Tour de France

Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Tour de France

Indlægaf Wizzze » 2. jul 2016, 12:42

Hvor mange har Touren kørende i baggrunden lige nu ?

Sidder og er pissemisundelig på billederne og vejret fra Frankrig lige nu, hvad med jer?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59512

Re: Tour de France

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. jul 2016, 12:52

Det kører i baggrunden her, fordi jeg forbinder lyden med ferie og sommerhushygge. Konkurrencen og sportsgrenen interesserer mig ikke rigtig.

Kommentator 1: Hvad var det? Loch Ness-uhyret? Det er da i hvert fald gået forkert.
Kommentator 2: Det var en dinosauer, var det ikk'?

Nogen, der så kræet?
1
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Tour de France

Indlægaf Maoam » 2. jul 2016, 13:06

Jeg ser det mens jeg spiser frokost i dag.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59512

Re: Tour de France

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. jul 2016, 14:17

Jørgen Leth har ret i, at der er gode krigsmuseer i Normandiet, og at de gigantiske kirkegårde også er et besøg værd.
Jeg besøgte området, da jeg var 13, og det gjorde et stort indtryk. Vi var også inde hos en Calvados-bonde, der havde gamle hjelme og andet gemt i køkkenskabet og kunne fortælle om begivenhederne dengang i 1944, så også vi, der ikke forstod fransk, fik det meste med.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Tour de France

Indlægaf Wizzze » 2. jul 2016, 14:24

DetSorteCirkus skrev:Jørgen Leth har ret i, at der er gode krigsmuseer i Normandiet, og at de gigantiske kirkegårde også er et besøg værd.
Jeg besøgte området, da jeg var 13, og det gjorde et stort indtryk. Vi var også inde hos en Calvados-bonde, der havde gamle hjelme og andet gemt i køkkenskabet og kunne fortælle om begivenhederne dengang i 1944, så også vi, der ikke forstod fransk, fik det meste med.


Jeg prøver mest af alt ikke at springe i luften, for det meste af det han indtil nu har sagt om invasionen har været noget vrøvl!

Men ja, Normandiet er et dejligt område, med masser af historie og er virkelig et besøg værd. Og så laver de også god mad og drikke :savl:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59512

Re: Tour de France

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. jul 2016, 14:27

Wizzze skrev:Jeg prøver mest af alt ikke at springe i luften, for det meste af det han indtil nu har sagt om invasionen har været noget vrøvl!

Men ja, Normandiet er et dejligt område, med masser af historie og er virkelig et besøg værd. Og så laver de også god mad og drikke :savl:


:lol: Det var også derfor, at jeg kun kunne svinge mig op til at give ham ret i det med seværdighederne.
Han tegner et meget rosenrødt billede af det hele.
Også meget enig i det sidste :klap:
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Tour de France

Indlægaf Wizzze » 2. jul 2016, 14:32

DetSorteCirkus skrev:
Wizzze skrev:Jeg prøver mest af alt ikke at springe i luften, for det meste af det han indtil nu har sagt om invasionen har været noget vrøvl!

Men ja, Normandiet er et dejligt område, med masser af historie og er virkelig et besøg værd. Og så laver de også god mad og drikke :savl:


:lol: Det var også derfor, at jeg kun kunne svinge mig op til at give ham ret i det med seværdighederne.
Han tegner et meget rosenrødt billede af det hele.
Også meget enig i det sidste :klap:


Jeg tror mest at alt at han husker scener fra "The Longest Day" og dem fyrer han så af (i forkert rækkefølge, i øvrigt). Det værste var da de kørte gennem Avranches og de så snakkede om invasionen :tie:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59512

Re: Tour de France

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. jul 2016, 14:35

Wizzze skrev:Jeg tror mest at alt at han husker scener fra "The Longest Day" og dem fyrer han så af (i forkert rækkefølge, i øvrigt). Det værste var da de kørte gennem Avranches og de så snakkede om invasionen :tie:


De er også meget glade for "Saving Private Ryan"...
1
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1965

Re: Tour de France

Indlægaf Tobywan » 2. jul 2016, 14:47

DetSorteCirkus skrev:
Wizzze skrev:Jeg tror mest at alt at han husker scener fra "The Longest Day" og dem fyrer han så af (i forkert rækkefølge, i øvrigt). Det værste var da de kørte gennem Avranches og de så snakkede om invasionen :tie:


De er også meget glade for "Saving Private Ryan"...


Det er der vel ikke noget galt med?

Det er trods alt en anerkendt og vigtig film historisk set. Når de nu kører i de historiske områder, vil jeg ikke sige det er helt ved siden af at bruge lidt tid på den. De har jo tid nok til at lade tankerne løbe lidt væk fra cykelløbet :)
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Tour de France

Indlægaf Wizzze » 2. jul 2016, 14:53

Tobywan skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Wizzze skrev:Jeg tror mest at alt at han husker scener fra "The Longest Day" og dem fyrer han så af (i forkert rækkefølge, i øvrigt). Det værste var da de kørte gennem Avranches og de så snakkede om invasionen :tie:


De er også meget glade for "Saving Private Ryan"...


Det er der vel ikke noget galt med?

Det er trods alt en anerkendt og vigtig film historisk set. Når de nu kører i de historiske områder, vil jeg ikke sige det er helt ved siden af at bruge lidt tid på den. De har jo tid nok til at lade tankerne løbe lidt væk fra cykelløbet :)


Der er ikke noget galt med at nævne filmene, men hvis hans eneste kilde til info om området er filmene, så skal han ikke fortælle om alt muligt andet, der er faktuelt forkert.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59512

Re: Tour de France

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. jul 2016, 14:54

Tobywan skrev:Det er der vel ikke noget galt med?

Det er trods alt en anerkendt og vigtig film historisk set. Når de nu kører i de historiske områder, vil jeg ikke sige det er helt ved siden af at bruge lidt tid på den. De har jo tid nok til at lade tankerne løbe lidt væk fra cykelløbet :)


Næ, men som Wizzze også nævner, er der en del fejl i det, Jørgen Leth fortæller, og så kan det godt komme til at virke lidt overfladisk så ivrigt at referere til to film, der alle deres kvaliteter til trods er fiktion. Synes jeg.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59512

Re: Tour de France

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. jul 2016, 14:57

I de år, hvor vinderen har mistet sin sejr, er det så nr. 2, der i dag tæller som vinder?
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Tour de France

Indlægaf Wizzze » 2. jul 2016, 15:02

DetSorteCirkus skrev:I de år, hvor vinderen har mistet sin sejr, er det så nr. 2, der i dag tæller som vinder?


Det tror jeg nok, men der var jo også år hvor nummer 2 var lige så dopet som nummer 1, Jan Ulrich f.eks. så hvem der står i historiebøgerne ved jeg faktisk ikke :gruble: Jeg har lidt svært ved at blive optaget af det sportslige, det er mere lydkulissen og så billederne der fanger mig, det er godt baggrunds tv, mens man laver alt muligt andet, kødsovs f.eks. :D
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59512

Re: Tour de France

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. jul 2016, 15:08

Wizzze skrev:
DetSorteCirkus skrev:I de år, hvor vinderen har mistet sin sejr, er det så nr. 2, der i dag tæller som vinder?


Det tror jeg nok, men der var jo også år hvor nummer 2 var lige så dopet som nummer 1, Jan Ulrich f.eks. så hvem der står i historiebøgerne ved jeg faktisk ikke :gruble: Jeg har lidt svært ved at blive optaget af det sportslige, det er mere lydkulissen og så billederne der fanger mig, det er godt baggrunds tv, mens man laver alt muligt andet, kødsovs f.eks. :D


Eller bestiller takeaway :fløjt:

På en liste, jeg har set, er Armstrongs navn streget ud, uden at der er kommet en ny treer til. Er han den eneste, der har fået frataget sine sejre? Bjarne Riis har, såvidt jeg kan se, beholdt sin pga. en forældelsesfrist.

Edit: Contador og Landis har også mistet deres.
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Tour de France

Indlægaf Lulu » 2. jul 2016, 16:17

Vi har desværre ingen tv kanaler så vi ser det ikke.
Men vi har opdatering kørende i baggrunden på computeren og følger med. Men vi har selvfølgelig også oddset på det. Og mit hold vinder - jeg har i hvert fald fået point i dag takket være greipel.
0

Tilbage til "Sport"