Hvilken bog læser du for tiden?

Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Orchidea » 4. apr 2018, 11:26

Neenah skrev:Har lige slugt Guds Blinde Øje og Du blev træl af J. Bech Nygaard. Læste dem første gang som teenager, og kunne sætte noget bedre pris på dem denne gang. Det var en fornøjelse.


De er også rigtig gode. Du skulle også prøve "misvækst" og "cirklen" af Bech Nygaard.
1
Brugeravatar
differentdaydifferentperson
Indlæg: 881
Tilmeldt: 27. sep 2016, 19:04
Kort karma: 99
Likede indlæg: 1124

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf differentdaydifferentperson » 4. apr 2018, 12:14

NejJegErIkkeAsiat skrev:Kys af Eddie Thomas Petersen.
Men sidder med en fornemmelse af at jeg har læst den før. Har læst flere ting nu hvor jeg har tænkt at det virkede bekendt, eller hvor jeg kunne forudse hvad der ville ske. Men har kun læst ca. 40 sider indtil videre.




Åh, det kender jeg så godt, det er pisse irriterende.

Læser stadig "En lille filosofihistorie" af Nigel Warburton
0
Brugeravatar
Lisva
Indlæg: 1198
Tilmeldt: 11. apr 2016, 15:01
Kort karma: 135
Likede indlæg: 4408

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Lisva » 4. apr 2018, 12:40

Dødevaskeren af Sara Omar. Jeg er lige begyndt, så har ikke helt dannet mig et indtryk endnu.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf sigge » 4. apr 2018, 12:42

Jeg er i gang med "Stå fast" af Svend Brinkmann som lidt baggrundsviden, inden jeg skal til foredrag med ham på mandag.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf dykkersild » 5. apr 2018, 13:26

Rød mand/sort mand af Kim Leine - i den grad værd at vente på.

Jeffrey Archer - nr. 4 i Cliftonsagaen - den er som forventet - letfordøjelig

Tid til fodbold af Kenzaburo Oe. Den skal tages i bidder men den har sin berettigelse - meget japansk i stilen og smukt sprog, men pt. lidt markaber.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Daine » 5. apr 2018, 13:50

Jeg har lige færdiglæst “Sølvmasken - Magisterium 4” af H. Black og C. Clare, den var god omend lidt langtrukken. Slutter på en måde, der får mig til at glæde mig til bind 5 :)

Jeg skal nu i gang med Jeffrey Archers “Pas på hvad du ønsker dig - Clifton-Krøniken 4”, den glæder jeg mig til, jeg var meget begejstret for de foregående.

Derudover hører jeg Mari Jungstedts “Den døende Dandy” på Mofibo og Maeve Binchys “Dage på Stone House Hotel” på lydcd.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Lykke » 5. apr 2018, 14:00

Ready player one - på lydbog.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Daine » 9. apr 2018, 15:44

Jeff Vandermeer: Udslettelse.

Når nu filmen ikke bliver vist i biografen alligevel ( :sur: ) så må jeg jo ty til bogen.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Rullegardinia
Indlæg: 1009
Tilmeldt: 4. nov 2016, 20:06
Kort karma: 98
Likede indlæg: 3317

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Rullegardinia » 9. apr 2018, 15:44

The female of the species af Mindy McGinnis
0
Enten er man nødt til at dø I utide – eller også bliver man gammel. Livet går med at blive ældre. Nogen tredje mulighed gives ikke.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12655
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12374

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Guilded_Lily » 9. apr 2018, 15:52

"Ikke at ville se" af Jan Guillou.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Rapfisk » 9. apr 2018, 19:03

Lucky Jim - en klassiker, jeg fik anbefalet af en brite på arbejdet.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf hotlips » 13. apr 2018, 00:12

Jeg har læst Susanne bjerrehuus livet i mine mænd.

Måske er det bare fordi jeg slet ikke er vant til den slags bøger normalt læser jeg fagbøger eller dokumentarisk historie, den eneste anden sådan emnebiografi jeg har læst var blekingegadebetjenten, men det har været en lidt sær oplevelse.

Den er totalt ugebladsagtig, visse steder kan man nærmest se for sig hvordan et stykke ville passe, sat op med et billede og store typer om en eller anden dramatisk situation.
Den er på den ene side tydeligt skrevet for at give et bestemt indtryk i bedste Facebook stil så den virker enormt overfladisk, men på den anden side er der så intime detaljer med og jeg mener ikke kun de seksuelle men der er alt fra digte kærester har skrevet til hende til beskrivelser af de der små helt særlige småting som man har når man er et par, jeg kunne næsten ikke holde ud at læse om det, jeg har aldrig i mit liv talt højt om den slags ritualer udover ham jeg har haft dem med, og jeg forventer ikke at mine tæer har rettet sig ud før omkring jul.

Der er i sidste del ret meget om Oliver og Asger Aamunds forhold, det er jo så skrevet ud fra en forventning om at Oliver var godt sendt afsted for det gik ham jo godt dengang, i mellemtiden blevet ret tankevækkende. Jeg tror også der er mere med om de problemer end der havde været idag, det falder ihvertfald noget ved siden af det den øvrige bog gerne vil give indtryk af, selvom hun ærligt skriver at der var store problemer imellem de to herrer så er sådan noget som at han som 12årig holdt op med at komme i stuen om aftenen og at hun har måttet rende og tørre op og checke alt inden Asger kom fra arbejde for at han skulle blive sur på ham, hun skriver også at det ikke blev sagt højt men der var ingen tvivl om at Asger havde foretrukket at Oliver ikke eksisterede. Det var åbenbart normalt at hvis Asger kom hjem og syntes der var rod eller en af Olivers venner så tog han i sommerhuset, sådan som i han kom fra arbejde, så at der var noget der ikke passede ham og så gik han igen uden at mæle meget andet end hvor han tog hen.

I lyset af hvor store problemer han har med at få en familie til at fungere og finde fast grund under fødderne er det noget der skærer i ørerne og det værste er at hun ender med at komme til en konklusion om at det var også bare noget fjolleri og det er også bare mødre der er pyldrede.

Nå. Det er ikke altid det man venter der gør mest indtryk men det kan jo også være omvendt. Inden jeg læste den kunne jeg egentlig meget godt lide hende og Asger Aamund og jeg har aldrig været så vild med Oliver bjerrehuus, men nu tænker jeg at hun er sådan en der gerne vil fremstå som stærk moderne kvinde og som ikke var en skid værd da det var hendes barn det gik ud over bare hun beholdt sin åh så nødvendige mand, Asger Aamund er en egoistisk narrøv og Oliver... Juryen voterer stadig, men jeg har dog fået noget forståelse for at han som grandvoksen mand ikke lader til at kunne finde hoved eller hale i det vi andre kender som en almindelig tilværelse, ikke som i at det er også bare hans forældres skyld, men det ligner fuldstændig de af mine venner der er vokset op på børnehjem og visse af mine venner der er vokset op voldsomt priviligerede materielt, og som roder rundt i det og ikke kan bygge en normal tilværelse simpelthen fordi de ikke ved hvordan, de har ikke nogen forståelse for hvad sådan en består af eller hvad der holder sammen på den.

Den del gjorde stort indtryk, jeg håber at han finder ud af det, ikke mindst for hans børns skyld, men det er så svært for nogle at de går i hundene, nærmest fordi de ikke ved hvor de ellers skal gå hen og det er sq svært at se på, især når det er mennesker der kunne have haft et virkelig godt og produktivt liv hvis bare nogen havde lært dem at leve i en hverdag de kunne bygge det på.
0
Brugeravatar
Rullegardinia
Indlæg: 1009
Tilmeldt: 4. nov 2016, 20:06
Kort karma: 98
Likede indlæg: 3317

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Rullegardinia » 14. apr 2018, 13:09

Jeg skal i gang med Facing violence af Rory Miller
0
Enten er man nødt til at dø I utide – eller også bliver man gammel. Livet går med at blive ældre. Nogen tredje mulighed gives ikke.
Aviva
Indlæg: 1768
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:30
Kort karma: 49
Likede indlæg: 616

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Aviva » 20. apr 2018, 17:28

Læste Pigen fra Auschwitz om Arlette Levy Andersen..

-slugte den på 3 timer..

Puha, den var ret barsk med alle de statistikker som forfatteren havde tilføjet udover hendes fortælling.
0
GO ISRAEL

R.I.P Jina Mahsa Amini
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1545
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2154

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Lucia » 21. apr 2018, 17:08

Er blevet færdig med Ken Folletts Den Evige Ild, og nu gået i gang med After You af Jojo Moyes.
0

Tilbage til "Bøger"