Hvilken serie- (eller film) afslutning har skuffet dig mest?

Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Hvilken serie- (eller film) afslutning har skuffet dig mest?

Indlægaf Pandesteg » 14. nov 2017, 08:15

Anilara skrev:Dexter. Så synd, at en ret god serie falder så meget af på den i de sidste to sæsoner, og afslutningen er så ringe.


SÅ enig! Jeg var sur i flere dage efter! :sur:

Var også skuffet over slutningen på Sons of Anarchy. Dvs. faktisk bare skuffet over hele sidste sæson, det hele blev så utroværdigt og jeg følte slet ikke med karaktererne længere.
3
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvilken serie- (eller film) afslutning har skuffet dig mest?

Indlægaf Annione » 14. nov 2017, 08:58

Anilara skrev:Dexter. Så synd, at en ret god serie falder så meget af på den i de sidste to sæsoner, og afslutningen er så ringe.


Helt vildt ringe slutning - vi gav faktisk op midt i sidste sæson. Kors, hvor blev den fucked.

I samme kategori: Heroes. Elskede den første sæson. Den næste var okay. Den 3. var ikke så fed. Jeg gav op i 4. sæson.... kors altså!
1
Brugeravatar
PerXX
Indlæg: 1372
Tilmeldt: 25. maj 2016, 13:53
Kort karma: 153
Likede indlæg: 4533

Re: Hvilken serie- (eller film) afslutning har skuffet dig mest?

Indlægaf PerXX » 14. nov 2017, 09:07

dgd2007 skrev:Jeg så en helt åndssvag gammel film forleden: Army of 12 monkeys ... om en, der blev sendt tilbage fra fremtiden for at redde menneskeheden fra at gå under i 1996.

Det var svært nok at finde hoved og hale på noget som helst, men gode skuespillere, så jeg holdt ud til det sidste. Men sluttede den gudhjælpemig med, at helten blev skudt, og han muligvis ikke fik reddet verden ... :gruble:


Den hedder da bare "12 Monkeys"? Med Bruce Willis og Brad Pitt?
Hvis du vil have mere så er der en TV serie der videreudvikler historien: https://en.wikipedia.org/wiki/12_Monkeys_(TV_series)
1
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Hvilken serie- (eller film) afslutning har skuffet dig mest?

Indlægaf Viskelæder » 14. nov 2017, 09:45

Sangius skrev:
Viskelæder skrev:
Sangius skrev:
POCKETKITTEN skrev:Hunger Games. Jeg synes, den sidste endte unødvendigt trist, som om forfatteren (og senere instruktøren) havde besluttet på forhånd, at det ikke skulle være et værk med en happy ending - selv den godt kunne have båret en midt mere opløftende afslutning.


Enig!

Synes det er forfriskende at en forfatter ikke er bange for, at slå folk ihjel - og heller ikke vigtige folk. Men synes virkelig hele den der depressionsbeskrivelse efter brandsårene; hud der falder af, hår der mangler i pletter, tøj der gror fast på kroppen... Og de to graviditeter hvor hun ikke var andet end rædselsslagen, og at hun selvom hun sidder og ser sine børn lege, kun kan tænke på, at de leger på en kirkegård, og at hun stadig har mareridt... :s
Jeg havde det helt mærkeligt efter den slutning... Synes godt vi kunne havde haft den meget slemme periode der, og så sluttet det af lidt mere opløftet, selvom man selvfølgelig stadig skulle leve med begivenhederne. Synes det blev klaret fint i Harry Potter bøgerne... :genert:


Taler I om filmene? Slutter de ikke med, at Katniss og Peeta har børn og er lykkelige på en eng? Det var da det, jeg mindes? :forvirret:


Nej, jeg snakker bøger. :)


Ahh okay, så forstår jeg :) Den slutning ville jeg have været meget mere glad for i filmene :D
0
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1423
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4864

Re: Hvilken serie- (eller film) afslutning har skuffet dig mest?

Indlægaf Patience » 14. nov 2017, 10:09

Annione skrev:
Anilara skrev:Dexter. Så synd, at en ret god serie falder så meget af på den i de sidste to sæsoner, og afslutningen er så ringe.


Helt vildt ringe slutning - vi gav faktisk op midt i sidste sæson. Kors, hvor blev den fucked.

I samme kategori: Heroes. Elskede den første sæson. Den næste var okay. Den 3. var ikke så fed. Jeg gav op i 4. sæson.... kors altså!


Enig med Heroes - super fed første sæson of tilsvarende skuffende 2-4 sæson.
1
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Hvilken serie- (eller film) afslutning har skuffet dig mest?

Indlægaf Sangius » 14. nov 2017, 11:11

Viskelæder skrev:
Sangius skrev:
Viskelæder skrev:
Sangius skrev:
POCKETKITTEN skrev:Hunger Games. Jeg synes, den sidste endte unødvendigt trist, som om forfatteren (og senere instruktøren) havde besluttet på forhånd, at det ikke skulle være et værk med en happy ending - selv den godt kunne have båret en midt mere opløftende afslutning.


Enig!

Synes det er forfriskende at en forfatter ikke er bange for, at slå folk ihjel - og heller ikke vigtige folk. Men synes virkelig hele den der depressionsbeskrivelse efter brandsårene; hud der falder af, hår der mangler i pletter, tøj der gror fast på kroppen... Og de to graviditeter hvor hun ikke var andet end rædselsslagen, og at hun selvom hun sidder og ser sine børn lege, kun kan tænke på, at de leger på en kirkegård, og at hun stadig har mareridt... :s
Jeg havde det helt mærkeligt efter den slutning... Synes godt vi kunne havde haft den meget slemme periode der, og så sluttet det af lidt mere opløftet, selvom man selvfølgelig stadig skulle leve med begivenhederne. Synes det blev klaret fint i Harry Potter bøgerne... :genert:


Taler I om filmene? Slutter de ikke med, at Katniss og Peeta har børn og er lykkelige på en eng? Det var da det, jeg mindes? :forvirret:


Nej, jeg snakker bøger. :)


Ahh okay, så forstår jeg :) Den slutning ville jeg have været meget mere glad for i filmene :D


Den slutter egentlig ens i film og bøger. De har skruet en del ned for brandsår, ar og hud der falder af. Menn bøgerne slutter også med at hun sidder med sin nyfødte i armene, mens den store leger med Peeta. Men beskrivelsen er ikke happy go lucky, og den sidste sætning er noget i retning af "my children, playing on a graveyard".
Det er lidt haunting :genert:
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvilken serie- (eller film) afslutning har skuffet dig mest?

Indlægaf dgd2007 » 14. nov 2017, 12:56

PerXX skrev:
dgd2007 skrev:Jeg så en helt åndssvag gammel film forleden: Army of 12 monkeys ... om en, der blev sendt tilbage fra fremtiden for at redde menneskeheden fra at gå under i 1996.

Det var svært nok at finde hoved og hale på noget som helst, men gode skuespillere, så jeg holdt ud til det sidste. Men sluttede den gudhjælpemig med, at helten blev skudt, og han muligvis ikke fik reddet verden ... :gruble:


Den hedder da bare "12 Monkeys"? Med Bruce Willis og Brad Pitt?
Hvis du vil have mere så er der en TV serie der videreudvikler historien: https://en.wikipedia.org/wiki/12_Monkeys_(TV_series)

Ha-ha! Ja, præcis den!
... og tak for linket, men nej tak, jeg har fået nok af deres narrestreger! :whip: :lol:
0
Brugeravatar
Queen Molly
Indlæg: 526
Tilmeldt: 12. aug 2015, 05:52
Kort karma: 17
Likede indlæg: 813

Re: Hvilken serie- (eller film) afslutning har skuffet dig mest?

Indlægaf Queen Molly » 19. nov 2017, 18:36

The client list.
Der er bygget en masse spænding op og så slutter den. :sur:
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5888
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14690

Re: Hvilken serie- (eller film) afslutning har skuffet dig mest?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 19. nov 2017, 18:46

Reign.

Det hele lugter langt væk af at man ville have lavet en længere serie for at dække årene i mellem, men i stedet blev serien cancelled efter sæson 4, så alt skulle afsluttes i ét afsnit. Var simpelthen så træls i hovedet over det.
0
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Hvilken serie- (eller film) afslutning har skuffet dig mest?

Indlægaf superboa » 19. nov 2017, 19:06

Serien LOST og filmen Inferno. Skuffet med skuffet på!
1
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Hvilken serie- (eller film) afslutning har skuffet dig mest?

Indlægaf Lulu » 19. jun 2020, 18:13

Jeg er enig med de sidste her i tråden.

Lost er virkelig den største skuffelse længe (og den er jo efterhånden gammel). Der var så meget potentiale i den i de første sæsoner, og så blev den bare mere og mere mærkelig. Øv bøv!
0
Aesel82
Indlæg: 2635
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4244

Re: Hvilken serie- (eller film) afslutning har skuffet dig mest?

Indlægaf Aesel82 » 19. jun 2020, 19:54

Gammel tråd, men jeg er med dig, Superboa.

Jeg er generelt ikke fan af filmatiseringerne af Dan Browns romaner, men Inferno tog da prisen.

De får jo slet, slet ikke de dilemmaer og problemstillinger med i filmen, som bogen tager op - og så er slutningen bare latterlig!
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21832

Re: Hvilken serie- (eller film) afslutning har skuffet dig mest?

Indlægaf Purple Haze » 20. jun 2020, 07:45

Patience skrev:
Annione skrev:
Anilara skrev:Dexter. Så synd, at en ret god serie falder så meget af på den i de sidste to sæsoner, og afslutningen er så ringe.


Helt vildt ringe slutning - vi gav faktisk op midt i sidste sæson. Kors, hvor blev den fucked.

I samme kategori: Heroes. Elskede den første sæson. Den næste var okay. Den 3. var ikke så fed. Jeg gav op i 4. sæson.... kors altså!


Enig med Heroes - super fed første sæson of tilsvarende skuffende 2-4 sæson.



:lol: :lol: :lol: :lol:
Begyndte for et par måneder siden at se serien igen, for at tjekke om den nu også er så ringe som jeg husker den.
Er vist nok nået til mid sæson 3 - for havde da helt glemt igen at jeg er i gang med st se den.
Må hellere få set den færdig.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Hvilken serie- (eller film) afslutning har skuffet dig mest?

Indlægaf icelady » 21. jan 2021, 00:06

Jeg hiver altså lige den her op igen.... :genert:




Har set True Blood... og ikke alene er sidste afsnit lort, men det samme kan siges om stort set hele sidste sæson. :cuss:
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Dawwty
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 6. aug 2019, 11:03
Kort karma: 12
Likede indlæg: 1190

Re: Hvilken serie- (eller film) afslutning har skuffet dig mest?

Indlægaf Dawwty » 21. jan 2021, 00:13

Game of thrones afsluttede for hurtigt og for anderledes end resten af serien.

How I Met Your Mother som flere er nævnt, der var mange ting men mest af alt at moren blev ret ligegyldig og ja, det sejlede.
0

Tilbage til "Film og TV"