Hvilken lydbog har du sidst hørt?

Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Hvilken lydbog har du sidst hørt?

Indlægaf Daine » 10. sep 2020, 12:21

Musenmor skrev:I øjeblikket hører jeg Margit sandemos serie om isfolket, når jeg skal sove eller når jeg går lange ture. De lange ture sker ikke lige nu pga. mit knæ, så jeg når ikke så langt i historierne, for jeg falder ret hurtigt i søvn :lol:

Ps kan anbefale serien, hvis man er til historie, overtro, magi og kærlighed. Det er en familiesaga i 47 bind.

Hvis du ikke har hørt dem, så kan jeg anbefale (til når du er færdig med de 47 bøger :D ) Jarastavens Vandring, de er i samme stil.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12179

Re: Hvilken lydbog har du sidst hørt?

Indlægaf achillaxedprune » 10. sep 2020, 14:03

Jeg er snart færdig med serien af Elena Ferrante, hvor første bog hedder “Min geniale veninde”. Taget i betragtning at jeg har hørt en 60 timers tid, så er der stadig så meget jeg ikke forstår! Bl.a. hvorfor alle synes, at Lila er så ondskabsfuld? :forvirret: Og hvorfor er hovedpersonen så absurd irriterende og uden selvindsigt - sigh, jeg synes hun er træls! :træt2: Nogen, der har hørt bøgerne?

Billede
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Petrix
Indlæg: 3746
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3634

Re: Hvilken lydbog har du sidst hørt?

Indlægaf Petrix » 10. sep 2020, 20:00

Jeg fandt min gamle båndoptager og en Peter Plys lydbog igår, så nu har jeg lige været en tur tilbage i tiden :)
0
27102021
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Hvilken lydbog har du sidst hørt?

Indlægaf paint » 11. sep 2020, 09:00

Den 2. Amerikanske Borgerkrig

"Berlingskes tidligere USA-korrespondent, Kristian Mouritzen, og freelancejournalist i USA Vivian Jordansen beskriver i en række essays, hvordan USA er splittet i en bitter kamp om de amerikanske værdier. Nogle går så vidt, at de kalder det starten på en ny amerikansk borgerkrig. Det er et opgør med "eliten" og politisk korrekthed."

Billede
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Musenmor
Indlæg: 1693
Tilmeldt: 11. apr 2018, 18:07
Kort karma: 286
Likede indlæg: 2468

Re: Hvilken lydbog har du sidst hørt?

Indlægaf Musenmor » 12. sep 2020, 09:05

Daine skrev:
Musenmor skrev:I øjeblikket hører jeg Margit sandemos serie om isfolket, når jeg skal sove eller når jeg går lange ture. De lange ture sker ikke lige nu pga. mit knæ, så jeg når ikke så langt i historierne, for jeg falder ret hurtigt i søvn :lol:

Ps kan anbefale serien, hvis man er til historie, overtro, magi og kærlighed. Det er en familiesaga i 47 bind.

Hvis du ikke har hørt dem, så kan jeg anbefale (til når du er færdig med de 47 bøger :D ) Jarastavens Vandring, de er i samme stil.


Slog den lige op, den lyder god. Tak :D
1
"All you need is faith, trust and a little pixie dust." - :preggo1:
TomKah
Indlæg: 4189
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Hvilken lydbog har du sidst hørt?

Indlægaf TomKah » 22. sep 2020, 21:10

Meter i sekundet af Stine Pilgaard. Egnede sig rigtig godt til lydbog.

Er nu i gang med Hvor der er fugle af Maren Uthaug. Den er... ikke rosenrød. Men stadig god i lydbogsmediet.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Hvilken lydbog har du sidst hørt?

Indlægaf Pandesteg » 23. sep 2020, 05:21

Musenmor skrev:I øjeblikket hører jeg Margit sandemos serie om isfolket, når jeg skal sove eller når jeg går lange ture. De lange ture sker ikke lige nu pga. mit knæ, så jeg når ikke så langt i historierne, for jeg falder ret hurtigt i søvn :lol:

Ps kan anbefale serien, hvis man er til historie, overtro, magi og kærlighed. Det er en familiesaga i 47 bind.


Den gik jeg også i gang med, men jeg synes oplæseren var ganske forfærdelig at høre på, så stoppede igen :tie:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Musenmor
Indlæg: 1693
Tilmeldt: 11. apr 2018, 18:07
Kort karma: 286
Likede indlæg: 2468

Re: Hvilken lydbog har du sidst hørt?

Indlægaf Musenmor » 23. sep 2020, 07:40

Pandesteg skrev:
Musenmor skrev:I øjeblikket hører jeg Margit sandemos serie om isfolket, når jeg skal sove eller når jeg går lange ture. De lange ture sker ikke lige nu pga. mit knæ, så jeg når ikke så langt i historierne, for jeg falder ret hurtigt i søvn :lol:

Ps kan anbefale serien, hvis man er til historie, overtro, magi og kærlighed. Det er en familiesaga i 47 bind.


Den gik jeg også i gang med, men jeg synes oplæseren var ganske forfærdelig at høre på, så stoppede igen :tie:


Hvor hører du den henne ? Jeg bruger bookmate, der er det en god kvindestemme. (Synes jeg)
0
"All you need is faith, trust and a little pixie dust." - :preggo1:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Hvilken lydbog har du sidst hørt?

Indlægaf Pandesteg » 23. sep 2020, 07:41

Musenmor skrev:
Pandesteg skrev:
Musenmor skrev:I øjeblikket hører jeg Margit sandemos serie om isfolket, når jeg skal sove eller når jeg går lange ture. De lange ture sker ikke lige nu pga. mit knæ, så jeg når ikke så langt i historierne, for jeg falder ret hurtigt i søvn :lol:

Ps kan anbefale serien, hvis man er til historie, overtro, magi og kærlighed. Det er en familiesaga i 47 bind.


Den gik jeg også i gang med, men jeg synes oplæseren var ganske forfærdelig at høre på, så stoppede igen :tie:


Hvor hører du den henne ? Jeg bruger bookmate, der er det en god kvindestemme. (Synes jeg)


Jeg hørte den på Mofibo, kan ikke huske hvad oplæseren hed, men mine ører kunne ikke lide hende :lol:
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Hvilken lydbog har du sidst hørt?

Indlægaf musling » 24. sep 2020, 16:45

Hvem er jeg - Sophie Kinsella

Dvs, jeg er i gang med den og knap halvvejs, men det er en lidt anderledes bog end jeg er vant til og dog stadig rigtig god. Der er godt nok begyndt at gå en smule shopaholic-dumhed i den, men det har ikke trukket den i negativ retning - endnu.
Eneste minus: oplæseren smasker, eller også tygger hun tyggegummi...
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Hvilken lydbog har du sidst hørt?

Indlægaf Daine » 24. sep 2020, 17:03

Jeg er ved at være igennem Dan Sommerdahl serien af Anna Grue, jeg er vild med de bøger! Der er 7 og jeg er lige gået i gang med den sidste.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12179

Re: Hvilken lydbog har du sidst hørt?

Indlægaf achillaxedprune » 25. sep 2020, 17:15

Hvor flodkrebsene synger.

Den første 2/3 er fin, mens slutningen (fra og med retssagen) er virkelig latterlig dårlig. :lol:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Hvilken lydbog har du sidst hørt?

Indlægaf Guilded_Lily » 17. okt 2020, 10:58

Ina Bruhns "Min fucking familie" i forbindelse med arbejde. God ungdomsbog uden sproget bliver fladt og uudholdeligt i længden. Før den var det "Tag gaden tilbage" af Sanne Munk Jensen og Sarah Engell. Også til arbejde.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12179

Re: Hvilken lydbog har du sidst hørt?

Indlægaf achillaxedprune » 17. okt 2020, 11:39

Jeg lever af Gitte Holtze... den var så god, at jeg er begyndt forfra igen!

Vaniliehuset (kan ikke huske forfatteren)... Den var kedelig, synes jeg. Ikke tiden værd.
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Ondemand
Indlæg: 1739
Tilmeldt: 16. aug 2016, 06:42
Kort karma: 78
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 5990

Re: Hvilken lydbog har du sidst hørt?

Indlægaf Ondemand » 23. okt 2020, 15:54

Jeg har altid gang i en masse lydbøger samtidigt, men min favorit lige pt er “I guds rige” af Anne-Grete Bjarup Riis. Den er både super velskrevet og oplæst, og giver samtidig en masse flashbacks til min opvækst på den jyske hede.
0
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler

Tilbage til "Bøger"