Nyt år - ny tråd
Januar
1. Amalie Skram: Professor Hieronimus
2. Läckberg & Fexeus: Mirage
3. Amalie Skram: Paa Skt. jørgen
4. Malte Tellerup: Mestrene
5. Rebecca Makkai: Boystown
6. Rasmus Theisen: Andre hunde
7. Mørk&Zahle: Den spejlvendte mand
Februar
8. Thomas Korsgaard: Snydt ud af næsen
9. Karin Slot Christiansen: Englen i havet
10. Shelley Read: Løb som floden
11. Katrine Marie Guldager: Jeg hører hvad du siger
12. Jeanette Varberg: Onkos
13. Marie Louise Cornelius: Mellem lys og skygge
14. Philip Pullman: La Belle Sauvage
Marts
15. Rohweder & Plaetner: Ulvetider
16. Lisbet Kjær Johansen: Skindet på næsen
17. Anne Stern: Skygge og lys
18. Inger Gammelgaard Madsen: Dødens sommer
19. Ole Tornbjerg: Lys over folket
20. Iselin C. Hermann: Berninis øje
21. Louise Voller: Giften under isen
April
22. Niels Krause-Kjær: Jagttegn
23. Annette Bjergfeldt: Mr. Saitos rejsebiograf
24. Janne Aagaard: Gudrun og det hvide snit
25. Lindholm & Zornig: Klosterkvinden
26. Stine Askov: Varme hænder
Bøger læst i 2024
Bøger læst i 2024
Senest rettet af fisken80 26. apr 2024, 18:30, rettet i alt 27 gange.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.
Maude, din proportionssans
Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.
Maude, din proportionssans
-
- Midlertidigt udelukket efter eget ønske
- Indlæg: 5320
- Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
- Kort karma: 257
- Likede indlæg: 6682
Re: Bøger læst i 2024
Med igen. Målet er 12 bøger, selvom jeg fik læst 25 bøger sidste år, men har jo heller ikke barsel i 2024.
0
Re: Bøger læst i 2024
Også med Eneste mål er gode læseoplevelser.
1) "Det litterære bibliotek" af Nina George (395 s.)
2) "Afslutninger" af Kim Andrea Brofeldt (347 s.)
3) "Pige, 1983" af Linn Ullmann (266 s.)
4) "Alle blomsterne i Paris" af Sarah Jio (392 s.)
5) "I dine sko" af Jojo Moyes (462 s.)
6) "Gode venner" af Maeve Binchy (476 s.)
7) "Huset på hjørnet af Cockleberry Bay" (349 s.)
8) "Jenny S" af Denise Rudberg (359 s.)
9) "Dage med mildhed, modgang og mirakler" af Hella Joof (479 s.)
10) "Tilstå" af Colleen Hoover (350 s.)
1) "Det litterære bibliotek" af Nina George (395 s.)
2) "Afslutninger" af Kim Andrea Brofeldt (347 s.)
3) "Pige, 1983" af Linn Ullmann (266 s.)
4) "Alle blomsterne i Paris" af Sarah Jio (392 s.)
5) "I dine sko" af Jojo Moyes (462 s.)
6) "Gode venner" af Maeve Binchy (476 s.)
7) "Huset på hjørnet af Cockleberry Bay" (349 s.)
8) "Jenny S" af Denise Rudberg (359 s.)
9) "Dage med mildhed, modgang og mirakler" af Hella Joof (479 s.)
10) "Tilstå" af Colleen Hoover (350 s.)
Senest rettet af superboa 17. apr 2024, 23:22, rettet i alt 10 gange.
0
Re: Bøger læst i 2024
Jeg læser også med igen i år
I 2023 endte jeg med at læse/høre 78 bøger, men jeg har ikke som sådan et bestemt mål for 2024
Januar:
Februar:
Marts:
I 2023 endte jeg med at læse/høre 78 bøger, men jeg har ikke som sådan et bestemt mål for 2024
Januar:
Februar:
Marts:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Lone 9. apr 2024, 12:49, rettet i alt 3 gange.
0
-
- Indlæg: 177
- Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:07
- Kort karma: 2
- Likede indlæg: 149
Re: Bøger læst i 2024
Jeg er også med igen.
Januar:
1. Jacob Wendy Jensen: Meget mere end Kjeld fra Olsen Banden (5/6 Stjerner)
2. Sarah MaClean: Den Skandaløse Lady (5/6 Stjerner)
3. Ella Andrup: Lykkelig i Gårdhaven (5/6 Stjerner)
4. Rebecca Yarros: Fourth Wing (6/6 Stjerner)
5. Sofie Lassen- Kahlke: Adams arv (6/6 Stjerner)
6. Ann Ewald: Elsk mig hvis jeg tør (5/6 Stjerner)
7. Ulrika Rolfsdotter: Syndens børn (5/6 Stjerner)
8. L.Sherman: Single i London- Sophies Jul (5/6 Stjerner)
9.Joy Ellis: Skygger over marsken (6/6 Stjerner)
10.Joy Ellis:Jagten på marsken (6/6 Stjerner)
11.Robyn Carr: Når solen står op (6/6 Stjerner)
12.Robyn Carr: Hvor livet venter (6/6 Stjerner)
Februar:
13.Ruth Kvarnström-Jones: Julefesti Halleholm (6/6 Stjerner)
14.Robyn Carr: En hvisken i vinden (6/6 Stjerner)
15.Rebecca Yarros: Iron Flame (6/6 Stjerner)
16.Marianne Cederwall: Med Døden til Bords (5/6 Stjerner)
17.Helle Renée Chapman: Du ejer mit hjerte 5/6 Stjerner)
18. LJ Ross: Liget i Muren (6/6 Stjerner)
19.Ulrika Louisa Bjerregaard: Wilmas verden 1 (6/6 Stjerner)
20.Elly Griffiths: Mit navn er Justice- Spionen i vinduet (5/6 Stjerner)
21.Pascal Engman: X (6/6 Stjerner)
22.M.W.Craven: Botanikeren (6/6 Stjerner)
Marts:
23. Abby Jimenez: Din og Min Verden (6/6 Stjerner)
24. Inger Gammelgaard Madsen: Veganeren (6/6 Stjerner)
25. Robyn Carr: Når Sneen Falder (6/6 Stjerner)
26. Linda Castillo: Den Skjulte (6/6 Stjerner)
27. Carly Phillips: Tag mig i nat (6/6 Stjerner)
28. Inger Gammelgaard Madsen: Fartdjævlen (6/6 Stjerner)
29. Cara Hunter: Sandhedens time (6/6 Stjerner)
30. Ana Huang: Kings of Sing- Vrede (6/6 Stjerner)
31. J.R.Ward: Synderen (6/6 Stjerner)
32. Lisa Kleypas: Et Farligt Bekendtskab (6/6 Stjerner)
33. J.R.Ward: Novicen (6/6 Stjerner)
34. Jeanette Wincentz Andersen: At afsløre en morder (5/6 Stjerner)
35. Robyn Carr: Et sted for lykken (6/6 Stjerner)
April:
36. Joy Ellis: Marskens mysterier (6/6 Stjerner)
37. Ulrika Louisa Bjerregaard: Wilmas verden 2 (6/6 Stjerner)
38. Amy Daws: Sidst på listen (6/6 Stjerner)
39. Ulrika Louisa Bjerregaard: Wilmas verden 3 (6/6 Stjerner)
40. Ulrika Louisa Bjerregaard: Wilmas verden 4 6/6 Stjerner)
41. Heidi Amsinck: Fundet i havnen (6/6 Stjerner)
42. Marianne Cederwall: Det Forladte hus (6/6 Stjerner)
43. Arne Dahl: I Cirklens Centrum (6/6 Stjerner)
44. Inger Gammelgaard Madsen: Pigen i Brønden (6/6 Stjerner)
45. Sara Ejersbo: Sandhed eller Konsekvens (6/6 Stjerner)
46. Aske Munk Jørgensen: Når Frosten Kommer (6/6 Stjerner)
47. Jenny Colgan: Alt der glimter (6/6 Stjerner)
Januar:
1. Jacob Wendy Jensen: Meget mere end Kjeld fra Olsen Banden (5/6 Stjerner)
2. Sarah MaClean: Den Skandaløse Lady (5/6 Stjerner)
3. Ella Andrup: Lykkelig i Gårdhaven (5/6 Stjerner)
4. Rebecca Yarros: Fourth Wing (6/6 Stjerner)
5. Sofie Lassen- Kahlke: Adams arv (6/6 Stjerner)
6. Ann Ewald: Elsk mig hvis jeg tør (5/6 Stjerner)
7. Ulrika Rolfsdotter: Syndens børn (5/6 Stjerner)
8. L.Sherman: Single i London- Sophies Jul (5/6 Stjerner)
9.Joy Ellis: Skygger over marsken (6/6 Stjerner)
10.Joy Ellis:Jagten på marsken (6/6 Stjerner)
11.Robyn Carr: Når solen står op (6/6 Stjerner)
12.Robyn Carr: Hvor livet venter (6/6 Stjerner)
Februar:
13.Ruth Kvarnström-Jones: Julefesti Halleholm (6/6 Stjerner)
14.Robyn Carr: En hvisken i vinden (6/6 Stjerner)
15.Rebecca Yarros: Iron Flame (6/6 Stjerner)
16.Marianne Cederwall: Med Døden til Bords (5/6 Stjerner)
17.Helle Renée Chapman: Du ejer mit hjerte 5/6 Stjerner)
18. LJ Ross: Liget i Muren (6/6 Stjerner)
19.Ulrika Louisa Bjerregaard: Wilmas verden 1 (6/6 Stjerner)
20.Elly Griffiths: Mit navn er Justice- Spionen i vinduet (5/6 Stjerner)
21.Pascal Engman: X (6/6 Stjerner)
22.M.W.Craven: Botanikeren (6/6 Stjerner)
Marts:
23. Abby Jimenez: Din og Min Verden (6/6 Stjerner)
24. Inger Gammelgaard Madsen: Veganeren (6/6 Stjerner)
25. Robyn Carr: Når Sneen Falder (6/6 Stjerner)
26. Linda Castillo: Den Skjulte (6/6 Stjerner)
27. Carly Phillips: Tag mig i nat (6/6 Stjerner)
28. Inger Gammelgaard Madsen: Fartdjævlen (6/6 Stjerner)
29. Cara Hunter: Sandhedens time (6/6 Stjerner)
30. Ana Huang: Kings of Sing- Vrede (6/6 Stjerner)
31. J.R.Ward: Synderen (6/6 Stjerner)
32. Lisa Kleypas: Et Farligt Bekendtskab (6/6 Stjerner)
33. J.R.Ward: Novicen (6/6 Stjerner)
34. Jeanette Wincentz Andersen: At afsløre en morder (5/6 Stjerner)
35. Robyn Carr: Et sted for lykken (6/6 Stjerner)
April:
36. Joy Ellis: Marskens mysterier (6/6 Stjerner)
37. Ulrika Louisa Bjerregaard: Wilmas verden 2 (6/6 Stjerner)
38. Amy Daws: Sidst på listen (6/6 Stjerner)
39. Ulrika Louisa Bjerregaard: Wilmas verden 3 (6/6 Stjerner)
40. Ulrika Louisa Bjerregaard: Wilmas verden 4 6/6 Stjerner)
41. Heidi Amsinck: Fundet i havnen (6/6 Stjerner)
42. Marianne Cederwall: Det Forladte hus (6/6 Stjerner)
43. Arne Dahl: I Cirklens Centrum (6/6 Stjerner)
44. Inger Gammelgaard Madsen: Pigen i Brønden (6/6 Stjerner)
45. Sara Ejersbo: Sandhed eller Konsekvens (6/6 Stjerner)
46. Aske Munk Jørgensen: Når Frosten Kommer (6/6 Stjerner)
47. Jenny Colgan: Alt der glimter (6/6 Stjerner)
Senest rettet af Maja882_796 26. apr 2024, 06:30, rettet i alt 10 gange.
0
- Kruspersille
- Indlæg: 682
- Tilmeldt: 6. nov 2015, 14:13
- Kort karma: 35
- Likede indlæg: 770
Re: Bøger læst i 2024
Også mig, satser på en bog om ugen igen i 2024.
Januar:
1) Forsvundet i mørket af Elly Griffiths
2) Øm af Michael Roba
3) Stuepigen - Molly Gray nr. 1 Af Nita Prose
4) Vægtløs: hvordan jeg stoppede krigen mod min krop Af Mette Bender & Alberte Clement Meldal
Februar:
5) Den mørke engel af Elly Griffiths
6) Stencirklen af Elly Griffiths
7) Pernille af Gretha Stevns
Marts:
8) Lygtemændene af Elly Griffiths
9) Vand til blomster af Valérie Perrin
April:
10) Et farligt talent af Camilla Sten
11) Varme hænder af Stine Askov
12) Skal åbnes ved min død af Patricia Asbæk
Januar:
1) Forsvundet i mørket af Elly Griffiths
2) Øm af Michael Roba
3) Stuepigen - Molly Gray nr. 1 Af Nita Prose
4) Vægtløs: hvordan jeg stoppede krigen mod min krop Af Mette Bender & Alberte Clement Meldal
Februar:
5) Den mørke engel af Elly Griffiths
6) Stencirklen af Elly Griffiths
7) Pernille af Gretha Stevns
Marts:
8) Lygtemændene af Elly Griffiths
9) Vand til blomster af Valérie Perrin
April:
10) Et farligt talent af Camilla Sten
11) Varme hænder af Stine Askov
12) Skal åbnes ved min død af Patricia Asbæk
Senest rettet af Kruspersille 23. apr 2024, 20:41, rettet i alt 10 gange.
0
- Rullegardinia
- Indlæg: 1017
- Tilmeldt: 4. nov 2016, 20:06
- Kort karma: 98
- Likede indlæg: 3322
Re: Bøger læst i 2024
Jeg vil gerne være med igen. Uden mål, så jeg smækker bare titler på
Januar:
Falsk forførelse af Sharon J. Bolton
Jagtselskabet af Lucy Foley
Biernes hemmelige liv af Sue Monk Kidd
Dækning af Sara Paretsky
Æret være mine døtre af Lene Wold
Februar:
World War Z af Max Brooks
Den sidste djævel skal dø af Richard Osmond
Veronica Mars and Philosophy af William Irwin & George A. Dunn
Marts:
Mytteri på Bounty af James Norman Hall og Charles Nordhoff
Alcatraz - de sidste fangers beretninger af Jon Forsling
How to die: An ancient guide to the end of life af Seneca
Oplevelsessamfundet af Svend Brinkmann
En af os vender til age af Karen McManus
Det gyldne kompas 3 - Ravkikkerten af Philip Pullman
Dødt punkt af Sara Paretsky
April:
Magtfulde dronninger i Danmark af Torben Svendrup
Earthseed: Parable of the sower af Octavia E. Butler
Januar:
Falsk forførelse af Sharon J. Bolton
Jagtselskabet af Lucy Foley
Biernes hemmelige liv af Sue Monk Kidd
Dækning af Sara Paretsky
Æret være mine døtre af Lene Wold
Februar:
World War Z af Max Brooks
Den sidste djævel skal dø af Richard Osmond
Veronica Mars and Philosophy af William Irwin & George A. Dunn
Marts:
Mytteri på Bounty af James Norman Hall og Charles Nordhoff
Alcatraz - de sidste fangers beretninger af Jon Forsling
How to die: An ancient guide to the end of life af Seneca
Oplevelsessamfundet af Svend Brinkmann
En af os vender til age af Karen McManus
Det gyldne kompas 3 - Ravkikkerten af Philip Pullman
Dødt punkt af Sara Paretsky
April:
Magtfulde dronninger i Danmark af Torben Svendrup
Earthseed: Parable of the sower af Octavia E. Butler
Senest rettet af Rullegardinia 21. apr 2024, 18:39, rettet i alt 15 gange.
0
Enten er man nødt til at dø I utide – eller også bliver man gammel. Livet går med at blive ældre. Nogen tredje mulighed gives ikke.
- FunnyGames666
- Indlæg: 873
- Tilmeldt: 1. jan 2019, 22:13
- Kort karma: 14
- Geografisk sted: A galaxy far far away
- Likede indlæg: 448
Re: Bøger læst i 2024
Jeg er også med
Januar:
Christopher Paolini - "Eragon"
Januar:
Christopher Paolini - "Eragon"
0
"Fear is the path to the dark side … fear leads to anger … anger leads to hate … hate leads to suffering."