iPhone 7 sluger strøm

Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

iPhone 7 sluger strøm

Indlægaf Artem » 7. okt 2018, 17:31

Min iPhone 7 med ios 12 er begyndt med at sluge strøm vildt hurtigt. Opdaterede min mobil i sidste weekend, men skete dog ikke lige efter det, men siden onsdag har det været galt, og her i dag hvor jeg var med nogle venner ude og løbe langt væk, da har den faktisk ligger i min jakke det meste af dagen, hvor den på 9 timer uden at blive brugt var gået fra 97% til 25% batteri :gruble:

Nogen ide om hvad der kan være galt? har ikke installeret nogle nye apps.
Er selv lige kommet i tanke om at jeg ikke har prøvet at slukke og tænde den, så det har jeg lige gjort, som måske løser problemet.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24985
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29986

Re: iPhone 7 sluger strøm

Indlægaf Wizzze » 7. okt 2018, 17:54

Hvad er slået til?
Bluetooth og lokalitetstjenester sluger meget strøm. IOS12 har også fået en ny auto Update funktion, så dine Apps kan hele tiden stå og tjekke for opdateringer.
Kig under indstillinger og batteri, her kan du se de apps der bruger mest batteri, er der overraskelser i mellem? Måske nogen du ikke bruger mere, eller en app der bruger meget mere batteri, end der svarer til hvor meget du bruger der?
Du kan også slå low power mode til under batteri, og der er også forslag til hvordan du kan spare strøm, f.eks. at skrue ned for skærmens lysstyrke.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: iPhone 7 sluger strøm

Indlægaf Artem » 7. okt 2018, 19:26

Havde googlet problemet for et par dage siden, og slået det auto update fra på nærmest alle apps. Og der var ikke noget unormalt som brugte strøm.
Med bluetooth og lokalitetstjenester er det altid slået til da det er 2 ting jeg bruger meget, så det er ikke noget nyt.

Men det ser ud til at det har løst sig selv. Det var bare den genstart der skulle til, hvor den kun har brugt 3% de sidste 2 timer.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
vandmelon
Indlæg: 223
Tilmeldt: 6. apr 2018, 21:21
Kort karma: 16
Likede indlæg: 149

Re: iPhone 7 sluger strøm

Indlægaf vandmelon » 9. okt 2018, 00:18

"Men det ser ud til at det har løst sig selv."
Lad os satse på det, men hvis der stadig er probs...

Du kan ikke gøre noget. Der er lige kommet en ny iphone ud, vist nok iphone xs, og så skal de af med de gamle, derfor får de dem til at gå ned, sådan så du skal ud og købe nyt. Det er samme trick printerfirmaer bruger, hvor din printer siger, at den ikke kan, selvom den sagtens kan.

Nå, men til sagen, du kan ikke gøre noget, men...

1) prøv at slette din alt din historik og andet historik crap der bare ligger og fylder ved at hente denne her det sted du plejer at hente apps: https://lifehacker.com/5980164/phonecle ... rage-space Når det så er gjort, er der frigjort cirka 100 MB plads og så kan batteriet bedre "ånde". Slet appen bagefter, så den heller ikke fylder. Og nej, det er ikke nok bare at gå ind i indstillinger og trykke slet data og historik, det fjerner næsten ikke noget. Det andet fjerner alt det unødvendige, men du har stadig samme telefon igen hvor alt det nødvendige bliver, kontakter, billeder osv osv.

2) Kan du ikke få det til at virke af en eller anden grund så bare slet det gennem indstillinger, ind i safari ind i historik og så tryk slet data og historik, den sletter godt nok din kode til facebook, men bare rolig, når du logger ind næste gang er den tilbage :)

3) Giv punkt 1 eller punkt 2 en uge, og så se om der er ændringer. Hvis ikke, så lad det ligge. VIL du dog virkelig have det til at virke, så gå tilbage til den sidste ios version som ikke åd alt batteriet op: http://osxdaily.com/2018/06/08/how-down ... s-12-beta/

4) Så er du tilbage til "før problemet". Så kører det lidt endnu, inden det sikkert tvinger dig tilbage til ios 12, fordi man nok ikke kan slå autoupdate fra sådan så den ikke ryger over på 12. Det har de tænkt på, sådan så du skal ud og købe en ny :)

5) Ok, du har her prøvet 1 eller 2, fået slettet alt junk, det virkede ikke, derfor gik du tilbage til den gamle version, det virkede heller ikke, stadig dårligt batteri, så er det ikke telefonen den er gal med - det er selve batteriet. Ind til den lokale phoneservice, spørge hvad det koster at få det udskiftet, tænk over om det kan betale sig, hvis ikke, ud og købe iphone xs som de gerne vil have dig til, fordi de var smartere end mig og allerede havde tænkt på de ovennævnte punkter ^^ :P
0
✂ ✂ ✂ ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: iPhone 7 sluger strøm

Indlægaf Artem » 9. okt 2018, 18:14

Tak for alle rådene, men det var bare en genstart der skulle til.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!

Tilbage til "Computere, spil og internet"