Bedste podcasts

Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24643

Re: Bedste podcasts

Indlægaf LaScrooge » 8. nov 2019, 17:26

DetSorteCirkus skrev:
LaScrooge skrev:Jeg hører Unobscured: The Salem Witch Trials. En meget spændende gennemgang af det ret veldokumenterede forløb. Salem ligger i New England, som på det tidspunkt var koloniseret af kristne puritanere, som var flyttet fra England med henblik på at skabe et perfekt rettroende samfund. Den fungerer som en slags historisk true crime, som giver indblik i hvordan overtro, religiøs paranoia, ekstremisme og sociale konflikter kan vokse til et massehysteri af - for lokalsamfundene - apokalyptiske dimensioner og havde vidtrækkende konsekvenser nationalt. Den kan virkelig anbefales.

Jeg har hørt de første 4 ud af 12 afsnit om selve sagen. Derefter følger 6 inteviews med 6 forskellige personer, som har beskæftiget sig med hekseprocesserne i Salem, forfattere, historikere og forskere.

--- Hvis man interesserer sig for den slags, kan jeg anebefale The VVitch - a New England Folk Tale, en film som er et par år gammel. Den illustrerer nogenlunde det samme, bare begrænset til en enkelt familie. Den er virkelig god, en af de bedste film jeg har set.


Ih, hvor er den god! :klap:
Gid nogen ville formidle "det danske Salem", Køge Huskors, på samme måde.


Den er nemlig rigtig god! Og hvor føles det bare godt når andre nyder ens anbefalinger :-D
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12723
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12456

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Guilded_Lily » 8. nov 2019, 17:44

Undtagelsen skrev:
Guilded_Lily skrev:Nogen, der kender til gode, danske podcasts? Altså, udover Mørkeland? Jeg har lyttet til Dobbeltmordet på Peter Bangsvej og Det langsomme mord, som jeg har nydt.

Jeg søger også podcasts omkring - åh, hvad skal jeg kalde det - "Giv dig selv et los i røven og få styr på dit liv"-agtigt. Detox din hjerne er hørt, men jeg tabte ofte koncentrationen pga. måden, den er optaget på.


Jeg er igang med Ditte Giese er blevet tyk på Heartbeats/Podimo.
Ditte Giese snakker med forskellige eksperter om det at være (for) tyk og med bla Sandie West og Anders Lund Madsen om at være tykke.
Indtil videre synes jeg den er ganske udmærket.

Er det mest krimi du ellers efterlyser? Der kender jeg ikke rigtig noget, men må det være mere stille og roligt kan jeg anbefale Sneglcilles “Krøllet kærlighed”. En virkelig fin kærlighedshistorie.


Jeg kan se, Podimo er en betalingspodcast. Jeg har rigeligt af abonnementer, så den springer jeg lige over. Jeg fandt dog den nævnte podcast på Google Podcast, så den giver jeg et forsøg :gogo:

Jeg er ikke udelukkende interesseret i krimi, men mere måden, de to, jeg har nævnt, er optaget på. Jeg er ikke så velbevandret i podcastuniverset, og jeg bliver lidt irriteret på især amerikanske fortælleres overivrighed og alle reklamerne.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Bedste podcasts

Indlægaf DetSorteCirkus » 8. nov 2019, 18:51

Guilded_Lily skrev:
Undtagelsen skrev:
Guilded_Lily skrev:Nogen, der kender til gode, danske podcasts? Altså, udover Mørkeland? Jeg har lyttet til Dobbeltmordet på Peter Bangsvej og Det langsomme mord, som jeg har nydt.

Jeg søger også podcasts omkring - åh, hvad skal jeg kalde det - "Giv dig selv et los i røven og få styr på dit liv"-agtigt. Detox din hjerne er hørt, men jeg tabte ofte koncentrationen pga. måden, den er optaget på.


Jeg er igang med Ditte Giese er blevet tyk på Heartbeats/Podimo.
Ditte Giese snakker med forskellige eksperter om det at være (for) tyk og med bla Sandie West og Anders Lund Madsen om at være tykke.
Indtil videre synes jeg den er ganske udmærket.

Er det mest krimi du ellers efterlyser? Der kender jeg ikke rigtig noget, men må det være mere stille og roligt kan jeg anbefale Sneglcilles “Krøllet kærlighed”. En virkelig fin kærlighedshistorie.


Jeg kan se, Podimo er en betalingspodcast. Jeg har rigeligt af abonnementer, så den springer jeg lige over. Jeg fandt dog den nævnte podcast på Google Podcast, så den giver jeg et forsøg :gogo:

Jeg er ikke udelukkende interesseret i krimi, men mere måden, de to, jeg har nævnt, er optaget på. Jeg er ikke så velbevandret i podcastuniverset, og jeg bliver lidt irriteret på især amerikanske fortælleres overivrighed og alle reklamerne.


Den med Ditte Giese ligger også på Heartbeats, som er gratis :)
https://heartbeats.dk/series/ditte-gies ... t-for-tyk/
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Bedste podcasts

Indlægaf DetSorteCirkus » 8. nov 2019, 18:59

LaScrooge skrev:Den er nemlig rigtig god! Og hvor føles det bare godt når andre nyder ens anbefalinger :-D


Jeg skal til at i gang med sidste afsnit inden interviewene :)
Selvom jeg hører podcasten som lærerig underholdning, kan jeg ikke helt lade de videnskabelige briller ligge, og også på det faghistoriske parameter må jeg sige, at det er ordentligt og solidt lavet. Der findes meget dårlig heksesagsstof rundt omkring, fordi det kræver noget at få kultur- og mentalitetshistorien og dermed nuancerne med. Jeg synes, serien gør meget ud af at påpege, at Salem-processernes omfang og urimelighed ikke primært udsprang af selve troen på det overnaturlige, men af absurd lav retssikkerhed, nepotisme og en religiøsitet, der også i samtiden var ekstrem.
Det er så let at pege fingre af 1600-tallet, som ligger der og surstråler mellem renæssance og oplysningstid, og mange populære formidlere gør desværre netop det, men ikke denne podcast.
1
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15651
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21053

Re: Bedste podcasts

Indlægaf 2SHY » 9. nov 2019, 16:13

Jeg er for en gangs skyld i gang med en true crime podcast der hedder The Minds of Madness. Den virker ret god og så vidt jeg kan se har de også vundet nogle awards. Seneste episode handler i øvrigt om Kim Wall kan jeg se men jeg har ikke hørt den endnu

Ordinary people who do unthinkable things...The Minds of Madness is a True Crime Podcast that examines the most disturbing criminal minds and the impact violent crimes have on survivors of homicide.
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24643

Re: Bedste podcasts

Indlægaf LaScrooge » 11. nov 2019, 19:26

2SHY skrev:Jeg er gået i gang med Bad Batch fra Wondery her til morgen på vej på arbejde. Den tegner godt

Patients in search of a miracle cure end up in critical condition. The race is on to find out what went wrong before more people get hurt. The trail leads back to a medical company with slick marketing and a charismatic CEO. And to a multibillion dollar stem cell industry where greed and desperation collide. Laura Beil, the award-winning host and reporter of “Dr Death,” returns for this six-part investigative series from Wondery, the makers of “Dirty John” and “The Shrink Next Door.”


Den er super spændende, har hørt den i dag.

Fortsatte med Dr Death, som nævnes i beskrivelsen. Den minder mere om Dirty John (som jeg dog ikke har hørt som podcast, kun set serien), men er interessant nok.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15651
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21053

Re: Bedste podcasts

Indlægaf 2SHY » 11. nov 2019, 19:37

LaScrooge skrev:
2SHY skrev:Jeg er gået i gang med Bad Batch fra Wondery her til morgen på vej på arbejde. Den tegner godt

Patients in search of a miracle cure end up in critical condition. The race is on to find out what went wrong before more people get hurt. The trail leads back to a medical company with slick marketing and a charismatic CEO. And to a multibillion dollar stem cell industry where greed and desperation collide. Laura Beil, the award-winning host and reporter of “Dr Death,” returns for this six-part investigative series from Wondery, the makers of “Dirty John” and “The Shrink Next Door.”


Den er super spændende, har hørt den i dag.

Fortsatte med Dr Death, som nævnes i beskrivelsen. Den minder mere om Dirty John (som jeg dog ikke har hørt som podcast, kun set serien), men er interessant nok.


Dr. Death har jeg i køen så jeg når dertil på et tidspunkt. Dirty John har jeg både set og hørt. Jeg synes fint man kan høre podcasten selvom man har set serien
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Sof » 11. nov 2019, 22:46

Har ryddet gevaldigt op i min podcast-app, efter at 24Syv er holdt op med at sende, har opdaget en masse jeg har gemt, men aldrig har fået hørt og tilføjet lidt nye. Synes ikke der kommer så mange gode danske podcast-serier i øjeblikket :gruble: ellers ved jeg bare ikke hvor jeg skal gå hen.

Min lytteliste i øjeblikket :D
- Adfærd. Morten Münster, ham med "Jytte fra marketing...", handler om adfærd, sjovt nok, om forandring og hvordan man agerer.
- Anna Faris is unqualified. Anna Faris (skuespiller) snakker hvert afsnit med en anden kendis om alt mellem himmel og jord. Synes den kan være ret sjov, god som baggrundsstøj, jeg sidder ikke og hører den super fokuseret.
- Ditte Giese er blevet for tyk
- Ologies. Sådan lidt 20 spørgsmål til professoren-agtig. Hvert afsnit er der en ekspert/professor type inde og svare på alle mulige og umulige spørgsmål. Er meget begejstret for denne.
- Rumsnak. Relativ ny podcast, men virkelig god. Jeg er vild med at de kan få rum-snak og rimelig tekniske ting til at være forståelige for en som ikke ved en pind om det.
- Secret Keepers Club. Der bliver sendt læserbreve ind til to kvindelige komikere som så giver råd. Ved ikke rigtig hvad det er jeg godt kan lide ved den, deres personlige anekdoter er tid noget med at komme til at skide i bukserne eller lign. :genert: niveuet er ikke super højt, men har da flere gange spruttet af grin.
- The Clearing. True crime om en seriemorder, Edward Edwards og måske endnu mere om hans datter April, som var hende der meldte faren til politiet.
- To Live and die in LA. True Crime, en del af histoerien foregår mens podcasten optages. Har ikke hørt færdig, svinger mellem øjeblikke hvor jeg synes den er virkelig god og nogle hvor jeg er lidt meh.
- Unfuck your brain
- Missing Crypto Queen



Derudover prøver jeg i øjeblikket at blive endnu bedre til sådan noget med penge og investering, i den kategori kan jeg anbefale:
- Bad with money with Gaby Dunn
- Dine penge (okay, det er også lidt fordi jeg har et uforklarligt crush på Ulrik Bie...)
- Ophelia Invest Talks. (den er dansk) Hvert afsnit gennemgår et område indenfor investering. Er ikke vild med værten og nogle afsnit har lidt sær lyd, men derudover er den fin.
- Meaningful Money. Her udvælger jeg mest de emner som jeg tænker er relevante for mig.
1
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1846
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 12. nov 2019, 11:52

Dolly Parton’s America

Dolly Partons historie, fortalt tildels af hende selv !
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15651
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21053

Re: Bedste podcasts

Indlægaf 2SHY » 12. nov 2019, 12:37

Nu er jeg kommet et par afsnit ind i The Minds of Madness og den ER virkelig god! Meget velskrevet og produceret og fortalt med respekt for ofrene og de efterladte
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Bedste podcasts

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. nov 2019, 18:20

Mørkeland anbefalede "I en danskers blodspor" om Peter Frederiksen og hans uhyrligheder. Den vil jeg sætte på nu.

"OM DENNE UDSENDELSE
Tækkemanden og våbenhandleren Peter Frederiksen inviterer journalisten Helle Maj og fotografen Jørn Stjerneklar til sit hjem i Sydafrika. Han vil gerne fortælle om sit fantastiske liv. Efter tre dages interview forlader de Peter Frederiksen, lamslåede over alt det de har hørt, men ikke så rystede som de burde være - opdager de da de ser i bakspejlet."

https://www.dr.dk/radio/p1/radiofortael ... odspor-1-4
3
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Lykke » 12. nov 2019, 18:23

DetSorteCirkus skrev:Mørkeland anbefalede "I en danskers blodspor" om Peter Frederiksen og hans uhyrligheder. Den vil jeg sætte på nu.

"OM DENNE UDSENDELSE
Tækkemanden og våbenhandleren Peter Frederiksen inviterer journalisten Helle Maj og fotografen Jørn Stjerneklar til sit hjem i Sydafrika. Han vil gerne fortælle om sit fantastiske liv. Efter tre dages interview forlader de Peter Frederiksen, lamslåede over alt det de har hørt, men ikke så rystede som de burde være - opdager de da de ser i bakspejlet."

https://www.dr.dk/radio/p1/radiofortael ... odspor-1-4


Den er så klam. Blev i et underligt humør af at høre den. God, men virkelig helt vildt wtf-agtig.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Bedste podcasts

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. nov 2019, 18:24

Lykke skrev:
DetSorteCirkus skrev:Mørkeland anbefalede "I en danskers blodspor" om Peter Frederiksen og hans uhyrligheder. Den vil jeg sætte på nu.

"OM DENNE UDSENDELSE
Tækkemanden og våbenhandleren Peter Frederiksen inviterer journalisten Helle Maj og fotografen Jørn Stjerneklar til sit hjem i Sydafrika. Han vil gerne fortælle om sit fantastiske liv. Efter tre dages interview forlader de Peter Frederiksen, lamslåede over alt det de har hørt, men ikke så rystede som de burde være - opdager de da de ser i bakspejlet."

https://www.dr.dk/radio/p1/radiofortael ... odspor-1-4


Den er så klam. Blev i et underligt humør af at høre den. God, men virkelig helt vildt wtf-agtig.


Lyder som det helt rigtige så til en hyggeaften i mørket med dæmpet belysning :nerve:
0
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Lykke » 12. nov 2019, 18:29

DetSorteCirkus skrev:
Lykke skrev:
DetSorteCirkus skrev:Mørkeland anbefalede "I en danskers blodspor" om Peter Frederiksen og hans uhyrligheder. Den vil jeg sætte på nu.

"OM DENNE UDSENDELSE
Tækkemanden og våbenhandleren Peter Frederiksen inviterer journalisten Helle Maj og fotografen Jørn Stjerneklar til sit hjem i Sydafrika. Han vil gerne fortælle om sit fantastiske liv. Efter tre dages interview forlader de Peter Frederiksen, lamslåede over alt det de har hørt, men ikke så rystede som de burde være - opdager de da de ser i bakspejlet."

https://www.dr.dk/radio/p1/radiofortael ... odspor-1-4


Den er så klam. Blev i et underligt humør af at høre den. God, men virkelig helt vildt wtf-agtig.


Lyder som det helt rigtige så til en hyggeaften i mørket med dæmpet belysning :nerve:


De første er ikke så slemme, dog.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Bedste podcasts

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. nov 2019, 18:32

Lykke skrev:De første er ikke så slemme, dog.


Jeg er ikke engang nået fem minutter ind i første afsnit, og manden virker allerede grænseoverskridende og klammo :badr:
0

Tilbage til "Film og TV"