Lydbøger

TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Lydbøger

Indlægaf TomKah » 18. apr 2016, 18:32

Det er jo blevet rigtig moderne og jeg synes også det er dejligt, men jeg synes det er endnu sværere at finde en god lydbog end alm bog.
Jeg har det virkelig svært med paceringen - de må ikke være for lange. Prøv at forestille jer Kenn Follett Vredens søjler på lydbog :nerve: :panik:

Rigtig gode lydbøger for mig er 8-10 timer lange og gerne lettere episodiske.
Jeg har med glæde hørt Når solen Græder, Hitlers sekretær, Drabschefen og Drabschefen - nye sager. Men jeg kunne også godt lide Kadaverdoktoren og efterfølgeren som lydbog.
Jeg har lige prøvet Drengen i kufferten og den var for uhyggelig - jeg måtte låne den som bog og læse færdig.

Men hvad har I hørt af rigtig gode lydbøger?
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Lydbøger

Indlægaf vibbsen » 19. apr 2016, 06:18

Jeg har Storytel, og har aldrig problemer med at finde gode bøger. Det er jo de samme bøger som man kan købe som alm. bog.

Det med længden er ikke noget problem for mig. Jeg hører altid lydbog når jeg f.eks. cykler eller kører bil eller er ude at gå. Så jeg kan hurtigt komme omkring en af de lange.
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
SonataA
Indlæg: 519
Tilmeldt: 1. sep 2015, 05:20
Kort karma: 52
Likede indlæg: 823

Re: Lydbøger

Indlægaf SonataA » 19. apr 2016, 06:25

Lydbøger og alm bøger synes jeg ikke kan sammenlignes. Der er virkelig mange lydbøger jeg ikke kan holde ud, enten fordi oplæseren og jeg ikke connecter, eller fordi tempoet aldrig helt rammer noget der er rart i mit øre.

Jeg har været ret glad for
Jeg er Malala
Og en hel masse andre jeg ikke kan huske lige nu
0
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Lydbøger

Indlægaf TomKah » 19. apr 2016, 07:22

SonataA skrev:Lydbøger og alm bøger synes jeg ikke kan sammenlignes. Der er virkelig mange lydbøger jeg ikke kan holde ud, enten fordi oplæseren og jeg ikke connecter, eller fordi tempoet aldrig helt rammer noget der er rart i mit øre.

Jeg har været ret glad for
Jeg er Malala
Og en hel masse andre jeg ikke kan huske lige nu


Tak - den vil jeg prøve.
0
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Lydbøger

Indlægaf TomKah » 19. apr 2016, 07:26

vibbsen skrev:Jeg har Storytel, og har aldrig problemer med at finde gode bøger. Det er jo de samme bøger som man kan købe som alm. bog.

Det med længden er ikke noget problem for mig. Jeg hører altid lydbog når jeg f.eks. cykler eller kører bil eller er ude at gå. Så jeg kan hurtigt komme omkring en af de lange.


Jamen, det er da det samme udvalg, men som sagt er det nogle andre typer bøger, som jeg godt kan lide som lydbøger. Jeg har f.eks. læst stort set alt af Michael Connelly, men jeg ville ikke bryde mig om at høre hans stil på lydbog. Han skriver simpelt hen for meget som er mindre relevant - jeg kan sagtens skimme 10 sider beskrivelser af at tage tøj på og drikke øl på verandaen mens geniet tænker på ganske kort tid, men på lydbog ville det irriterer mig voldsomt.

Jeg har lyttet for nylig til alt det lys som ingen ser - den fungerer fint egentlig, fordi den er meget poetisk, men jeg kommer til at kede mig fordi den er så pisse lang. Jeg lytter mens jeg går med barnevognen eller når jeg ligger i min seng om aftenen, så jeg har ikke mange timer hver dag.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Lydbøger

Indlægaf vibbsen » 19. apr 2016, 11:18

Hvis man er til noget hvor der ikke er for meget "unødig" snak, så anbefaler jeg klart Steffen Jacobsens serie om Michael Sander....Første bog hedder Trofæ. Derefter Gengældelsen. Og til sidst Et bjerg af løgne.

Genren er krimi. Men ikke på den der krimi-politiet-efter-skurken måde....Han kan noget andet. For det første så rammer han scenarier som man uden særlig meget fantasi sagtens kan forestille sig kunne ske...Især i de 2 første bøger. Og for det andet så er han er helt unik til at beskrive. Men på en måde så det virker relevant. Ikke sådan noget med at tage "tøj på og drikke øl". Det er noget med hans måde at beskrive ondskab på. Det er han altså helt unik til....Fordi han modsat andre ikke er bange for at gå helt i detaljen. På en måde så hårene står på armene af en...Eller som en af mine kollegaer sagde da hun hørte Trofæ "Jeg var sgu ved at brække mig" :-D Fordi det ikke er på den der klamme måde...men på sådan en creepy nøgtern måde....

Alternativt så er der Protokollen og Sort Sne Falder af Michael Katz Krefeldt.....Uha-da....det er også god læsning.
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Lydbøger

Indlægaf TomKah » 19. apr 2016, 14:09

vibbsen skrev:Hvis man er til noget hvor der ikke er for meget "unødig" snak, så anbefaler jeg klart Steffen Jacobsens serie om Michael Sander....Første bog hedder Trofæ. Derefter Gengældelsen. Og til sidst Et bjerg af løgne.

Genren er krimi. Men ikke på den der krimi-politiet-efter-skurken måde....Han kan noget andet. For det første så rammer han scenarier som man uden særlig meget fantasi sagtens kan forestille sig kunne ske...Især i de 2 første bøger. Og for det andet så er han er helt unik til at beskrive. Men på en måde så det virker relevant. Ikke sådan noget med at tage "tøj på og drikke øl". Det er noget med hans måde at beskrive ondskab på. Det er han altså helt unik til....Fordi han modsat andre ikke er bange for at gå helt i detaljen. På en måde så hårene står på armene af en...Eller som en af mine kollegaer sagde da hun hørte Trofæ "Jeg var sgu ved at brække mig" :-D Fordi det ikke er på den der klamme måde...men på sådan en creepy nøgtern måde....

Alternativt så er der Protokollen og Sort Sne Falder af Michael Katz Krefeldt.....Uha-da....det er også god læsning.

Tak det lyder som noget for mig.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Lydbøger

Indlægaf vibbsen » 19. apr 2016, 17:08

Kommer lige til at tænke på at det kan være at de 3 bøger som J.K Rowling har skrevet under pseudonymet Robert Galbraith var noget for dig.

De handler om sådan en læx privat detektiv som på den ene side er ret kikset. Og på den anden ret genial. Og som har en pisse-hot assistent. Den OSER af indestængt tiltrækning. Og plottet er altid genialt og super gennemtænkt på den fede måde....Min gamle kollega (Hende der var ved at brække sig da hun hørte Trofæ) og jeg var enige om at vi er nødt til at sende Rowling en hundelort i en pose hvis hun holder op med den serie. Den er genial....Og vi vil have sex mellem Læx Dikketiv og Pisse-hot Assistent....Ellers så sender vi også en hundelort i en pose :-D
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2147
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4981

Re: Lydbøger

Indlægaf Anne Droid » 19. apr 2016, 17:19

vibbsen skrev:Hvis man er til noget hvor der ikke er for meget "unødig" snak, så anbefaler jeg klart Steffen Jacobsens serie om Michael Sander....Første bog hedder Trofæ. Derefter Gengældelsen. Og til sidst Et bjerg af løgne.

Genren er krimi. Men ikke på den der krimi-politiet-efter-skurken måde....Han kan noget andet. For det første så rammer han scenarier som man uden særlig meget fantasi sagtens kan forestille sig kunne ske...Især i de 2 første bøger. Og for det andet så er han er helt unik til at beskrive. Men på en måde så det virker relevant. Ikke sådan noget med at tage "tøj på og drikke øl". Det er noget med hans måde at beskrive ondskab på. Det er han altså helt unik til....Fordi han modsat andre ikke er bange for at gå helt i detaljen. På en måde så hårene står på armene af en...Eller som en af mine kollegaer sagde da hun hørte Trofæ "Jeg var sgu ved at brække mig" :-D Fordi det ikke er på den der klamme måde...men på sådan en creepy nøgtern måde....

Alternativt så er der Protokollen og Sort Sne Falder af Michael Katz Krefeldt.....Uha-da....det er også god læsning.


Jeg læste Trofæ og jeg var ved at lægge bogen fra mig igen. Den måde den starter på, puha.
1
Klimatosse
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Lydbøger

Indlægaf vibbsen » 19. apr 2016, 17:41

Anne Droid skrev:
Jeg læste Trofæ og jeg var ved at lægge bogen fra mig igen. Den måde den starter på, puha.


Jeps....Der er ikke sparet på detaljerne :tie: :tie: Der er også et par andre steder i bogen hvor han er meget...hmmmm....grafisk....
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Lydbøger

Indlægaf TomKah » 21. apr 2016, 11:35

vibbsen skrev:Kommer lige til at tænke på at det kan være at de 3 bøger som J.K Rowling har skrevet under pseudonymet Robert Galbraith var noget for dig.

De handler om sådan en læx privat detektiv som på den ene side er ret kikset. Og på den anden ret genial. Og som har en pisse-hot assistent. Den OSER af indestængt tiltrækning. Og plottet er altid genialt og super gennemtænkt på den fede måde....Min gamle kollega (Hende der var ved at brække sig da hun hørte Trofæ) og jeg var enige om at vi er nødt til at sende Rowling en hundelort i en pose hvis hun holder op med den serie. Den er genial....Og vi vil have sex mellem Læx Dikketiv og Pisse-hot Assistent....Ellers så sender vi også en hundelort i en pose :-D


Jeg er halvt igennem den første og er helt solgt. Den er godt nok god.
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Lydbøger

Indlægaf vibbsen » 23. apr 2016, 15:09

TomKah skrev:
vibbsen skrev:Kommer lige til at tænke på at det kan være at de 3 bøger som J.K Rowling har skrevet under pseudonymet Robert Galbraith var noget for dig.

De handler om sådan en læx privat detektiv som på den ene side er ret kikset. Og på den anden ret genial. Og som har en pisse-hot assistent. Den OSER af indestængt tiltrækning. Og plottet er altid genialt og super gennemtænkt på den fede måde....Min gamle kollega (Hende der var ved at brække sig da hun hørte Trofæ) og jeg var enige om at vi er nødt til at sende Rowling en hundelort i en pose hvis hun holder op med den serie. Den er genial....Og vi vil have sex mellem Læx Dikketiv og Pisse-hot Assistent....Ellers så sender vi også en hundelort i en pose :-D


Jeg er halvt igennem den første og er helt solgt. Den er godt nok god.


Er det ikke rigtig at man tænker "Så knald hende dog, din skiderik" :lol:
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Lydbøger

Indlægaf TomKah » 23. apr 2016, 15:13

vibbsen skrev:
TomKah skrev:
vibbsen skrev:Kommer lige til at tænke på at det kan være at de 3 bøger som J.K Rowling har skrevet under pseudonymet Robert Galbraith var noget for dig.

De handler om sådan en læx privat detektiv som på den ene side er ret kikset. Og på den anden ret genial. Og som har en pisse-hot assistent. Den OSER af indestængt tiltrækning. Og plottet er altid genialt og super gennemtænkt på den fede måde....Min gamle kollega (Hende der var ved at brække sig da hun hørte Trofæ) og jeg var enige om at vi er nødt til at sende Rowling en hundelort i en pose hvis hun holder op med den serie. Den er genial....Og vi vil have sex mellem Læx Dikketiv og Pisse-hot Assistent....Ellers så sender vi også en hundelort i en pose :-D


Jeg er halvt igennem den første og er helt solgt. Den er godt nok god.


Er det ikke rigtig at man tænker "Så knald hende dog, din skiderik" :lol:


Ahhh, der er jeg ikke helt endnu. Måske i de senere bøger, men jeg synes faktisk ikke der er noget seksuel kemi mellem dem i den første bog.
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7374

Re: Lydbøger

Indlægaf Neenah » 23. apr 2016, 15:22

Jeg går tit ligeså meget efter oplæseren som jeg går efter forfatteren efterhånden. Hvis man er til krimi, så synes jeg rigtig godt om Dan Sommerdahl-serien af Anna Grue. De første par bøger er vist indlæst af hendes bror (som også er god), men de næste er indlæst af Paul Becker, som jeg virkelig synes har en behagelig stemme og god indlevelse i sine indlæsninger.
0
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Lydbøger

Indlægaf TomKah » 23. apr 2016, 15:29

Neenah skrev:Jeg går tit ligeså meget efter oplæseren som jeg går efter forfatteren efterhånden. Hvis man er til krimi, så synes jeg rigtig godt om Dan Sommerdahl-serien af Anna Grue. De første par bøger er vist indlæst af hendes bror (som også er god), men de næste er indlæst af Paul Becker, som jeg virkelig synes har en behagelig stemme og god indlevelse i sine indlæsninger.


Jeg hører ikke så godt - jeg har faktisk ikke rigtig lagt mærke til om de er gode eller dårlige oplæsere.
Altså når man hører meget radio, som jeg også gør, så bliver man vant til lidt af hvert. Der er godt nok mange som bliver interviewet til radioen, som muligvis har noget klogt at sige, man kan bare ikke høre hvad det er.
0

Tilbage til "Bøger"