Bøger til drenge

Barbara77
Indlæg: 67
Tilmeldt: 3. maj 2016, 08:30
Kort karma: 0
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 84

Re: Bøger til drenge

Indlægaf Barbara77 » 20. dec 2019, 16:30

Boganis skrev:Til 11-12 årige drenge, vil jeg helt klart anbefale Alfred Hitchcock og de tre detektiver.
Drengene holder til på en bil skrotplads hvor de har deres detektivkontor i en gammel skrot overdænget kassebil. "Kontoret" kan kun nås via hemmelige gange som går igennem rør, gamle biler, og plankeværk der kan vippe. Selve historierne er velskrevet og ikke så flyvske at man ikke kan lære noget af indholdet, som det ses i nyere børne litteratur. Hobbitten mv undtaget!

http://jakobstegelmann.dk/detredetektiver/


Jeg glemte desværre helt denne tråd igen, og har købt første del af Rick Riordans "Percy Jackson og lyntyven." Jeg er spændt på hvad han synes om den.

Min søn har fødselsdag i februar, så tror at jeg vil prøve Alfred H til den anledning. Mange tak :)
Senest rettet af Barbara77 20. dec 2019, 16:32, rettet i alt 1 gang.
0
Barbara77
Indlæg: 67
Tilmeldt: 3. maj 2016, 08:30
Kort karma: 0
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 84

Re: Bøger til drenge

Indlægaf Barbara77 » 20. dec 2019, 16:32

Daine skrev:
Anne Droid skrev:
Anlewi skrev:Kenneth Bøgh Andersen - Den store djævlekrig


Den vil jeg også gerne anbefale.

Bøgerne om Erik Menneskesøn er også gode. Det er Lars Henrik Olesen der har skrevet den serie.

Enig med Anlewi og Anne Droid.

Derudover er der også Rick Riordan. Han her skrevet flere forskellige serier, alle med mytologi som omdrejningspunkt. Både den græske, romerske og nordiske mytologi. De er godt skrevet, humoristiske, spændende og velegnet til både selv- og højtlæsning :)

Jeg kan også anbefale John Flanagans ‘Skyggens Lærling’ serie, det er en favorit hos mig. Og John Stephens “Bøger fra Begyndelsen” er også en rigtig fed serie.


Mange tak for gode bud. Endte med "Percy Jackson og lyntyven" så må vi se :)
2
Barbara77
Indlæg: 67
Tilmeldt: 3. maj 2016, 08:30
Kort karma: 0
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 84

Re: Bøger til drenge

Indlægaf Barbara77 » 20. dec 2019, 16:33

DenSkarpeLaks skrev:Min søn er lidt yngre, men han har været meget opslugt af Lene Kaaberbøls Vildheks-serie. Et andet bud kunne være at tjekke Tamora Pierce ud, hun har enormt mange fantasyserier til ca. den alder, fx Løvindens Sang.


Mange tak, jeg googler lidt på navnene :)
0

Tilbage til "Bøger"