Tykke Ida

Brugeravatar
Whydontyouandi
Indlæg: 198
Tilmeldt: 30. jun 2016, 15:22
Kort karma: 110
Likede indlæg: 773

Tykke Ida

Indlægaf Whydontyouandi » 2. nov 2017, 16:10

Andre der har set miniserien "Tykke Ida", og hvad synes I om den? :)

Jeg har fulgt Ida i et par år, tror jeg efterhånden det må være, på Instagram. Så det har været sjovt at se hende folde sig ud for rullende kameraer.
Jeg elsker hendes budskab om, at man skal gribe livet NU og ikke gå og vente på at man får den perfekte krop eller lign., for så risikerer man at vente hele livet ...
1
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Tykke Ida

Indlægaf Lykke » 2. nov 2017, 19:39

Jeg er lidt delt i min opfattelse af det programmet.
Hun er smuk - og hvis ikke hun selv omtalte sig som tyk, og snakkede om bodyshaming, ville jeg aldrig have tænkt at ‘hun er da tyk’. Første gang jeg så hende i aftenshowet blev jeg ret forvirret over hendes Instagram. For ja, hun er en kvinde med et højere bmi end ‘det normale’, men ellers så jeg bare en smuk kvinde med styr på tøjstilen.

Den historie hun gerne vil fortælle, og siger at hvis bare en pige kan bruge hendes historie - er det det hele værd. Men hvilken historie? Hun virker til at hendes kropsstørrelse fylder det hele for hende.
Nu er det selvfølgelig også det fokus som er sat - programmets titel og det hele. Det kunne også have handlet om det at være journalist og gå op i musik, eller whatever.
Men på en måde bliver det fremlagt som om hun er helt afklaret/tilfreds, og på den anden side, så er det ikke det billede som så bliver vist.

Det er jo et sårbart emne - og 35 år og på tinder, tror jeg bare er svært for mange. Uanset størrelse, udseende, personlighed osv.
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Tykke Ida

Indlægaf Juki » 2. nov 2017, 19:53

Jeg er ved at se det første afsnit nu. Jeg synes jeg har set hende før, men uden at jeg lige kan placere hende i en sammenhæng.

Er der btw nogen der ved om ham hun knalder med i starten hedder Claus? Og har været med i det tv-program med FC Zulu? :genert:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Tykke Ida

Indlægaf Dirtylittledevil » 17. nov 2017, 17:59

Mine tanker:
1. Hun er jo ikke engang særligt tyk.
2. Hun virker foruroligende meget trist og opslugt af sin vægt, i forhold til at hun efter sigende har kæmpet længe for at elske sin krop som den er.
3. Mit gæt er at hun allerinderst inde bare gerne vil være slank/normalvægtig. Og hun vil aldrig blive glad før hun taber sig. Hun virker sådan som jeg tror jeg selv ville virke, hvis jeg satte mig for at nu skulle jeg bare elske mine overflødige kilo. Fordi det ved jeg godt inderst inde at det vil aldrig komme til at ske, ligegyldigt hvor farverigt tøj jeg så gik i og hvor ofte jeg sagde det på TV og hvor mange fotos jeg postede af min mave.
5
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Tykke Ida

Indlægaf Chachacha » 17. nov 2017, 18:48

Jeg har også set doku-serien, og den er rigtig god.

Dog provokerede det mig HELT vildt i Aftenshowet, da hun fortalte den frygtelige historie, om den kæmpe klovn, der råbte "fuck dig, din fede so!" ad hende på gaden, og ham modpolen sagde, at man bør komme ud over "den der krænkelsesforestilling" og "jeg oplever, at mange piger låser sig fast i at efterspørge krænkelser" (begge direkte citater). WHAT THE ACTUAL FUCK? Hører du hvad du selv siger, menneske? Det har virkelig sat sig som en helt enorm provokation hos mig, fordi det er jo for fanden ikke en forestilling, når (overvægtige) kvinder bliver råbt "fede so" ad på gaden?! Hvorfor var der ingen i det interview, der forholdt ham til de helt absurde ting, han fik fyret af på sit halvanden minuts taletid?? Og piger efterspørger simpelthen krænkelser eller hvad :stoned: :stoned: :stoned:

Det er del 2:2 ca. 26. minutter inde.
7
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Tykke Ida

Indlægaf Planten » 17. nov 2017, 21:13

Jeg har det rigtig meget som Smiling_goat. Jeg synes overhovedet ikke hun virker okay med sin krop. Samtidig har jeg lidt en fornemmelse af, at hun ikke respekterer sig selv - hun vil gerne have en kæreste, men tager elskere, der er i forhold. For mig virker det som om, man vil sabotere det for sig selv.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9015
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21835

Re: Tykke Ida

Indlægaf Purple Haze » 17. nov 2017, 21:59

Juki skrev:Jeg er ved at se det første afsnit nu. Jeg synes jeg har set hende før, men uden at jeg lige kan placere hende i en sammenhæng.

Er der btw nogen der ved om ham hun knalder med i starten hedder Claus? Og har været med i det tv-program med FC Zulu? :genert:


Det kan godt være det er Claus hun sexet med.
Har ikke set programmet, men ved at hende og Claus har været “kærester” on and off i en del år.
(claus raasted herløvsen).
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Tykke Ida

Indlægaf Juki » 17. nov 2017, 22:01

Purple Haze skrev:
Juki skrev:Jeg er ved at se det første afsnit nu. Jeg synes jeg har set hende før, men uden at jeg lige kan placere hende i en sammenhæng.

Er der btw nogen der ved om ham hun knalder med i starten hedder Claus? Og har været med i det tv-program med FC Zulu? :genert:


Det kan godt være det er Claus hun sexet med.
Har ikke set programmet, men ved at hende og Claus har været “kærester” on and off i en del år.
(claus raasted herløvsen).

Tak, jeg synes nok det lignede ham :D
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Tykke Ida

Indlægaf Planten » 18. nov 2017, 07:40

Someonelikeu skrev:
Planten skrev:Jeg har det rigtig meget som Smiling_goat. Jeg synes overhovedet ikke hun virker okay med sin krop. Samtidig har jeg lidt en fornemmelse af, at hun ikke respekterer sig selv - hun vil gerne have en kæreste, men tager elskere, der er i forhold. For mig virker det som om, man vil sabotere det for sig selv.
Sabotere ligefrem? Jeg synes da tvært imod at det er meget modigt, at være så åben om, ikke at være totalt afholdende og vente pænt på kaffedates. Det må pæne piger så ikke.

Jeg siger overhovedet ikke, man skal være afholdende, men jeg tror ikke på, at det er sundt for sjælen at være sammen med utilgængelige mænd, hvis man i virkeligheden ønsker en kæreste.
3
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Tykke Ida

Indlægaf Planten » 18. nov 2017, 11:25

Smiling_Goat skrev:
Someonelikeu skrev:
Planten skrev:Jeg har det rigtig meget som Smiling_goat. Jeg synes overhovedet ikke hun virker okay med sin krop. Samtidig har jeg lidt en fornemmelse af, at hun ikke respekterer sig selv - hun vil gerne have en kæreste, men tager elskere, der er i forhold. For mig virker det som om, man vil sabotere det for sig selv.
Sabotere ligefrem? Jeg synes da tvært imod at det er meget modigt, at være så åben om, ikke at være totalt afholdende og vente pænt på kaffedates. Det må pæne piger så ikke.


Jeg synes heller ikke, det var det, jeg så. Jeg synes, det virkede til, at hun knaldede casual, fordi hun et eller andet sted troede, at hun ikke kunne andet. Hun fortalte flere gange, at hun var blevet droppet af i hvert fald én fyr, fordi han ikke ville være kærester med en tyk pige - sådan en kunne man jo ikke gå med på gaden/præsentere for familien. Jeg synes, det virker til, at det havde været noget traumatisk for hende (hvilket jeg forstår) og hun bærer det med sig i nye relationer.

De følelser hun beskrev om at knalde ham i er forhold lød heller ikke som, at hun bare levede livet osv. Hun fortalte jo, at hun var blevet ved med at se ham, fordi hun syntes det var så fedt, at én, der var så lækker som ham, havde lyst til at være sammen med én som hende. Det lyder da ikke som en rar måde at opfatte sig selv og sit værd på.

Men det er det, jeg mener. At hun udelukker sig selv fra andre relationer ved ikke at tro, hun er andet værd. At hun kun kan være en "skyggekæreste", at det skal være hemmeligt, at man ses.
3
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Tykke Ida

Indlægaf Planten » 18. nov 2017, 12:05

Smiling_Goat skrev:
Planten skrev:
Smiling_Goat skrev:
Someonelikeu skrev:
Planten skrev:Jeg har det rigtig meget som Smiling_goat. Jeg synes overhovedet ikke hun virker okay med sin krop. Samtidig har jeg lidt en fornemmelse af, at hun ikke respekterer sig selv - hun vil gerne have en kæreste, men tager elskere, der er i forhold. For mig virker det som om, man vil sabotere det for sig selv.
Sabotere ligefrem? Jeg synes da tvært imod at det er meget modigt, at være så åben om, ikke at være totalt afholdende og vente pænt på kaffedates. Det må pæne piger så ikke.


Jeg synes heller ikke, det var det, jeg så. Jeg synes, det virkede til, at hun knaldede casual, fordi hun et eller andet sted troede, at hun ikke kunne andet. Hun fortalte flere gange, at hun var blevet droppet af i hvert fald én fyr, fordi han ikke ville være kærester med en tyk pige - sådan en kunne man jo ikke gå med på gaden/præsentere for familien. Jeg synes, det virker til, at det havde været noget traumatisk for hende (hvilket jeg forstår) og hun bærer det med sig i nye relationer.

De følelser hun beskrev om at knalde ham i er forhold lød heller ikke som, at hun bare levede livet osv. Hun fortalte jo, at hun var blevet ved med at se ham, fordi hun syntes det var så fedt, at én, der var så lækker som ham, havde lyst til at være sammen med én som hende. Det lyder da ikke som en rar måde at opfatte sig selv og sit værd på.

Men det er det, jeg mener. At hun udelukker sig selv fra andre relationer ved ikke at tro, hun er andet værd. At hun kun kan være en "skyggekæreste", at det skal være hemmeligt, at man ses.


Jeg giver dig også ret :D

Haha :D jeg er langsomt opfattende :D
0
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Tykke Ida

Indlægaf Planten » 18. nov 2017, 12:07

Someonelikeu skrev:
Planten skrev:
Someonelikeu skrev:
Planten skrev:Jeg har det rigtig meget som Smiling_goat. Jeg synes overhovedet ikke hun virker okay med sin krop. Samtidig har jeg lidt en fornemmelse af, at hun ikke respekterer sig selv - hun vil gerne have en kæreste, men tager elskere, der er i forhold. For mig virker det som om, man vil sabotere det for sig selv.
Sabotere ligefrem? Jeg synes da tvært imod at det er meget modigt, at være så åben om, ikke at være totalt afholdende og vente pænt på kaffedates. Det må pæne piger så ikke.

Jeg siger overhovedet ikke, man skal være afholdende, men jeg tror ikke på, at det er sundt for sjælen at være sammen med utilgængelige mænd, hvis man i virkeligheden ønsker en kæreste.
Det er nok den gængse opfattelse af hvordan man bør date - men bare ærgerligt så, hvis man så ikke kan finde en rar og livsklog single til den del af livet.

Det handler ikke om hvordan man bør date, men hvordan lige præcis denne kvinde opfatter sig selv om sit værd.

Jeg er desuden meget tykkere end hende og single. Og jeg taler ikke sådan om mig selv.
2
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: Tykke Ida

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 21. nov 2017, 22:27

Det er et interessant program for mig at se. Det tydeliggør hvor dobbeltmoralsk jeg er.

På den ene side tænker jeg, selvfølgelig skal hendes livskvalitet ikke afhænge af vægt og udseende generelt. På den anden side kommer jeg også til at tænke at jeg synes hun ville være pænere hvis hun klædte sig mere efter sin kropstype. Men hey, hvis det er den type tøj der gør hende glad, så skal hun jo gå i det!
0
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Tykke Ida

Indlægaf Planten » 22. nov 2017, 00:02

Jacobsen81 skrev:Det er et interessant program for mig at se. Det tydeliggør hvor dobbeltmoralsk jeg er.

På den ene side tænker jeg, selvfølgelig skal hendes livskvalitet ikke afhænge af vægt og udseende generelt. På den anden side kommer jeg også til at tænke at jeg synes hun ville være pænere hvis hun klædte sig mere efter sin kropstype. Men hey, hvis det er den type tøj der gør hende glad, så skal hun jo gå i det!

Jeg tænker nemlig også, at man skal gå i det, man føler sig tilpas i, men samtidig synes jeg, at man godt kan vælge mere flatterende silhouetter - hvis man kan sige sådan. Fint nok at hjemme-hænge-daske-tøj ikke er det mest klædelige :)
0

Tilbage til "Film og TV"