Crazy gamer bærbar

Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7322
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23132

Re: Crazy gamer bærbar

Indlægaf Aragorn » 15. jul 2018, 18:25

Fru.skruk skrev:Allesammen tak for hjælpen. Jeg tænker på denne bærbare:

https://www.power.dk/pc-og-tilbehoer/ba ... /p-570542/


Det er en udmærket maskine, og den skal nok spille CS GO og Fortnite, men for 5000 mere får du måske 50% mere ydelse.

Den primære disk er en M.2 NVMe, de har godt med skrald i, så den indlæaer kvikt.

Er du nu helt sikker på, at bærbar er vejen frem? Har du tænkt det igennem? Har du læst mit indlæg på side 2?
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Crazy gamer bærbar

Indlægaf Filipai » 15. jul 2018, 18:41

Min mand siger at du også kan gå ind og spørge hardwareonline, de er søde til at hjælpe.

Den du linker har min mand en ældre udgave af, den er udemærket og kan godt spille det du nævner, men han siger den ikke er helt optimal.
1
Brugeravatar
Fru.skruk
Indlæg: 304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:56
Kort karma: 18
Likede indlæg: 274

Re: Crazy gamer bærbar

Indlægaf Fru.skruk » 15. jul 2018, 18:44

Altså. Det er nok lige avanceret nok. Men jeg prøver.
Jeg har (eller min søn har) en i7-2600K CPU 3400GHz, 16 GB RAM og geforce 1060 6GB
0
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1965

Re: Crazy gamer bærbar

Indlægaf Tobywan » 15. jul 2018, 18:47

Aragorn skrev:
Fru.skruk skrev:Allesammen tak for hjælpen. Jeg tænker på denne bærbare:

https://www.power.dk/pc-og-tilbehoer/ba ... /p-570542/


Det er en udmærket maskine, og den skal nok spille CS GO og Fortnite, men for 5000 mere får du måske 50% mere ydelse.

Den primære disk er en M.2 NVMe, de har godt med skrald i, så den indlæaer kvikt.

Er du nu helt sikker på, at bærbar er vejen frem? Har du tænkt det igennem? Har du læst mit indlæg på side 2?


Sønnen har jo allerede en stationær og skal bruge den nye til at have med rundt, og i øvrigt som sekundær maskine. Jeg synes det er skudt over målet at anbefale en stationær til den beskrivelse. Man kan selvfølgelig godt have en stationær med rundt, men det er bare ikke ret mobilt, og ikke en man lige hurtigt tager under armen. Det vil alene gøre at han vil få den brugt markant mindre - og det må man gerne ofte lidt performance på. En maskine man har glæde af og som der bliver brugt, er der trods alt mere værdi i.

Vi kan nok alle blive enige om, at et budget på 15.000 giver mere maskine end 10.000, og at den til 15.000 vil holde længere. Jeg synes nu stadig 10.000,- er et pænt budget til sønnens sekundære computer. Den TS fundet ser rigtig fornuftig ud. (uden at jeg sammenlignet priser nærmere)
2
Brugeravatar
Fru.skruk
Indlæg: 304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:56
Kort karma: 18
Likede indlæg: 274

Re: Crazy gamer bærbar

Indlægaf Fru.skruk » 15. jul 2018, 18:48

Aragorn skrev:
Fru.skruk skrev:Allesammen tak for hjælpen. Jeg tænker på denne bærbare:

https://www.power.dk/pc-og-tilbehoer/ba ... /p-570542/


Det er en udmærket maskine, og den skal nok spille CS GO og Fortnite, men for 5000 mere får du måske 50% mere ydelse.

Den primære disk er en M.2 NVMe, de har godt med skrald i, så den indlæaer kvikt.

Er du nu helt sikker på, at bærbar er vejen frem? Har du tænkt det igennem? Har du læst mit indlæg på side 2?


Han har en stationær :genert:. Det er “kun” til at hygge med ude en enkelt gang imellem. Det er vild luksus og kun fordi jeg har lyst til også at game med ham engang imellem. Jeg har bare sat et psykisk max på 10.000 kr. Ellers synes jeg det er FOR ekstravagant
(Måske er det i virkeligheden til mig selv, det vil game igen :genert).
1
Brugeravatar
Fru.skruk
Indlæg: 304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:56
Kort karma: 18
Likede indlæg: 274

Re: Crazy gamer bærbar

Indlægaf Fru.skruk » 15. jul 2018, 18:52

Aragorn skrev:Det er bedre at vente lidt, spare lidt mere op, og smide 5.000 kroner mere i købet. Man får så meget mere ydelse for de sidste kroner, det er alle pengene værd. Køb billigt, køb to gange - eller køb noget til 10.000 kroner som man aldrig bliver rigtigt glad for. Dårlig idé.

Derudover er bærbare elendige til at spille på. Jeg ved det er populært, men jeg vil aldrig anbefale det. Det lader sig sagtens gøre, men det er ganske enkelt et modsætningsforhold.

Spil kræver høj ydelse på CPU og GPU, den ydelse kræver meget strøm, og trækker dermed mange watt. Batteriet bliver slidt op på ingen tid. Det er alt andet lige nemmere at give meget strøm med en fysisk større dimensioneret strømforsyning. Læg dertil, at høj ydelse udvikler meget varme, og det er i modsætning til en kompakt samling. For det budget du har, kunne man samle en ret kraftig stationær PC der langt vil overgå den bærbare i ydelse, og har ordenlig køling.

Hvis valget ligger mellem en i5 og i7 CPU, så husk at clock speed trumfer kerner når det kommer til spil. En i5 CPU kan være en bedre investering med spil in mente end en i7 med flere kerner men lavere clock.

En gamer bærbar opfører sig som en støvsuger, selv om der findes modeller der vender blæseretningen i bestemte tidsintervaller for at undgå opsamling af for meget støv, så stil den på en køleplade altid, aldrig i en seng eller sofa, i det mindste.

Jeg ser i forbindelse med mit arbejde en del af den slags maskiner, og de stationære holder og holder og holder, og de bærbare får tæsk og dør. Unge mennesker er ekstremt hårde ved deres maskiner, med en forventning om, at de kan sætte en harddisk der spinner rundt, hårdt på et bord, uden der skulle ske noget ved det. Mekanikkerne i tastaturet er ligeledes meget mindre i bærbare maskiner, og de holder derfor heller ikke længe til den omgang tæsk som knapper nu engang får, når man spiller på dem. Og når de går i stykker, så er det noget mere dyrt og vanskeligt at få et nyt tastatur, i forhold til en stationær. Sørg for at have en ordenlig elektronikforsikring.

Tænk grundigt over det, om det nu er det bedste valg. Jeg har svært ved - helt personligt - at se behovet for at kunne flytte rundt på en maskine til spil. Jeg har _ALTID_ en bærbar computer med mig, om jeg så besøger min gamle mor - men jeg spiller ikke på den.

Hold fingrene fra Acer. Det er sådan noget lort. Jeg ved ikke hvad de helt gør ved dem, men de brænder bundkort hele tiden.

MSI især, HP Omen, ASUS var mærker jeg ville kigge efter. Shark har en ringe samlekvalitet i mine øjne.


Jeg havde slet ikke set dit gode og grundige indlæg. Tak for det :kys:
Den er kun til sjov og ballade og ja, det er mange penge ah bruge på den slags. Men jeg kan måske låne den engang i mellem og game lidt med ham og han kan have den med på weekendture med vennerne.
0
Brugeravatar
Fru.skruk
Indlæg: 304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:56
Kort karma: 18
Likede indlæg: 274

Re: Crazy gamer bærbar

Indlægaf Fru.skruk » 15. jul 2018, 18:54

Filipai skrev:Min mand siger at du også kan gå ind og spørge hardwareonline, de er søde til at hjælpe.

Den du linker har min mand en ældre udgave af, den er udemærket og kan godt spille det du nævner, men han siger den ikke er helt optimal.


Tak :kys:
Jeg tror også at ok er godt nok til den bærbare.
0
Brugeravatar
Fru.skruk
Indlæg: 304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:56
Kort karma: 18
Likede indlæg: 274

Re: Crazy gamer bærbar

Indlægaf Fru.skruk » 15. jul 2018, 18:56

Tobywan skrev:
Sønnen har jo allerede en stationær og skal bruge den nye til at have med rundt, og i øvrigt som sekundær maskine. Jeg synes det er skudt over målet at anbefale en stationær til den beskrivelse. Man kan selvfølgelig godt have en stationær med rundt, men det er bare ikke ret mobilt, og ikke en man lige hurtigt tager under armen. Det vil alene gøre at han vil få den brugt markant mindre - og det må man gerne ofte lidt performance på. En maskine man har glæde af og som der bliver brugt, er der trods alt mere værdi i.

Vi kan nok alle blive enige om, at et budget på 15.000 giver mere maskine end 10.000, og at den til 15.000 vil holde længere. Jeg synes nu stadig 10.000,- er et pænt budget til sønnens sekundære computer. Den TS fundet ser rigtig fornuftig ud. (uden at jeg sammenlignet priser nærmere)

Præcis. Selvom man jo godt kan drømme og jeg kunne da også smide 5000 mere i. Det er bare ligesom en lille psykisk barriere det der 10.000 kr-tal :lol:
0
Brugeravatar
Fru.skruk
Indlæg: 304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:56
Kort karma: 18
Likede indlæg: 274

Re: Crazy gamer bærbar

Indlægaf Fru.skruk » 15. jul 2018, 18:57

Aragorn skrev:
Fru.skruk skrev:
Tobywan skrev:
Fru.skruk skrev:De der 8 (eller 16 GB) hvad refererer de til?


Det var RAM :)


Ej se, nu udstiller jeg helt min udvidenhed.
Det er en del af CPUen?

Tænk. Før min knægt er stor, så kommer jeg til at være en haj til alt det her.

Jeg sidder helt og får lyst til at bytte hans grafikkort ud i hans stationære. Det må jeg da kunne finde ud af :lol:


Det kan du helt klart sagtens finde ud af, og det kan være alt du behøver at gøre og en langt bedre handel. Men det kræver at du kommer med nogle specifikationer på den, før det er til at sige.

Det er let nok at samle en stationær, og du må kende nogen der kan finde ud af det. Det eneste der er rigtigt kritisk og virkelig vigtigt at gøre rigtigt første gang, er at få monteret CPU'en ordentligt på bundkortet, men derefter er det bare lige hjem.


Altså. Det er nok lige avanceret nok. Men jeg prøver.
Jeg har (eller min søn har) en i7-2600K CPU 3400GHz, 16 GB RAM og geforce 1060 6GB
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7322
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23132

Re: Crazy gamer bærbar

Indlægaf Aragorn » 15. jul 2018, 20:13

Fru.skruk skrev:Altså. Det er nok lige avanceret nok. Men jeg prøver.
Jeg har (eller min søn har) en i7-2600K CPU 3400GHz, 16 GB RAM og geforce 1060 6GB


Den er så til gengæld ikke rigtigt værd at sætte flere penge i. Det er en udmærket maskine, eller det var det - men med en 2. generation i7 har den nogle år på bagen og mangler nogle instruktionssæt i CPU'en.
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Fru.skruk
Indlæg: 304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:56
Kort karma: 18
Likede indlæg: 274

Re: Crazy gamer bærbar

Indlægaf Fru.skruk » 15. jul 2018, 20:18

Aragorn skrev:
Fru.skruk skrev:Altså. Det er nok lige avanceret nok. Men jeg prøver.
Jeg har (eller min søn har) en i7-2600K CPU 3400GHz, 16 GB RAM og geforce 1060 6GB


Den er så til gengæld ikke rigtigt værd at sætte flere penge i. Det er en udmærket maskine, eller det var det - men med en 2. generation i7 har den nogle år på bagen og mangler nogle instruktionssæt i CPU'en.


Så vender jeg tilbage, når den ikke kan kører drengens spil mere. Den kører nemlig helt fint endnu. :genert:
1
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7322
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23132

Re: Crazy gamer bærbar

Indlægaf Aragorn » 15. jul 2018, 20:20

Tobywan skrev:
Aragorn skrev:
Fru.skruk skrev:Allesammen tak for hjælpen. Jeg tænker på denne bærbare:

https://www.power.dk/pc-og-tilbehoer/ba ... /p-570542/


Det er en udmærket maskine, og den skal nok spille CS GO og Fortnite, men for 5000 mere får du måske 50% mere ydelse.

Den primære disk er en M.2 NVMe, de har godt med skrald i, så den indlæaer kvikt.

Er du nu helt sikker på, at bærbar er vejen frem? Har du tænkt det igennem? Har du læst mit indlæg på side 2?


Sønnen har jo allerede en stationær og skal bruge den nye til at have med rundt, og i øvrigt som sekundær maskine. Jeg synes det er skudt over målet at anbefale en stationær til den beskrivelse. Man kan selvfølgelig godt have en stationær med rundt, men det er bare ikke ret mobilt, og ikke en man lige hurtigt tager under armen. Det vil alene gøre at han vil få den brugt markant mindre - og det må man gerne ofte lidt performance på. En maskine man har glæde af og som der bliver brugt, er der trods alt mere værdi i.

Vi kan nok alle blive enige om, at et budget på 15.000 giver mere maskine end 10.000, og at den til 15.000 vil holde længere. Jeg synes nu stadig 10.000,- er et pænt budget til sønnens sekundære computer. Den TS fundet ser rigtig fornuftig ud. (uden at jeg sammenlignet priser nærmere)


Jeg er med nu. Jeg vil så mene at med en stationær af den generation der bliver beskrevet her, så vil den måske snart trænge til en omgang, i det mindste nye diske, hvis de har siddet i maskinen alle årene. Det ville ikke være urimeligt at antage at de er slidte.
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Fru.skruk
Indlæg: 304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:56
Kort karma: 18
Likede indlæg: 274

Re: Crazy gamer bærbar

Indlægaf Fru.skruk » 15. jul 2018, 20:26

Aragorn skrev:
Jeg er med nu. Jeg vil så mene at med en stationær af den generation der bliver beskrevet her, så vil den måske snart trænge til en omgang, i det mindste nye diske, hvis de har siddet i maskinen alle årene. Det ville ikke være urimeligt at antage at de er slidte.


Hvad er diske? Kan det ikke bedre betale sig at skifte stationær om et par år end at skifte ud? Tror du ikke, at den kan holde et par år?
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7322
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23132

Re: Crazy gamer bærbar

Indlægaf Aragorn » 15. jul 2018, 21:34

Fru.skruk skrev:
Aragorn skrev:
Jeg er med nu. Jeg vil så mene at med en stationær af den generation der bliver beskrevet her, så vil den måske snart trænge til en omgang, i det mindste nye diske, hvis de har siddet i maskinen alle årene. Det ville ikke være urimeligt at antage at de er slidte.


Hvad er diske? Kan det ikke bedre betale sig at skifte stationær om et par år end at skifte ud? Tror du ikke, at den kan holde et par år?


Harddiske. De har en udløbsdato da de slides, og ofte ser man folk der ikke rettidigt sørger for at skifte til nye diske græde over tab af værdifulde data, eksempelvis billeder fra de sidste 10 år.

Jeg har ikke nogen forudsætning for at vurdere hvor længe maskinen kan holde. Jeg ved ikke noget om den. Alting kan brænde af, men om der står en stikflamme ud af maskinen i morgen eller om 10 år er ikke til at sige. Det er usandsynligt, vil jeg sige, dog. En chip ødelægges ikke ofte, og det er i reglen fejl i spænding eller overophedning der er årsag. Kondensatorer kan også poppe, men sådan er det jo med alt elektronisk udstyr.

Men diske har et endeligt antal timer de kan køre, og en endelig mængde af data de kan flytte, så det er alt efter hvor mange timer de har været i drift der afgør hvornår de står af. De er mekaniske, i modsætning til SSD, så bevægelsen ødelægger dem før eller siden.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1445
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 12
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 603

Re: Crazy gamer bærbar

Indlægaf deliciouscookie » 16. jul 2018, 18:50

Fru.skruk skrev:Allesammen tak for hjælpen. Jeg tænker på denne bærbare:

https://www.power.dk/pc-og-tilbehoer/ba ... /p-570542/


Det siger vist det hele.

"Gaming Performance

Asus packs a lot of power into a slim case. This allows the GL502VM to run the latest games at Full HD (with high settings). A look at our database reveals that the laptop only has trouble running “X-Plane” at high resolutions/settings. 4K gaming is possible, but it is limited to a few games. The Asus GL502VS would be a better choice for 4K gaming, as the GeForce GTX 1070 offers higher performance."

kilde:

https://www.notebookcheck.net/Asus-ROG- ... 341.0.html
1
make cookies not war

Tilbage til "Computere, spil og internet"