Marts
1: Circe - Madeline Miller (3/5)
2: It Happened One Summer - Tessa Bailey (2/5)
3: Six of Crows - Leigh Bardugo (4/5)
4: A Court of Thorn and Roses - Sarah J.Maas (5/5)
5: A Court of Wings and Ruin - Sarah J. Maas (5/5)
6: A Court of Mist and Fury - Sarah J. Maas (5/5)
7: A Court of Frost and Starlight - Sarah J. Maas (3/5)
8) A Court of Silver Flames - Sarah J. Maas (4/5)
9: King of Corium - C. Hallman (4/5)
10: Drop Dead Queen - C. Hallman (3/5)
11: Verity - Colleen Hoover (3/5)
12: The Wicked King - Holly Black (5/5)
13: The Queen of Nothing - Holly Black (5/5)
14: The Never King - Niki St. Crowe (1/5)
15: Stroke at Midnight - K. Webster (2/5)
Bøger læst i 2022
-
- Indlæg: 31
- Tilmeldt: 11. mar 2021, 12:23
- Kort karma: 2
- Likede indlæg: 9
Re: Bøger læst i 2022
Patience skrev:Jeg vil gerne være med her også.
Jeg har sat et forsigtigt mål om 20 læste bøger i 2022 - det burde jeg kunne overkomme.
Januar:
Leonora Christina Skov - Den der lever stille
Stine Pilgaard - Meter i sekundet
Neil Gaiman - The Sandman (audiobook)
Mike Birbiglia - The new one
Februar:
Astrid Lindgren - Brødrene Løvehjerte
Valérie Perrin - Fresh water for flowers
Marts :
Matt Haig - The midnight library
Anne Tyler - French braid
Maj :
Frederik Backman - En mand der hedder Ove
Emily St John Mandel - the glass hotel
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Re: Bøger læst i 2022
Lone skrev:Så langt er jeg nået på nuværende tidspunkt
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Re: Bøger læst i 2022
Lone skrev:Så langt er jeg nået på nuværende tidspunkt
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
- Hurrze
- Indlæg: 607
- Tilmeldt: 4. sep 2015, 20:05
- Kort karma: 46
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Likede indlæg: 429
Re: Bøger læst i 2022
Indtil videre: et par bøger i Mercy Thompson Universet samt 0.5, 1 og 1.5 i Alpha & Omega serien. Kan desværre ikke rigtig huske hvornår på året de er læst, men her kommer en cirka liste:
Patricia Briggs - Frost Burned (Mercy Thompson #7) (4/5 Stjerner)
Patricia Briggs - Night Broken (Mercy Thompson #8) (4/5 Stjerner)
Patricia Briggs - Fire Touched (Mercy Thompson #9) (3/5 Stjerner)
Patricia Briggs - Silence Fallen (Mercy Thompson #10) (5/5 Stjerner)
Patricia Briggs - Storm Cursed (Mercy Thompson #11) (4/5 Stjerner)
Patricia Briggs - Smoke Bitten (Mercy Thompson #12) (4/5 Stjerner)
Patricia Briggs - Soul Taken (Mercy Thompson #13) (4/5 Stjerner)
Patricia Briggs - Cry Wolf (Alpha & Omega #1) (4/5 Stjerner)
Patricia Briggs - Frost Burned (Mercy Thompson #7) (4/5 Stjerner)
Patricia Briggs - Night Broken (Mercy Thompson #8) (4/5 Stjerner)
Patricia Briggs - Fire Touched (Mercy Thompson #9) (3/5 Stjerner)
Patricia Briggs - Silence Fallen (Mercy Thompson #10) (5/5 Stjerner)
Patricia Briggs - Storm Cursed (Mercy Thompson #11) (4/5 Stjerner)
Patricia Briggs - Smoke Bitten (Mercy Thompson #12) (4/5 Stjerner)
Patricia Briggs - Soul Taken (Mercy Thompson #13) (4/5 Stjerner)
Patricia Briggs - Cry Wolf (Alpha & Omega #1) (4/5 Stjerner)
0
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Re: Bøger læst i 2022
Lone skrev:Så langt er jeg nået på nuværende tidspunkt
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
- Kruspersille
- Indlæg: 679
- Tilmeldt: 6. nov 2015, 14:13
- Kort karma: 35
- Likede indlæg: 770
Re: Bøger læst i 2022
Kruspersille skrev:Mit år so far. Det har været et virkelig godt læseår!
Nå, men jeg fik slet ikke opdateret i år. Jeg fandt ret hurtigt ud af, at Goodreads ikke fungerede for mig, så jeg må tilbage til den gammeldags metode, så håber jeg det går bedre i 2023.
Jeg fik nok ikke læst 51 bøger, som var målet, igen i år var der alt for mange, jeg opgav undervejs, fordi noget mere spændende dukkede op. Så det må være målet for næste år, ikke så mange halvlæste bøger!
0
- Kirsebærtræ
- Indlæg: 170
- Tilmeldt: 3. mar 2021, 16:47
- Kort karma: 43
- Likede indlæg: 433
Re: Bøger læst i 2022
Sult - Tine Høeg
En som os - Josephine Kuhn og Nanna Hovgaard
Meter i sekundet - Stine Pilgaard
Casper - Martin Kongstad
Hvis De lige vil sidde helt stille, frue, Dr. Jacobsen er ny på afdelingen - Steffen Jacobsen
Hører virkelig mange podcast, så vil prøve at skrue lidt ned for det og få læst/hørt flere bøger i 2023.
En som os - Josephine Kuhn og Nanna Hovgaard
Meter i sekundet - Stine Pilgaard
Casper - Martin Kongstad
Hvis De lige vil sidde helt stille, frue, Dr. Jacobsen er ny på afdelingen - Steffen Jacobsen
Hører virkelig mange podcast, så vil prøve at skrue lidt ned for det og få læst/hørt flere bøger i 2023.
0
Re: Bøger læst i 2022
Det var hvad jeg fik læst i 2022 - jeg plejer at læse omkring 20-22 bøger om året, så jeg har nået lidt mere i år end jeg plejer Har haft skønne, hyggelige og lærerige læseoplevelse
superboa skrev:Jeg er også med
1) "Et splitsekund" af Mhairi McFarlane (381 s.)
2) "Det lille bageri i Brooklyn" af Julie Caplin (447 s.)
3) "Hjertets boghandel" af Veronica Henry (350 s.)
4) "Den sidste kamelia" af Sarah Jio (389 s.)
5) "Et liv som dit" af Sophie Kinsella (381 s.)
6) "De bortførte piger" af Mary Lynn Bracht (347 s.)
7) "Villa Måneskin" af Veronica Henry (376 s.)
8) "Livsstil er en livsstil" af Anders Matthesen (269 s.)
9) "Planen" af Morten Pape (563 s.)
10) "Guds bedste børn" af Morten Pape (435 s.)
11) "I ruiner" af Morten Pape (600 s.)
12) "Tatovøren fra Auschwitz" af Heather Morris (257 s.)
13) "Faldne engle" af Susan Moody (430 s.)
14) "Hospitalet" af Michael Kamp (273 s.)
15) "Få det bedste ud af livet med demens" af Lise Penter Madsen (258 s.)
16) "Bunker 137" af Michael Kamp (209 s.)
17) "Det lille bageri på strandpromenaden" af Jenny Colgan (410 s.)
18) "Den lille prins" af Antoine De Saint-Exupéry ( 95 s.)
19) "Sommer i det lille bageri på strandpromenaden" af Jenny Colgan (384 s.)
20) "Mord på kostskolen" af Lucinda Riley (467 s.)
21) "Nøjsomheden" af Stine Askov (366 s.)
22) "Når violerne blomstrer" af Sarah Jio (369 s.)
23) "Brombærvinter" af Sarah Jio (375 s.)
24) "Det lille konditori i Paris" af Julie Caplin (446 s.)
25) "Overgrebet" af Inès Bayard (271 s.)
26) "Hjemmehjælperen Ramona" af Hella Joof (200 s.)
27) "Jul i det lille bageri på strandpromenaden" af Jenny Colgan (292 s.)
28) "Jul i boghandlen" af Jenny Colgan (365 s.)
1
Re: Bøger læst i 2022
Min liste for i år blev som følger:
Januar:
Kongens fald (Johannes V. Jensen)
Ghostwriter (Steffen Jacobsen)
Vinterland (Kim Faber og Janni Pedersen)
Satans sommer (Kim Faber og Janni Pedersen)
Den hemmelige orden (Daniel Silva)
Februar:
Kvæler (Kim Faber og Janni Pedersen)
Vinderne (Fredrik Backman)
April:
Gode naboer (Mattias Edvardsson)
En familietragedie (Mattias Edvardsson)
Juni:
Kentuki (Samanta Schweblin)
Juli:
Cellisten (Daniel Silva)
Uglens øje (Sissel-Jo Gazan)
August:
Penge og Bacon (Anna Juul)
September:
11% (Maren Uthaug)
En helt normal familie (Mattias Edvardsson)
Det vågne hjerte (Merete Pryds Helle)
Hypnotisøren (Lars Kepler)
Oktober:
Paganinikontrakten (Lars Kepler)
Ildvidnet (Lars Kepler)
Sandmanden (Lars Kepler)
Stalker (Lars Kepler)
Kaninjægeren (Lars Kepler)
Lazarus (Lars Kepler)
Spejlmanden (Lars Kepler)
Netspinderen (Lars Kepler)
November:
Skyggeriget (Kim Faber og Janni Pedersen)
De andre (C. J. Tudor)
Blodmånen (Jo Nesbø)
Januar:
Kongens fald (Johannes V. Jensen)
Ghostwriter (Steffen Jacobsen)
Vinterland (Kim Faber og Janni Pedersen)
Satans sommer (Kim Faber og Janni Pedersen)
Den hemmelige orden (Daniel Silva)
Februar:
Kvæler (Kim Faber og Janni Pedersen)
Vinderne (Fredrik Backman)
April:
Gode naboer (Mattias Edvardsson)
En familietragedie (Mattias Edvardsson)
Juni:
Kentuki (Samanta Schweblin)
Juli:
Cellisten (Daniel Silva)
Uglens øje (Sissel-Jo Gazan)
August:
Penge og Bacon (Anna Juul)
September:
11% (Maren Uthaug)
En helt normal familie (Mattias Edvardsson)
Det vågne hjerte (Merete Pryds Helle)
Hypnotisøren (Lars Kepler)
Oktober:
Paganinikontrakten (Lars Kepler)
Ildvidnet (Lars Kepler)
Sandmanden (Lars Kepler)
Stalker (Lars Kepler)
Kaninjægeren (Lars Kepler)
Lazarus (Lars Kepler)
Spejlmanden (Lars Kepler)
Netspinderen (Lars Kepler)
November:
Skyggeriget (Kim Faber og Janni Pedersen)
De andre (C. J. Tudor)
Blodmånen (Jo Nesbø)
1
Re: Bøger læst i 2022
2022 blev et godt læse/lytte-år
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
-
- Indlæg: 2238
- Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
- Kort karma: 220
- Likede indlæg: 4584
Re: Bøger læst i 2022
Jeg startede 2022 med en omgang corona, så der blev der læst en masse.
Derudover synes jeg at jeg har fået læst alt for lidt i løbet af året.
Januar:
Imperiet - Michael Katz Krefeld
Et liv som dit - Sophie Kinsella
Mørkt motiv - Louise Penny
Nådestødet - Louise Penny
Døden i april - Louise Penny
Mord på Manoir Bellechasse - Louise Penny
Den barske sandhed - Louise Penny
Begrav dine døde - Louise Penny
Hvad øjet ser - Louise Penny
Det smukke mysterium - Louise Penny
Hvor lyset slipper ind - Louise Penny
Den lange vej hjem - Louise Penny
Februar:
Hvis det skulle komme et menneske forbi - Thomas Korsgaard
En dag vil vi grine af det - Thomas Korsgaard
Marts:
Man skulle nok have været der - Thomas Korsgaard
Ild og dybt vand - Grebe og Träff
Hvor der er fugle - Maren Uthaug
April:
Pigen der blev bortført - Charlie Donlea
Familiens synder - Cara Hunter
Rosy & John - Pierre Lemaitre
Brudekjolen - Pierre Lemaitre
Natriumchlorid - Jussi Adler Olsen
Maj:
Nøglen til mord - Anna Grue
Juni:
Hvor den sidste lygte lyser - Mari Jungstedt
Partycrasheren - Sophie Kinsella
Det der skiller os - Britt Bennet
Juli:
De andre - C. J. Tudor
Døden mellem linjerne - Elly Griffiths
Kryb - Julie Hastrup
Udyret - Petri & Hougen
Ingen som dig - Nick Hornby
August:
Dødbringende besked - Helen Cox
Liget i boghandlen - Helen Cox
Oktober:
Den kinesiske tvilling - Sarah Engell
November:
Den glemte pige - Karin Slaughter
Vand til blomster - Valérie Perrin
December:
Skjult - Cara Hunter
Ingen udvej - Cara Hunter
Blindt raseri - Cara Hunter
Skyggeriget - Faber & Pedersen
Derudover synes jeg at jeg har fået læst alt for lidt i løbet af året.
Januar:
Imperiet - Michael Katz Krefeld
Et liv som dit - Sophie Kinsella
Mørkt motiv - Louise Penny
Nådestødet - Louise Penny
Døden i april - Louise Penny
Mord på Manoir Bellechasse - Louise Penny
Den barske sandhed - Louise Penny
Begrav dine døde - Louise Penny
Hvad øjet ser - Louise Penny
Det smukke mysterium - Louise Penny
Hvor lyset slipper ind - Louise Penny
Den lange vej hjem - Louise Penny
Februar:
Hvis det skulle komme et menneske forbi - Thomas Korsgaard
En dag vil vi grine af det - Thomas Korsgaard
Marts:
Man skulle nok have været der - Thomas Korsgaard
Ild og dybt vand - Grebe og Träff
Hvor der er fugle - Maren Uthaug
April:
Pigen der blev bortført - Charlie Donlea
Familiens synder - Cara Hunter
Rosy & John - Pierre Lemaitre
Brudekjolen - Pierre Lemaitre
Natriumchlorid - Jussi Adler Olsen
Maj:
Nøglen til mord - Anna Grue
Juni:
Hvor den sidste lygte lyser - Mari Jungstedt
Partycrasheren - Sophie Kinsella
Det der skiller os - Britt Bennet
Juli:
De andre - C. J. Tudor
Døden mellem linjerne - Elly Griffiths
Kryb - Julie Hastrup
Udyret - Petri & Hougen
Ingen som dig - Nick Hornby
August:
Dødbringende besked - Helen Cox
Liget i boghandlen - Helen Cox
Oktober:
Den kinesiske tvilling - Sarah Engell
November:
Den glemte pige - Karin Slaughter
Vand til blomster - Valérie Perrin
December:
Skjult - Cara Hunter
Ingen udvej - Cara Hunter
Blindt raseri - Cara Hunter
Skyggeriget - Faber & Pedersen
0