a handmaid´s tale

Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Luffegås » 5. jul 2018, 10:11

FormerlyKnownAs skrev:
Tilly skrev:Sidste afsnit rørte jo ikke rigtigt mig, men jeg skal da lige love for at der kom gang i tårerne i dag! :whine:

Og så kan jeg da slet ikke blive klog på Serena :forvirret2:


Hun er temmelig speciel. Hun er jo temmelig uligevægtig og det må være modbydeligt konstant at være i alarmberedskab overfor hende.

Jeg er ikke lige typen der græder til serier/film, men blev inden grad overrasket over udviklingen.


Jeg tror det er sådan hun har det med June, og det er det som gør det lidt spændende. Man vil gerne have en at læne sig op af, men den nærmeste er klar til at stikke dig i ryggen når som helst.

Jeg må sige det Eden gjorde var noget af det modigste.

Spændende med Emily, jeg tror det er netop hvad flere af os vil have fra den karakter, 3. sæson håber jeg bliver god med hende. Hvad mon det er for en mand hun er kommet ind til, er han også ond, eller spiller han bare hård.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf HappyPaww » 5. jul 2018, 19:26

Jeg håber sådan at der er et oprør igang - og at ham den nye Emily er hos og Serena går med :kryds:
5
natsvaermer
Indlæg: 566
Tilmeldt: 21. okt 2016, 08:05
Kort karma: 84
Likede indlæg: 713

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf natsvaermer » 5. jul 2018, 21:25

Jeg kunne ikke lade være med at tænke på, om han er faren til den mand, Emily kørte over.
1
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Miss_no_More » 5. jul 2018, 21:38

Jeg fangede slet ikke, hvad der var sket med Nick ude ved huset. Blev han ikke skudt, inden mændene tog ham med? :gruble: Og nu er han bare tilbage.

Ja, jeg håber også Emily's nye mand er del af et oprør. Men måske er det det, vi skal tro, og så viser han sig at være fuldblown psykopat.

Og så er jeg vildt fascineret af Serena og hendes indvendige kamp. Jeg skifter mellem at have sympati for hende og hade hende. Hun er en virkelig spændende karakter.

Næste afsnit er vist det sidste?
2
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Luffegås » 6. jul 2018, 12:57

Hah, jeg troede det var SIDSTE afsnit :D Jeg tænkte sikke en fin slutning med amme-scenen, nu er vi klar til næste sæson, sjovt der ingen cliffhanger var.. Så går jeg på youtube og klar ligger så promo for "Season-finale"..
2
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Animi » 11. jul 2018, 20:25

Shiiiiit en sæsonafslutning! Det bliver hårdt at vente et år...
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf RavenClaw » 12. jul 2018, 09:08

Så enten kommer S3 til at være en kamp for Hannah eller Serena. Måske begge. Jeg håber på, hun vil få både dem begge ud, og at Canada indleder en direkte kamp for at stoppe galskaben.

Uanset hvad er det en vanvittig sæsonafslutning!
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf FormerlyKnownAs » 12. jul 2018, 12:30

Hmmm...jeg synes så at det var en irriterende afslutning. Men jeg er også ret træt af June efterhånden :genert: Det er ikke sådan at jeg tænker at jeg ikke kan vente på S3, tværtimod er jeg sådan lidt...blahh.
3
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5068
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Tilly » 12. jul 2018, 12:48

Jeg kan ikke rigtigt bestemme mig til hvad jeg synes om slutningen. Og jeg har det nok meget som FormerlyKnownAs, jeg er også en smule træt af June, og jeg har det ikke sådan at jeg slet ikke kan vente til næste sæson.

Jeg synes slet ikke sæson 2 var lige så god som den første, og og jeg håber at sæson 3 kommer til at have mere fokus på nogle af de andre karakterer også. Jeg synes denne sæson har været for koncentreret omkring June.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Filipai » 12. jul 2018, 13:49

Ej men jeg sad og tænkte at det ville ske.. Ej men hvor bliver jeg irriteret på June. Kom nu ud og så lav en plan derfra.. Jeg bliver så skidte træt!!!
2
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf ina » 12. jul 2018, 18:25

Jeg sad også og tænkte om hun da ikke kunne gøre mere gavn fra Canada. Men Moira og Luke har selvfølgelig ikke haft held med det.

Jeg er spændt på sæson 3. Hvad skete der med Aunt Lydia? Kommer Rita og Nick i problemer? Jeg håber Serena kommer væk fra Fred.
Men hvis sæsonen starter med at June bare er tilbage hos Waterfords, så bliver jeg ret træt af det :lol:

Nogen der ved hvornår næste sæson kommer?
0
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Luffegås » 12. jul 2018, 19:04

Har hørt April 2019..

Hmm jeg læste lige nogle amerikanske reviews, at ja, dem der kun ser målet som at June bliver fri er nok skuffet over slutningen.

Men igen, fruerne og Serena prøvede at stå op for deres døtres fremtid, det ville ikke være June hvis hun bare skred fra Hannah på den måde. Og jeg forstår det godt, det giver sikkert mening efter sæson 3.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Animi » 12. jul 2018, 19:04

Åååårh jeg synes Serena er så irriterende. De prøver så hårdt, at man skal have medlidenhed med hende. Men som jeg har skrevet før, jeg giver ikke meget for, at hun piver over en lov, hun selv har været med til at skrive, bare fordi den nu rammer hende.

Som Emily sagde: Nogle ting kan bare ikke tilgives. Og de ting Serena har været med til, gør at jeg synes hun fortjener, at prøve det på egen krop.
Senest rettet af Animi 12. jul 2018, 19:10, rettet i alt 1 gang.
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Animi » 12. jul 2018, 19:06

Jeg synes også det er frustrerende at June ikke tog med. Men jeg forstår det også godt. Selvom det måske logisk giver mere mening, at hun slipper væk fra Gilead og kæmper for Hannah i Canada, kan jeg godt forstå at hun ikke har lyst til at efterlade hende. Fordi i hendes øjne, vil det betyde at hun svigter sin datter. Og det er nok blevet forstærket efter hun så Hannah igen. Havde hun ikke fået lov til at se Hannah, havde det nok været lettere at give slip.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf fisken80 » 22. jul 2018, 22:11

Marioneta skrev:Mon ikke Edens død/mord skubber Serena over til modstandsbevægelsen. Hun har kæmpet hele sæsonen, men stået imod, men Eden var kun et barn og hun blev ikke beskyttet. Jeg tror, at det er sidste strå, som gør forskellen for Serena. Jeg tror hun kommer til at kæmpe imod Gilead i næste sæson.

Jeg håber det i hvert fald for ellers ville det da have været spildt at se hende kæmpe sin indvendige kamp så meget i denne sæson. Der må komme noget ud af det.


Jeg tror det der påvirkede hende mest var, at hun indså, at det kunne være hendes (Junes) barn om 15-20 år. Eden var jo en god, from og godt opdraget pige, og når hun kunne lade sig rive med og begå utroskab så kan det samme ske med Serenas datter. Særligt taget i betragtning af, at hun er Junes og Nicks biologisk barn. Hvis Serena tror bare en smule på arvelighed så kan hun godt regne ud, hvordan det kan ende med “hendes” datter.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans

Tilbage til "Film og TV"