virker for alle som kan bruge et keyboard og en mus.

Åbn bogmærke 1 på den gamle pc, skriv hvad du ser på den nye pc, og så markerer du det som favorit.
Gå til næste bogmærke og sådan gør du for alle, som beskrevet ovenfor.

Det er hurtigere, end den tid du har brugt på tråden her :)


Det lyder da meget enkelt, men for det første, så kan den gamle pc ikke komme på nettet, og dermed kan jeg ikke åbne siderne. ;)

Og for det andet, så ved jeg dælme ikke hvad der er gået skævt, men som jeg skrev tidligere i dag, så fik jeg overført nogle bogmærker, men der manglede en hel del, og gik derfor tilbage til den gamle pc, og på den manglede de også. :gisp:

Man skal da ikke på nettet her, man skal kunne læse og skrive, og se en tændt skærm :)

edit: Det fede ved manglende internet, er, linken vil vises som den der er skrevet, og ikke hurtigt går videre hvis den nu linker til en som går til en hoveside, så smart nok. Men jo, det er sgu nok langsomt men det synes jeg også denne tråd har set ud til at bevæge sig, den er jo 1 uge gammel nu-


Ja, tråden er ved at være gammel, men der kom jo også lige en jul på tværs. ;)

Jeg vil prøve dit råd næste gang jeg tænder den gamle, men så vidt jeg husker, så fik jeg, når jeg klikkede på et bogmærke, den besked, at serveren ikke kunne findes. Men jeg prøver igen. :)
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Ny pc, overføre bogmærker?

Indlægaf DenBruneMunk » 27. dec 2018, 12:15

At serveren ikke kan findes, er lige meget. Det som er vigtigt, er den URL information du har i toppen af din browser, der står det bogmærke og linken den henviser til.

Hvis jeg husker firefox korrekt, så kan du direkte højre klik på bogmærke og vælge EDIT, så kan du også se link uden at gå ind på siden men det er længe siden firefox er brugt her.
1
Neverkont
Indlæg: 1859
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2908

Re: Ny pc, overføre bogmærker?

Indlægaf Neverkont » 27. dec 2018, 12:24

DenBruneMunk skrev:At serveren ikke kan findes, er lige meget. Det som er vigtigt, er den URL information du har i toppen af din browser, der står det bogmærke og linken den henviser til.

Hvis jeg husker firefox korrekt, så kan du direkte højre klik på bogmærke og vælge EDIT, så kan du også se link uden at gå ind på siden men det er længe siden firefox er brugt her.


Jeg kigger på det en af de nærmeste dage. :)
0

Tilbage til "Computere, spil og internet"