Matador

Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Matador

Indlægaf Wizzze » 21. apr 2018, 20:49

Pandesteg skrev:
Guilded_Lily skrev:Stakkels fru Oskar Andersen. Ingen kram eller noget fra manden efter frihedsbudskabet.

Fra nu af bliver serien sådan lidt...meh...synes jeg.


Sådan har jeg også altid haft det. De bedste afsnit er de første og op til afsnittet med Ellens bryllup. Derefter går det ned af bakke.


Alle de "gode karakterer" forsvinder jo...
Obersten er død, Meyer (undskyld hr. schwann) er død, lærer Andersen er død, Fru Møghe er død, Kresten & Elizabeth rejser, Skjold Hansen er ikke længere sig selv, Boldt og "bordet" bliver domineret af en gyselig matrone. Maude og Hans Christian bliver almindelige og kedelige, der er ingen Fru Grå til at sætte fut i skandalerne, faktisk er den eneste udvikling de sidste afsnit, at hr og fru murermester Jessen kommer på banen og leverer lidt morskab.
2
Do as I say! :whip:
Kirstenkp
Indlæg: 588
Tilmeldt: 16. aug 2015, 18:27
Kort karma: 30
Likede indlæg: 968

Re: Matador

Indlægaf Kirstenkp » 21. apr 2018, 20:53

Wizzze skrev:
Pandesteg skrev:
Guilded_Lily skrev:Stakkels fru Oskar Andersen. Ingen kram eller noget fra manden efter frihedsbudskabet.

Fra nu af bliver serien sådan lidt...meh...synes jeg.


Sådan har jeg også altid haft det. De bedste afsnit er de første og op til afsnittet med Ellens bryllup. Derefter går det ned af bakke.


Alle de "gode karakterer" forsvinder jo...
Obersten er død, Meyer (undskyld hr. schwann) er død, lærer Andersen er død, Fru Møghe er død, Kresten & Elizabeth rejser, Skjold Hansen er ikke længere sig selv, Boldt og "bordet" bliver domineret af en gyselig matrone. Maude og Hans Christian bliver almindelige og kedelige, der er ingen Fru Grå til at sætte fut i skandalerne, faktisk er den eneste udvikling de sidste afsnit, at hr og fru murermester Jessen kommer på banen og leverer lidt morskab.


Synes nu også Misse gør sit i den retning :panik: :panik:
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Matador

Indlægaf hotlips » 21. apr 2018, 23:49

Pandesteg skrev:
sigge skrev:Stakkels Daniel, så stjæler Ellen bare hans “ven”.


Det er total mærkeligt. Er ret sikker på, at min mand ville bede mig tage en seriøs slapper, hvis jeg overfaldt en af mine søskendes ven/kæreste på den måde. Hun er virkelig ulidelig :tie:


Men din mand har vel heller ikke sat sig i et totalt afhængighedsforhold til din far.. Mogens har jo åbenbart resigneret og besluttet at det er værd at bo, arbejde og få almisser efter mads hoved, det sætter ham på den yderste plads til at risikere at ryge ud og Ellen sidder stadig på den inderste for de ved jo allesammen godt at Mads vil være på Ellens side uanset i hvad.

Det er en af de ting jeg ser anderledes nu, jeg tror egentlig stadig mange betragter Ingeborg som en stærk og klog dame, men hun er jo en meget værre vatnisse end maude der har indflydelse på alt, selv kokkepigens hunds navn laver hun om.

Ingeborg pipper lidt en sjælden gang og overlader iøvrigt sine unger til hvad mads nu finder på, så råber hun den ene gang men det ændrer jo intet og hun kommer også tilbage.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Matador

Indlægaf Pandesteg » 22. apr 2018, 08:23

hotlips skrev:
Pandesteg skrev:
sigge skrev:Stakkels Daniel, så stjæler Ellen bare hans “ven”.


Det er total mærkeligt. Er ret sikker på, at min mand ville bede mig tage en seriøs slapper, hvis jeg overfaldt en af mine søskendes ven/kæreste på den måde. Hun er virkelig ulidelig :tie:


Men din mand har vel heller ikke sat sig i et totalt afhængighedsforhold til din far.. Mogens har jo åbenbart resigneret og besluttet at det er værd at bo, arbejde og få almisser efter mads hoved, det sætter ham på den yderste plads til at risikere at ryge ud og Ellen sidder stadig på den inderste for de ved jo allesammen godt at Mads vil være på Ellens side uanset i hvad.

Det er en af de ting jeg ser anderledes nu, jeg tror egentlig stadig mange betragter Ingeborg som en stærk og klog dame, men hun er jo en meget værre vatnisse end maude der har indflydelse på alt, selv kokkepigens hunds navn laver hun om.

Ingeborg pipper lidt en sjælden gang og overlader iøvrigt sine unger til hvad mads nu finder på, så råber hun den ene gang men det ændrer jo intet og hun kommer også tilbage.


Det synes jeg egentlig ikke er en undskyldning for at kaste sig over sin brors nye kæreste/ven, kan ikke rigtig se hvad det skulle gøre godt for i hendes situation. Og udover det sårer hun sin bror, som man jo ellers har fornemmelsen af at hun er glad for.

Ang Ingeborg er vi enige. Hun er det største skvat i hele serien.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Matador

Indlægaf dgd2007 » 22. apr 2018, 10:11

hotlips skrev:[...]
Det er en af de ting jeg ser anderledes nu, jeg tror egentlig stadig mange betragter Ingeborg som en stærk og klog dame, men hun er jo en meget værre vatnisse end maude der har indflydelse på alt, selv kokkepigens hunds navn laver hun om.

Ingeborg pipper lidt en sjælden gang og overlader iøvrigt sine unger til hvad mads nu finder på, så råber hun den ene gang men det ændrer jo intet og hun kommer også tilbage.

Ha ha, ja sådan kan man selvfølgelig også godt se på det :D
Men bortset fra det, så tror jeg nu også det er noget af det der gør serien værd at se (også mere end en gang). Altså at de flere personer ikke er rent skønmalede eller rent skurkemalede.
0
Brugeravatar
Yossarian
Indlæg: 481
Tilmeldt: 25. nov 2015, 16:21
Kort karma: 23
Likede indlæg: 922

Re: Matador

Indlægaf Yossarian » 22. apr 2018, 12:46

Wizzze skrev:Alle de "gode karakterer" forsvinder jo...
Obersten er død, Meyer (undskyld hr. schwann) er død, lærer Andersen er død, Fru Møghe er død, Kresten & Elizabeth rejser, Skjold Hansen er ikke længere sig selv, Boldt og "bordet" bliver domineret af en gyselig matrone. Maude og Hans Christian bliver almindelige og kedelige, der er ingen Fru Grå til at sætte fut i skandalerne, faktisk er den eneste udvikling de sidste afsnit, at hr og fru murermester Jessen kommer på banen og leverer lidt morskab.

Ja, jeg synes også manglen på dynamik og interessante figurer er udtalt i de sidste afsnit. Det er vist godt, at serien stoppede og der ikke kom en sæson mere. Forvandlingen af tricksterspradebassen Skjold-Hansen til komisk grøntsag er lidt af et lavpunkt, synes jeg.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Matador

Indlægaf hotlips » 22. apr 2018, 12:49

Pandesteg skrev:
hotlips skrev:
Pandesteg skrev:
sigge skrev:Stakkels Daniel, så stjæler Ellen bare hans “ven”.


Det er total mærkeligt. Er ret sikker på, at min mand ville bede mig tage en seriøs slapper, hvis jeg overfaldt en af mine søskendes ven/kæreste på den måde. Hun er virkelig ulidelig :tie:


Men din mand har vel heller ikke sat sig i et totalt afhængighedsforhold til din far.. Mogens har jo åbenbart resigneret og besluttet at det er værd at bo, arbejde og få almisser efter mads hoved, det sætter ham på den yderste plads til at risikere at ryge ud og Ellen sidder stadig på den inderste for de ved jo allesammen godt at Mads vil være på Ellens side uanset i hvad.

Det er en af de ting jeg ser anderledes nu, jeg tror egentlig stadig mange betragter Ingeborg som en stærk og klog dame, men hun er jo en meget værre vatnisse end maude der har indflydelse på alt, selv kokkepigens hunds navn laver hun om.

Ingeborg pipper lidt en sjælden gang og overlader iøvrigt sine unger til hvad mads nu finder på, så råber hun den ene gang men det ændrer jo intet og hun kommer også tilbage.


Det synes jeg egentlig ikke er en undskyldning for at kaste sig over sin brors nye kæreste/ven, kan ikke rigtig se hvad det skulle gøre godt for i hendes situation. Og udover det sårer hun sin bror, som man jo ellers har fornemmelsen af at hun er glad for.

Ang Ingeborg er vi enige. Hun er det største skvat i hele serien.


Jeg er sikker på at hele pointen med den scene er at vise at det er ligemeget når det er Ellen, ingen har nogensinde nægtet hende noget og hun er så forkælet at det slet ikke falder hende ind at hun skulle lade være når hun nu synes det er spændende at bruge tid med jim, hun verfer jo også Erik væk selvom det må være meget store sager for en teenager at få lov til at køre korsbæk rundt i sådan en jeep med en engelsk flyver, men det er ikke noget der tæller for hende.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24920

Re: Matador

Indlægaf sigge » 28. apr 2018, 18:09

Tsk tsk, så er hunden oppe i sofaen. :nej:

Og det er ellers Lauras hund, som Varnæs bare hugger.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24920

Re: Matador

Indlægaf sigge » 28. apr 2018, 18:16

Jeg har lige spist et stykke jordbærtærte - fordi jeg trængte. :-D
3
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12730
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Matador

Indlægaf Guilded_Lily » 28. apr 2018, 18:18

Jeg trænger til chokolade. Men datteren sidder med i stuen, og hun har fået i eftermiddags, så jeg kan ikke rigtig tillade mig *first world problem*
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Matador

Indlægaf Wizzze » 28. apr 2018, 18:19

sigge skrev:Jeg har lige spist et stykke jordbærtærte - fordi jeg trængte. :-D


Det er ellers sandkage, som hjælper når man trænges :D
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24920

Re: Matador

Indlægaf sigge » 28. apr 2018, 18:25

Wizzze skrev:
sigge skrev:Jeg har lige spist et stykke jordbærtærte - fordi jeg trængte. :-D


Det er ellers sandkage, som hjælper når man trænges :D


Jordbærtærte var “desværre” det eneste “kawe”, jeg havde.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12730
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Matador

Indlægaf Guilded_Lily » 28. apr 2018, 18:25

Så for den - nu begynder Misse at drage...
4
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Matador

Indlægaf Wizzze » 28. apr 2018, 18:28

Guilded_Lily skrev:Så for den - nu begynder Misse at drage...


Hun er jo også hot hot hot, hvem kan ikke forstå alle mænnerne :D
Senest rettet af Wizzze 28. apr 2018, 18:29, rettet i alt 1 gang.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12730
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Matador

Indlægaf Guilded_Lily » 28. apr 2018, 18:28

Og regnefejlen.
0

Tilbage til "Film og TV"