Ny Harry Potter bog!

Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Ny Harry Potter bog!

Indlægaf Daine » 5. aug 2016, 14:53

Animi skrev:
POCKETKITTEN skrev:
Animi skrev:
POCKETKITTEN skrev:Jeg fik den med posten kl. 16.00 i går og var færdig omkring kl. 20.00.

Det var meget ligesom at læse en fanfiction skrevet af en 16-årig pige, men jeg kan godt se, at historien nok kan fungere som teater. Som bog er den meget umagisk.


Det er sjovt, for jeg hører vildt blandede anmeldelser. Nogen siger den er fantastisk, andre har det ligesom dig. Jeg er meget i tvivl om jeg skal købe den, eller bare vente til jeg kan låne et eksemplar på biblioteket :gruble:


Nu, hvor jeg har læst den, ville jeg nok bare vente. Det er altid rart at høre nyt fra karaktererne, men ud over hvad der allerede er spoilet over hele internettet af spændende ting, der sker (spoiler i hvidt: Voldemort har et barn, Hermione er minister for magi, etc.), er det jo ikke nogen lækker læseoplevelse eller noget, og jeg synes, plottet er ret tyndt som bog. Men igen kan jeg sagtens se effekterne fungere fedt som teater.

Jeg håber, den endelige bog bliver en bedre oplevelse.


Altså, mener du en rigtig bog, og ikke bare et nyt revideret manuskript? For der kommer da ingen rigtig bog, gør der?

Ikke det vi har fået at vide, det skulle netop 'bare' være det - fra skuespillernes - gennemarbejdede manuskript. Ikke en bog-bog.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22867

Re: Ny Harry Potter bog!

Indlægaf POCKETKITTEN » 5. aug 2016, 14:55

Ja, bare et redigeret manuskript. :)
1
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Ny Harry Potter bog!

Indlægaf Wizzze » 5. aug 2016, 16:23

icelady skrev:Nu ved jeg ikke, om folk er mere eller mindre ligeglade, ikke har fundet ud af den kan bestilles, eller om de bare er på ferie endnu...

Men kan se mit lokale bibliotek har købt 2 eksemplarer. Jeg har reserveret...og er kun nr 7 i køen!

Jeg er forbløffet.


Nok fordi den ikke er oversat endnu? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Ny Harry Potter bog!

Indlægaf icelady » 5. aug 2016, 16:43

Wizzze skrev:
Nok fordi den ikke er oversat endnu? :gruble:


Det tror jeg ikke gør den store forskel, for da de tidligere bøger kom, var der lige så lang kø til de engelske, som til de danske, og de havde endda næsten lige så mange engelskesprogede som dansksprogede.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Ny Harry Potter bog!

Indlægaf Animi » 6. aug 2016, 09:33

Den har virkelig fået dårlige anmeldelser på Amazon. Men det er nok heller ikke så mærkeligt, for det virker som om at alt for mange forventede alt for meget af det.

Nårh men, jeg venter nok bare med at læse den, til jeg får den fra biblioteket - er nr 250 i køen.... :genert:
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Ny Harry Potter bog!

Indlægaf Animi » 6. aug 2016, 10:31

Nåh men, nu hvor jeg ikke får set teaterstykket, siden alt alligevel er udsolgt, tror jeg bare jeg vil gense A Very Potter Musical :love:

0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
fisken80
Indlæg: 22068
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Ny Harry Potter bog!

Indlægaf fisken80 » 6. aug 2016, 16:00

icelady skrev:Nu ved jeg ikke, om folk er mere eller mindre ligeglade, ikke har fundet ud af den kan bestilles, eller om de bare er på ferie endnu...

Men kan se mit lokale bibliotek har købt 2 eksemplarer. Jeg har reserveret...og er kun nr 7 i køen!

Jeg er forbløffet.


Jeg er nummer 59 på mit bibliotek, så det er ret forskelligt.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Ny Harry Potter bog!

Indlægaf Animi » 7. aug 2016, 07:19

Nå, men jeg fik lånt bogen af min veninde (hun syntes heller ikke at jeg burde købe den :P)
Indtil videre synes jeg ikke at den er forfærdelig, men heller ikke specielt god. Selve opsætning, der jo er skrevet som et teater, har jeg dog overhovedet ikke noget imod, men jeg er også virkelig vant til at læse manuskripter ift mit studie.

Starten kunne jeg faktisk rigtig godt lide - meeen, jo længere jeg kommer i historien, jo mere tam synes jeg at handlingen er. Scorpius er jeg dog ret vild med, som karakter.

Men ja, man kan godt mærke, at det helt klart nok er noget man burde have set som teater.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Ny Harry Potter bog!

Indlægaf Sangius » 7. aug 2016, 07:24

Kommer man egentlig til at kunne købe teaterstykket på video? Det er næsten strengt, hvis man ikke kan det... Nogen af os er altså vildt gravide og mega fattige, og kan ikke sådan lige tage til London! :panik: :trist:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Ny Harry Potter bog!

Indlægaf Animi » 7. aug 2016, 07:26

Sangius skrev:Kommer man egentlig til at kunne købe teaterstykket på video? Det er næsten strengt, hvis man ikke kan det... Nogen af os er altså vildt gravide og mega fattige, og kan ikke sådan lige tage til London! :panik: :trist:


Jeg har ikke kunne finde nogen informationer om det, men jeg håber det virkelig også! Andet ville jo næsten også være dumt for dem, for de ville jo tjene kassen på det!
Men ja, jeg håber at vi ikke kun bliver spist af med manuskriptet :(
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Ny Harry Potter bog!

Indlægaf Daine » 7. aug 2016, 10:02

Sangius skrev:Kommer man egentlig til at kunne købe teaterstykket på video? Det er næsten strengt, hvis man ikke kan det... Nogen af os er altså vildt gravide og mega fattige, og kan ikke sådan lige tage til London! :panik: :trist:

Altså HVIS det bliver en mulighed, gætter jeg på det kommer som dvd/Blu-ray. Det der video er lidt old-school på den endnu-ikke-hippe måde ;)





(Og undskyld, jeg kunne bare ikke nære mig :kys: Jeg er godt nok ikke gravid, men jeg har heller ikke mulighed for at komme over og se stykket, så jeg er ellers helt med dig i dit ønske :D )
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Ny Harry Potter bog!

Indlægaf Animi » 7. aug 2016, 10:49

Ahmen altså... jeg må indrømme at jeg ikke kan lade være med at grine af historien. Synes virkelig at der er meget fanfiction over det, som Pocket også skrev.
Og det der med at Voldemort har en datter. Sorry, men det køber jeg altså ikke. Det går bare SÅ meget imod det vi fik at vide i bøgerne. Der var Voldemort jo ikke ligefrem en der havde kærlighed eller lidenskab i sig. Han virkede i stedet ret aseksuel. Så at han rent faktisk har haft sex? No way....
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Ny Harry Potter bog!

Indlægaf Sangius » 7. aug 2016, 11:39

Daine skrev:
Sangius skrev:Kommer man egentlig til at kunne købe teaterstykket på video? Det er næsten strengt, hvis man ikke kan det... Nogen af os er altså vildt gravide og mega fattige, og kan ikke sådan lige tage til London! :panik: :trist:

Altså HVIS det bliver en mulighed, gætter jeg på det kommer som dvd/Blu-ray. Det der video er lidt old-school på den endnu-ikke-hippe måde ;)





(Og undskyld, jeg kunne bare ikke nære mig :kys: Jeg er godt nok ikke gravid, men jeg har heller ikke mulighed for at komme over og se stykket, så jeg er ellers helt med dig i dit ønske :D )


Nånå - man er nok helt med på beatet og nede med alt det nye, hm? :afro:
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Bøger"