Bedste podcasts

Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Bedste podcasts

Indlægaf LaScrooge » 27. maj 2021, 19:57

LaScrooge skrev:
2SHY skrev:
LaScrooge skrev:
Tak! Jeg synes det er meget besynderlig, at navnet ikke er lettere tilgængeligt. Det gør mig faktisk lidt vred, for det føles som en beskyttelse af gerningsmanden fremfor af, ja, kvinder, som er hans ofre og det er noget, som synes at gælde generelt.

Jeg forstår til en vis grænse at man forsøger at beskytte folk, så de trods alt har en chance for at ændre sig uden nødvendigvis at alle googler vedkommende til jobsamtaler og afviser dem. Når det så er sagt, så er der bare nogle handlinger som er så svinske og ulækre, at jeg ikke synes man skal holde hånden over den.

Den der psykolog i 2. sæson f.eks. vil jeg virkelig gerne vide hvem er. Jeg ved min tidligere psykolog vist var klar over, hvem det var men det er klart at hun ikke fortæller det.


Ham fandt jeg dengang, vist på psykolognævnets liste over psykologer som ikke måtte praktisere. Jeg ser lige, om jeg kan finde det.


Det gik stærkt! Jeg googlede "det perfekte offer psykolog" og med det samme dukkede det op, i forbindelse med en dom for våbenhandel :tie: Morten Sveistrup Hecksher.

---edit: han har gået under en del navne:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af LaScrooge 27. maj 2021, 20:01, rettet i alt 1 gang.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16877
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Misantropen » 27. maj 2021, 20:00

2SHY skrev:
LaScrooge skrev:
Tak! Jeg synes det er meget besynderlig, at navnet ikke er lettere tilgængeligt. Det gør mig faktisk lidt vred, for det føles som en beskyttelse af gerningsmanden fremfor af, ja, kvinder, som er hans ofre og det er noget, som synes at gælde generelt.

Jeg forstår til en vis grænse at man forsøger at beskytte folk, så de trods alt har en chance for at ændre sig uden nødvendigvis at alle googler vedkommende til jobsamtaler og afviser dem. Når det så er sagt, så er der bare nogle handlinger som er så svinske og ulækre, at jeg ikke synes man skal holde hånden over den.

Den der psykolog i 2. sæson f.eks. vil jeg virkelig gerne vide hvem er. Jeg ved min tidligere psykolog vist var klar over, hvem det var men det er klart at hun ikke fortæller det.

Er det ham her? https://ekstrabladet.dk/krimi/psykolog- ... nt/7505775

Jeg har ikke hørt podcasten. Jeg kan bare huske dækningen af sagen om en psykolog fra Århus.
1
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16877
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Misantropen » 27. maj 2021, 20:01

Nevermind, jeg var for langsom :lol:

Både navnet på psykologen og podcasten fremgår også her https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik ... er/7824512
1
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7722
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 589
Likede indlæg: 11407

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Kerrigan » 27. maj 2021, 20:02

LaScrooge skrev:
LaScrooge skrev:
2SHY skrev:
LaScrooge skrev:
Tak! Jeg synes det er meget besynderlig, at navnet ikke er lettere tilgængeligt. Det gør mig faktisk lidt vred, for det føles som en beskyttelse af gerningsmanden fremfor af, ja, kvinder, som er hans ofre og det er noget, som synes at gælde generelt.

Jeg forstår til en vis grænse at man forsøger at beskytte folk, så de trods alt har en chance for at ændre sig uden nødvendigvis at alle googler vedkommende til jobsamtaler og afviser dem. Når det så er sagt, så er der bare nogle handlinger som er så svinske og ulækre, at jeg ikke synes man skal holde hånden over den.

Den der psykolog i 2. sæson f.eks. vil jeg virkelig gerne vide hvem er. Jeg ved min tidligere psykolog vist var klar over, hvem det var men det er klart at hun ikke fortæller det.


Ham fandt jeg dengang, vist på psykolognævnets liste over psykologer som ikke måtte praktisere. Jeg ser lige, om jeg kan finde det.


Det gik stærkt! Jeg googlede "det perfekte offer psykolog" og med det samme dukkede det op, i forbindelse med en dom for våbenhandel :tie: Morten Sveistrup Hecksher.

---edit: han har gået under en del navne:

Hyggelig type. :tie:
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Bedste podcasts

Indlægaf 2SHY » 27. maj 2021, 20:15

Årh I var hurtige! Jeg ligger med migræne så jeg havde ikke overvejet at søge på det :lol: Men jo... han ser altså også lidt skummel ud synes jeg. Jeg blev simpelthen så utilpas af at høre den sæson. Føj altså! :tie: :badr:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59512

Re: Bedste podcasts

Indlægaf DetSorteCirkus » 27. maj 2021, 20:47

Spoiler alert (Det Perfekte Offer 3):

Uh, de tager hans nuværende job op i 7. afsnit. Dét glæder jeg mig til at høre!

I øvrigt kunne det at kvinderne finder ham på Tinder da (måske - man ved jo ikke med en som ham) tyde på, at han ikke længere er sammen med sin kone.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Pandesteg » 30. maj 2021, 05:14

Ang psykologen i S2, så siger de også hans navn flere gange i podcasten. Så de holder det ikke hemmeligt hvem han er.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
MissDitte
Indlæg: 562
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:07
Kort karma: 169
Likede indlæg: 1310

Re: Bedste podcasts

Indlægaf MissDitte » 31. maj 2021, 05:54

Jeg var på krop og kræft i den periode. Jeg er ikke en af kvinderne, men jeg kender flere af dem. Og andre kan jeg regne ud, ud fra hvad de fortæller. Det er så mærkeligt at høre hele historien som podcast og der er selvfølgelig også ting jeg ikke vidste, og så er der min søde søde sygeplejerske, som også under forløbet havde det så mærkeligt med, at det ind i mellem var os, der vidste ting, som de ikke vidste endnu.
4
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16877
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Misantropen » 31. maj 2021, 12:48

MissDitte skrev:Jeg var på krop og kræft i den periode. Jeg er ikke en af kvinderne, men jeg kender flere af dem. Og andre kan jeg regne ud, ud fra hvad de fortæller. Det er så mærkeligt at høre hele historien som podcast og der er selvfølgelig også ting jeg ikke vidste, og så er der min søde søde sygeplejerske, som også under forløbet havde det så mærkeligt med, at det ind i mellem var os, der vidste ting, som de ikke vidste endnu.

Vil du uddybe?
0
Brugeravatar
MissDitte
Indlæg: 562
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:07
Kort karma: 169
Likede indlæg: 1310

Re: Bedste podcasts

Indlægaf MissDitte » 31. maj 2021, 13:11

Misantropen skrev:Vil du uddybe?

Ja. Os, der deltog i Krop og Kæft mens alt dette blev optrævlet talte jo med de andre kræftpatienter. Og især holdte vi yngre kræftpatienter lidt sammen - og det er jo primært dem/os, Michael gik efter. Så vi fik ting at vide fra hinanden og Mette og Lene (sygeplejerskerne) fik ikke rigtigt noget at vide fra ledelsen - ud over at de intet måtte sige. Og det gjorde de heller ikke, men vi gjorde og lod dem vide, hvad vi vidste. For selvfølgelig talte vi om det.
4
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16877
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Misantropen » 31. maj 2021, 13:15

MissDitte skrev:
Misantropen skrev:Vil du uddybe?

Ja. Os, der deltog i Krop og Kæft mens alt dette blev optrævlet talte jo med de andre kræftpatienter. Og især holdte vi yngre kræftpatienter lidt sammen - og det er jo primært dem/os, Michael gik efter. Så vi fik ting at vide fra hinanden og Mette og Lene (sygeplejerskerne) fik ikke rigtigt noget at vide fra ledelsen - ud over at de intet måtte sige. Og det gjorde de heller ikke, men vi gjorde og lod dem vide, hvad vi vidste. For selvfølgelig talte vi om det.

Tak :)

Hvordan reagerede de på at få det at vide? Jeg har ikke hørt podcasten endnu så hvis det indgår deri behøver du ikke svare.
0
Brugeravatar
MissDitte
Indlæg: 562
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:07
Kort karma: 169
Likede indlæg: 1310

Re: Bedste podcasts

Indlægaf MissDitte » 31. maj 2021, 13:16

Misantropen skrev:
MissDitte skrev:
Misantropen skrev:Vil du uddybe?

Ja. Os, der deltog i Krop og Kæft mens alt dette blev optrævlet talte jo med de andre kræftpatienter. Og især holdte vi yngre kræftpatienter lidt sammen - og det er jo primært dem/os, Michael gik efter. Så vi fik ting at vide fra hinanden og Mette og Lene (sygeplejerskerne) fik ikke rigtigt noget at vide fra ledelsen - ud over at de intet måtte sige. Og det gjorde de heller ikke, men vi gjorde og lod dem vide, hvad vi vidste. For selvfølgelig talte vi om det.

Tak :)

Hvordan reagerede de på at få det at vide? Jeg har ikke hørt podcasten endnu så hvis det indgår deri behøver du ikke svare.


Jeg tror du får svaret i podcasten. Ellers spørg igen :)
1
Brugeravatar
Ondemand
Indlæg: 1738
Tilmeldt: 16. aug 2016, 06:42
Kort karma: 78
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 5990

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Ondemand » 19. jun 2021, 06:54

0
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
Brugeravatar
Ondemand
Indlæg: 1738
Tilmeldt: 16. aug 2016, 06:42
Kort karma: 78
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 5990

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Ondemand » 20. jun 2021, 14:56

Hvis du er til True Crime og seriemordere kan jeg anbefale "Algorithm" fra iHearthRadio. De to første afsnit er ude nu.
1
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Bedste podcasts

Indlægaf LaScrooge » 22. jun 2021, 07:24

'Believed', en grundig gennemgang af sagen mod Larry Nassar, der som sportsmassør krænkede over 250 børn og unge i en periode på over 20 år. Det er lavet en dokumentar om sagen også.
Jeg lytter på Spotify.
1
And we both know: I will be delicious

Tilbage til "Film og TV"