Bøger hvor slutningen har skuffet dig.

Nomnom
Indlæg: 840
Tilmeldt: 12. sep 2015, 23:03
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1379

Bøger hvor slutningen har skuffet dig.

Indlægaf Nomnom » 21. jan 2021, 08:35

Inspireret af tråden om film og serier der har skuffet.

Hvilken bogafslutning har skuffet dig?
0
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7637
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 760
Likede indlæg: 21317

Re: Bøger hvor slutningen har skuffet dig.

Indlægaf Nesnay » 21. jan 2021, 08:59

Det er mange år siden, jeg har læst den, men i Little Women, hvor Jo pludselig bliver gift med en professor, der slet ikke har spillet en rolle i historien. Alcott ønskede ikke selv, at hun skulle giftes, og jeg synes helt ærligt også, at det havde været en bedre slutning, hvis hun havde fået lov at forblive uafhængig. Mange læsere er også skuffede over, atJo og Laurie ikke ender sammen; det ville jeg nok også bedre have kunnet lide end den reelle slutning.

Så var jeg også skuffet over Mockingjay (tredje bog i Hunger Games-serien), men det var nok primært fordi jeg fandt ud af, at karaktererne ikke var interessante nok i sig selv uden rammen fra spillet. Det hele virkede bare så forceret, og selv om der skete en masse dramatisk, og folk døde til højre og venstre, rørte det mig ikke overhovedet.

It - altså, slutningen var sådan overordnet helt fin, særligt når man tager i betragtning, at King er notorisk kendt for at være en dårlig afslutter. Men jeg kunne virkelig godt have undværet et sexorgie med 12-årige; det blev ikke rigtig brugt til noget og virkede forstyrrende.

The Dark Tower-serien. Jeg har egentlig ikke et problem med selve slutningen (som mange mener er et cop-out), men den store konfrontation umiddelbart inden, som der er bygget op til gennem adskillige bøger, var temmelig undervældende.
1
Brugeravatar
Afskylia
Indlæg: 529
Tilmeldt: 7. jan 2016, 12:07
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1295

Re: Bøger hvor slutningen har skuffet dig.

Indlægaf Afskylia » 21. jan 2021, 09:03

Maren Uthaug. En lykkelig slutning
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Bøger hvor slutningen har skuffet dig.

Indlægaf Pandesteg » 21. jan 2021, 09:03

Twiligt! Vil sige hele sidste bog skuffede fælt. Da jeg klappede bogen i gik jeg direkte ned og afleverede alle 3 bøger til genbrug.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Bøger hvor slutningen har skuffet dig.

Indlægaf hotlips » 21. jan 2021, 11:11

Skriverjomfruen.

Hele bogen går ud på at der bliver skrevet en bog om alle mulige fra overklassens hemmeligheder og så efter hende der skriver dens død så at få den frem til en som Skriverjomfruen mener vil værdsætte den og da han så efter mange og lange trængsler får den brænder han den.

Lortebog.

Jeg har læst den to gange fordi jeg havde fortrængt slutningen, men nu har jeg smidt den på bytte centralen så jeg ikke hopper på den en gang til om nogle år.
0
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 205
Likede indlæg: 2923

Re: Bøger hvor slutningen har skuffet dig.

Indlægaf Kilix » 22. jan 2021, 14:10

Sidste bog i All Souls trilogien af Deborah Harkness. Jeg elsker den serie men.. meh...
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36814

Re: Bøger hvor slutningen har skuffet dig.

Indlægaf Daine » 22. jan 2021, 15:23

Kilix skrev:Sidste bog i All Souls trilogien af Deborah Harkness. Jeg elsker den serie men.. meh...

Enig, den kammede noget over! Jeg er vild med de to første bøger, men bog 3 blev simpelthen for mærkelig hen mod slutningen.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Bøger hvor slutningen har skuffet dig.

Indlægaf Hunkat » 22. jan 2021, 17:16

Harry Potter. I den sidste kamp mellem godt og ondt svor jeg at hvis han på uforklarlig og mirakuløs vis bare overlevede så ville jeg lukke bogen og ikke læse resten.

Fuck en nederen slutning på den mest langtrukne bog jeg nogensinde har læst. Og epilogen var endnu værre.
2
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
DenSkarpeLaks
Indlæg: 364
Tilmeldt: 17. aug 2015, 11:00
Kort karma: 52
Likede indlæg: 959

Re: Bøger hvor slutningen har skuffet dig.

Indlægaf DenSkarpeLaks » 23. jan 2021, 17:13

'The Honk and Holler opening soon' af Billie Letts. Virkelig velskrevet feel-good bog, men slutningen virker bare sjusket, urealistisk og forceret. Sådan en omgang hvor man tænker at forlaget har givet forfatteren 1 uge til at skrive bogen færdig, og så er resultatet blevet derefter.
0
Nomnom
Indlæg: 840
Tilmeldt: 12. sep 2015, 23:03
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1379

Re: Bøger hvor slutningen har skuffet dig.

Indlægaf Nomnom » 27. jan 2021, 20:05

Saga Borg - Vølveserien. Den er jo efterhånden en ældre serie, men jeg kan huske at jeg læste dem efterhånden som de udkom og jeg var ret hooked. Jeg kan ikke huske hvor mange bind den var, men jeg mener da den var på en 8-9 bind. Slutningen var så skuffende. Som jeg husker det dør alle parter og den er nærmest tilbage ved start.

Og så er der Harry Potter... Jeg har faktisk svært ved at se hvordan en slutning skulle være. Den fulgte mig i mange år den serie, så jeg var nok aldrig blevet tilfreds. Jeg ved heller ikke om jeg synes den er dårlig, men jeg tror jeg synes den slutter lidt for sukkersødt. Omvendt ville jeg jo have grædt snot, hvis Harry døde.
0
Modesty Blame
Indlæg: 4367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9501

Re: Bøger hvor slutningen har skuffet dig.

Indlægaf Modesty Blame » 28. jan 2021, 18:14

True Blood, hvor Sookie ender med verdens mest kedelige mand.
3
DenSkarpeLaks
Indlæg: 364
Tilmeldt: 17. aug 2015, 11:00
Kort karma: 52
Likede indlæg: 959

Re: Bøger hvor slutningen har skuffet dig.

Indlægaf DenSkarpeLaks » 6. feb 2021, 21:10

Modesty Blame skrev:True Blood, hvor Sookie ender med verdens mest kedelige mand.


Åh, det minder mig om Bridget Jones-bøgerne, hvor jeg også var skuffet over at hun skulle ende op med Mark Darcy (endda flere gange). Han var jo alt for kedelig til hende.
3
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Bøger hvor slutningen har skuffet dig.

Indlægaf Sophies-mor » 6. feb 2021, 21:18

Nomnom skrev:Saga Borg - Vølveserien. Den er jo efterhånden en ældre serie, men jeg kan huske at jeg læste dem efterhånden som de udkom og jeg var ret hooked. Jeg kan ikke huske hvor mange bind den var, men jeg mener da den var på en 8-9 bind. Slutningen var så skuffende. Som jeg husker det dør alle parter og den er nærmest tilbage ved start.

Og så er der Harry Potter... Jeg har faktisk svært ved at se hvordan en slutning skulle være. Den fulgte mig i mange år den serie, så jeg var nok aldrig blevet tilfreds. Jeg ved heller ikke om jeg synes den er dårlig, men jeg tror jeg synes den slutter lidt for sukkersødt. Omvendt ville jeg jo have grædt snot, hvis Harry døde.

Den er på 9.
Har dem alle.

Sjovt, jeg synes netop, at det var en okay slutning.
De kæmper for det gode. For at det onde ikke får overtaget og det vil altid koste ofre.
Men det er også en tilbagevendende kamp.
Ellers ville vi bo i en glitrende sæbereklame, hvor alt er glimmer og glæde.
Den passer ind.
Sorg, tab. Nyt håb og nyorientering.

Mht HP:
Bogen er fin. Film 8 slutter til gengæld møg dårligt.
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24917

Re: Bøger hvor slutningen har skuffet dig.

Indlægaf sigge » 23. feb 2021, 14:57

"Morderisk bedrag" af Dan Brown. Jeg syntes simpelthen, at begrundelsen for bagmandens handlinger var for tynd til at retfærdiggøre al den virak og slåen folk ihjel. Jeg læste den faktisk to gange, fordi jeg tænkte, at jeg måtte have overset noget i første gennemlæsning, som retfærdiggjorde handlingerne. Men nej.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Bøger hvor slutningen har skuffet dig.

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 18. jan 2022, 12:49

Fald af Anne-Sophie Lunding-Sørensen

Blev færdig med den i morges, og havde på ingen måde forventet at jeg var tæt på slutningen (lydbog).
Jeg havde nok en helt anden forestilling om den drejning historien skulle ta'. Men det skulle den så ikke, og pludselig var den slut.
Ikke en decideret dårlig slutning, og måske også en naturlig slutning. Men jeg havde bare regnet med noget andet.
0

Tilbage til "Bøger"