Bøger hvor slutningen har skuffet dig.

1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Bøger hvor slutningen har skuffet dig.

Indlægaf 1234 » 18. jan 2022, 12:55

Nesnay skrev:Så var jeg også skuffet over Mockingjay (tredje bog i Hunger Games-serien), men det var nok primært fordi jeg fandt ud af, at karaktererne ikke var interessante nok i sig selv uden rammen fra spillet. Det hele virkede bare så forceret, og selv om der skete en masse dramatisk, og folk døde til højre og venstre, rørte det mig ikke overhovedet.

Enig synes egentlig, at de to første bøger var okay, men det hele faldt ligesom bare sammen i den tredje bog.

Nomnom skrev:Saga Borg - Vølveserien. Den er jo efterhånden en ældre serie, men jeg kan huske at jeg læste dem efterhånden som de udkom og jeg var ret hooked. Jeg kan ikke huske hvor mange bind den var, men jeg mener da den var på en 8-9 bind. Slutningen var så skuffende. Som jeg husker det dør alle parter og den er nærmest tilbage ved start.

Og så er der Harry Potter... Jeg har faktisk svært ved at se hvordan en slutning skulle være. Den fulgte mig i mange år den serie, så jeg var nok aldrig blevet tilfreds. Jeg ved heller ikke om jeg synes den er dårlig, men jeg tror jeg synes den slutter lidt for sukkersødt. Omvendt ville jeg jo have grædt snot, hvis Harry døde.


Vølveserien har den værste afslutning i verden. De bygger op og bygger op og så kollapser det hele bare i den sidste bog og bliver frygtelig hovsa agtigt.

Harry Potter er lidt det samme, men måske bare er virkelig svært at få afsluttet sådan nogen kæmpe værker med 100 milliarder tråde ordentligt.
1
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Bøger hvor slutningen har skuffet dig.

Indlægaf POCKETKITTEN » 18. jan 2022, 13:34

Den sidste Hunger Games-bog. :tie:
3
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4349
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Bøger hvor slutningen har skuffet dig.

Indlægaf BlueBunny » 18. jan 2022, 15:31

Undtagelsen af Christian jungersen
2
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Bøger hvor slutningen har skuffet dig.

Indlægaf fisken80 » 18. jan 2022, 16:13

BlueBunny skrev:Undtagelsen af Christian jungersen


Det kan jeg godt følge. Bogen er hamrende interessant og fedt skrevet. Men slutningen er virkelig meeh. Og træls.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Bøger hvor slutningen har skuffet dig.

Indlægaf Akehurst2 » 18. jan 2022, 16:39

fisken80 skrev:
BlueBunny skrev:Undtagelsen af Christian jungersen


Det kan jeg godt følge. Bogen er hamrende interessant og fedt skrevet. Men slutningen er virkelig meeh. Og træls.


Og uretfærdig, ikke mindst.
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Bøger hvor slutningen har skuffet dig.

Indlægaf billiebean » 18. jan 2022, 19:55

Ikke selve slutningen, men har aldrig syntes Harry og Ginny passede sammen. Altså i Harry Potter. Ikke at jeg ved hvem han så skulle ende sammen med - måske manglede der en virkelig god karakter til den plads.
2
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4349
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Bøger hvor slutningen har skuffet dig.

Indlægaf BlueBunny » 18. jan 2022, 20:01

billiebean skrev:Ikke selve slutningen, men har aldrig syntes Harry og Ginny passede sammen. Altså i Harry Potter. Ikke at jeg ved hvem han så skulle ende sammen med - måske manglede der en virkelig god karakter til den plads.


Ja eller også er Harry potter ikke en kærlighedshistorie. Han virker lidt aseksuel. Havde den været mere moderne, så skulle han måske have fundet sammen med en mand
5
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Flisseline
Indlæg: 414
Tilmeldt: 23. jan 2016, 07:44
Kort karma: 38
Likede indlæg: 671

Re: Bøger hvor slutningen har skuffet dig.

Indlægaf Flisseline » 19. jan 2022, 09:18

billiebean skrev:Ikke selve slutningen, men har aldrig syntes Harry og Ginny passede sammen. Altså i Harry Potter. Ikke at jeg ved hvem han så skulle ende sammen med - måske manglede der en virkelig god karakter til den plads.


Jeg synes han skulle have haft Hermoine. De er bare mere ligeværdige. Og hvad er det lige præcis Ron giver Hermoine?

Den slutning har også altid irriteret mig :naughty:
3
Nomnom
Indlæg: 840
Tilmeldt: 12. sep 2015, 23:03
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1379

Re: Bøger hvor slutningen har skuffet dig.

Indlægaf Nomnom » 19. jan 2022, 16:26

BlueBunny skrev:Undtagelsen af Christian jungersen

Helt enig. Den havde jeg fuldstændig glemt.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Bøger hvor slutningen har skuffet dig.

Indlægaf Sangius » 19. jan 2022, 17:46

BlueBunny skrev:
billiebean skrev:Ikke selve slutningen, men har aldrig syntes Harry og Ginny passede sammen. Altså i Harry Potter. Ikke at jeg ved hvem han så skulle ende sammen med - måske manglede der en virkelig god karakter til den plads.


Ja eller også er Harry potter ikke en kærlighedshistorie. Han virker lidt aseksuel. Havde den været mere moderne, så skulle han måske have fundet sammen med en mand


En affære med Draco Malfoy havde sat lidt fut i slutningen på den bog. De var jo nærmest besat af hinanden siden bog et. Bevares, besat af had - men man siger jo at had og kærlighed er to sider af samme mønt :D
5
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Bøger hvor slutningen har skuffet dig.

Indlægaf fisken80 » 25. jan 2022, 15:39

Nu vi er ved Harry Potter. Jeg har aldrig forstået, at han opkalder sin søn efter Severus Snape. Jeg véd godt, at Severus var modig og spion og alt muligt andet og at han redede Harrys liv flere gange. Men han var sgu da også en modbydelig led nar af en lærer, der konstant nedgjorde Harry og Hermione, sidstnævnte til trods for, at hun faktisk var virkelig dygtig til eliksirer.
Og han hadede Harry og hjalp ham kun for Lilys skyld. Det er da hamrende usympatisk.
5
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Bøger hvor slutningen har skuffet dig.

Indlægaf Animi » 25. jan 2022, 15:50

fisken80 skrev:Nu vi er ved Harry Potter. Jeg har aldrig forstået, at han opkalder sin søn efter Severus Snape. Jeg véd godt, at Severus var modig og spion og alt muligt andet og at han redede Harrys liv flere gange. Men han var sgu da også en modbydelig led nar af en lærer, der konstant nedgjorde Harry og Hermione, sidstnævnte til trods for, at hun faktisk var virkelig dygtig til eliksirer.
Og han hadede Harry og hjalp ham kun for Lilys skyld. Det er da hamrende usympatisk.


Jeg lader egentlig bare som om, at epilogen ikke eksisterer :lol:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Bøger hvor slutningen har skuffet dig.

Indlægaf Animi » 25. jan 2022, 15:52

BlueBunny skrev:
billiebean skrev:Ikke selve slutningen, men har aldrig syntes Harry og Ginny passede sammen. Altså i Harry Potter. Ikke at jeg ved hvem han så skulle ende sammen med - måske manglede der en virkelig god karakter til den plads.


Ja eller også er Harry potter ikke en kærlighedshistorie. Han virker lidt aseksuel. Havde den været mere moderne, så skulle han måske have fundet sammen med en mand


Jeg synes også, det ville give mere mening, at han ikke lige fandt kærligheden i bøgerne. Ikke fordi jeg synes, at han virker aseksuel - men mere fordi en 17-årig, der er i gang med at redde hele verdenen, måske har vigtigere ting at tage sig til end at date :lol:
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Rosa Espinosa
Indlæg: 31
Tilmeldt: 11. mar 2021, 12:23
Kort karma: 2
Likede indlæg: 9

Re: Bøger hvor slutningen har skuffet dig.

Indlægaf Rosa Espinosa » 11. mar 2022, 15:38

The Invisible Life of Addie LaRue af V.E. Schwab: Irriterer mig, at hun skubber Luc fra sig til sidst i bogen, i stedet for at indse at de passer sammen. Håber lidt at bogen skal forstås som at Henry har skrevet den og det er derfor den slutter med at Addie ikke vil Luc, fordi det er sådan han forestiller sig det. Ødelagde en ellers fin kærlighedshistorien :( Ja ja, han var djævlen og hvad så.

Verity af Colleen Hoover: Et afskedsbrev hvor Verity siger at det manuskript hun har skrevet, bare er en overdrivelse og at intet af det der er sket er sandt. What? :rulle:
0
MissB
Indlæg: 2339
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 253
Likede indlæg: 2121

Re: Bøger hvor slutningen har skuffet dig.

Indlægaf MissB » 1. apr 2022, 22:57

billiebean skrev:Ikke selve slutningen, men har aldrig syntes Harry og Ginny passede sammen. Altså i Harry Potter. Ikke at jeg ved hvem han så skulle ende sammen med - måske manglede der en virkelig god karakter til den plads.


Cho Chang synes jeg han skulle have endt med.
0

Tilbage til "Bøger"