slutningen på Ildbarnet af J. S. Tremayne?? (spoilers)

Brugeravatar
Teni
Indlæg: 71
Tilmeldt: 12. aug 2016, 08:09
Kort karma: 3
Likede indlæg: 76

slutningen på Ildbarnet af J. S. Tremayne?? (spoilers)

Indlægaf Teni » 3. maj 2019, 08:42

Nogen der har læst "Ildbarnet" af J. S. Tremayne, og som kan forklare mig slutningen???

Jeg blev blæst ned af stolen i ren begejstring over slutningen i "Faldet", og det er tydeligt at forfatteren har forsøgt samme overraskende slutning denne gang, men jeg synes faktisk slet ikke det fungerer i denne historie.
Slutningen og den "hemmelige forklaring/sammenhæng" skuffer markant, og jeg kan slet ikke få det til at give mening med mindre alle hovedkarakterne har haft selektivt hukommelsestab.
Slutningen efterlader flere spørgsmål end svar, og jeg sidder her og tænker om jeg har misforstået slutningen :gruble: :genert:

Jeg håber at nogen af alle jer flittige læsere herinde kan hjælpe :banan2:

Min forvirring gælder bl.a.:
hvor længe har hun vidst at hun i virkeligheden var rugemor og at barnet ikke døde ved fødslen, og hvorfor har hun ikke vidst det hele tiden??
hvorfor er det lige pludselig glemt og tilgivet at David slog ekskonen ihjel? (hans mor indrømmede det på hans vegne)
og så kontrollerende som David var (og stolt af sin slægt), giver det ingen mening for mig at han slet ikke ville involvere sig i hvem kvinden (biologisk mor til hans arving) der skulle føde hans barn var. Eller at ingen af hans tætte venner vidste hvem hun var

Bogen var SÅ god indtil de sidste 20 sider, ØV!
0
she is still there ... inside you ... waiting
let´s go get her

Tilbage til "Bøger"