Hvorfor skal Danmark miste landsholdsspillere på grund af deres klubbers holdning?

Brugeravatar
EmoJanice
Indlæg: 1368
Tilmeldt: 4. dec 2017, 15:17
Kort karma: 13
Geografisk sted: Rødovre
Likede indlæg: 328
Kontakt:

Hvorfor skal Danmark miste landsholdsspillere på grund af deres klubbers holdning?

Indlægaf EmoJanice » 19. apr 2021, 13:49

Jeg kan læse at Danmark risikerer at blive presset til at udelukke nogle landsholdsspillere, fordi deres arbejdsgivere (Diverse fodboldklubber) vil starte deres egen turnering.

Hvorfor skal det gå ud over spillerne? Man kan være uenig med klubberne, men spillerne har jo kontrakt og de må pænt gøre som deres arbejdsgiver siger.

Kan nogle forklare mig logikken i det?

LIVE: Følg Super League-udviklingen: Vil udelukke landsholdsspillere (BT)
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16263
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32496

Re: Hvorfor skal Danmark miste landsholdsspillere på grund af deres klubbers holdning?

Indlægaf icelady » 19. apr 2021, 14:20

Jeg kan godt forstå UEFA vil udelukke spillere fra hold, der er med i Super League. Det er immervæk en konkurrent, og den bedste måde at ramme en konkurrent på er ved at presse dem økonomisk.

Kan dine spillere ikke spille på landshold, mister de værdi.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5437
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 666
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 14010

Re: Hvorfor skal Danmark miste landsholdsspillere på grund af deres klubbers holdning?

Indlægaf RavenClaw » 19. apr 2021, 14:23

Jeg forstår fuldt ud UEFA's trusler, og jeg forstår også godt, at DBU bakker op om dem. Det er ærgerligt, at spillerne skal tages som gidsler, men jeg tror ærlig talt ikke, at det ville virke særlig effektivt, hvis det ikke fik hurtige konsekvenser for de klubber, der er involveret i idéen om en ny liga.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5437
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 666
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 14010

Re: Hvorfor skal Danmark miste landsholdsspillere på grund af deres klubbers holdning?

Indlægaf RavenClaw » 20. apr 2021, 20:00

Så kom der alligevel noget fornuftigt fra de involverede klubber. Nu begynder de at trække sig en for en.
4
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
EmoJanice
Indlæg: 1368
Tilmeldt: 4. dec 2017, 15:17
Kort karma: 13
Geografisk sted: Rødovre
Likede indlæg: 328
Kontakt:

Re: Hvorfor skal Danmark miste landsholdsspillere på grund af deres klubbers holdning?

Indlægaf EmoJanice » 21. apr 2021, 05:35

Det ser ud til at være gået i vasken og nu taler man i England om at ejerne skal trække sig så pengene som ejerne har sat i fodbolden skal flyttes til andre aktiviteter hvor de kan forrentes på den måde, som man gør ude i det øvrige erhvervsliv hvor kapitalfonde malker virksomheder for så at drage videre. Som sagt. Jeg har intet imod modstanden mod investorerne. Måske er der for mange penge i Fodbold så sporten styres af penge fremfor det sportslige. Vi kan jo bare tænke på placeringen af det næste VM.

Jamie Carragher: FSG have no future at Liverpool after Super League proposal (Sky Sports)

Men jeg synes stadig at det var forkert at sanktionere spillerene. De kunne jo ikke bare sådan lige sige op. De var bundet af deres kontrakter. Så de ville være blevet de største tabere hvis det var kommet til en konflikt.
0

Tilbage til "Sport"