Forslag til "Far-bøger"

fisken80
Kort karma: 158
Likede indlæg: 4745

Re: Forslag til "Far-bøger"

Indlægaf fisken80 » 25. okt 2017, 15:23

Purple Haze skrev:Får muligvis lokket nogle ønsker ud af ham.

Men ellers så kunne nogle af de der 'uopklarede' eller virkelige beretninger om kriminalsager måske være noget.

Og så overvejer jeg Hella Joffs "Bågen om Gud", men skal lige se lidt i den først, det går ikke hvis den er FOR pjattet.

Jeg har kigget i Båven om Gud (alene titlen er ellers nok til at jeg er stået af) og den ER pjattet og fjollet. Slet ikke noget jeg kan tage seriøst. Hvis vi er ude i noget gendigtning af Bibelen så vil jeg anbefale Bjarne Reuters udgave, der kom for nogle år siden. Den er langt bedre.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
fisken80
Kort karma: 158
Likede indlæg: 4745

Indlægaf fisken80 » 25. okt 2017, 15:26

Purple Haze skrev:Får muligvis lokket nogle ønsker ud af ham.

Men ellers så kunne nogle af de der 'uopklarede' eller virkelige beretninger om kriminalsager måske være noget.

Og så overvejer jeg Hella Joffs "Bågen om Gud", men skal lige se lidt i den først, det går ikke hvis den er FOR pjattet.

Nårh ja, og hvis sådan noget om uopklarede sager er noget, så er der også Frederik Strand: Uopklaret (https://www.bog-ide.dk/produkt/uopklare ... gI78vD_BwE) den handler om uopklarede kriminalsager i Danmark helt tilbage til mordet i Finnerup Lade. Den er rigtig fin.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 582
Geografisk sted: Slagelse
Likede indlæg: 3059
Kontakt:

Indlægaf Vira » 25. okt 2017, 15:32

Jeg kommer lige med 2 forslag mere

ODcwOTcwLWJhc2lzOjUzNDIxNzI1.jpg

1623622_1476419831.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
I'm not limited edition, I'm weird.
computermus
Kort karma: 66
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 1300

Indlægaf computermus » 26. okt 2017, 09:23

Nu ved jeg ikke om den bog der hedder " Det perfekte mord " var noget. Den er skrevet af Stine Bolther og handler om danske giftmord ,som retsmedicineren Bent Kæmpe har været med til at opklare.
Ellers er der også bøgerne af Bent Isager Nielsen som hedder " Man jager et bæst og fanger et menneske" , hvor i han beskriver sit arbejde som politibetjent og de sager som han har været med til at opklare, og " Efterforskerne" som beskriver Bent Isager Nielsens tætte samarbejde med retsmedicinere og retsantropologer.
0

Tilbage til "Bøger"