Hård udenpå

Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Hård udenpå

Indlægaf Mangoness » 15. nov 2017, 20:06

Har i set serien 'Hård udenpå' fra DR, og hvad synes i om den? :)

Jeg er selv lige begyndt at se den og er kun få minutter inde, så jeg har desværre ikke selv så meget at sige om den endnu :genert:


Beskrivelse af programmet:
https://www.dr.dk/tv/se/hard-udenpa/-/hard-udenpa-1-4#!/ skrev:
Simon vil gerne udstråle, at han har styr på sit liv, og derfor er han villig til at gamble med sit helbred.

Nichlas drømmer at blive lige så stor som de andre, men han kan ikke tåle steroiderne, og det ikke let at acceptere, når man er perfektionist.

Selv om mange synes, at Carstens halstatovering er uhyggelig, har han ikke tænkt sig, at få den fjernet. Den har nemlig en særlig betydning for ham.

Serien følger seks hårde drenge, der har valgt et look, der på mange virker skræmmende. Men bag de pumpede muskler og tatoverede dæmoner gemmer der sig både kæresteproblemer, lavt selvværd, særlige spilleregler og frygten for fængsel.
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Suzan
Indlæg: 442
Tilmeldt: 3. sep 2015, 12:29
Kort karma: 31
Likede indlæg: 556

Re: Hård udenpå

Indlægaf Suzan » 16. nov 2017, 12:06

Jeg har lige set afsnit 1.

Intressant.
Meget mærkeligt.

Ser lige de næste også :)
1
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Hård udenpå

Indlægaf Lykke » 16. nov 2017, 12:35

Hvad fik jeg ud af de 4 afsnit? Be eller afkræftet mine fordomme? Nok mest be.
Det blev lidt fremlagt som om, at børn er lig med at lave sit liv om.
Jeg havde håbet på noget mere dybde.
1
Brugeravatar
Suzan
Indlæg: 442
Tilmeldt: 3. sep 2015, 12:29
Kort karma: 31
Likede indlæg: 556

Re: Hård udenpå

Indlægaf Suzan » 17. nov 2017, 13:32

Nu har jeg set alle fire afsnit.

Det er nogle fine små portrætter af de pumpe-fyre.

Selvom deres verden er så vildt forskellig fra min, kan jeg godt forholde mig til deres strategier for at overleve og for at passe ind i et fællesskab.

Blev jeg klogere? - jeg blev positivt overrasket over så reflekterende de var.
2
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3755
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Hård udenpå

Indlægaf Anilara » 21. nov 2017, 00:19

De er jo børn indeni.
Nogle små drenge med forskellige ting at bakse med, som kompenserer på anden vis, for at opveje de issues de har.
Synes afsnittene er godt skruet sammen. Man/jeg får et splittet forhold til dem pga nuancerne; jeg bander af dem og synes de er nogle egoistiske klamphuggere, men oplever på samme tid at 'holde af' dem.
Det skildrer så fint, hvordan flere af dem slet ikke kan navigere eller være i stabile og forudsigelige rammer, og de skiftevis higer efter det og tager afstand fra det.
De underbygger desuden meget af den forskning jeg har beskæftiget mig med; at det som får de fleste kriminelle mænd ud af kriminalitet, er familie og børn. Noget at kæmpe for, og noget at være nogen for.

Kan sgu godt lide ham der går til yoga, og ham med tatovørbiksen især.
Senest rettet af Anilara 21. nov 2017, 19:07, rettet i alt 1 gang.
3
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Hård udenpå

Indlægaf Ghattner » 21. nov 2017, 05:15

Anilara skrev:De er jo børn indeni.
Nogle små drenge med forskellige ting at bakse med, som kompenserer på anden vis, for at opveje de issues de har.
Synes afsnittene er godt skruet sammen. Man/jeg får et splittet forhold til dem pga nuaancerne; jeg bander af dem og synes de er nogle egoistiske klamphuggere, men oplever på samme tid at 'holde af' dem.
Det skildrer så fint, hvordan flere af dem slet ikke kan navigere eller være i stabile og forudsigelige rammer, og de skiftevis higer efter det og tager afstand fra det.
De underbygger desuden meget af den forskning jeg har beskæftiget mig med; at det som får de fleste kriminelle mænd ud af kriminalitet, er familie og børn. Noget at kæmpe for, og noget at være nogen for.

Kan sgu godt lide ham der går til yoga, og ham med tatovørbiksen især.


Er det ikke een og samme person?
0
Mamaseraptor
Indlæg: 1270
Tilmeldt: 26. okt 2015, 06:24
Kort karma: 97
Likede indlæg: 1429

Re: Hård udenpå

Indlægaf Mamaseraptor » 21. nov 2017, 05:19

Ghattner skrev:
Anilara skrev:De er jo børn indeni.
Nogle små drenge med forskellige ting at bakse med, som kompenserer på anden vis, for at opveje de issues de har.
Synes afsnittene er godt skruet sammen. Man/jeg får et splittet forhold til dem pga nuaancerne; jeg bander af dem og synes de er nogle egoistiske klamphuggere, men oplever på samme tid at 'holde af' dem.
Det skildrer så fint, hvordan flere af dem slet ikke kan navigere eller være i stabile og forudsigelige rammer, og de skiftevis higer efter det og tager afstand fra det.
De underbygger desuden meget af den forskning jeg har beskæftiget mig med; at det som får de fleste kriminelle mænd ud af kriminalitet, er familie og børn. Noget at kæmpe for, og noget at være nogen for.

Kan sgu godt lide ham der går til yoga, og ham med tatovørbiksen især.


Er det ikke een og samme person?

Det er den samme person.
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3755
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Hård udenpå

Indlægaf Anilara » 21. nov 2017, 07:54

Mamaseraptor skrev:
Ghattner skrev:
Anilara skrev:De er jo børn indeni.
Nogle små drenge med forskellige ting at bakse med, som kompenserer på anden vis, for at opveje de issues de har.
Synes afsnittene er godt skruet sammen. Man/jeg får et splittet forhold til dem pga nuaancerne; jeg bander af dem og synes de er nogle egoistiske klamphuggere, men oplever på samme tid at 'holde af' dem.
Det skildrer så fint, hvordan flere af dem slet ikke kan navigere eller være i stabile og forudsigelige rammer, og de skiftevis higer efter det og tager afstand fra det.
De underbygger desuden meget af den forskning jeg har beskæftiget mig med; at det som får de fleste kriminelle mænd ud af kriminalitet, er familie og børn. Noget at kæmpe for, og noget at være nogen for.

Kan sgu godt lide ham der går til yoga, og ham med tatovørbiksen især.


Er det ikke een og samme person?

Det er den samme person.

Jeg tænker både på ham der går til yoga (og som jeg havde glemt også er tatovør), og ham med tatovørbutikken som er mørkhåret og kan lide cabriolet biler :)
0
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Hård udenpå

Indlægaf Mangoness » 28. dec 2017, 21:23

JessicaD skrev:Jeg kan godt lide den. Ligesom Prinsesser fra Blokken giver den et meget ærligt indblik i de her folks liv og en forståelse for, hvorfor de opfører sig "vanvittigt" i andre folks øjne. Man bliver skiftevis frastødt og føler empati for dem, og det kan jeg godt lide. Jeg er positivt overrasket over, at de trods alt har en del selvironi og kan reflektere lidt, hvilket man normalt ikke har dem mistænkt for. :D Jeg synes, at den delvist har nedbrudt nogle af mine fordomme om "den type", samtidig med at den også har bekræftet dem lidt. :gruble:


Har du også set Siri - en prinsesse gi'r aldrig op? :genert:

https://www.dr.dk/tv/se/salon-siri/-/sa ... /00:26:454
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede

Tilbage til "Film og TV"