Synkronisering af Dropbox, Android og Google Drev

Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Synkronisering af Dropbox, Android og Google Drev

Indlægaf Juki » 26. jul 2018, 05:40

Aragorn skrev:
Juki skrev:
Juki skrev:
Aragorn skrev:Jeg kan lige så godt sige det rent ud, det er ikke Google, det er dig :-)

Hvis du gør det via din browser er det noget med opsætningen af dén. Hvis du downloader til et lokalt drev og afspiller med noget video-afspiller halløj på din computer og det ikke virker, så hent VLC. Den afspiller stort set alt.

Heh ja, jeg tænkte nok det var min computer. Der er nogle forskellige valgmuligheder for afspilning, men jeg kan ikke huske dem i hovedet.

Jeg er på fra computeren inden længe så jeg kan tjekke det.

Det ser sådan her ud via Google Drev :wacko: Nogle videoer kan dog godt afspilles, men jeg kan ikke lure hvad der gør forskellen.

(Og der er ikke nogen af mulighederne det umiddelbart hjælper på afspilningen)


Er der nogen af de film du har liggende du ikke har optaget med din nuværende telefon, men måske med et digital kamera, eller som er konverteret væk fra deres oprindelige format?

Ja, det er jeg ret sikker på i forhold til det med digital kameraet.

De billeder og film jeg har uploaded er en blanding af nye og gamle billeder. De ældste er måske 10 år gamle eller lidt mere.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Kasper
Indlæg: 283
Tilmeldt: 1. sep 2015, 21:50
Kort karma: 72
Likede indlæg: 836

Re: Synkronisering af Dropbox, Android og Google Drev

Indlægaf Kasper » 26. jul 2018, 07:35

Juki skrev:
Kasper skrev:
Juki skrev:Det kan jeg så ikke huske om der var. Der var et program der havde svært ved at vise nogle af billederne i god kvalitet, men om det var på min gamle computer(jeg fik en ny for lidt over en måned siden) via dropbox eller Google Drev/Foto før jeg tilkøbte plads kan jeg ikke huske. Jeg kan bare huske at jeg læste flere anbefalinger til at bevare den originale opløsning og det var nok derfor jeg kædede de to ting sammen :gruble:

P.t. bruger jeg min mobil til at tage billeder med. Det er en Samsung Galaxy S7, men mange af billederne er også ældre billeder, taget med andre mobiler eller kameraer. Evt. gemt via nettet eller min mail. Det er sådan lidt en blandet landhandel.


Så vidt jeg kan se, har en Galaxy S7 et kamera på 12 megapixel. Så du kommer slet ikke op på de 16, der er grænsen for, hvornår Google Photos begynder at gøre billederne mindre.

Jeg synes helt sikkert at du skulle vælge den ubegrænsede plads - det vil løse alle dine problemer og samle dine billeder ét sted. Jeg bruger selv den løsning.

Det var også den oprindelige pointe, også for at undgå eksterne harddiske, SD-kort osv. :D

Jeg forstår bare ikke hvorfor jeg fik besked om at jeg ikke kunne overføre mere? :gruble: Altså jeg bruger stadig Google Drev/Fotos, men jeg har bare tilkøbt mere plads fordi jeg kunne læse mig til at det var det mest optimale i forhold til opløsningen.

Er der en måde hvorpå jeg kan teste om billedernes kvalitet bliver forringet hvis jeg ændrer indstillingen? Jeg er ikke så teknisk anlagt hvad det angår :blush:


Kig på det link jeg postede tidligere. De lavede en analyse.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Synkronisering af Dropbox, Android og Google Drev

Indlægaf Juki » 29. jul 2018, 15:19

Kasper skrev:
Juki skrev:
Kasper skrev:
Juki skrev:Det kan jeg så ikke huske om der var. Der var et program der havde svært ved at vise nogle af billederne i god kvalitet, men om det var på min gamle computer(jeg fik en ny for lidt over en måned siden) via dropbox eller Google Drev/Foto før jeg tilkøbte plads kan jeg ikke huske. Jeg kan bare huske at jeg læste flere anbefalinger til at bevare den originale opløsning og det var nok derfor jeg kædede de to ting sammen :gruble:

P.t. bruger jeg min mobil til at tage billeder med. Det er en Samsung Galaxy S7, men mange af billederne er også ældre billeder, taget med andre mobiler eller kameraer. Evt. gemt via nettet eller min mail. Det er sådan lidt en blandet landhandel.


Så vidt jeg kan se, har en Galaxy S7 et kamera på 12 megapixel. Så du kommer slet ikke op på de 16, der er grænsen for, hvornår Google Photos begynder at gøre billederne mindre.

Jeg synes helt sikkert at du skulle vælge den ubegrænsede plads - det vil løse alle dine problemer og samle dine billeder ét sted. Jeg bruger selv den løsning.

Det var også den oprindelige pointe, også for at undgå eksterne harddiske, SD-kort osv. :D

Jeg forstår bare ikke hvorfor jeg fik besked om at jeg ikke kunne overføre mere? :gruble: Altså jeg bruger stadig Google Drev/Fotos, men jeg har bare tilkøbt mere plads fordi jeg kunne læse mig til at det var det mest optimale i forhold til opløsningen.

Er der en måde hvorpå jeg kan teste om billedernes kvalitet bliver forringet hvis jeg ændrer indstillingen? Jeg er ikke så teknisk anlagt hvad det angår :blush:


Kig på det link jeg postede tidligere. De lavede en analyse.

Det har jeg gjort, uden at blive meget klogere på hvad det vil betyde for kvaliteten på mine filer.

Til sidst står der fx:
"Is free good enough?

Bottom line is, if you're short on space and are mainly storing photos that you took with your phone, you are mostly A-OK to use the “High quality” setting. You will never, ever, examine any of your photos so up close as to tell the difference between the original and compressed versions. However, as we saw in one of the examples, Google Photos sometimes scales down even images that fit within the limitations of the free tier. Although it did this to only one of the images, it's still something to keep in mind."

Det synes jeg ikle umiddelbart taler for at vælge den gratis udgave, når filerne er en blanding af nye og gamle billeder og videoer?
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Computere, spil og internet"