Træner forsvarer dommer, der gav gult kort for hyldest til afdød klubejer

Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Træner forsvarer dommer, der gav gult kort for hyldest til afdød klubejer

Indlægaf annellaII » 4. nov 2018, 10:02

http://sport.tv2.dk/fodbold/2018-11-04-traener-forsvarer-dommer-der-gav-gult-kort-for-hyldest-til-afdoed-klubejer-0

Det delte vandene, da Leicesters Demarai Gray fik gult kort for at tage sin trøje af for at hylde Vichai Srivaddhanaprabha.

Kasper Schmeichels klub Leicester og fodboldverdenen blev ramt af en tragedie i sidste weekend, da klubbens thailandske ejer, Vichai Srivaddhanaprabha, var involveret i et helikopterstyrt.

Han og fire personer om bord omkom i ulykken, og tragedien har selvsagt ligget som en tung sky over klubben, der lørdag spillede sin første kamp siden Srivaddhanaprabhas dødsfald.

Her vandt Leicester med 1-0 over Cardiff på en scoring af Demarai Gray, der fejrede scoringen med at tage trøjen af. Under sin spillertrøje havde han en anden trøje med teksten 'For Vichai'.

Kampens dommer, Lee Probert, fulgte reglerne og tildelte Gray et gult kort.



Dommerens aktion har delt vandene blandt eksperter og på de sociale medier. Skulle han følge reglerne, eller manglede han situationsfornemmelse, hvad mener du?


Nu ikke fordi jeg har meget forstand på fodbold, da fodbold ikke interesserer mig det mindste, men jeg ved da, hvad et gult og et rødt kort betyder, og jeg ved også, hvad et mål er.

Jeg mener, at dommeren burde have lade nåde gå for ret i dette tilfælde, og jeg synes det var en fin tanke fra Demarai Gray side at give/vise en hyldest til klubbens afdøde ejer, så jeg håber Gray's gule kort bliver annulleret.
0
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Træner forsvarer dommer, der gav gult kort for hyldest til afdød klubejer

Indlægaf Tux » 4. nov 2018, 13:28

Han skal selvfølgelig have gult kort, sådan er reglerne og der vidste han udmærket godt.
4
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46093

Re: Træner forsvarer dommer, der gav gult kort for hyldest til afdød klubejer

Indlægaf LadyFox » 4. nov 2018, 18:04

Jeg synes det ville være direkte usportsligt at "lade nåde gå for ret" i denne sag. Når man ikke følger reglerne er der en konsekvens, og jeg tænker at del pågældende spiller allerede inden handlingen havde gjort op med sig selv at det var et gult kort værd.
0
...
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Træner forsvarer dommer, der gav gult kort for hyldest til afdød klubejer

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 16. nov 2018, 13:38

LadyFox skrev:Jeg synes det ville være direkte usportsligt at "lade nåde gå for ret" i denne sag. Når man ikke følger reglerne er der en konsekvens, og jeg tænker at del pågældende spiller allerede inden handlingen havde gjort op med sig selv at det var et gult kort værd.


Enig, og det er der heller ikke noget usædvanligt i. Nogle gange vælger man at ta' det gule. Jeg mener ikke at reglerne kan bøjes.
0

Tilbage til "Sport"