Herrens veje

ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27073

Re: Herrens veje

Indlægaf ajnaM » 30. okt 2017, 14:48

Og så synes jeg bare ikke rigtig, den har så meget handling.

Det er en form for familiedrama, men hele gudetemaet fanger mig ikke nok. Jeg synes heller ikke, den er castet så godt - Lars Mikkelsen er som altid god, men han er for meget 'på', og jeg kan ikke lade være med at tænke Danmarkshistorien, hver gang jeg ser ham. De to brødre er direkte kedelige, synes jeg. Jeg føler ikke rigtig noget for deres historie - især ikke storebroderen.
2
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27073

Re: Herrens veje

Indlægaf ajnaM » 30. okt 2017, 15:01

Lykke skrev:Holy moly hvor er den klichefyldt.

Og hvor er det urealistisk at en påskefrokost ville være på den måde. Nøgen, kørende på en havetraktor. Ja det sker jo for alle. Ingen kan tilsyneladende styre en brandert i en alder af 50.
Selvhjælpsfyren skal liige i radioen, liiige skrive en bog om hvordan han fandt sandheden. Det er jo aldrig set før.


Og så virker det meget urealistisk (skal jeg lige sige, når jeg arbejder med det til daglig), at man bliver ringet op af DR, fordi man har fået 5000 likes på sit facebookindslag. :-D
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Herrens veje

Indlægaf Lykke » 30. okt 2017, 15:06

ajnaM skrev:
Lykke skrev:Holy moly hvor er den klichefyldt.

Og hvor er det urealistisk at en påskefrokost ville være på den måde. Nøgen, kørende på en havetraktor. Ja det sker jo for alle. Ingen kan tilsyneladende styre en brandert i en alder af 50.
Selvhjælpsfyren skal liige i radioen, liiige skrive en bog om hvordan han fandt sandheden. Det er jo aldrig set før.


Og så virker det meget urealistisk (skal jeg lige sige, når jeg arbejder med det til daglig), at man bliver ringet op af DR, fordi man har fået 5000 likes på sit facebookindslag. :-D


Ja meget i forhold til sådan et fortærsket emne.
Og det rAdiointerview var bare SÅ blah. Altså helt ærligt - hvilken kanal ville bringe sådan noget?
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Herrens veje

Indlægaf Lykke » 20. nov 2017, 09:34

Jo jeg ser da med. Kan bare ikke svinge mig op til rigtigt at synes noget af det er godt, realistisk, vedkommende eller nytænkende.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Herrens veje

Indlægaf Guilded_Lily » 20. nov 2017, 21:39

Jeg følger også med. Jeg er ikke blown away, og når der går superreligion i den, står jeg af. Men den har et eller andet, der gør, jeg ser med. Jeg kan bare ikke sætte fingeren på, hvad det er - udover Claus Hemplers lækre stemme i introen.
0
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27073

Re: Herrens veje

Indlægaf ajnaM » 26. nov 2017, 19:49

Jeg har lige hørt, der kommer 10 afsnit mere - og jeg kan ikke helt finde ud af, om jeg synes, det er fedt, eller om jeg synes, det er helt forkert. :D
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Herrens veje

Indlægaf Sophies-mor » 27. nov 2017, 15:38

Jeg tænker stadig, at det ikke er en serie, der er værd at lave en sæson mere om.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Herrens veje

Indlægaf Fillie » 28. nov 2017, 11:39

Jeg er vild med serien og glæder mig til anden sæson!

Lars Mikkelsens karakter er vel nok modbydelig: Nådesløs egoisme forklædt som Guds talerør på jorden. Hans villighed til at manipulere med og ofre alle omkring sig - selv sin egen familie - blot for egen vindings skyld krøb i den grad ind under huden på mig. Føj, hvor er han et hæsligt og farligt menneske.

Jeg er spændt på at se, hvordan alle kommer videre efter Augusts selvmord.
0
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Herrens veje

Indlægaf Ghattner » 29. okt 2018, 10:13

Lathyrus skrev:Er der nogen som ser med her i 2 sæson? Og hvad synes i om den?

Jeg ser den og kan stadig godt lide den, men synes også den er meget dyster og “mørk”. Selvfølgelig er alle plagede af sorg i familien Krogh, men det er så voldsomt at ALT bare er problematisk i den serie. Feks at Svend også bryder sammen. Det bliver lidt rigeligt tungt synes jeg.


Jeg ser den, og der er godt med drama.
Fedt at Svend får en lidt mere central rolle, men jeg fangede ikke helt hvad det handlede om ift. hans datter som ikke ville se ham?
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Herrens veje

Indlægaf Flora » 29. okt 2018, 11:58

Jeg ser den også. Synes den er vildt god :)
0
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27073

Re: Herrens veje

Indlægaf ajnaM » 29. okt 2018, 12:14

Jeg ser den også - og jeg mangler noget mere 'mystik'. Den er sindssygt flot filmet, og jeg kan godt lide både det religiøse tema og det meget mørke miljø, men jeg synes, den kunne trække meget mere på special effects-fronten. Altså, mere 'uforklarlighed', og gerne noget, der også fungerer visuelt.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Herrens veje

Indlægaf Ghattner » 29. okt 2018, 12:18

Lathyrus skrev:
Ghattner skrev:
Lathyrus skrev:Er der nogen som ser med her i 2 sæson? Og hvad synes i om den?

Jeg ser den og kan stadig godt lide den, men synes også den er meget dyster og “mørk”. Selvfølgelig er alle plagede af sorg i familien Krogh, men det er så voldsomt at ALT bare er problematisk i den serie. Feks at Svend også bryder sammen. Det bliver lidt rigeligt tungt synes jeg.


Jeg ser den, og der er godt med drama.
Fedt at Svend får en lidt mere central rolle, men jeg fangede ikke helt hvad det handlede om ift. hans datter som ikke ville se ham?


Svend havde ikk set datteren i 10 år, men hvorfor fremgår ikke. Men måske har han været i et misbrug? Jvf sidste scene og teaseren for næste afsnit.
Kunne man ikk forestille sig at han har været misbruger og dermed ikke har været i datterens liv, har fundet Gud og er blevet clean og så for tilbagefald nu hvor hun afviser ham?


Det lyder plausibelt. Da Svend bedte om at få 2 minutter med Johannes synes jeg det virkede meget oplagt ift. hvor det bar hen ad...
0
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27073

Re: Herrens veje

Indlægaf ajnaM » 29. okt 2018, 12:33

ajnaM skrev:Jeg synes, sidste afsnit kammede helt over. Har egentlig synes, symbolikken var meget... spøjs på sådan en lidt underfundig måde. Referencerne var, for mig, ikke alt for åbenlyse.

Men det blev de virkelig i det 6. afsnit. Det med ham graveren, der lokker hele kirkens ansatte i fordærv med absinth, og de ender med at være nøgne og fulde - og så det der Adam og Eva-billede foran det brændende træ, det var alt, alt for tykt. :lol:


Jeg har ellers set den i håbet om, at der kom mere overnaturligt ind over. Det er klart det, jeg ville have synes var sjovest - mere med den der fugl, hekserierne osv.

Det mest kedelige er så afgjort det med ham den buddhistiske bror. Det virker helt skævt, at foredragene skulle forestille at trække gæster til. Come on, det er der da ikke nogen, der gad høre på i virkeligheden. :D


ajnaM skrev:Jeg ser den også - og jeg mangler noget mere 'mystik'. Den er sindssygt flot filmet, og jeg kan godt lide både det religiøse tema og det meget mørke miljø, men jeg synes, den kunne trække meget mere på special effects-fronten. Altså, mere 'uforklarlighed', og gerne noget, der også fungerer visuelt.


Haha, jeg elsker, at jeg er så enig med mig selv. :D
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Herrens veje

Indlægaf Sophies-mor » 29. okt 2018, 13:03

Jeg har - igen - prøvet og er igen blevet skuffet.
Sjældent har jeg oplevet noget så kedeligt og "falskt"...
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
BrightEyes
Indlæg: 447
Tilmeldt: 8. sep 2015, 19:40
Kort karma: 4
Likede indlæg: 505

Re: Herrens veje

Indlægaf BrightEyes » 29. okt 2018, 19:53

Jeg er vild med serien. Det er den eneste serie i lang tid som jeg ser uden at "second screene".
1

Tilbage til "Film og TV"