eReolen

Brugeravatar
Locobase
Indlæg: 279
Tilmeldt: 9. aug 2019, 08:42
Kort karma: 24
Likede indlæg: 232

eReolen

Indlægaf Locobase » 31. dec 2020, 11:13

Pt bruger jeg bibliotekernes eReolen meget, og læser bare på en iPad.
Har I forslag til de mest spændende bøger I har fundet på eReolen?

Jeg vil gerne foreslå Løbende Tjener og efterfølgende serie af Dennis Jürgensen, der nu også er begyndt at skrive målrettet til voksne læsere.

Den mest spændende bog jeg har læst er Intensitet af Dean Koontz, den findes også på eReolen.


Gode forslag modtages
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: eReolen

Indlægaf billiebean » 31. dec 2020, 12:50

Mega god tråd som jeg selv har tænkt på at oprette! Jeg har også læst en del på eReolen. Men savner også inspiration.

Kan nævne at jeg selv bla. har læst Kongens Hunde serien af Martin Jensen (krimier der foregår omkring år 1000), Lykkeper af Henrik Pontoppidan og Viking af Jeanette Varberg (faglitteratur).
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: eReolen

Indlægaf Dirtylittledevil » 31. dec 2020, 13:01

Den seneste virkeligt gode bog jeg har lyttet til på Ereolen er "Mørket i Hill House". Det er gys på en dyster og meget velskrevet måde. Jeg har ikke set Netflix-serien af samme navn, men så vidt jeg har forstået er selve huset "det samme" men historierne der udspiller sig er vidt forskellige. UH den bog var god, synes jeg.

Jeg har selv stor glæde af "Lytteklubben" som er en facebookgruppe, når jeg lige mangler inspiration. Det er en rimeligt aktiv gruppe.
https://www.facebook.com/groups/183823032351184
1
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Locobase
Indlæg: 279
Tilmeldt: 9. aug 2019, 08:42
Kort karma: 24
Likede indlæg: 232

Re: eReolen

Indlægaf Locobase » 31. dec 2020, 14:36

Mads skrev:Hvilken genre eller emne foretrækker du?

Hvis du alligevel er til Dean Koonts, så læs eller lyt til Odd Thomas-serien, og Moonlight Bay-serien.



Jeg er mest til thrillers evt. en spændende krimi.
En gang imellem tager jeg en humoristisk ebog, her i julen læste jeg fx “Hjem Til Jul”, som er en klassiske romantisk komedie-ting, som det skal være omkring jul
0
Brugeravatar
Locobase
Indlæg: 279
Tilmeldt: 9. aug 2019, 08:42
Kort karma: 24
Likede indlæg: 232

Re: eReolen

Indlægaf Locobase » 31. dec 2020, 14:41

Dirtylittledevil skrev:Jeg har selv stor glæde af "Lytteklubben" som er en facebookgruppe, når jeg lige mangler inspiration.


Tak for tippet til gruppen
1
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: eReolen

Indlægaf avdotja » 1. jan 2021, 14:53

Mest spændende? Det kan jeg da ikke huske :D Men jeg synes Yrsa Sigurðardóttirs Thóra-serie (krimi) var god.
0
Brugeravatar
Campanule
Indlæg: 218
Tilmeldt: 30. jan 2018, 18:27
Kort karma: 3
Likede indlæg: 92

Re: eReolen

Indlægaf Campanule » 1. jan 2021, 18:09

Jeg blev inspireret i den anden "bogtråd", så jeg er i gang med at genlæse Karin Slaughters krimier. Det går rimeligt hurtigt, da jeg huske det meste :-) Hvis du ikke har læst dem og kan lide blodige krimier, så er det måske en ide at låne fra den serie. Jeg synes selv, man får mest ud af at læse dem i rækkefølge
0
:banan:
Brugeravatar
Locobase
Indlæg: 279
Tilmeldt: 9. aug 2019, 08:42
Kort karma: 24
Likede indlæg: 232

Re: eReolen

Indlægaf Locobase » 23. mar 2021, 14:58

Jeg fik lyst til en lydbog fra eReolen i går aftes, så jeg valgte Bye Bye Blackbird af Jesper Etellerandet. Den skulle åbenbart reserveres, så den var tilgængelig om 88 dage. 88 DAGE!

Hvad er fidusen med at skulle reservere lydbøger?
0
TomKah
Indlæg: 4189
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: eReolen

Indlægaf TomKah » 23. mar 2021, 15:00

Locobase skrev:Jeg fik lyst til en lydbog fra eReolen i går aftes, så jeg valgte Bye Bye Blackbird af Jesper Etellerandet. Den skulle åbenbart reserveres, så den var tilgængelig om 88 dage. 88 DAGE!

Hvad er fidusen med at skulle reservere lydbøger?


Fidusen???

Meningen med det fra bibliotekernes side er at omkostningsstyre udlånet, da de betaler per udlån, når det er elektronisk - ikke per indkøbt materiale som i gamle dage.
3
MissHelenaVon
Indlæg: 244
Tilmeldt: 9. nov 2015, 00:07
Kort karma: 25
Likede indlæg: 338

Re: eReolen

Indlægaf MissHelenaVon » 23. mar 2021, 15:50

Locobase skrev:
Mads skrev:Hvilken genre eller emne foretrækker du?

Hvis du alligevel er til Dean Koonts, så læs eller lyt til Odd Thomas-serien, og Moonlight Bay-serien.



Jeg er mest til thrillers evt. en spændende krimi.
En gang imellem tager jeg en humoristisk ebog, her i julen læste jeg fx “Hjem Til Jul”, som er en klassiske romantisk komedie-ting, som det skal være omkring jul



Hvis du er til seriemordere thrillere, så kan Chris Carter anbefales! Du kan Google rækkefølgen på bøgerne - jeg mener der er 8 bøger i serien om Robert Hunter.
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: eReolen

Indlægaf avdotja » 23. mar 2021, 16:19

TomKah skrev:
Locobase skrev:Jeg fik lyst til en lydbog fra eReolen i går aftes, så jeg valgte Bye Bye Blackbird af Jesper Etellerandet. Den skulle åbenbart reserveres, så den var tilgængelig om 88 dage. 88 DAGE!

Hvad er fidusen med at skulle reservere lydbøger?


Fidusen???

Meningen med det fra bibliotekernes side er at omkostningsstyre udlånet, da de betaler per udlån, når det er elektronisk - ikke per indkøbt materiale som i gamle dage.

Enig - omend jeg er temmelig sikker på at bibliotekerne stadigvæk betaler "udlånspenge" til (i hvert fald danske) forfattere, for fysiske bøger.
0
TomKah
Indlæg: 4189
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: eReolen

Indlægaf TomKah » 23. mar 2021, 16:31

avdotja skrev:
TomKah skrev:
Locobase skrev:Jeg fik lyst til en lydbog fra eReolen i går aftes, så jeg valgte Bye Bye Blackbird af Jesper Etellerandet. Den skulle åbenbart reserveres, så den var tilgængelig om 88 dage. 88 DAGE!

Hvad er fidusen med at skulle reservere lydbøger?


Fidusen???

Meningen med det fra bibliotekernes side er at omkostningsstyre udlånet, da de betaler per udlån, når det er elektronisk - ikke per indkøbt materiale som i gamle dage.

Enig - omend jeg er temmelig sikker på at bibliotekerne stadigvæk betaler "udlånspenge" til (i hvert fald danske) forfattere, for fysiske bøger.


Åh ja. Men meningen er i hvert fald at omkostningsstyre. På libby har de gjort det endnu mere visuelt ved at angive udlån som et antal eksemplarer man kan låne som et fysisk bibliotek. Man ved så bare ikke rigtigt hvad det er for nogle mennesker der låner fra den samme pulje- altså om det er hele Danmark eller kun ens lokale biblioteksbruger (nok det første).
0
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: eReolen

Indlægaf fisken80 » 23. mar 2021, 19:46

avdotja skrev:
TomKah skrev:
Locobase skrev:Jeg fik lyst til en lydbog fra eReolen i går aftes, så jeg valgte Bye Bye Blackbird af Jesper Etellerandet. Den skulle åbenbart reserveres, så den var tilgængelig om 88 dage. 88 DAGE!

Hvad er fidusen med at skulle reservere lydbøger?


Fidusen???

Meningen med det fra bibliotekernes side er at omkostningsstyre udlånet, da de betaler per udlån, når det er elektronisk - ikke per indkøbt materiale som i gamle dage.

Enig - omend jeg er temmelig sikker på at bibliotekerne stadigvæk betaler "udlånspenge" til (i hvert fald danske) forfattere, for fysiske bøger.


Det gør de, men ikke ud fra antal udlån, men efter antal sider, der står på bibliotekerne. Så en forfatter kan have en bog stående, der aldrig udlånes og der kommer stadig bibliotekspenge.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: eReolen

Indlægaf avdotja » 24. mar 2021, 12:30

Nå, der kan man bare se. Det vidste jeg ikke.
0
Brugeravatar
Campanule
Indlæg: 218
Tilmeldt: 30. jan 2018, 18:27
Kort karma: 3
Likede indlæg: 92

Re: eReolen

Indlægaf Campanule » 25. mar 2021, 14:09

Chris Carter er godt gys. Jeg har 10 bøger i paperback og håber, der kommer flere. Hvis der ikke allerede er kommet en nr. 11?
0
:banan:

Tilbage til "Bøger"