Bedste podcasts

Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Bedste podcasts

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. mar 2018, 14:00

Pandesteg skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Pandesteg skrev:Hvis man var vild med Serial S1, hvilken podcast skal man så høre? Skal fordrive 20 timer i et fly om et par uger, så skal have fundet noget godt :D


Jeg kender ikke den podcast, du nævner, men jeg kan læse mig til, at den handler om kriminalsager.
indenfor den genre kan jeg af længere serier varmt anbefale følgende:

Mordet på Peter Bangs Vej: https://www.dr.dk/radio/special-radio/d ... ltmordet-2
Mord i rum sø: https://www.radio24syv.dk/programmer/mord-i-rum-soe/
Man kan aldrig vide: https://www.radio24syv.dk/programmer/ma ... drig-vide/
Kvinden med den tunge kuffert: http://thirdear.dk/arkiv/kmdtk1/


Tak for anbefalingerne :) Jeg har hørt Kvinden med den tunge kuffert (den var god) og Mordet på Peter Bangs Vej (den gik jeg lidt kold i) - min mand har også anbefalet mig Man kan aldrig vide, så det kunne være jeg skulle prøve med den. Men ellers er jeg nok mest hooked på noget amerikansk podcast :gruble:


Jeg synes, at "Mord i rum sø", som der ikke er så mange, der kender, har noget af den samme "underlighed" over sig som "Kvinden med den tunge kuffert". I begge tilfælde tænkte jeg flere gange undervejs, at det da måtte være fiktion.

"To journalister undersøger en gådefuld historie fra 1975 om opfinderen Ploug, der forsvinder fra en passagerfærge på vej fra Esbjerg til Harwich i England. En måned senere bliver hans lig fundet drivende omkring i Nordsøen. Egon var på vej til patentkontoret i London for at registrere en opfindelse, som ifølge ham selv ville ændre menneskehedens historie. Hvem var denne Egon Ploug, hvad gik hans opfindelse ud på, og hvorfor endte han sine dage i Nordsøen? Det er blot nogle af de spørgsmål, som Mord i Rum Sø forsøger at finde svar på."
1
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Ficus » 5. mar 2018, 14:14

Jeg blev så slet ikke fanget af Mord i Rum Sø, er ellers enig i mange af de andre anbefalinger.

Hvis man skal have mange timer til at gå, så er der Missing Maura Murray. Der er fileme mange afsnit. Jeg synes Serial s1 var bedre dog, der er noget jeg ikke kan sætte min finger på ved MMM. Der er noget med tempoet og synes de cykler lidt rundt i en masse gentagelser.
Men historien/sagen er god.

Derudover kan jeg godt lide Someone Knows Something og andre jeg har skrevet om på forrige side.
2
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Ficus » 5. mar 2018, 14:15

Pandesteg skrev:Hvis man var vild med Serial S1, hvilken podcast skal man så høre? Skal fordrive 20 timer i et fly om et par uger, så skal have fundet noget godt :D


Udover Someone Knows Something, så måske Up and Vanished.
2
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Dirtylittledevil » 5. mar 2018, 18:02

Jeg har vist nævnt det før, jeg var utroligt glad for Serial S1, og har endnu ikke fundet noget der imo helt kan måle sig med den.
Meget af det der er nævnt ellers har jeg også lyttet til, og har hygget mig fint med det.
På det seneste er jeg startet på denne: https://www.apmreports.org/in-the-dark "In the dark", jeg er ikke færdig endnu, men den kan virkelig holde min interesse. :love:

It was around 8:30 p.m. on Oct. 22, 1989, when 11-year-old Jacob Wetterling put on his red hockey jacket and left his house to bike to the video store in the dark with his younger brother and his best friend.

It was just a short bike ride on a dead-end street that led from the edge of the small town of St. Joseph in central Minnesota to the brown split-level house where Jacob lived with his mom, dad, brother and two sisters.

But Jacob never made it home.

On the way back, a masked man appeared on the road. He grabbed Jacob and told the other boys to run and not look back.
1
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Bedste podcasts

Indlægaf lillebjoern » 5. mar 2018, 20:54

Dirtylittledevil skrev:Jeg har vist nævnt det før, jeg var utroligt glad for Serial S1, og har endnu ikke fundet noget der imo helt kan måle sig med den.
Meget af det der er nævnt ellers har jeg også lyttet til, og har hygget mig fint med det.
På det seneste er jeg startet på denne: https://www.apmreports.org/in-the-dark "In the dark", jeg er ikke færdig endnu, men den kan virkelig holde min interesse. :love:

It was around 8:30 p.m. on Oct. 22, 1989, when 11-year-old Jacob Wetterling put on his red hockey jacket and left his house to bike to the video store in the dark with his younger brother and his best friend.

It was just a short bike ride on a dead-end street that led from the edge of the small town of St. Joseph in central Minnesota to the brown split-level house where Jacob lived with his mom, dad, brother and two sisters.

But Jacob never made it home.

On the way back, a masked man appeared on the road. He grabbed Jacob and told the other boys to run and not look back.


Det er også den eneste der for mig minder bare lidt om Serial S1, som jeg virkelig elskede. Jeg er begyndt på Someone Knows Something som helt klart er i samme genre, men den holder ikke min interesse på samme måde.
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Dirtylittledevil » 6. mar 2018, 15:22

lillebjoern skrev:
Det er også den eneste der for mig minder bare lidt om Serial S1, som jeg virkelig elskede. Jeg er begyndt på Someone Knows Something som helt klart er i samme genre, men den holder ikke min interesse på samme måde.


Sjovt :)
Nu er jeg over halvvejs i "In the dark" og synes stadig det er det største podcasthøjdepunkt siden Serial S1.
Sæson 2 kommer i foråret og jeg synes den ser lovende ud også https://www.apmreports.org/in-the-dark/season-two
4
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Ficus » 6. mar 2018, 15:32

Dirtylittledevil skrev:
lillebjoern skrev:
Det er også den eneste der for mig minder bare lidt om Serial S1, som jeg virkelig elskede. Jeg er begyndt på Someone Knows Something som helt klart er i samme genre, men den holder ikke min interesse på samme måde.


Sjovt :)
Nu er jeg over halvvejs i "In the dark" og synes stadig det er det største podcasthøjdepunkt siden Serial S1.
Sæson 2 kommer i foråret og jeg synes den ser lovende ud også https://www.apmreports.org/in-the-dark/season-two


Har ikke slået det op, kunne jeg nok bare :D men det er true crime ik?

Så lyder det i hvert fald helt klart som noget der skal på min lytteliste
0
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Viskelæder » 6. mar 2018, 15:42

Jeg har lavet en tråd med True Crime podcasts (ala Serial) :)

viewtopic.php?f=22&t=9773&p=577076&hilit=true+crime#p577076
2
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Viskelæder » 6. mar 2018, 15:45

Up and Vanished er den bedste, jeg har hørt, siden Serial. Og den er rent faktisk ved at blive opklaret lige nu ! Det er så spændende.
1
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Dirtylittledevil » 6. mar 2018, 15:48

Ficus skrev:
Har ikke slået det op, kunne jeg nok bare :D men det er true crime ik?

Så lyder det i hvert fald helt klart som noget der skal på min lytteliste


De gennemgår en forbrydelse som faktisk bliver opklaret inden første afsnit udkommer, eller dvs. gerningsmanden melder sig selv. Selvom det er en snart 30 år gammel sag. Så det er en ret vild timing :-D
Men politiets (til tider mærkelige) måde at tackle sagen på, og folks reaktioner dengang, er interessante og det er velfortalt, så for mig gør det ingenting at mysteriet er løst. Det er ikke for langtrukket men heller ikke for hektisk, de ting de vælger at dykke mest ned i er også de ting jeg synes er mest spændende, og de mennesker de interviewer siger ting jeg godt gider at lytte til.
1
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Bedste podcasts

Indlægaf 2SHY » 8. mar 2018, 22:48

Jeg er lige gået i gang med Det Perfekte Offer (DR P1)

Fy for helvede! :shock: :trist: :sur:
3
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Pandesteg » 9. mar 2018, 07:41

Jeg er gået i gang med S-Town (vel hjernevasket af at have hørt reklamer for den gennem alle Serial-afsnittene :lol:)
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1423
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4865

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Patience » 9. mar 2018, 09:43

Pandesteg skrev:Jeg er gået i gang med S-Town (vel hjernevasket af at have hørt reklamer for den gennem alle Serial-afsnittene :lol:)


Jeg var helt vild med S-town selvom den er noget helt andet end serial. Jeg synes den er helt vildt spændende og fascinerende fortalt.
1
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6974

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Ladysparrow » 11. mar 2018, 19:27

Jeg er blevet bidt af podcasten Casefile true crime. Forbrydelser fra den virkelige verden. Særligt afsnit 51 var hårrejsende skræmmende. :shock:
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Bedste podcasts

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. mar 2018, 20:54

2SHY skrev:Jeg er lige gået i gang med Det Perfekte Offer (DR P1)

Fy for helvede! :shock: :trist: :sur:


Da nattevagten dukker op hjemme hos Marlene :gisp:
3

Tilbage til "Film og TV"