Papir/ebog

Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Papir/ebog

Indlægaf Delfin » 11. feb 2016, 05:08

Absolut bøger. Jeg har lånt nogle få bøger på E.bib, og de er fine at have med på farten, men det er slet ikke den samme læseoplevelse. Efter Ebib er lukket ned, har jeg ikke lånt nogen. Jeg kan ikke få E.reolen til at fungere offline, og sidst jeg ville låne, genkendte den sært nok ikke mit lånerID, selvom det ellers fungerer fint på det fysiske bibliotek. Jeg køber sjældent bøger, så det kommer jeg heller ikke til på tablet.
0
14 11 14
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Papir/ebog

Indlægaf JoyNips » 11. feb 2016, 08:02

Hvis nu at man bare gerne vil læse e-bøger på sin iPad, hvor skal man så købe? Skal man bruge en app til det eller?
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Papir/ebog

Indlægaf lulu-p » 12. feb 2016, 10:55

Fagbøger foretrækker jeg i papirformat. Skønlitteratur læser jeg helst kun som E-bog på min ipad.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Papir/ebog

Indlægaf Madam Pomfrey » 12. feb 2016, 11:36

Jeg tror altid jeg vil foretrække en bog i papirformat - det er nu engang en rigtig bog.
Der er nu noget særligt over en bog, i et godt materiale! Og jeg synes bøger gør sig godt, æstetisk, i en bolig - en bogreol siger meget om den/de der bor i boligen, og jeg elsker at studere folks titler, måden de er sat op på, tilfældigt, rodet, på biblioteksmåde, i farveorden etc.
Jeg elsker duften af bøger, duften i en boghandel...

Og bøger jeg virkelig gerne vil ha, dem køber jeg også typisk, - men mit bogbudget ikke så stort som jeg kunne ønske, og ikke alle i familien har forstået hvor fantastisk det er for mig at få bøger i gave :lol: - på trods af at de typisk står øverst på ønskesedlen.

Men jeg læser også elektronisk.
Mit primære medie er e-reolen, hvor jeg især er glad for muligheden for at låne udlandsk litteratur, der kan jeg finde en del chikslit (dejligt letlæst underholdning) Og så låner jeg lydbøger til småfolket, som et alternativ til godnatlæsning med mig ved roret, det er fedt lige at kunne åbne aktuelle bog via mobilen f.x.
Og så er det for mig en god måde at bruge biblioteket på, jeg har i lange perioder ikke lånt noget, fordi jeg ikke nåede retur med bøgerne inden tiden osv. det er så dumme penge, at skulle betale biblioteksbøder :/

Jeg har primært brugt ipad og mobil, men har fået en kindle i julegave. jeg har endnu ikke fået sat mig ind i den finurlige verden med kindle, men den vinder klart på læsevenlighed for øjnene, fantatisk skærm, og batteri holdbarheden er også klart et plus!
Men skal bare ordenlig igang.

Fordelen ved elektroniske bøger er klart i forb. med rejser, at man kan have en masse litteratur med, men at det ifht volume og vægt ingen betydning har, dét er genialt. Tidligere har jeg af min mor og svigermor fået de der romaner der kommer med ugeblade indimellem, og gemt dem til netop rejser, fordi de er i små og lette, tyndt papir, og de har ikke kostet noget, så de kan efterlades på f.x. hotellet eller bare smides ud.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Papir/ebog

Indlægaf Pandesteg » 12. feb 2016, 11:52

JoyNips skrev:Hvis nu at man bare gerne vil læse e-bøger på sin iPad, hvor skal man så købe? Skal man bruge en app til det eller?


Jeg bruger Kindle-app'en eller iBooks alt efter hvilket format jeg læser.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:

Tilbage til "Bøger"