Anbefal en "slå-hjernen-fra" bog

Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Anbefal en "slå-hjernen-fra" bog

Indlægaf Studsgaard » 19. apr 2016, 16:30

Jeg er nedlagt med influenza og keder mig.
ambefal mig noget at læse: Gerne lidt spændende, det må godt være fantasi.
Det skal helst være letlæseligt, ment på den måde jeg ikke skal koncentrere mig for meget om at huske mange forskellige steder/personer.

De skal være på danske eller engelsk og de skal helst findes på e-reolen - iBook eller Amazon/kindel så jeg kan læse dem som e-bog med det samme :)

Håber i kan inspirere mig
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Anbefal en "slå-hjernen-fra" bog

Indlægaf Sangius » 19. apr 2016, 17:03

Hvis du er frisk på lidt af en moppedreng, så kast dig over The Name of The Wind.
Simpelthen en fantastisk bog.

Hvis du virkelig vil have noget let-læseligt, underholdende og hyggeligt, så læs evt. 'On the Island' af Tracey something. Det er nok til ens mere tøsede side, hvis man ligger inde med sådan en :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Anbefal en "slå-hjernen-fra" bog

Indlægaf Studsgaard » 19. apr 2016, 17:13

Sangius skrev:Hvis du er frisk på lidt af en moppedreng, så kast dig over The Name of The Wind.
Simpelthen en fantastisk bog.
Lyder spændende. Den skal læses.

Hvis du virkelig vil have noget let-læseligt, underholdende og hyggeligt, så læs evt. 'On the Island' af Tracey something. Det er nok til ens mere tøsede side, hvis man ligger inde med sådan en
Kan det passe at "tøse-bogen" er oversat til vores ø på dansk. Syntes det virker som den samme (der er ikke ret mange engelske bøger på e-reolen)

:)
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Anbefal en "slå-hjernen-fra" bog

Indlægaf Sangius » 19. apr 2016, 17:17

Studsgaard skrev:
Sangius skrev:Hvis du er frisk på lidt af en moppedreng, så kast dig over The Name of The Wind.
Simpelthen en fantastisk bog.
Lyder spændende. Den skal læses.

Hvis du virkelig vil have noget let-læseligt, underholdende og hyggeligt, så læs evt. 'On the Island' af Tracey something. Det er nok til ens mere tøsede side, hvis man ligger inde med sådan en
Kan det passe at "tøse-bogen" er oversat til vores ø på dansk. Syntes det virker som den samme (der er ikke ret mange engelske bøger på e-reolen)

:)


Ja, det kan godt passe. Tracey Garvis Graves hedder forfatteren. Rigtig hyggelig lille bog :)

Du kommer ikke til at fortryde 'The Name of The Wind'. :D
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Anbefal en "slå-hjernen-fra" bog

Indlægaf Studsgaard » 19. apr 2016, 17:17

ShuruQ skrev:
Studsgaard skrev:Jeg er nedlagt med influenza og keder mig.
ambefal mig noget at læse: Gerne lidt spændende, det må godt være fantasi.
Det skal helst være letlæseligt, ment på den måde jeg ikke skal koncentrere mig for meget om at huske mange forskellige steder/personer.

De skal være på danske eller engelsk og de skal helst findes på e-reolen - iBook eller Amazon/kindel så jeg kan læse dem som e-bog med det samme :)

Håber i kan inspirere mig


https://ereolen.dk/ting/object/870970-basis%3A51801792

Jeg faldt i ret hurtigt og selvom der var en del steder nævnt var det ikke noget man skulle huske på. Jeg døjer ofte med koncentrationen når jeg læser, denne her var så letlæselig at jeg ikke en gang måtte stoppe op og tænke "øeh, hvordan"?


Tak. Den vil jeg se på
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Anbefal en "slå-hjernen-fra" bog

Indlægaf Kattefjæs » 19. apr 2016, 18:51

The Curious Incident of the Dog in the Night Time ligger som PDF på nettet. Den er ret letlæselig, men forbliver spændende. Jeg læste den sidst jeg var syg fordi den er så hyggelig og sød og god. :lun:
4
Muin
Indlæg: 37
Tilmeldt: 23. okt 2015, 15:59
Kort karma: 5
Likede indlæg: 42

Re: Anbefal en "slå-hjernen-fra" bog

Indlægaf Muin » 19. apr 2016, 18:57

"Dårlig Karma" af David Safier, om en kvinde der dør og bliver reinkarneret som diverse dyr. Det gælder så for hende om at blive menneske igen. Det er ret skægt beskrevet, de forskellige liv hun lever som fx myre og marsvin. Jeg var godt underholdt, og den var ganske nem at læse.
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Anbefal en "slå-hjernen-fra" bog

Indlægaf milisa » 20. apr 2016, 18:33

The old man and Mr Smith er en af min absolut yndlingsbøger. Den er skrevet af Peter Ustinov, og hvis du kender/kan huske ham, så kan du næsten regne humoren ud. Den handler om, at gud og fanden beslutter sig for at besøge jorden som hhv den gamle mand og hr smith og alt, hvad dertil hører. Det er RET sjovt!
0
Tally-ho
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Anbefal en "slå-hjernen-fra" bog

Indlægaf Studsgaard » 22. apr 2016, 10:51

Sangius skrev:Hvis du er frisk på lidt af en moppedreng, så kast dig over The Name of The Wind.
Simpelthen en fantastisk bog.

Hvis du virkelig vil have noget let-læseligt, underholdende og hyggeligt, så læs evt. 'On the Island' af Tracey something. Det er nok til ens mere tøsede side, hvis man ligger inde med sådan en :)


On the Island røg hurtig :D den var lige sådan en der blev læst på en dag når man ikke orker andet.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Anbefal en "slå-hjernen-fra" bog

Indlægaf Sangius » 22. apr 2016, 11:12

Studsgaard skrev:
Sangius skrev:Hvis du er frisk på lidt af en moppedreng, så kast dig over The Name of The Wind.
Simpelthen en fantastisk bog.

Hvis du virkelig vil have noget let-læseligt, underholdende og hyggeligt, så læs evt. 'On the Island' af Tracey something. Det er nok til ens mere tøsede side, hvis man ligger inde med sådan en :)


On the Island røg hurtig :D den var lige sådan en der blev læst på en dag når man ikke orker andet.


Præcis... :D
Det er en fantastisk lille hygge-bog. Den er i hvert fald en af mine yndlings letlæselige slå-hjernen-fra-bøger.

Kunne du lide den?
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Anbefal en "slå-hjernen-fra" bog

Indlægaf Studsgaard » 22. apr 2016, 11:25

Sangius skrev:
Studsgaard skrev:
Sangius skrev:Hvis du er frisk på lidt af en moppedreng, så kast dig over The Name of The Wind.
Simpelthen en fantastisk bog.

Hvis du virkelig vil have noget let-læseligt, underholdende og hyggeligt, så læs evt. 'On the Island' af Tracey something. Det er nok til ens mere tøsede side, hvis man ligger inde med sådan en :)


On the Island røg hurtig :D den var lige sådan en der blev læst på en dag når man ikke orker andet.


Præcis... :D
Det er en fantastisk lille hygge-bog. Den er i hvert fald en af mine yndlings letlæselige slå-hjernen-fra-bøger.

Kunne du lide den?

Ja den var rigtig god, af sådan en genre har den lige alle de rigtige ting.

Kender du flere? Så vil de passe perfekt til sådan en weekend hvor man lige er på camping
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Anbefal en "slå-hjernen-fra" bog

Indlægaf Sangius » 22. apr 2016, 11:40

Studsgaard skrev:
Sangius skrev:
Studsgaard skrev:
Sangius skrev:Hvis du er frisk på lidt af en moppedreng, så kast dig over The Name of The Wind.
Simpelthen en fantastisk bog.

Hvis du virkelig vil have noget let-læseligt, underholdende og hyggeligt, så læs evt. 'On the Island' af Tracey something. Det er nok til ens mere tøsede side, hvis man ligger inde med sådan en :)


On the Island røg hurtig :D den var lige sådan en der blev læst på en dag når man ikke orker andet.


Præcis... :D
Det er en fantastisk lille hygge-bog. Den er i hvert fald en af mine yndlings letlæselige slå-hjernen-fra-bøger.

Kunne du lide den?

Ja den var rigtig god, af sådan en genre har den lige alle de rigtige ting.

Kender du flere? Så vil de passe perfekt til sådan en weekend hvor man lige er på camping


Hmm... Det er lidt ude for min genre, kan ikke huske hvordan jeg i sin tid faldt over den. Det må ha' været på en runde-søgning på goodreads - en god hjemmeside når du leder efter nye bøger :)
En ide kunne måske være 'The Sweet Gum Tree' af Katherine Allred. Det er også sådan en let-læselig hyggebog, som ikke vinder de store litterære priser ;)
Eller 'Calling Me Home' af Julie Kibler. Den er også god :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Bøger"