Valg af bredbåndsudbyder

Brugeravatar
vandmelon
Indlæg: 223
Tilmeldt: 6. apr 2018, 21:21
Kort karma: 16
Likede indlæg: 149

Re: Valg af bredbåndsudbyder

Indlægaf vandmelon » 19. jun 2018, 09:39

Jeg ville gøre sådan her:

- Ringe til Hiper og spørge om du kan få fibernet på din adresse til 300 kr om måneden. Ikke fordi du har så meget brug for det, men fordi så er du med på den nye teknologi, når alt det andet crap bliver udskiftet en dag alligevel. Så kan man lige så godt gøre det nu, hvis man kan og få fiber. Jeg hader personligt midlertidige løsninger. Det er ligesom at skifte kærester, fordi man går efter de forkerte i starten.

- De siger nok nej, du kan ikke få fiber, fordi det er stadig meget nyt. Hvis du ikke kan få fiber, siger du nej tak til alt det andet hos dem de tilbyder dig. Der er intet formål at tage nogle af de andre ting. Det er ligesom at gå efter christian louboutin hæle, og når du ikke kan få dem, så tager du bare en nøglering fra dem i stedet. Hvad er formålet med det? Nå, men når/hvis Hiper siger nej til fiber, så ringer du til TDC-yousee og siger, hvad er det billigste i har, så siger de 269 om måneden og gratis oprettelse på netop den. Så tager du bare den. Hvorfor yousee. Meget simpelt: Der er en boks. Du er 100% sikker på at dit område har noget med dem at gøre, så det vil virke uden at dit stik skal laves om, fordi der liiiige manglende det sidste, inden du kunne få fullrate fx. Ikke spild din tid på det. Og som det eneste fornuftige indlæg i alt det spam ovenover - så er der faktisk en der ganske rigtigt skriver - der er ikke nogen forskel på dem, så du kan lige så godt tage yousee, da der er en boks, dvs. stedet kender dem, og de kender stedet, hvilket vil sige, det vil virke 100% uden ekstra omkostninger.
0
✂ ✂ ✂ ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Valg af bredbåndsudbyder

Indlægaf LadyFox » 19. jun 2018, 09:52

Jeg havde egentlig samme tanker som dig om YouSee inden jeg flyttede herind, jeg havde også hørt så meget dårligt.

Så jeg gik i gang med at tjekke de forskellige udbyderes hjemmesider hvilke hastigheder de hver især havde mulighed for at tilbyde mig på min addresse, og YouSee kunne tilbyde en langt bedre forbindelse end nogle af de andre, så jeg endte alligevel at vælge dem - med den den pakke der nu passede bedst til mit behov. På de 15 måneder jeg har haft dem nu har jeg stået uden internet nogle timer en enkelt gang, hvor det var varslet på forhånd - ellers har der ikke været noget som helst.

Men altså, undersøg hvad de forskellige selskaber har mulighed for at tilbyde på din addresse - hvad de kan tilbyde på vores andres adresser er jo ikke særlig brugbart for dig.
1
...
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Valg af bredbåndsudbyder

Indlægaf LaScrooge » 19. jun 2018, 13:34

Øøhm... privat eller offentlig IP-adresse? Offentlig er typisk et dyrere tilvalg, men jeg kan ikke gennemskue hvilken forskel det gør om jeg har det ene eller det andet.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23139

Re: Valg af bredbåndsudbyder

Indlægaf Aragorn » 19. jun 2018, 14:52

LaScrooge skrev:Øøhm... privat eller offentlig IP-adresse? Offentlig er typisk et dyrere tilvalg, men jeg kan ikke gennemskue hvilken forskel det gør om jeg har det ene eller det andet.


Hvis du ikke drifter en server eller har behov for fjernadgang så er en dynamisk IP fin, men CGN kan have sine problemer fra tid til anden, hvilket hiper.dk gør brug af. Start med en privat, og hvis det giver problemer så bestil en offentlig.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Valg af bredbåndsudbyder

Indlægaf LaScrooge » 19. jun 2018, 15:50

Aragorn skrev:
LaScrooge skrev:Øøhm... privat eller offentlig IP-adresse? Offentlig er typisk et dyrere tilvalg, men jeg kan ikke gennemskue hvilken forskel det gør om jeg har det ene eller det andet.


Hvis du ikke drifter en server eller har behov for fjernadgang så er en dynamisk IP fin, men CGN kan have sine problemer fra tid til anden, hvilket hiper.dk gør brug af. Start med en privat, og hvis det giver problemer så bestil en offentlig.


Den første del af det du skriver er det rene volapyk for mig :) Hvilke problemer skulle det kunne give at have privat IP?
Jeg overvejer i øvrigt Kviknet. Det er billigst for samme ydelse og bruger TDCs infrastruktur.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Valg af bredbåndsudbyder

Indlægaf Wizzze » 19. jun 2018, 16:19

LaScrooge skrev:
Aragorn skrev:
LaScrooge skrev:Øøhm... privat eller offentlig IP-adresse? Offentlig er typisk et dyrere tilvalg, men jeg kan ikke gennemskue hvilken forskel det gør om jeg har det ene eller det andet.


Hvis du ikke drifter en server eller har behov for fjernadgang så er en dynamisk IP fin, men CGN kan have sine problemer fra tid til anden, hvilket hiper.dk gør brug af. Start med en privat, og hvis det giver problemer så bestil en offentlig.


Den første del af det du skriver er det rene volapyk for mig :) Hvilke problemer skulle det kunne give at have privat IP?
Jeg overvejer i øvrigt Kviknet. Det er billigst for samme ydelse og bruger TDCs infrastruktur.


Udadtil har alle en ip adresse, men de fleste udbydere lader mange dele den samme offentlige ip, og så sørger de for route internt, men hvis nogen af dem du deler ip med, spammer, hacker, eller noget andet, så kan den IP de kommer fra godt blive blacklistet, eller komme i skammekrogen eller lign. Og når du så kommer fra samme IP og vil et eller andet, så siger dem som har blacklistet IP´en, "dig vil vi ikke lege med, væk!"

Lidt forsimplet
ip-simple.jpg


Ude fra Internettet kan de kun se adressen A, kun din internet udbyder ved at du er a3, mens andre kunder kan være a1 og a2, hvis nu a1 laver noget grimt, så kan dem ude på internettet kun se A, som de lukker af for. Men det betyder at udover at ramme a1, så rammer de også a2 og a3 altså dig, fordi udefra set "bor" i alle på adresse A, som laver slemme ting.

Lidt ligesom hvis en beboer i en opgang støjer og dem i de omkringliggende ejendomme klager, men man ikke ved hvem præcist i opgangen der står bag støjen, så man bebrejder alle fra den opgang.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Valg af bredbåndsudbyder

Indlægaf LaScrooge » 19. jun 2018, 16:24

Wizzze skrev:
LaScrooge skrev:
Aragorn skrev:
LaScrooge skrev:Øøhm... privat eller offentlig IP-adresse? Offentlig er typisk et dyrere tilvalg, men jeg kan ikke gennemskue hvilken forskel det gør om jeg har det ene eller det andet.


Hvis du ikke drifter en server eller har behov for fjernadgang så er en dynamisk IP fin, men CGN kan have sine problemer fra tid til anden, hvilket hiper.dk gør brug af. Start med en privat, og hvis det giver problemer så bestil en offentlig.


Den første del af det du skriver er det rene volapyk for mig :) Hvilke problemer skulle det kunne give at have privat IP?
Jeg overvejer i øvrigt Kviknet. Det er billigst for samme ydelse og bruger TDCs infrastruktur.


Udadtil har alle en ip adresse, men de fleste udbydere lader mange dele den samme offentlige ip, og så sørger de for route internt, men hvis nogen af dem du deler ip med, spammer, hacker, eller noget andet, så kan den IP de kommer fra godt blive blacklistet, eller komme i skammekrogen eller lign. Og når du så kommer fra samme IP og vil et eller andet, så siger dem som har blacklistet IP´en, "dig vil vi ikke lege med, væk!"

Lidt forsimplet
ip-simple.jpg


Ude fra Internettet kan de kun se adressen A, kun din internet udbyder ved at du er a3, mens andre kunder kan være a1 og a2, hvis nu a1 laver noget grimt, så kan dem ude på internettet kun se A, som de lukker af for. Men det betyder at udover at ramme a1, så rammer de også a2 og a3 altså dig, fordi udefra set "bor" i alle på adresse A, som laver slemme ting.

Lidt ligesom hvis en beboer i en opgang støjer og dem i de omkringliggende ejendomme klager, men man ikke ved hvem præcist i opgangen der står bag støjen, så man bebrejder alle fra den opgang.


Så privat er bedre, fordi jeg så ikke risikerer at blive ramt af sanktioner rettet mod andre?
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Valg af bredbåndsudbyder

Indlægaf Wizzze » 19. jun 2018, 16:31

LaScrooge skrev:
Wizzze skrev:
LaScrooge skrev:
Aragorn skrev:
LaScrooge skrev:Øøhm... privat eller offentlig IP-adresse? Offentlig er typisk et dyrere tilvalg, men jeg kan ikke gennemskue hvilken forskel det gør om jeg har det ene eller det andet.


Hvis du ikke drifter en server eller har behov for fjernadgang så er en dynamisk IP fin, men CGN kan have sine problemer fra tid til anden, hvilket hiper.dk gør brug af. Start med en privat, og hvis det giver problemer så bestil en offentlig.


Den første del af det du skriver er det rene volapyk for mig :) Hvilke problemer skulle det kunne give at have privat IP?
Jeg overvejer i øvrigt Kviknet. Det er billigst for samme ydelse og bruger TDCs infrastruktur.


Udadtil har alle en ip adresse, men de fleste udbydere lader mange dele den samme offentlige ip, og så sørger de for route internt, men hvis nogen af dem du deler ip med, spammer, hacker, eller noget andet, så kan den IP de kommer fra godt blive blacklistet, eller komme i skammekrogen eller lign. Og når du så kommer fra samme IP og vil et eller andet, så siger dem som har blacklistet IP´en, "dig vil vi ikke lege med, væk!"

Lidt forsimplet
ip-simple.jpg


Ude fra Internettet kan de kun se adressen A, kun din internet udbyder ved at du er a3, mens andre kunder kan være a1 og a2, hvis nu a1 laver noget grimt, så kan dem ude på internettet kun se A, som de lukker af for. Men det betyder at udover at ramme a1, så rammer de også a2 og a3 altså dig, fordi udefra set "bor" i alle på adresse A, som laver slemme ting.

Lidt ligesom hvis en beboer i en opgang støjer og dem i de omkringliggende ejendomme klager, men man ikke ved hvem præcist i opgangen der står bag støjen, så man bebrejder alle fra den opgang.


Så privat er bedre, fordi jeg så ikke risikerer at blive ramt af sanktioner rettet mod andre?


Nej for privat ip, er reelt kun privat for udbyderen ikke for dig, vil du være sikker på at have en fast adresse på internettet, så skal du have en offentlig ip. Men det er typisk kun nørder der hoster et eller andet der gør brug af offentlige ip´s. Som alm. bruger lever de fleste med den ip som udbyderen tildeler dig. Du spurgte bare til hvad der kunne ske ved at have en sådan udbyder tildelt privat ip, og det prøvede jeg så at illustrere.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23139

Re: Valg af bredbåndsudbyder

Indlægaf Aragorn » 19. jun 2018, 17:18

Wizzze skrev:
LaScrooge skrev:
Wizzze skrev:
LaScrooge skrev:
Aragorn skrev:
LaScrooge skrev:Øøhm... privat eller offentlig IP-adresse? Offentlig er typisk et dyrere tilvalg, men jeg kan ikke gennemskue hvilken forskel det gør om jeg har det ene eller det andet.


Hvis du ikke drifter en server eller har behov for fjernadgang så er en dynamisk IP fin, men CGN kan have sine problemer fra tid til anden, hvilket hiper.dk gør brug af. Start med en privat, og hvis det giver problemer så bestil en offentlig.


Den første del af det du skriver er det rene volapyk for mig :) Hvilke problemer skulle det kunne give at have privat IP?
Jeg overvejer i øvrigt Kviknet. Det er billigst for samme ydelse og bruger TDCs infrastruktur.


Udadtil har alle en ip adresse, men de fleste udbydere lader mange dele den samme offentlige ip, og så sørger de for route internt, men hvis nogen af dem du deler ip med, spammer, hacker, eller noget andet, så kan den IP de kommer fra godt blive blacklistet, eller komme i skammekrogen eller lign. Og når du så kommer fra samme IP og vil et eller andet, så siger dem som har blacklistet IP´en, "dig vil vi ikke lege med, væk!"

Lidt forsimplet
ip-simple.jpg


Ude fra Internettet kan de kun se adressen A, kun din internet udbyder ved at du er a3, mens andre kunder kan være a1 og a2, hvis nu a1 laver noget grimt, så kan dem ude på internettet kun se A, som de lukker af for. Men det betyder at udover at ramme a1, så rammer de også a2 og a3 altså dig, fordi udefra set "bor" i alle på adresse A, som laver slemme ting.

Lidt ligesom hvis en beboer i en opgang støjer og dem i de omkringliggende ejendomme klager, men man ikke ved hvem præcist i opgangen der står bag støjen, så man bebrejder alle fra den opgang.


Så privat er bedre, fordi jeg så ikke risikerer at blive ramt af sanktioner rettet mod andre?


Nej for privat ip, er reelt kun privat for udbyderen ikke for dig, vil du være sikker på at have en fast adresse på internettet, så skal du have en offentlig ip. Men det er typisk kun nørder der hoster et eller andet der gør brug af offentlige ip´s. Som alm. bruger lever de fleste med den ip som udbyderen tildeler dig. Du spurgte bare til hvad der kunne ske ved at have en sådan udbyder tildelt privat ip, og det prøvede jeg så at illustrere.


Men det er godt nok et gedemarked også, hvis man ikke har fagteknisk indsigt, at skulle tage stilling til offentlig IP/privat IP og CGN.

Eksempelvis er der en DHCP lease på 3 døgn hos YouSee og så har du de facto statisk IP, og dermed er det er stort set spild af penge hos dem at rent faktisk betale for statisk IP - også fordi YouSee alligevel kan finde på at flytte din (betalte) statiske IP op til 2 gange årligt. Det giver ingen mening, og statisk IP hos YouSee er virkelig et rip off.

Jeg har kendt nogle stykker der er blevet godt gnavne efter at have betalt kassen måned efter måned for statisk allokering, når de har opdaget den lange lease på dynamisk adresse, samt at YouSee alligevel forbeholder sig mulighed for at flytte adressen på en betalt statisk adresse.

Min ven hos TDC Hosting sagde inden han smuttede til noget bedre, at deres sælgere hos YouSee blev taget ind fra gaden og ikke anede hvad de lavede, og lige så godt kunne sælge vaskepulver.

Jeg har altid nogle ting kørende, men på Hiper klarede jeg mig fint på offentlig dynamisk adresse, det var kun deres NAT der ødelagde det. Stofa skifter aldrig min adresse, de har i hvert fald ikke gjort det i henved 2 år, så jeg føler ikke for at betale ekstra for statisk adresse.

Så længe man ikke er bag NAT så fungerer det i hvert fald for mig.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Valg af bredbåndsudbyder

Indlægaf LaScrooge » 19. jun 2018, 17:52

Så, fordi det her er... vanskeligt for mig at forstå: med mindre jeg hoster fx en Minecraft-server som er åben for andre udefra, og som de derfor skal kende IP-adressen på og denne gerne skal være fast for at de kan finde serveren altid, kan jeg godt bruge en privat IP-adresse (aka dynamisk). Hvis jeg hoster, skal jeg have en fast, dvs. statisk, offentlig IP, som andre kan se?

Kan jeg hoste noget via LAN på privat IP?
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1965

Re: Valg af bredbåndsudbyder

Indlægaf Tobywan » 19. jun 2018, 18:11

LaScrooge skrev:Så, fordi det her er... vanskeligt for mig at forstå: med mindre jeg hoster fx en Minecraft-server som er åben for andre udefra, og som de derfor skal kende IP-adressen på og denne gerne skal være fast for at de kan finde serveren altid, kan jeg godt bruge en privat IP-adresse (aka dynamisk). Hvis jeg hoster, skal jeg have en fast, dvs. statisk, offentlig IP, som andre kan se?

Kan jeg hoste noget via LAN på privat IP?


Du kan sagtens hoste noget på dit LAN. Den del har ikke noget med den offentlige adresse at gøre.

Din router har på ydersiden den offentlige adresse (som kan være statisk eller dynamisk. På indersiden af dit LAN er alle adresserne private og på dem kan du sagtens hoste services, som eksempelvis Minecraft, for dem som sidder på lokalnettet.
1
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23139

Re: Valg af bredbåndsudbyder

Indlægaf Aragorn » 19. jun 2018, 18:28

LaScrooge skrev:Så, fordi det her er... vanskeligt for mig at forstå: med mindre jeg hoster fx en Minecraft-server som er åben for andre udefra, og som de derfor skal kende IP-adressen på og denne gerne skal være fast for at de kan finde serveren altid, kan jeg godt bruge en privat IP-adresse (aka dynamisk). Hvis jeg hoster, skal jeg have en fast, dvs. statisk, offentlig IP, som andre kan se?

Kan jeg hoste noget via LAN på privat IP?


Nedenstående er tænkte forsimplede eksempler, lige som en disclaimer til den netværksekspert der måtte have lyst til at komme forbi og rette mig.
Essensen er dog rigtig nok.

Routere har en adresse vendt mod internettet, og en adresse vendt mod lokalnetværket. Her i huset er ca. 10 enheder med hver deres lokale IP adresse, tildelt af husets router. Hver gang de foretager sig noget på internettet, er det routerens IP, tildelt af YouSee, der ses af de forskellige sider man tilgår. Routeren dirigerer den interne trafik i huset, således at min telefon sender sit indhold til min Chromecast og ikke til den stationære computer eller til min tablet, og den sørger for at min bærbar får trafikken fra Netflix og ingen af de andre gør dette. Dette kan kun opnåes ved, at hver maskine har en unik IP adresse i huset til identifikation, som adskiller hver enhed fra alle de andre.

Offentlig IP er ikke det samme som statisk IP. Offentlig IP kan godt være dynamisk, og altså skifte, men den er din egen.

Eksempel på privat adresse: Adressen 123.456.789 bliver tildelt 100 mennesker. Enhver service på nettet kan kun se de mennesker som 123.456.789, og svarer tilbage til 123.456.789. Internetudbyderen holder styr på, at person nummer 1 med IP 123.456.789 snakker med Facebook, nummer 23 henter mail fra outlook.dk og nummer 58 ser film på Netflix.

Hvis person nummer 48 går herind på debatten og skriver noget racistisk og bliver bannet, bliver samtlige 100 med der deler 123.456.789 bannet, fordi debatten ikke kan se, at flere mennesker deles om denne adresse. Debatten ser blot 123.456.789. Hvis du hoster en Minecraft server, kan du ikke dirigere trafikken ind på den. Men så lang tid du er hjemme hos dig selv, bag din router, dvs. på LAN i modsætning til WAN, så har alle dine enheder forskellig unik IP tildelt af din egen router, og vil kunne snakke sammen uden problemer.

At være på privat IP hos sin udbyder, er som at være bag en gigantisk router, hvor huset er hele udbyderens netværk, og alle maskiner får det data de spørger efter tildelt af udbyderens router.

Eksempel på offentlig dynamisk adresse: Du har IP adressen 123.456.789. Ingen andre har dén. Al trafik rettet mod den kan du selv samle op eller afvise, fordi din udbyder dirigerer al trafik kun til dig. Adressen kan skifte, men du kan åbne de nødvendige porte ud mod nettet og samle trafikken op til din Minecraft server. Du betaler ekstra for dette.

Eksempel på offentlig statisk adresse: Som ovenstående, men den skifter aldrig. Du kan købe et domæne, sætte DNS op til at pege på din IP og sætte en webserver op til at servere indhold på port 80, som kan ses i enhver browser på enhver computer. Din udbyder har reserveret den permanent til dig, og du betaler ekstra for dette.

Årsagen til at man betaler ekstra, er flere, men det er primært fordi det kræver mere fra udbyderens system at undgå at bevæge din IP under vedligehold, plus at man er løbet tør for IPv4 adresser.

At dirigere trafik i et netværk, således at en webserver, én maskine blandt mange i et hus, bag en router, altid får leveret forespørgsler der kommer på port 80, der er standard webserver port, kaldes NAT. Network Address Translation.

Internetudbydere benytter CGN, Carrier Grade NAT, hvor de for at spare IP adresser, benytter én IP adresse ud mod nettet til mange kunder. Årsagen til dette er, at de små udbydere der eksempelvis benytter sig af TDCs net, skal købe hele IP puljer ad gangen hos TDC. Dvs at hvis de mangler 10 adresser, skal de købe en pulje blot for at give 10 mennesker en adresse. Dette er dyrt for dem, og de presser derfor så mange kunder som muligt ind på een enkelt adresse for at nedbringe omkostninger.
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23139

Re: Valg af bredbåndsudbyder

Indlægaf Aragorn » 20. jun 2018, 06:43

LaScrooge skrev:Så, fordi det her er... vanskeligt for mig at forstå: med mindre jeg hoster fx en Minecraft-server som er åben for andre udefra, og som de derfor skal kende IP-adressen på og denne gerne skal være fast for at de kan finde serveren altid, kan jeg godt bruge en privat IP-adresse (aka dynamisk). Hvis jeg hoster, skal jeg have en fast, dvs. statisk, offentlig IP, som andre kan se?

Kan jeg hoste noget via LAN på privat IP?


Og lige som tilføjelse til mit foregående indlæg, så kan udbyder og politi sagtens identificere de enkelte brugere bag en privat IP, og Google og Facebook har heller ikke problemer med det, hvilket betyder at man ikke skal være nervøs for at blive slæbt væk for børneporno eller terror eller sådan noget, fordi en anden har lavet noget lort.
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Valg af bredbåndsudbyder

Indlægaf paint » 21. jun 2018, 17:19

Jeg kan da også lige give yousee :gogo:

Har haft det i årevis og aldrig haft problemer. Jeg ved også fra andre, at den 5 ghz router, der følger med abonnementet, virker fortrinligt.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Valg af bredbåndsudbyder

Indlægaf DenBruneMunk » 21. jun 2018, 17:46

paint skrev:Har haft det i årevis og aldrig haft problemer. Jeg ved også fra andre, at den 5 ghz router, der følger med abonnementet, virker fortrinligt.
Har selv TDC(group, erhverv) her, og i rigtig mange år haft meget få situationer hvor TDC måtte ud og grave, udfald er ukendt.

LaScrooge skrev:Den første del af det du skriver er det rene volapyk for mig :) Hvilke problemer skulle det kunne give at have privat IP?

Hehehe, måske skal du bare bede nørderne om at formulere sig på dansk.

Wizzze klarede det fint :)
0

Tilbage til "Computere, spil og internet"