Bedste podcasts

Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Bedste podcasts

Indlægaf FormerlyKnownAs » 26. mar 2019, 02:17

Jeg er begyndt på Mørkeland, den er god nok, men den ene af dem synes jeg er temmelig irriterende at høre på. Deres lidt forsimplede måde at omtale nogle mennesker og ting på er også lidt træls, men det er nogle gode ting de finder frem. Jeg spoler også lidt frem hver gang og slutter før den er færdig fordi der går meget bla bla i den
0
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Ladysparrow » 26. mar 2019, 07:29

FormerlyKnownAs skrev:Jeg er begyndt på Mørkeland, den er god nok, men den ene af dem synes jeg er temmelig irriterende at høre på. Deres lidt forsimplede måde at omtale nogle mennesker og ting på er også lidt træls, men det er nogle gode ting de finder frem. Jeg spoler også lidt frem hver gang og slutter før den er færdig fordi der går meget bla bla i den


Du har helt ret, nogengange lyder de altså helt hjernedøde, den måde de omtaler drab på. "Jeg har en lækker sag med her" Sagerne de finder er spændende, men de afbryder hinanden og sidder og fniser.
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Bedste podcasts

Indlægaf FormerlyKnownAs » 26. mar 2019, 07:56

Ladysparrow skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jeg er begyndt på Mørkeland, den er god nok, men den ene af dem synes jeg er temmelig irriterende at høre på. Deres lidt forsimplede måde at omtale nogle mennesker og ting på er også lidt træls, men det er nogle gode ting de finder frem. Jeg spoler også lidt frem hver gang og slutter før den er færdig fordi der går meget bla bla i den


Du har helt ret, nogengange lyder de altså helt hjernedøde, den måde de omtaler drab på. "Jeg har en lækker sag med her" Sagerne de finder er spændende, men de afbryder hinanden og sidder og fniser.


Præcis. De siger jo selv at det er taget direkte fra deres alm samtaler, men når man skal ud til andre, så skal man måske lige rette formen en smule. Jeg ved ikke om det bliver bedre, er på nr 10 nu
1
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Ladysparrow » 26. mar 2019, 08:35

FormerlyKnownAs skrev:
Ladysparrow skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jeg er begyndt på Mørkeland, den er god nok, men den ene af dem synes jeg er temmelig irriterende at høre på. Deres lidt forsimplede måde at omtale nogle mennesker og ting på er også lidt træls, men det er nogle gode ting de finder frem. Jeg spoler også lidt frem hver gang og slutter før den er færdig fordi der går meget bla bla i den


Du har helt ret, nogengange lyder de altså helt hjernedøde, den måde de omtaler drab på. "Jeg har en lækker sag med her" Sagerne de finder er spændende, men de afbryder hinanden og sidder og fniser.


Præcis. De siger jo selv at det er taget direkte fra deres alm samtaler, men når man skal ud til andre, skal man måske lige rette formen en smule. Jeg ved ikke om det bliver bedre, er på nr 10 mu


Det bliver lidt bedre, men jeg krummer stadig tæer indimellem. Jeg forsøgte at høre den amerikanske version som de åbenbart er inspirerede af. Den er frygtelig - jeg var nødt til at stoppe den efter 20 minutter... Det var ikke andet en fucking, fuck til hvert andet ord.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Bedste podcasts

Indlægaf FormerlyKnownAs » 26. mar 2019, 08:36

Ladysparrow skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Ladysparrow skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jeg er begyndt på Mørkeland, den er god nok, men den ene af dem synes jeg er temmelig irriterende at høre på. Deres lidt forsimplede måde at omtale nogle mennesker og ting på er også lidt træls, men det er nogle gode ting de finder frem. Jeg spoler også lidt frem hver gang og slutter før den er færdig fordi der går meget bla bla i den


Du har helt ret, nogengange lyder de altså helt hjernedøde, den måde de omtaler drab på. "Jeg har en lækker sag med her" Sagerne de finder er spændende, men de afbryder hinanden og sidder og fniser.


Præcis. De siger jo selv at det er taget direkte fra deres alm samtaler, men når man skal ud til andre, så skal man måske lige rette formen en smule. Jeg ved ikke om det bliver bedre, er på nr 10 nu


Det bliver lidt bedre, men jeg krummer stadig tæer indimellem. Jeg forsøgte at høre den amerikanske version som de åbenbart er inspirerede af. Den er frygtelig - jeg var nødt til at stoppe den efter 20 minutter... Det var ikke andet en fucking, fuck til hvert andet ord.


Festligt :rulle:
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Skorstenen » 26. mar 2019, 08:55

Mht til Mørkeland, så bliver det meget bedre hen ad vejen. :)

De fik en del kritik for afbrydelserne i starten og de har, synes jeg, taget det til efterretning.
1
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Ladysparrow » 26. mar 2019, 14:44

Skorstenen skrev:Mht til Mørkeland, så bliver det meget bedre hen ad vejen. :)

De fik en del kritik for afbrydelserne i starten og de har, synes jeg, taget det til efterretning.


Jeg har hørt alle afsnit op til dato og det er ikke så slemt som i starten, men jeg synes stadig er de kan være rigtig trælse/blanke. Men historierne er gode, derfor hænger jeg ved.
0
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Ladysparrow » 15. apr 2019, 13:19

Jeg kunne godt bruge gode danske podcasts.

Er der nogen i kan anbefale - jeg lytter til

Det, vi snakker om
Mads og Monopolet
Mørkeland
Dahlgårds Tivoli

Har lyttet til:

Bag om København
Troldspejlet
Myrdet af Richelsen & Grau
Tæt på sandheden
Third ear
Hvem banker på
Man kan aldrig vide
Politiken dokumentarer
24syv dokumentar

Og en del andre jeg ikke rigtig kan huske.

Det må gerne være i underholdnings genren - jeg har forsøgt mig med Fries before guys og De grå sider - men de hitter ikke.

Det må gerne være let, med humor, krimistof.
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Dirtylittledevil » 2. maj 2019, 17:22

Jeg er kommet ind i en hel stime af for mig nye podcasts, lige nu lytter jeg til https://www.bearbrookpodcast.com/
Fortælleren er lige som jeg kan li det, nem at forstå og ikke for teatralsk. Og tilpas med underlægningsmusik. En rigtig spændende true crime sag om 4 uidentificerede lig fundet i en skov.
2
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5070
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Tilly » 2. maj 2019, 17:45

Ladysparrow skrev:Jeg kunne godt bruge gode danske podcasts.

Er der nogen i kan anbefale - jeg lytter til

Det, vi snakker om
Mads og Monopolet
Mørkeland
Dahlgårds Tivoli

Har lyttet til:

Bag om København
Troldspejlet
Myrdet af Richelsen & Grau
Tæt på sandheden
Third ear
Hvem banker på
Man kan aldrig vide
Politiken dokumentarer
24syv dokumentar

Og en del andre jeg ikke rigtig kan huske.

Det må gerne være i underholdnings genren - jeg har forsøgt mig med Fries before guys og De grå sider - men de hitter ikke.

Det må gerne være let, med humor, krimistof.

Prøv evt Tårekanalen. Værten inviterer forskellige (semi)kendte mennesker til at fortælle om noget der har rørt dem til tårer. Det kan fx være en film, en bog eller en sanger. Jeg synes det er en ret hyggelig podcast, selvom jeg tit græder med dem (både gæsterne og værten kommer selv tit til at græde når de skal fortælle) :genert:
2
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16989
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41305

Re: Bedste podcasts

Indlægaf LaMariposa » 4. maj 2019, 06:24

Dirtylittledevil skrev:Jeg er kommet ind i en hel stime af for mig nye podcasts, lige nu lytter jeg til https://www.bearbrookpodcast.com/
Fortælleren er lige som jeg kan li det, nem at forstå og ikke for teatralsk. Og tilpas med underlægningsmusik. En rigtig spændende true crime sag om 4 uidentificerede lig fundet i en skov.


Uh, jeg stod netop og savnede en ny, god true crime podcast. Den må jeg se at få hørt, når jeg lige er færdig med den lydbog, jeg er i gang med.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21832

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Purple Haze » 4. maj 2019, 06:48

Ladysparrow skrev:Det må gerne være let, med humor, krimistof.


Jeg synes ‘er du sunshine’ er fantastisk.
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Bedste podcasts

Indlægaf DetSorteCirkus » 21. maj 2019, 18:47

Jeg gik i gang med Missing Alissa, men måtte hurtigt stoppe igen pga. reklamerne.
Jeg forstår, at de er nødvendige for finansieringen, men når der ikke bruges skillere, bliver jeg megairriteret over, at værten ud af det blå begynder at lovprise bh'er og alt muligt andet.
2
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Bedste podcasts

Indlægaf FormerlyKnownAs » 21. maj 2019, 23:55

Jeg har lige meldt mig på Maj Mys podcast. Noget helt andet end hvad der generelt er nævnt i tråden, men rigtig godt og vækker en masse tanker omkring Livet og især familielivet, ønsker, drømmer, stillingtagen osv.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21832

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Purple Haze » 22. maj 2019, 05:52

Ladysparrow skrev:Jeg kunne godt bruge gode danske podcasts.

Er der nogen i kan anbefale - jeg lytter til

Det, vi snakker om
Mads og Monopolet
Mørkeland
Dahlgårds Tivoli

Har lyttet til:

Bag om København
Troldspejlet
Myrdet af Richelsen & Grau
Tæt på sandheden
Third ear
Hvem banker på
Man kan aldrig vide
Politiken dokumentarer
24syv dokumentar

Og en del andre jeg ikke rigtig kan huske.

Det må gerne være i underholdnings genren - jeg har forsøgt mig med Fries before guys og De grå sider - men de hitter ikke.

Det må gerne være let, med humor, krimistof.


Filmnørdernes hjørne er også ret god.
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.

Tilbage til "Film og TV"