VM håndbold 2019

Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: VM håndbold 2019

Indlægaf Artem » 19. jan 2019, 21:19

Daine skrev:Altså jeg har været håndboldfan, både damer og herrer, siden de glade dage i starten af 90’erne hvor Danmark begyndte at vinde medaljer. Jeg er nok også ærketypen på en håndboldfan, nemlig midtjyde :lol: Jeg er bare ikke så interesseret i at diskutere det skriftligt, det synes jeg faktisk er bøvlet :gruble:

Håndbold er faktisk noget af det eneste sport jeg gider at se, både fordi der er så meget action som der er, men også fordi vi klarer os så godt som vi gør.
Hvor fodbold generelt er kedeligt og langtrukken, nogle gange helt uden mål.

Kommer også lidt fra en håndbold familie, hvor det er kvinderne som har spillet, og jeg stadig har en kusine som spiller.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: VM håndbold 2019

Indlægaf Daine » 19. jan 2019, 21:41

Artem skrev:
Daine skrev:Altså jeg har været håndboldfan, både damer og herrer, siden de glade dage i starten af 90’erne hvor Danmark begyndte at vinde medaljer. Jeg er nok også ærketypen på en håndboldfan, nemlig midtjyde :lol: Jeg er bare ikke så interesseret i at diskutere det skriftligt, det synes jeg faktisk er bøvlet :gruble:

Håndbold er faktisk noget af det eneste sport jeg gider at se, både fordi der er så meget action som der er, men også fordi vi klarer os så godt som vi gør.
Hvor fodbold generelt er kedeligt og langtrukken, nogle gange helt uden mål.

Kommer også lidt fra en håndbold familie, hvor det er kvinderne som har spillet, og jeg stadig har en kusine som spiller.

Jeg var “håndboldspilleren” i min familie i sin tid (“” fordi jeg var virkelig ekstremt dårlig til det!), så det er ikke engang derfor det trækker. Måske fordi det har lige det rette spændingsniveau? Altså ishockey går også hurtigt, men den puck er sgu så lille, at jeg ikke kan se den, kun en samling spillere der cirkler rundt og banker hinanden ind i banderne når muligheden byder sig.
Og jeg fatter simpelthen ikke, hvad der har gjort fodbold så populært. Altså sådan helt seriøst. En flok spillere der løber rundt på en ret stor bane, og risikoen for at ingen af dem scorer et mål er høj. Hvad er det spændende ved det - sådan helt grundlæggende?
Håndbold går tilpas stærkt, man kan se hvad der sker, og selvom modstanderen fører med 7 mål 15 min før tid, så kan man godt vende kampen og vinde. Det synes jeg sgu er fedt :D
Jeg gad virkelig godt opleve en kamp i Boxen, at sidde derinde bland 15.000 andre og synge nationalmelodien må være det vildeste. Mine forældre så Østrigkampen og selv min far, der ellers er prototypen på den sindrige jyde, sad og råbte og skreg :lol:
Senest rettet af Daine 20. jan 2019, 15:17, rettet i alt 1 gang.
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: VM håndbold 2019

Indlægaf Artem » 19. jan 2019, 21:44

Daine skrev:Jeg var “håndboldspilleren” i min familie i sin tid (“” fordi jeg var virkelig ekstremt dårlig til det!), så det er ikke engang derfor det trækker. Måske fordi det har lige det rette spændingsniveau? Altså ishockey går også hurtigt, men den puck er sgu så lille, at jeg ikke kan se den, en kun en samling spillere der cirkler rundt og banker hinanden ind i banderne når muligheden byder sig.
Og jeg fatter simpelthen ikke, hvad der har gjort fodbold så populært. Altså sådan helt seriøst. En flok spillere der løber rundt på en ret stor bane, og risikoen for at ingen af dem scorer et mål er høj. Hvad er det spændende ved det - sådan helt grundlæggende?
Håndbold går tilpas stærkt, man kan se hvad der sker, og selvom modstanderen fører med 7 mål 15 min før tid, så kan man godt vende kampen og vinde. Det synes jeg sgu er fedt :D Jeg gad virkelig godt opleve en kamp i Boxen, at sidde derinde bland 15.000 andre og synge nationalmelodien må være det vildeste. Mine forældre så Østrigkampen og selv min far, der ellers er prototypen på den sindrige jyde, sad og råbte og skreg :lol:

Kan kun være helt enig med dig. :gogo:
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: VM håndbold 2019

Indlægaf Myresluger » 19. jan 2019, 22:07

Jeg ser også håndbold er vokset op i Storkøbenhavn og har selv spillet hele min barndom og ungdom. Jeg hækler mens jeg ser bold - hvis ikke det er for spændende. Det har det ikke været endnu.
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: VM håndbold 2019

Indlægaf Skorstenen » 20. jan 2019, 06:40

Jeg følger håndbold når det er de store begivenheder som denne. Jeg bruger aldrig en søndag eftermiddag på at se Viborg slå FCM :lol:
Men EM/VM - DET gider vi rigtigt godt at se, og vi har været til flere kampe gennem tiden. Engang, tog vi faktisk en bustur langt ned i Tyskland for at se en kamp. At være med til en sådan stemning, er virkelig noget alle burde prøve, det giver bare et boost på humøret :) Tusindvis af glade mennesker der alle er der for det samme, jamen så kan man simpelthen ikke være i dårligt humør.
Jeg glæder mig meget til onsdag, der er hele 3 kampe med i billetprisen, så det bliver bare en god dag :)
2
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: VM håndbold 2019

Indlægaf LaMariposa » 20. jan 2019, 14:45

Daine skrev:Altså jeg har været håndboldfan, både damer og herrer, siden de glade dage i starten af 90’erne hvor Danmark begyndte at vinde medaljer. Jeg er nok også ærketypen på en håndboldfan, nemlig midtjyde :lol: Jeg er bare ikke så interesseret i at diskutere det skriftligt, det synes jeg faktisk er bøvlet :gruble:


Jeg er også midtjyde, og har været fan siden jeg sad oppe om natten på mit teenageværelse og så finalen ved OL i Atlanta i 1996 på mit lillebitte farve-tv fra Grundig. Hold nu kæft en gyser! :D Jeg diskuterer det dog gerne både skriftligt og mundtligt.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: VM håndbold 2019

Indlægaf Daine » 20. jan 2019, 15:06

LaMariposa skrev:
Daine skrev:Altså jeg har været håndboldfan, både damer og herrer, siden de glade dage i starten af 90’erne hvor Danmark begyndte at vinde medaljer. Jeg er nok også ærketypen på en håndboldfan, nemlig midtjyde :lol: Jeg er bare ikke så interesseret i at diskutere det skriftligt, det synes jeg faktisk er bøvlet :gruble:


Jeg er også midtjyde, og har været fan siden jeg sad oppe om natten på mit teenageværelse og så finalen ved OL i Atlanta i 1996 på mit lillebitte farve-tv fra Grundig. Hold nu kæft en gyser! :D Jeg diskuterer det dog gerne både skriftligt og mundtligt.

Dén kamp husker jeg også! Jeg sad med et par veninder på mit værelse og så den i mit lillebitte (fandtes der andet dengang? :lol: ) tv. Det var jo helt vildt nervepirrende :nerve:
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Lalana
Indlæg: 564
Tilmeldt: 20. dec 2016, 08:49
Kort karma: 68
Likede indlæg: 1021

Re: VM håndbold 2019

Indlægaf Lalana » 21. jan 2019, 18:45

Oh well, det havde jo næsten også været for nemt hvis vi allerede var i semifinalen nu
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: VM håndbold 2019

Indlægaf Skorstenen » 21. jan 2019, 18:47

Lalana skrev:Oh well, det havde jo næsten også været for nemt hvis vi allerede var i semifinalen nu


Jeg er landsforræder. Jeg holdt med Norge......Men.....Så er det jo lidt spændende på onsdag når jeg skal se det Live :ninja:
0
Lalana
Indlæg: 564
Tilmeldt: 20. dec 2016, 08:49
Kort karma: 68
Likede indlæg: 1021

Re: VM håndbold 2019

Indlægaf Lalana » 21. jan 2019, 18:51

Skorstenen skrev:
Lalana skrev:Oh well, det havde jo næsten også været for nemt hvis vi allerede var i semifinalen nu


Jeg er landsforræder. Jeg holdt med Norge......Men.....Så er det jo lidt spændende på onsdag når jeg skal se det Live :ninja:


Haha altså... jeg er ikke helt uenig med dig :genert:
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: VM håndbold 2019

Indlægaf Skorstenen » 21. jan 2019, 18:53

Lalana skrev:
Skorstenen skrev:
Lalana skrev:Oh well, det havde jo næsten også været for nemt hvis vi allerede var i semifinalen nu


Jeg er landsforræder. Jeg holdt med Norge......Men.....Så er det jo lidt spændende på onsdag når jeg skal se det Live :ninja:


Haha altså... jeg er ikke helt uenig med dig :genert:


Manden mener i hvert fald, at det udelukkende er min skyld, hvis vi slet ikke kommer i semifinalen nu. :stoned:
0
Lalana
Indlæg: 564
Tilmeldt: 20. dec 2016, 08:49
Kort karma: 68
Likede indlæg: 1021

Re: VM håndbold 2019

Indlægaf Lalana » 21. jan 2019, 18:57

Skorstenen skrev:Manden mener i hvert fald, at det udelukkende er min skyld, hvis vi slet ikke kommer i semifinalen nu. :stoned:


Det er godt at vide hvem vi kan lade vores vrede gå ud over til den tid :D Ej, det bliver godt med et par spændende kampe til (men vi er nok knap så kække hvis Danmark er bagud om en time
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8192

Re: VM håndbold 2019

Indlægaf Anilara » 23. jan 2019, 21:28

SEMIFINALE! Flot anden halvleg- og fedt med en bred indsats!
Føj, og så venter Frankrig. Det bliver spændende. Vildt nok de tabte med tre i dag til Kroatien, der ikke havde nogle chancer for avancement.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: VM håndbold 2019

Indlægaf Artem » 23. jan 2019, 22:07

Anilara skrev:SEMIFINALE! Flot anden halvleg- og fedt med en bred indsats!
Føj, og så venter Frankrig. Det bliver spændende. Vildt nok de tabte med tre i dag til Kroatien, der ikke havde nogle chancer for avancement.

Ja tror på mange måder at vores kamp mod Frankrig bliver den sværeste, også fordi det er på udebane.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: VM håndbold 2019

Indlægaf MyGirl » 24. jan 2019, 09:59

Nogen herinde, der kunne have et bud på, hvor man skal tage hen, hvis man er to tøser, der gerne vil se semifinalen i morgen et sted i København? Rygning indenfor er no go, men ellers er vi fleksible.

Mine umiddelbare tanker går i retning af Pub & Sport eller Old Irish, men gad godt finde noget, der var liiiidt hyggeligere :gruble:
0

Tilbage til "Sport"