Januar
1. Skyggesøsteren af Lucinda Riley
2. Under Bjælken af Jens Andersen
Bøger læst i 2018
- FrøkenM
- Indlæg: 6708
- Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
- Kort karma: 1198
- Geografisk sted: Aalborg
- Likede indlæg: 9689
Re: Bøger læst i 2018
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless!
- Myresluger
- Indlæg: 2353
- Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
- Kort karma: 110
- Likede indlæg: 3809
Re: Bøger læst i 2018
Jeg har i år læst:
Karin Slaughter: Den gode datter
Sara Blædel: Ilkas arv
Harland Coben: Bliv hos mig og Holdt for nar
Lee Child; Den rette mand
Og nu er jeg igang med: A. J. Kazinski: Miraklernes nat.
Jeg er selv lidt overrasket over hvor mange jeg har nået
Karin Slaughter: Den gode datter
Sara Blædel: Ilkas arv
Harland Coben: Bliv hos mig og Holdt for nar
Lee Child; Den rette mand
Og nu er jeg igang med: A. J. Kazinski: Miraklernes nat.
Jeg er selv lidt overrasket over hvor mange jeg har nået
0
Re: Bøger læst i 2018
Nå men...i 2017 gik jeg i stå i juni..
Jeg har ikke store ambitioner for 2018, men indtil videre:
Januar:
Stephen King: Mercedesmanden
Februar:
Stephen King: De der søger
Marts:
Åsne Seierstad: To søstre
Sidsel Jo-Gazan: Blækhat
Arne Dahl: Indland
April:
Alberte Winding: Tisvilde strand
Lars Mytting: Svøm med dem som drukner
Maj:
Hanne Vibeke Holst: Som pesten
Juli:
D M Thomas: Det hvide hotel
August:
Stephen King: Vagt forbi
Resten af året
Elena Ferrante: Napoli serien
Jeg har ikke store ambitioner for 2018, men indtil videre:
Januar:
Stephen King: Mercedesmanden
Februar:
Stephen King: De der søger
Marts:
Åsne Seierstad: To søstre
Sidsel Jo-Gazan: Blækhat
Arne Dahl: Indland
April:
Alberte Winding: Tisvilde strand
Lars Mytting: Svøm med dem som drukner
Maj:
Hanne Vibeke Holst: Som pesten
Juli:
D M Thomas: Det hvide hotel
August:
Stephen King: Vagt forbi
Resten af året
Elena Ferrante: Napoli serien
Senest rettet af lulu-p 5. feb 2019, 16:55, rettet i alt 5 gange.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Re: Bøger læst i 2018
2017 var et ringe læseår. 2018 er kommet noget bedre fra start, indtil videre har jeg læst:
Februar:
Katja Kettu: Jordemoderen
Frederik Bjørndal: Britt-Marie var her
Marts:
Camilla Stockmar: Udflytterne
Daniel Svensson: Der er kun dage
Jan Guillou: Brobyggerne
Jojo Moyes: Dig før mig
Jojo Moyes: Efter dig
Jan Guillou: Dandy
April:
Jan Guillou: Mellem Rødt og sort
Jan Guillou: Ikke at ville se
Jan Guillou: Blå Stjerne
Jojo Moyes: Stadig mig
Maj:
Mira Jacobs: Søvngængerens guide til at danse
Jan Guillou: Et par ægte amerikanske cowboybukser
Juni:
Sophie Kinsella: Shopaholic i Las Vegas
Karin Slaughter: De smukkeste
Benn Q Holm: De levende og de døde
Pelle Hvenegaard: Kære Zoe Ukhona
Jennifer Weiner: Bedste venner
Juli:
Ginger Wadsworth: Laura Ingalls Wilder - Præriens fortæller
Erik Valeur: Det syvende barn
Kaarsbøl & Rosenkrantz: Arrangerede udflugter
Karen Marie Guldager: En uskyldig familie
Karin Slaughter: Den gode søster
August:
Jojo Moyes: I ly for regnen
Alix Rickloff: Hemmelighederne på Nanneth Hall
Februar:
Katja Kettu: Jordemoderen
Frederik Bjørndal: Britt-Marie var her
Marts:
Camilla Stockmar: Udflytterne
Daniel Svensson: Der er kun dage
Jan Guillou: Brobyggerne
Jojo Moyes: Dig før mig
Jojo Moyes: Efter dig
Jan Guillou: Dandy
April:
Jan Guillou: Mellem Rødt og sort
Jan Guillou: Ikke at ville se
Jan Guillou: Blå Stjerne
Jojo Moyes: Stadig mig
Maj:
Mira Jacobs: Søvngængerens guide til at danse
Jan Guillou: Et par ægte amerikanske cowboybukser
Juni:
Sophie Kinsella: Shopaholic i Las Vegas
Karin Slaughter: De smukkeste
Benn Q Holm: De levende og de døde
Pelle Hvenegaard: Kære Zoe Ukhona
Jennifer Weiner: Bedste venner
Juli:
Ginger Wadsworth: Laura Ingalls Wilder - Præriens fortæller
Erik Valeur: Det syvende barn
Kaarsbøl & Rosenkrantz: Arrangerede udflugter
Karen Marie Guldager: En uskyldig familie
Karin Slaughter: Den gode søster
August:
Jojo Moyes: I ly for regnen
Alix Rickloff: Hemmelighederne på Nanneth Hall
Senest rettet af Alphilia 12. aug 2018, 01:20, rettet i alt 13 gange.
0
-
- Indlæg: 147
- Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:59
- Kort karma: 23
- Likede indlæg: 268
Re: Bøger læst i 2018
Jeg har helt glemt at skrive i denne tråd, så nu må jeg hellere komme i gang... også selvom jeg har et nørdet spreadsheet i Excel, hvor jeg egentlig holder øje med min læsestatus. Det er sådan en hyggelig tråd at følge med i i løbet af året.
Januar
1. Malinda Lo: Huntress
2. Theis Ørntoft: Digte 2014
3. Iain Pears: Arcadia
Februar
4. J. M. Coetzee: Dusklands
5. Chinua Achebe: Things Fall Apart
6. Madeleine Thien: Do Not Say We Have Nothing
Marts
7. Mohsin Hamid: Exit West
8. Roxane Gay: Hunger: A Memoir of (My) Body
9. Tsitsi Dangarembga: Nervous Conditions
April
10. Salman Rushdie: Midnight's Children
Januar
1. Malinda Lo: Huntress
2. Theis Ørntoft: Digte 2014
3. Iain Pears: Arcadia
Februar
4. J. M. Coetzee: Dusklands
5. Chinua Achebe: Things Fall Apart
6. Madeleine Thien: Do Not Say We Have Nothing
Marts
7. Mohsin Hamid: Exit West
8. Roxane Gay: Hunger: A Memoir of (My) Body
9. Tsitsi Dangarembga: Nervous Conditions
April
10. Salman Rushdie: Midnight's Children
0
"I took a deep breath and listened to the old brag of my heart. I am, I am, I am." - Sylvia Plath
Re: Bøger læst i 2018
Så når jeg vidst ikke at færdiglæse flere bøger i år
superboa skrev:Jeg er med endnu engang - ingen mål, bare gode læseoplevelser
1) "Midnatsrosen" af Lucinda Riley (552 s.)
2) "1001 måder at redde Jorden på" af Joanna Yarrow (384 s.)
3) "Brudeskibet" af Jojo Moyes (441 s.)
4) "Det store spring" af Jojo Moyes (493 s.)
5) "Kelley" af Lesley Livingston (381 s.)
6) "Sort lys" af Lesley Livingston (377 s.)
7) "Vinterkongens datter" af Lesley Livingston (384 s.)
8) "Mig før dig" af Jojo Moyes (439 s.)
9) "Efter dig" af Jojo Moyes (398 s.)
10) "Stadig mig" af Jojo Moyes (456 s.)
11) "Apollons prøvelser. Det skjulte orakel" af Rick Riordan (391 s.)
12) "Apollons prøvelser. Den dunkle profeti" af Rick Riordan (443 s.)
13) "Perlesøsteren" af Lucinda Riley (583 s.)
14) "Kærlighedsbrevet" af Lucinda Riley (477 s.)
15) "Hende du forlod" af Jojo Moyes (444 s.)
16) "Sommeren jeg mødte dig" af Jojo Moyes (448 s.)
17) "Frelseren" af Colleen McCullough (355 s.)
18) "Skyggesøsteren" af Lucinda RIley (545 s.)
199 "Toner i natten" af Jojo Moyes (391 s.)
0