Forskel på 6GB RAM og 8GB RAM?

Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 129
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8597

Re: Forskel på 6GB RAM og 8GB RAM?

Indlægaf Raenil » 14. aug 2019, 17:53

kidkomb skrev:
Aragorn skrev:
kidkomb skrev:Jeg har også spurgt på face og har fået svar fra en der arbejder hos et større selskab i den dur og som siger at hendes telefon-teknik-nørd-kolleger siger BYT! God dammit, det er ikke nemt det her.



Det er farligt at bede en nørd om vejledning....

Jeg arbejder ved et af Danmarks største hosting og driftsselskaber. Jeg kan kun give Raenil ret.

GIve ham ret i hvad? I at telefonen kører bedre med 6ram end 8ram? -Det er først gået op for mig lige nu at det nok er dét Raenil mener og jeg har lige været nede og sende pakken retur! :whine:


Altså - du har ikke fået en dårligere telefon. Du har objektivt og målbart fået en telefon med flere muligheder. Du har bare betalt 300 kroner for det, og vil formentlig aldrig kunne mærke forskel.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Forskel på 6GB RAM og 8GB RAM?

Indlægaf kidkomb » 14. aug 2019, 17:55

Raenil skrev:
kidkomb skrev:
Aragorn skrev:
kidkomb skrev:Jeg har også spurgt på face og har fået svar fra en der arbejder hos et større selskab i den dur og som siger at hendes telefon-teknik-nørd-kolleger siger BYT! God dammit, det er ikke nemt det her.



Det er farligt at bede en nørd om vejledning....

Jeg arbejder ved et af Danmarks største hosting og driftsselskaber. Jeg kan kun give Raenil ret.

GIve ham ret i hvad? I at telefonen kører bedre med 6ram end 8ram? -Det er først gået op for mig lige nu at det nok er dét Raenil mener og jeg har lige været nede og sende pakken retur! :whine:


Altså - du har ikke fået en dårligere telefon. Du har objektivt og målbart fået en telefon med flere muligheder. Du har bare betalt 300 kroner for det, og vil formentlig aldrig kunne mærke forskel.

Den del gør ikke så meget. Det var mere, hvis den med 6GB RAM faktisk kørte hurtigere og bedre fordi den ikke havde så mange RAM at "tage stilling til". Det var det jeg troede du mente og så ville det jo have været ærgerligt at have sendt den retur. Jeg er ligeglad med de 300kr. Jeg havde jo besluttet at bruge de 5600kr på en telefon.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7460
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1578
Likede indlæg: 23561

Re: Forskel på 6GB RAM og 8GB RAM?

Indlægaf Aragorn » 14. aug 2019, 18:49

kidkomb skrev:
Raenil skrev:
kidkomb skrev:
Aragorn skrev:
kidkomb skrev:Jeg har også spurgt på face og har fået svar fra en der arbejder hos et større selskab i den dur og som siger at hendes telefon-teknik-nørd-kolleger siger BYT! God dammit, det er ikke nemt det her.



Det er farligt at bede en nørd om vejledning....

Jeg arbejder ved et af Danmarks største hosting og driftsselskaber. Jeg kan kun give Raenil ret.

GIve ham ret i hvad? I at telefonen kører bedre med 6ram end 8ram? -Det er først gået op for mig lige nu at det nok er dét Raenil mener og jeg har lige været nede og sende pakken retur! :whine:


Altså - du har ikke fået en dårligere telefon. Du har objektivt og målbart fået en telefon med flere muligheder. Du har bare betalt 300 kroner for det, og vil formentlig aldrig kunne mærke forskel.

Den del gør ikke så meget. Det var mere, hvis den med 6GB RAM faktisk kørte hurtigere og bedre fordi den ikke havde så mange RAM at "tage stilling til". Det var det jeg troede du mente og så ville det jo have været ærgerligt at have sendt den retur. Jeg er ligeglad med de 300kr. Jeg havde jo besluttet at bruge de 5600kr på en telefon.


Det kommer ikke til at påvirke ydelsen negativt. Det er bare lidt som at leve som ny-etableret 18-årig på SU i et hus på 300 m² i grundplan - en god del af pladsen vil næppe blive brugt.

Hvis du får problemer med telefonen er det nærmere fordi det er en Huawei (jvf. problematikken med brugen af Android i fremtiden), men det er det sats du har valgt.
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Forskel på 6GB RAM og 8GB RAM?

Indlægaf kidkomb » 14. aug 2019, 19:22

Aragorn skrev:
Det kommer ikke til at påvirke ydelsen negativt. Det er bare lidt som at leve som ny-etableret 18-årig på SU i et hus på 300 m² i grundplan - en god del af pladsen vil næppe blive brugt.

Hvis du får problemer med telefonen er det nærmere fordi det er en Huawei (jvf. problematikken med brugen af Android i fremtiden), men det er det sats du har valgt.

Tusind tak, Aragorn, du er min all-time computer-helt :blomst: Tak for at du tager dig tid til at svare på mine spørgsmål!
Jeg vil glæde mig til min overkapable telefon kommer frem til mig så :lol: -og krydser fingre for at USA og Kina bliver gode venner igen.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1463
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 12
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 620

Re: Forskel på 6GB RAM og 8GB RAM?

Indlægaf deliciouscookie » 22. aug 2019, 16:13

kidkomb skrev:
Aragorn skrev:...og krydser fingre for at USA og Kina bliver gode venner igen.

Det gør vi alle, det er horribelt hvad Trump finder på. Jeg har pt. udskudt mit køb af P30 Pro som jeg ellers har forelske mig i :(
0
make cookies not war

Tilbage til "Computere, spil og internet"