Bedste podcasts

Sandkage
Indlæg: 22
Tilmeldt: 17. okt 2016, 11:23
Kort karma: 2
Likede indlæg: 21

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Sandkage » 12. okt 2020, 11:41

Er der nogen der ved, om hvis man melder sig til Podimo i udlandet, kan man saa höre danske podcasts, eller kan man kun höre dem fra det land man melder sig til fra?

Jeg bor i Spanien, og jeg kan se, at det lidt billigere at melde sig ind herfra, end hvis jeg gör det via den danske side.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21957
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2516
Likede indlæg: 59575

Re: Bedste podcasts

Indlægaf DetSorteCirkus » 27. okt 2020, 10:55

Måske et dumt spørgsmål, men...
Kan man bruge Podimo på tablet?
0
Brugeravatar
Førhen
Indlæg: 59
Tilmeldt: 11. dec 2015, 01:22
Kort karma: 9
Likede indlæg: 89

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Førhen » 27. okt 2020, 12:20

DetSorteCirkus skrev:Måske et dumt spørgsmål, men...
Kan man bruge Podimo på tablet?

Jeg bruger den på min iPad, der er ingen problemer, men den er ikke optimeret til iPad, det er telefon versionen man bruger.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21957
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2516
Likede indlæg: 59575

Re: Bedste podcasts

Indlægaf DetSorteCirkus » 27. okt 2020, 16:50

Førhen skrev:
DetSorteCirkus skrev:Måske et dumt spørgsmål, men...
Kan man bruge Podimo på tablet?

Jeg bruger den på min iPad, der er ingen problemer, men den er ikke optimeret til iPad, det er telefon versionen man bruger.


Mange tak :)
Jeg overvejer at give min far et abonnement i julegave, men han vil givetvis blive irriteret og ikke få det brugt, hvis det kun duede på mobil.
0
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Viskelæder » 27. okt 2020, 18:33

LaMariposa skrev:Hvis I ikke har hørt den, så har DR en vanvittigt god podcast med forhandleren, der stod i spidsen for at få fotografen Daniel Rye ud af Syrien tilbage i 2013 og 2014. Den giver et medrivende og skræmmende og dybdegående indblik i arbejdet med at få et gidsel ud.


Den lyder spændende, hvad hedder den?
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24649

Re: Bedste podcasts

Indlægaf LaScrooge » 27. okt 2020, 19:02

Viskelæder skrev:
LaMariposa skrev:Hvis I ikke har hørt den, så har DR en vanvittigt god podcast med forhandleren, der stod i spidsen for at få fotografen Daniel Rye ud af Syrien tilbage i 2013 og 2014. Den giver et medrivende og skræmmende og dybdegående indblik i arbejdet med at få et gidsel ud.


Den lyder spændende, hvad hedder den?


Den er rigtig god! Og hedder Gidselforhandleren.

--- Den ledte mig videre til Dronekrigeren, som omhandler den danske IS-type, Basil Hassan, og PETs arbejde med at optrævle et dansk terrornetværk. Efter noget tid fik jeg spat af værternes dårligr vane med unødvendig suspense og trang til at klippe sig selv i forgrunden, men bortset fra det er den spændende.

Og er man til mere af den slags, er der ISIS-podcasten over dem alle: Caliphate.
3
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24649

Re: Bedste podcasts

Indlægaf LaScrooge » 27. okt 2020, 19:08

DetSorteCirkus skrev:
LaScrooge skrev:
DetSorteCirkus skrev:
LaScrooge skrev:Jeg hører Unobscured: The Salem Witch Trials. En meget spændende gennemgang af det ret veldokumenterede forløb. Salem ligger i New England, som på det tidspunkt var koloniseret af kristne puritanere, som var flyttet fra England med henblik på at skabe et perfekt rettroende samfund. Den fungerer som en slags historisk true crime, som giver indblik i hvordan overtro, religiøs paranoia, ekstremisme og sociale konflikter kan vokse til et massehysteri af - for lokalsamfundene - apokalyptiske dimensioner og havde vidtrækkende konsekvenser nationalt. Den kan virkelig anbefales.

Jeg har hørt de første 4 ud af 12 afsnit om selve sagen. Derefter følger 6 inteviews med 6 forskellige personer, som har beskæftiget sig med hekseprocesserne i Salem, forfattere, historikere og forskere.

--- Hvis man interesserer sig for den slags, kan jeg anebefale The VVitch - a New England Folk Tale, en film som er et par år gammel. Den illustrerer nogenlunde det samme, bare begrænset til en enkelt familie. Den er virkelig god, en af de bedste film jeg har set.


Ih, hvor er den god! :klap:
Gid nogen ville formidle "det danske Salem", Køge Huskors, på samme måde.


Den er nemlig rigtig god! Og hvor føles det bare godt når andre nyder ens anbefalinger :-D


Så er det faktisk sket! :klap:

DA DJÆVLEN KOM TIL BYEN

"Da djævlen kom til byen" er en podcast om Køge Huskors.

Det lidt kryptiske navn "Køge Huskors", dækker over Danmarkshistoriens måske største drab på kvinder. Drab, der sættes i forbindelse med sort magi og en række mystiske hændelser i et hus på Køge Torv - og som denne podcast forsøger at kaste nyt lys over.

I starten af 1600-tallet, blev mellem 10 og 20 kvinder brændt på bålet i Køge. På grund af det både begrænsede og ensidige kildemateriale, der har overlevet historiens gang, er historien om drabene fuld af tomme pletter, som man må bruge både viden og fantasi til at udfylde. Og det får radiodokumentarist, Lea Linstow, hjælp af både museum Sydøstdanmarks eksperter og borgerne i Køge til at gøre.

Serien tager dig med til mystiske midnatsmøder, mørke fangehuller og dybt ind i 1600tallets angst og vold - og så tilbage til nutidens parallelhistorier.

Serien er lavet af Lea Linstow i samarbejde med Museum Sydøstdanmark.

https://podtail.com/da/podcast/da-djaev ... -til-byen/


Jeg er ikke startet på den endnu, og det er ikke en podcast, jeg sætter på nu lige før sengetid, men stoffet fejler i hvert fald ikke noget.


Jeg havde sgu overset at du skrev det her! Men nu har jeg sat den i gang. Håber den er god.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19657
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2450
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46336

Re: Bedste podcasts

Indlægaf LadyFox » 27. okt 2020, 20:00

Jeg har lige hørt Uro patruljen, og jeg er nok farvet af i forvejen at synes at de miljøer uroerne var til for at holde styr på er vanvittigt spændende, men jeg synes den er ganske ok på trods af det er en noget ensigdig fortælling.
0
...
Brugeravatar
Jydepigen
Indlæg: 1133
Tilmeldt: 12. dec 2016, 13:39
Kort karma: 88
Likede indlæg: 905

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Jydepigen » 28. okt 2020, 13:38

Jeg hører en podcast som hedder "Nu snakker vi om det".
3 unge fyre som snakker om følelser og generelt tanker mellem himmel og jord.
Synes personligt at det er nogle gode snakke og der bliver delt følelser og tanker fra mænd.
1
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16972
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21137

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Misantropen » 11. nov 2020, 10:12

Har I hørt DR's "Mænd der ødelægger kvinder"? https://www.dr.dk/radio/p1/maend-der-odelaegger-kvinder

Sagen overordnet er ikke ukendt for mig, men det er godt nok klamt! :( Jeg har måtte høre 1. afsnit i to dele.
2
Petrix
Indlæg: 3762
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3651

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Petrix » 11. nov 2020, 10:31

DR
Hør evt. hvad Rune Steenberg fortæller om Xinjiang hvor blandt andet Bestseller har produktion.


https://t.co/1mAIzMSwgr?amp=1
0
27102021
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16972
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21137

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Misantropen » 18. nov 2020, 18:52

Har I hørt podcasten "Uopklaret" på Podimo?

Hvad synes I om oplæsningen?
0
Lykke
Indlæg: 6938
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 231
Likede indlæg: 6465

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Lykke » 18. nov 2020, 19:09

Misantropen skrev:Har I hørt podcasten "Uopklaret" på Podimo?

Hvad synes I om oplæsningen?


Jeg har det meget svært med hende kvinden som fortæller. Har aldrig hørt noget lignende, og det tager simpelthen mit fokus fra selve historien.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16972
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21137

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Misantropen » 18. nov 2020, 21:10

Lykke skrev:
Misantropen skrev:Har I hørt podcasten "Uopklaret" på Podimo?

Hvad synes I om oplæsningen?


Jeg har det meget svært med hende kvinden som fortæller. Har aldrig hørt noget lignende, og det tager simpelthen mit fokus fra selve historien.

I den jeg tænker på er det Claes Bang der læser op. Jeg ved ikke om oplæseren skifter undervejs, jeg har kun hørt 5-10 minutter, men min oplevelse er præcis ligesom din. Jeg har heller aldrig hørt noget lignende i en podcast før :nerve: Det lyder som en blanding af amatørteater og en der forsøger at imitere stemmer.
0
Lykke
Indlæg: 6938
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 231
Likede indlæg: 6465

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Lykke » 18. nov 2020, 21:13

Misantropen skrev:
Lykke skrev:
Misantropen skrev:Har I hørt podcasten "Uopklaret" på Podimo?

Hvad synes I om oplæsningen?


Jeg har det meget svært med hende kvinden som fortæller. Har aldrig hørt noget lignende, og det tager simpelthen mit fokus fra selve historien.

I den jeg tænker på er det Claes Bang der læser op. Jeg ved ikke om oplæseren skifter undervejs, jeg har kun hørt 5-10 minutter, men min oplevelse er præcis ligesom din. Jeg har heller aldrig hørt noget lignende i en podcast før :nerve: Det lyder som en blanding af amatørteater og en der forsøger at imitere stemmer.


Det skifter.
0

Tilbage til "Film og TV"