Microsoft office

Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Microsoft office

Indlægaf Planten » 30. okt 2018, 22:08

Aragorn skrev:
Planten skrev:
Aragorn skrev:Som udgangspunkt så er Office 365 en tjeneste man abonnerer på, og efterhånden som der bliver udgivet nye funktioner får man dem automatisk, samtidig med at man får inkluderet 1 TB plads på M$ Onedrive.

En 2016 eller 2019 version vil være en engangsbetaling, og uden mulighed for senere opgraderinger (ikke at forveksle med opdateringer (hvilket man skal være en bruger der virkelig bruger skidtet professionelt for at have behov for)). Hvis du skal sende mange mails (fra Outlook over Exchange), hvis du skal lave kæmpe ark i Excel og mange af dem, hvis du skal skrive som en korrespondent eller sekretær i en mellemstor virksomhed, så gå efter 365. Det samme hvis du skal skrive en masse som skal deles med andre der også skal arbejde i de samme dokumenter -- selv om Google Docs ville kunne klare meget af det (gratis).

Hvis du skal lave opgaver i et skoleforløb i et par år, skrive lidt i Word og ikke regner med at komme til at bruge Outlook som mail klient, og når det forløb er slut så kun kommer til at bruge Word til at skrive 5 A4 ark om året eller lave notater til kolleger i Comic Sans og du aldrig kommer til at røre Excel igen, så tag engangskøbet.

Personligt får jeg ikke brugt lortet. Jeg bruger Outlook i forbindelse med arbejde, men ellers skriver jeg det meste i notepad++ eller VIM .....

Okay, tak.

Nu kommer der endnu et blond spørgsmål.
Hvis nu jeg så køber en af de der pakker, hvordan får jeg det så installeret, når jeg ikke har cd rom? Ej det er virkelig pinligt at spørge om - jeg kaster træthedskortet :D


Du får en kode tilsendt på mail og går ind på setup.office.com og downloader lortet :D
Der er ikke nogen der bruger CD/DVD mere. Det er oldskole.

Husk at vælge 64 bit, hvis du har en nogenlunde moderne computer.

Tak! Hvad skulle man gøre uden debatten, når man har en smeltet opgavehjerne. Den opgave bliver drøøøøn go'!
0
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Microsoft office

Indlægaf Planten » 30. okt 2018, 22:15

Lys skrev:Er du berettiget til dette:

https://products.office.com/da-DK/stude ... -education

Det ser ikke sådan ud - har heller ikke hørt om det på skolen. Det er noget efteruddannelse, jeg går på.
1
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Microsoft office

Indlægaf Planten » 30. okt 2018, 22:17

Orv det der office 2019 koster alligevel 1500?
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7322
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23124

Re: Microsoft office

Indlægaf Aragorn » 30. okt 2018, 22:19

Lys skrev:365 er sådan en online/cloudversion, hvor den almindelige er lagret lokalt på din computer. Sådan helt kort fortalt.


Altså, en 365 har man også liggende lokalt hvad angår data, man kan bare gemme i skyen og afvikle en online editor i en browser, hvilket fungerer ganske udmærket men ikke lige så godt som at downloade den pågældende fil og arbejde på den lokalt.

365 er mest lavet til online deling af lokalt skabte dokumenter - bortset fra OneNote. Og så skal det køre på Exchange. Det er den ambition Microsoft har haft for 365 og det fungerer klart bedst dér.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7322
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23124

Re: Microsoft office

Indlægaf Aragorn » 30. okt 2018, 22:20

Planten skrev:Orv det der office 2019 koster alligevel 1500?


Ja, den er også splinter ny. Tag 2016.


Eller, det ville jeg gøre.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Microsoft office

Indlægaf Planten » 30. okt 2018, 22:25

Aragorn skrev:
Planten skrev:Orv det der office 2019 koster alligevel 1500?


Ja, den er også splinter ny. Tag 2016.


Eller, det ville jeg gøre.

Ah, du siger noget :)

Min hjerne er seriøst snotpapir lige nu - så beslutninger må tages i morgen :) Krydser fingre for at nogen af jer kan hjælpe der, hvis ikke den her hjerne er blevet bedre af en nats søvn :D
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7322
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23124

Re: Microsoft office

Indlægaf Aragorn » 31. okt 2018, 06:30

DenBruneMunk skrev:Du får links til at hente SETUP program, så henter den alle installationsfiler online, så det er så ikke sjovt, hvis du ikke har så meget internet, som 2Mbit eller lavere :) Er du på 20Mbit+ så er det ikke et problem.


Du kan også downloade en offline installer, den fylder omkring 4.5 GB. Det er rigtigt det ikke er så sjovt at hente på en langsom forbindelse, men man kan altid hente installeren på en hurtigere forbindelse og flytte den med en USB pind eller ekstern disk.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Microsoft office

Indlægaf DenBruneMunk » 31. okt 2018, 07:12

Aragorn skrev:
DenBruneMunk skrev:Du får links til at hente SETUP program, så henter den alle installationsfiler online, så det er så ikke sjovt, hvis du ikke har så meget internet, som 2Mbit eller lavere :) Er du på 20Mbit+ så er det ikke et problem.


Du kan også downloade en offline installer, den fylder omkring 4.5 GB. Det er rigtigt det ikke er så sjovt at hente på en langsom forbindelse, men man kan altid hente installeren på en hurtigere forbindelse og flytte den med en USB pind eller ekstern disk.

hehe, jo, der er mange alternativer. Jeg nævnte det primært bare for at det var sagt at det er noget som tager tid på langsommere forbindelser.
Hvis TS synes det tager tid, så er løsningerne i hvert fald nævnt nu.
0

Tilbage til "Computere, spil og internet"