Når man ikke ved en skid om mobiler? (Køb)

Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Når man ikke ved en skid om mobiler? (Køb)

Indlægaf Daine » 13. jun 2018, 21:20

AstaPasta skrev:Jeg har Garmin Connect på min Huawei. Det var lidt omstændigt og Garmin uret skulle sættes til en computer for at få downloadet noget. Men nu virker det uden problemer.

Men er Android på Huawei ikke det samme som Android på Samsung? :gruble:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Når man ikke ved en skid om mobiler? (Køb)

Indlægaf DenBruneMunk » 13. jun 2018, 21:27

Daine skrev:
AstaPasta skrev:Jeg har Garmin Connect på min Huawei. Det var lidt omstændigt og Garmin uret skulle sættes til en computer for at få downloadet noget. Men nu virker det uden problemer.

Men er Android på Huawei ikke det samme som Android på Samsung? :gruble:

Samsung har en hel del apps, som de selv har lavet, som burde/kan hjælpe dig i hverdagen, mener de.

Så har Huawei næsten ingen, og der skal du så kende apps på Play og installere det du har behov for derigennem.
(Nogen ser det som en fordel, da apps jo bruger plads, og en Android system + samsung apps f.eks, fylder mere end Huawei måske kan gøre)

Det som gør Samsung apps måske en lille tand bedre, er integrationen i Android systemet og backup funktioner og samkørsel, udveksling mellem apps og lign. Om man kan bruge det? Det er jo så spørgsmålet.

Har også Samsung, ikke så meget pga. de apps men stil, udseende og cpu og design er nok for mig, og så er der et kæmpe privat udvikler marked for dem som vil bruge det, det skal man jo også se på, hvis man vil lidt mere end bare ringe.
1
limitededition
Indlæg: 1670
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1783

Re: Når man ikke ved en skid om mobiler? (Køb)

Indlægaf limitededition » 14. jun 2018, 04:11

Daine skrev:
limitededition skrev:
Daine skrev:
limitededition skrev:Hvis du kan få en Samsung Galaxy S7 eller S6 til dit budget vil jeg anbefale dig det, men ellers ville jeg købe den anden Samsung du linker til :)
Jeg har haft Samsung de sidste mange år. Huawei skulle også være fint, men de har nogen begrænsninger i forhold til Samsung, som jeg ikke gider.

Hvilke begrænsninger? Jeg kender ikke så meget til nogen af mærkerne :)


Der er visse apps, hvor Huawei ikke fungerer med, og hvor de så skal lave en opdatering til, og det har taget ret længe for nogen af dem.
Det vigtigste for mig, er at Huawei i en lang periode ikke fungerede med garmin, og det gjorde den nye Samsung allerede på udgivelsesdatoen, men hvis det ikke er vigtigt for dig, kan det godt være at Huawei er fint. Jeg er bare stor fan af Samsung og fra S6 og frem er de super hurtige, også selvom det ikke er den helt nye model :)

Nu spørger jeg så superdumt, men når Samsung kører Android og Huawei kører Android ... hvorfor virker en app så på Samsung og ikke på Huawei? :genert:

Jeg bruger Garminappen pt, og kan ikke undvære den, så det ville være træls.


Fordi android ikke er det samme på Huawei og Samsung. Det var Huawei der havde problemet, så de skulle lave en opdatering for at fikse det. Mener det tog 6 måneder eller sådan noget, hvor folk ikke kunne bruge garmin app'en. Jeg er ikke helt sikker på, at det virker på alle Huawei endnu.
Samsung og Huawei har hvert deres interface, så der vil være en del forskel, selvom det begge er android :)
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Når man ikke ved en skid om mobiler? (Køb)

Indlægaf Daine » 14. jun 2018, 04:14

limitededition skrev:
Daine skrev:
limitededition skrev:
Daine skrev:
limitededition skrev:Hvis du kan få en Samsung Galaxy S7 eller S6 til dit budget vil jeg anbefale dig det, men ellers ville jeg købe den anden Samsung du linker til :)
Jeg har haft Samsung de sidste mange år. Huawei skulle også være fint, men de har nogen begrænsninger i forhold til Samsung, som jeg ikke gider.

Hvilke begrænsninger? Jeg kender ikke så meget til nogen af mærkerne :)


Der er visse apps, hvor Huawei ikke fungerer med, og hvor de så skal lave en opdatering til, og det har taget ret længe for nogen af dem.
Det vigtigste for mig, er at Huawei i en lang periode ikke fungerede med garmin, og det gjorde den nye Samsung allerede på udgivelsesdatoen, men hvis det ikke er vigtigt for dig, kan det godt være at Huawei er fint. Jeg er bare stor fan af Samsung og fra S6 og frem er de super hurtige, også selvom det ikke er den helt nye model :)

Nu spørger jeg så superdumt, men når Samsung kører Android og Huawei kører Android ... hvorfor virker en app så på Samsung og ikke på Huawei? :genert:

Jeg bruger Garminappen pt, og kan ikke undvære den, så det ville være træls.


Fordi android ikke er det samme på Huawei og Samsung. Det var Huawei der havde problemet, så de skulle lave en opdatering for at fikse det. Mener det tog 6 måneder eller sådan noget, hvor folk ikke kunne bruge garmin app'en. Jeg er ikke helt sikker på, at det virker på alle Huawei endnu.
Samsung og Huawei har hvert deres interface, så der vil være en del forskel, selvom det begge er android :)

Tak, så forstår jeg :gogo:
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Når man ikke ved en skid om mobiler? (Køb)

Indlægaf Stars » 14. jun 2018, 05:20

Daine skrev:Jeg har en smertegrænse omkring 2500,- for en telefon, og jeg behøver ikke det nyeste af det nyeste. Bare det ikke er en der ikke kan opdateres om 1 år (min iPhone kan ikke opdateres mere pga alder). Jeg er også god til at passe på mine ting 7-9-13, men jeg er for nærig til at smide 4000+ efter en telefon :D

Hov, vil da lige sige: Jeg skal helt sikkert lige ud og have en telefon i hånden, så jeg kan vurdere størrelsen inden jeg køber noget :)


GooglePlay har adviceret, at alle nye apps fra nu og alle opdateringer fra november af sikkerhedsmæssige årsager skal være min. Android styresystem 8.0 (er det vist). Så vær obs. på styrestyemet, når du køber - den første smartphone jeg købte i tidernes morgen kunne ikke bruges som hotspot, fordi styresystemet var for gammelt :sur: (og det var grunden til, jeg ville have en smartphone dengang)
1
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Når man ikke ved en skid om mobiler? (Køb)

Indlægaf Daine » 14. jun 2018, 05:51

Stars skrev:
Daine skrev:Jeg har en smertegrænse omkring 2500,- for en telefon, og jeg behøver ikke det nyeste af det nyeste. Bare det ikke er en der ikke kan opdateres om 1 år (min iPhone kan ikke opdateres mere pga alder). Jeg er også god til at passe på mine ting 7-9-13, men jeg er for nærig til at smide 4000+ efter en telefon :D

Hov, vil da lige sige: Jeg skal helt sikkert lige ud og have en telefon i hånden, så jeg kan vurdere størrelsen inden jeg køber noget :)


GooglePlay har adviceret, at alle nye apps fra nu og alle opdateringer fra november af sikkerhedsmæssige årsager skal være min. Android styresystem 8.0 (er det vist). Så vær obs. på styrestyemet, når du køber - den første smartphone jeg købte i tidernes morgen kunne ikke bruges som hotspot, fordi styresystemet var for gammelt :sur: (og det var grunden til, jeg ville have en smartphone dengang)

Tak, det er mega brugbart sådan noget info :gogo: Så er den billigere Samsung jeg havde i søgelyset ude, den er nemlig kun 7.0.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Når man ikke ved en skid om mobiler? (Køb)

Indlægaf Maoam » 14. jun 2018, 05:53

Jeg er glad for Motorola. Har haft en Motorola Moto G og har nu G4 Plus. De lave ligesom Huawei gode, billige telefoner, og der er lige kommet en masse nye for nogle dage siden. Topmodellen Motorola Moto G6 Plus koster 2300 kr.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Når man ikke ved en skid om mobiler? (Køb)

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 14. jun 2018, 06:00

Når jeg skifter job (forhåbentligt inden længe) mister jeg min iPhone og skal selv ud at købe ny mobil. Jeg er ret overbevist om at det bliver en Huawei. Havde kig på P10, men nu er der så kommet en P20. Umiddelbart får P20 bare ikke gode nok anmeldelser til at jeg vil betale 1000 kr. mere for den. Så det ender nok med en P10. Den kan købes til lige lidt over 3000 kr. Ellers findes der vist også en light model af P10 som er billigere.
Jeg kommer hvert fald aldrig til at betale 5000-7000 kr. for en iPhone.
0
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7595
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 759
Likede indlæg: 21226

Re: Når man ikke ved en skid om mobiler? (Køb)

Indlægaf Nesnay » 14. jun 2018, 06:59

Daine skrev:
Stars skrev:
Daine skrev:Jeg har en smertegrænse omkring 2500,- for en telefon, og jeg behøver ikke det nyeste af det nyeste. Bare det ikke er en der ikke kan opdateres om 1 år (min iPhone kan ikke opdateres mere pga alder). Jeg er også god til at passe på mine ting 7-9-13, men jeg er for nærig til at smide 4000+ efter en telefon :D

Hov, vil da lige sige: Jeg skal helt sikkert lige ud og have en telefon i hånden, så jeg kan vurdere størrelsen inden jeg køber noget :)


GooglePlay har adviceret, at alle nye apps fra nu og alle opdateringer fra november af sikkerhedsmæssige årsager skal være min. Android styresystem 8.0 (er det vist). Så vær obs. på styrestyemet, når du køber - den første smartphone jeg købte i tidernes morgen kunne ikke bruges som hotspot, fordi styresystemet var for gammelt :sur: (og det var grunden til, jeg ville have en smartphone dengang)

Tak, det er mega brugbart sådan noget info :gogo: Så er den billigere Samsung jeg havde i søgelyset ude, den er nemlig kun 7.0.

Du kan evt. prøve at google, om der er sendt updates ud til modellen - fx er den telefon, jeg har valgt som kommende arbejdstelefon (der er egenbetaling over 1500, derfor har jeg valgt en lidt ældre model), oprindeligt udsendt med 6.0, men der er siden sendt update ud til både 7.0 og 8.0 :)

Derudover kan jeg sige, at jeg har haft Honor (Huaweis toplinje udsendt under separat brand) de sidste to gange og har været meget tilfreds. Det eneste bøvl jeg har oplevet, har været med DR's radioapp, men der har jeg bare valgt en anden app i stedet. Hov, og så har det fungeret klart bedre at gemme fotos i den interne hukommelse frem for på SD-kort. Ellers har de været hurtige og i det hele taget lækre at arbejde med. Min nuværende er en Honor 9 og jeg skifter udelukkende, fordi mit arbejdes forsikring ikke dækker eventuelle skader, hvis jeg bruger mine egen telefon som arbejdstelefon. Den fås fra ca. 2500 p.t., så måske det var en mulighed - den har generelt fået pæne anmeldelser (se fx her https://mobil.nu/test-guides-af-smartphones/huawei-test-guides/test-og-anmeldelse-af-honor-9-81477).

Generelt kan det anbefales at google anmeldelser, hvis du overvejer en bestemtmodel. Her får man meget info, som producenterne ikke nødvendigvis deler. Fx er det vigtigt for mig, at batteriet holder længe, så jeg har fravalgt en del telefoner med ellers fine specifikationer på den konto, fordi de har fået middelmådige anmeldelser på det punkt.
1
Brugeravatar
NilleQ
Indlæg: 207
Tilmeldt: 18. aug 2015, 20:57
Kort karma: 6
Likede indlæg: 91

Re: Når man ikke ved en skid om mobiler? (Køb)

Indlægaf NilleQ » 14. jun 2018, 07:12

Jeg har også en oneplus og den er super god og en del billigere end andre nye telefoner med et super godt kamera. Den nyeste koster kun 3800 i forhold til andre nye på markedet, men de tidligere modeller kan formentlig så købes billigere.
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Når man ikke ved en skid om mobiler? (Køb)

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 14. jun 2018, 07:17

Nesnay skrev:
Daine skrev:
Stars skrev:
Daine skrev:Jeg har en smertegrænse omkring 2500,- for en telefon, og jeg behøver ikke det nyeste af det nyeste. Bare det ikke er en der ikke kan opdateres om 1 år (min iPhone kan ikke opdateres mere pga alder). Jeg er også god til at passe på mine ting 7-9-13, men jeg er for nærig til at smide 4000+ efter en telefon :D

Hov, vil da lige sige: Jeg skal helt sikkert lige ud og have en telefon i hånden, så jeg kan vurdere størrelsen inden jeg køber noget :)


Derudover kan jeg sige, at jeg har haft Honor (Huaweis toplinje udsendt under separat brand) de sidste to gange og har været meget tilfreds. Det eneste bøvl jeg har oplevet, har været med DR's radioapp, men der har jeg bare valgt en anden app i stedet..


DR's app har vist altid været ganske umulig at bruge. Jeg havde hvert fald både problemer på min tidligere Samsung, min nuværende iPhone og min kone har de samme problemer.
0
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Når man ikke ved en skid om mobiler? (Køb)

Indlægaf Muuh » 14. jun 2018, 08:31

Med dit budget ville jeg vælge en Samsung A6+

Jeg har i hvert fald været super glad for A serien, selvom jeg lige nu har en Samsung S 7 edge, men efter denne vil jeg tilbage til A serien, er ikke til de buede kanter
1
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Når man ikke ved en skid om mobiler? (Køb)

Indlægaf Neenah » 14. jun 2018, 08:39

Jeg har også en Huawei P10 og er sindssygt glad for den. Jeg købte den hos Call Me, som havde et godt tilbud. Kameraet gik i stykker efter et halvt år, men jeg sendte den ind til reperation på garantien og fik den tilbage på under en uge :gogo:

Jeg har haft iPhone, Oneplus og Huawei, og har været glad for dem alle, men Huawei er bedst til prisen, synes jeg. Jeg gik væk fra Oneplus fordi de blev alt for store til min hånd, hvis ikke det skulle være deres lite-udgave (oneplus x).
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Når man ikke ved en skid om mobiler? (Køb)

Indlægaf LadyFox » 14. jun 2018, 11:25

Jeg har Huawei nu, og det er nok den telefon ud af mange som jeg har været gladest for. Jeg er virkelig positivt overrasket over den, også nu halvandet år efter at have købt den. Jeg har aldrig oplevet problemer med at køre mine forskellige apps på den, men det kan jo godt afhænge af hvilke apps man bruger.
Især har jeg været ret overrasket over batteriet i forhold til andre telefoner jeg har haft.

Jeg regner med at min næste telefon bliver af samme mærke, dog er jeg også lidt lun på OnePlus.
1
...
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15157

Re: Når man ikke ved en skid om mobiler? (Køb)

Indlægaf Zonta » 14. jun 2018, 12:45

Jeg har en OnePlus 5 og er ganske godt tilfreds. Den kan stort set det samme som min tidligere iPhone og koster bare det mindre. Der er desuden lige kommet en 6'er, så måske kan 5'eren fås lidt billigere nu :)

Min mand har smadret skærmen på sin Samsung og kigger nu på ny - han kigger især på en Huawei og de virker altså også virkelig lækre :)
0
J, juli 2018.

Tilbage til "Computere, spil og internet"