Hvilken bog læser du for tiden?

TomKah
Indlæg: 4203
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4338

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf TomKah » 22. mar 2024, 16:57

Jeg er ved at læse Jordens salt/American Dirt.
Synes det er vildt den er blevet så kontroversiel for kulturel appropriation.
0
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2361
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 93
Likede indlæg: 2324

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Elverpigen » 24. mar 2024, 15:13

Når flokdyret fejler.

Forklarer ind til videre et par situationer, hvor jeg synes andre mennesker har været sn*t dumme :-D
2
DenSkarpeLaks
Indlæg: 364
Tilmeldt: 17. aug 2015, 11:00
Kort karma: 52
Likede indlæg: 959

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf DenSkarpeLaks » 27. mar 2024, 12:30

Jeg er startet på 'Jeg anerkender ikke længere jeres autoritet' af Glenn Bech. Indtil videre kan jeg godt lide den.
0
Sorenspige
Indlæg: 7115
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9489

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Sorenspige » 27. mar 2024, 15:20

“Afslutninger” af Kim Andrea Brofeldt.
0
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1600
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 205
Likede indlæg: 2928

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Kilix » 4. apr 2024, 21:55

Jeg er totalt bagud på klassikerne, men efter at have set Dune og senest Dune 2, var jeg simpelthen nysgerrig på bøgerne, da jeg virkeligt godt kan lide filmene.
Indtil videre (5-6 kapitler inde) kan jeg godt forstå hvorfor der er blevet gjort så meget ud af dem hen over årene, det er en fantastisk verden.
2
TomKah
Indlæg: 4203
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4338

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf TomKah » 14. apr 2024, 18:19

Er i gang med Katalog over katastrofer. Det er faktisk anden gang. Jeg har læst over halvdelen for nogle år siden uden den bed på mig. Jeg er stadig ikke vild med den. Men har lige læst Nøjsomheden og den var fantastisk, så derfor giver jeg den en chance mere.

Derudover har jeg læst en biografi om Jørgen Ryg. Jeg kan godt lide at læse om gamle dage og blive mindet om hvor vandskuret og pænt alting er nu. Jeg kan slet ikke forstå hvordan samfundet har fået skuret alt det grimme af overfladen. Selv ungdommen tør ikke rigtig skeje ud.
0
Brugeravatar
Kruspersille
Indlæg: 682
Tilmeldt: 6. nov 2015, 14:13
Kort karma: 35
Likede indlæg: 770

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Kruspersille » 16. apr 2024, 05:00

TomKah skrev:Er i gang med Katalog over katastrofer. Det er faktisk anden gang. Jeg har læst over halvdelen for nogle år siden uden den bed på mig. Jeg er stadig ikke vild med den. Men har lige læst Nøjsomheden og den var fantastisk, så derfor giver jeg den en chance mere.


Ellers kan jeg godt anbefale ‘Varme hænder’ af hende, som jeg lige er blevet færdig med. Den er virkelig god (og ret uhyggelig).

Nu læser jeg Patricia Asbæk: Skal åbnes ved min død, velskrevet biografi om et interessant liv.
0
TomKah
Indlæg: 4203
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4338

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf TomKah » 16. apr 2024, 15:12

Kruspersille skrev:
TomKah skrev:Er i gang med Katalog over katastrofer. Det er faktisk anden gang. Jeg har læst over halvdelen for nogle år siden uden den bed på mig. Jeg er stadig ikke vild med den. Men har lige læst Nøjsomheden og den var fantastisk, så derfor giver jeg den en chance mere.


Ellers kan jeg godt anbefale ‘Varme hænder’ af hende, som jeg lige er blevet færdig med. Den er virkelig god (og ret uhyggelig).

Nu læser jeg Patricia Asbæk: Skal åbnes ved min død, velskrevet biografi om et interessant liv.


Fedt. Jeg har skrevet mig op til den på e reolen. Er blevet færdig med katalog over katastrofer og synes det eneste gode ved dem var, ar den var relativt kort. Forstod ikke pointen. Der var ikke nogen reel udvikling i historien og jeg mistænker den egentlig ikke for ar være urealistisk, jeg forstod bare ikke pointen. Måske var der ikke noget særligt budskab, men så var den bare kedelig.
0
fisken80
Indlæg: 22414
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1135
Likede indlæg: 52725

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf fisken80 » 16. apr 2024, 15:17

TomKah skrev:
Kruspersille skrev:
TomKah skrev:Er i gang med Katalog over katastrofer. Det er faktisk anden gang. Jeg har læst over halvdelen for nogle år siden uden den bed på mig. Jeg er stadig ikke vild med den. Men har lige læst Nøjsomheden og den var fantastisk, så derfor giver jeg den en chance mere.


Ellers kan jeg godt anbefale ‘Varme hænder’ af hende, som jeg lige er blevet færdig med. Den er virkelig god (og ret uhyggelig).

Nu læser jeg Patricia Asbæk: Skal åbnes ved min død, velskrevet biografi om et interessant liv.


Fedt. Jeg har skrevet mig op til den på e reolen. Er blevet færdig med katalog over katastrofer og synes det eneste gode ved dem var, ar den var relativt kort. Forstod ikke pointen. Der var ikke nogen reel udvikling i historien og jeg mistænker den egentlig ikke for ar være urealistisk, jeg forstod bare ikke pointen. Måske var der ikke noget særligt budskab, men så var den bare kedelig.


Hvor er det sjovt så forskelligt man kan opleve det. Jeg elskede Katalog over katastrofer og slugte den i et langt stræk. Hele den der beskrivelse af farens vanvid og pigen der er fanget i det og bare gerne vil være normal, men også gøre sin far glad var jeg vildt fascineret af.
Til gengæld synes jeg nøjsomheden var lidt kedelig.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Kruspersille
Indlæg: 682
Tilmeldt: 6. nov 2015, 14:13
Kort karma: 35
Likede indlæg: 770

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Kruspersille » 16. apr 2024, 18:00

Jeg blev heller ikke fanget af Katalog over katastrofer og opgav den faktisk, men nu har jeg fået lyst til at give den et nyt forsøg.
0
Sorenspige
Indlæg: 7115
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9489

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Sorenspige » 22. apr 2024, 13:17

“Damer, der var for meget” af Sara Alfort.
1
Brugeravatar
Rullegardinia
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 4. nov 2016, 20:06
Kort karma: 98
Likede indlæg: 3322

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Rullegardinia » 22. apr 2024, 16:01

Earthseed: The parable of talents af Octavia E. Butler
0
Enten er man nødt til at dø I utide – eller også bliver man gammel. Livet går med at blive ældre. Nogen tredje mulighed gives ikke.

Tilbage til "Bøger"