Bedste podcasts

Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Tilly » 4. mar 2018, 17:10

Jeg er begyndt at høre “Far, der er noget vi skal tale om” med Thomas Skov

Det er en podcast som kommer i 5 afsnit. Det handler om at hans far har fået en hjerneblødning, og efter et halvt år stadig ligger i koma. Det har fået ham til reflektere over sit forhold til sin far, og han må konstatere at det i de sidste mange år ikke har været så tæt. Og set i lyset af den nuværende situation, er det jo noget der går ham på, da der er ting han ville ønske han havde fået snakket med sin far om. Udover at man hører hans egne refleksioner, så snakkeer han med andre mænd om deres forhold til deres fædre. Indtil videre har han interviewet Geo, Jakob Ellemann-Jensen og David Nielsen. Og så snakker han også med en psykolog om mænds forhold til deres fædre.

Jeg synes det er en både rørende og interessant podcast. Bl.a. fordi dem han interviewer har/havde vidt forskellige forhold til deres fædre. Jeg ser frem til de to sidste afsnit.
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Tilly » 4. mar 2018, 17:34

Tror ikke der er andre der har nævnt “P6 BEAT elsker”

Der er en rigtig musiknørdet podcast. Hvert afsnit er lige omkring 6 timer lang, og handler om en enkelt sanger/band (og nogle få afsnit handler om en specifik musikgenre, f.eks. punk). Og så gennemgår værten ellers deres musikkarriere helt fra den spæde start og indtil nu. Og han interviewer også andre undervejs, f.eks. superfans eller andre musikere der er inspireret at den pågældende musiker afsnittet handler om. Det er faktisk ret spændende, jeg bar bl.a. hørt udsendelserne om Sort Sol og Foo Fighters. Og planlægger snart at høre dem om Pearl Jam og David Bowie :)
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13011
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Pandesteg » 4. mar 2018, 17:48

Hvis man var vild med Serial S1, hvilken podcast skal man så høre? Skal fordrive 20 timer i et fly om et par uger, så skal have fundet noget godt :D
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Førhen
Indlæg: 59
Tilmeldt: 11. dec 2015, 01:22
Kort karma: 9
Likede indlæg: 89

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Førhen » 4. mar 2018, 20:21

Pandesteg skrev:Hvis man var vild med Serial S1, hvilken podcast skal man så høre? Skal fordrive 20 timer i et fly om et par uger, så skal have fundet noget godt :D

Jeg kan godt lide Atlanta Monster, der er 8 episoder og en special indtil videre, og der kommer nye episoder hver fredag! Den er godt fortalt, dog irriterer det mig, at der er en del reklamepauser.
1
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Bedste podcasts

Indlægaf TomKah » 4. mar 2018, 20:43

Jeg synes Hella Joofs Papmachereglen er meget podcast agtig også. Det samme kan siges om Maria Hellebergs Kvinder der forandrede verden. Altså det er selvfølgelig ikke dialog, men episodisk og ikke mindst kort.
Jeg synes i hvert fald det er svært at finde podcasts til en lang flyvetur.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Bedste podcasts

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. mar 2018, 20:59

Pandesteg skrev:Hvis man var vild med Serial S1, hvilken podcast skal man så høre? Skal fordrive 20 timer i et fly om et par uger, så skal have fundet noget godt :D


Jeg kender ikke den podcast, du nævner, men jeg kan læse mig til, at den handler om kriminalsager.
indenfor den genre kan jeg af længere serier varmt anbefale følgende:

Mordet på Peter Bangs Vej: https://www.dr.dk/radio/special-radio/d ... ltmordet-2
Mord i rum sø: https://www.radio24syv.dk/programmer/mord-i-rum-soe/
Man kan aldrig vide: https://www.radio24syv.dk/programmer/ma ... drig-vide/
Kvinden med den tunge kuffert: http://thirdear.dk/arkiv/kmdtk1/
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Bedste podcasts

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. mar 2018, 21:07

I øvrigt - hvis man kan lide Simon Jul, når han er mere underfundig end egentlig slå-sig-på-lårene-sjov, SKAL man unde sig selv at høre hans "All Inclusive", en rejsedagbog fra en charterferie på Kreta.
Alene sprogekvilibrismen er et lyt værd.

https://www.radio24syv.dk/programmer/all-inclusive
3
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Rapfisk » 4. mar 2018, 21:31

For tiden hører jeg

- Den store Poptur (hvert afsnit handler om et bestemt år i dansk popmusik fra 1980 til 2016 - sæson 2 er udenlandsk popmusik)
- Opera i guldalderens København (gode historier om København i 1800-tallet med operaen som kulisse)
- BBC Desert Island Discs (50 år gammelt portrætprogram, hvor deltagerne på forhånd vælger 8 sange, der betyder noget for dem. (Næsten) alle, der nogensinde har været noget, har været med)
- Det næste kapitel (portrætprogram, hvor værten møder deltagerne to gange med en uges mellemrum)
- 24 spørgsmål til professoren (program om alle former for forskning fra Radio 24Syv)
- Freakonomics Radio (viden, særligt med økonomiteoretisk fokus - men på ingen måde så kedeligt som det måske lyder og tilgængeligt for alle)
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21055

Re: Bedste podcasts

Indlægaf 2SHY » 4. mar 2018, 21:37

Jeg har pt gang i:

The NoSleep Podcast
Creepy
Sirenicide
The Cursed Inn
Pseudopod
Unearthly Paranormal Stories
Congeria

Og så er jeg lidt on/off med

Ghastly Tales
The Mortified Podcast

Og venter på nye afsnit fra

Pleasing Terrors
Small Town Horror

Og nej jeg har ikke noget liv ud over podcasts lige for tiden :genert:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Tilly » 4. mar 2018, 22:23

DetSorteCirkus skrev:I øvrigt - hvis man kan lide Simon Jul, når han er mere underfundig end egentlig slå-sig-på-lårene-sjov, SKAL man unde sig selv at høre hans "All Inclusive", en rejsedagbog fra en charterferie på Kreta.
Alene sprogekvilibrismen er et lyt værd.

https://www.radio24syv.dk/programmer/all-inclusive

Åh ja, All Inclusive er en virkelig fin podcast serie, der bestemt kan anbefales :)
Senest rettet af Tilly 4. mar 2018, 22:28, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Tilly » 4. mar 2018, 22:27

2SHY skrev:
Og nej jeg har ikke noget liv ud over podcasts lige for tiden :genert:

Podcasts er geniale :D Lige for tiden hvor jeg er sygemeldt, går meget af min tid med at lytte til podcasts :) Jeg elsker det, fordi jeg kan lytte til dem mens jeg laver andre ting, som f.eks. gåture, træning og rengøring :)
1
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21055

Re: Bedste podcasts

Indlægaf 2SHY » 4. mar 2018, 22:43

Tilly skrev:
2SHY skrev:
Og nej jeg har ikke noget liv ud over podcasts lige for tiden :genert:

Podcasts er geniale :D Lige for tiden hvor jeg er sygemeldt, går meget af min tid med at lytte til podcasts :) Jeg elsker det, fordi jeg kan lytte til dem mens jeg laver andre ting, som f.eks. gåture, træning og rengøring :)

Ja de er så og det fede er når man falder over en man forelsker sig i og der stadig kommer nye afsnit :banan:

Men hold nu fast det tager lang tid at pløje sig igennem alle dem jeg falder over undervejs :8: Jeg forsøger at holde mig til nogle få ad gangen som jeg så gør færdige eller kommer up to date med før jeg kaster mig over en ny
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13011
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Pandesteg » 5. mar 2018, 07:57

DetSorteCirkus skrev:
Pandesteg skrev:Hvis man var vild med Serial S1, hvilken podcast skal man så høre? Skal fordrive 20 timer i et fly om et par uger, så skal have fundet noget godt :D


Jeg kender ikke den podcast, du nævner, men jeg kan læse mig til, at den handler om kriminalsager.
indenfor den genre kan jeg af længere serier varmt anbefale følgende:

Mordet på Peter Bangs Vej: https://www.dr.dk/radio/special-radio/d ... ltmordet-2
Mord i rum sø: https://www.radio24syv.dk/programmer/mord-i-rum-soe/
Man kan aldrig vide: https://www.radio24syv.dk/programmer/ma ... drig-vide/
Kvinden med den tunge kuffert: http://thirdear.dk/arkiv/kmdtk1/


Tak for anbefalingerne :) Jeg har hørt Kvinden med den tunge kuffert (den var god) og Mordet på Peter Bangs Vej (den gik jeg lidt kold i) - min mand har også anbefalet mig Man kan aldrig vide, så det kunne være jeg skulle prøve med den. Men ellers er jeg nok mest hooked på noget amerikansk podcast :gruble:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13011
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Pandesteg » 5. mar 2018, 07:59

Jeg er for resten i gang med Serial S2, der handler om en amerikansk soldat, der stikker af fra sin base i Afghanistan og derefter fanget af Taliban og holdt som gidsel i 5 år. Jeg synes faktisk, at det er en spændende historie, men den er på ingen måde lige så fængende som S1.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21055

Re: Bedste podcasts

Indlægaf 2SHY » 5. mar 2018, 13:45

Lidt inspiration til audio drama podcasts :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate

Tilbage til "Film og TV"