a handmaid´s tale

Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 9878
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1197
Likede indlæg: 17796

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf .Magic. » 30. apr 2021, 16:19

Øj, jeg er glad for jeg så tråden her for nu skal jeg da lige gense sidste afsnit i forrige sæson inden jeg går igang med den nye :banan2:
0
Brugeravatar
Sol_sikken
Indlæg: 85
Tilmeldt: 20. sep 2015, 15:27
Kort karma: 6
Likede indlæg: 111

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Sol_sikken » 30. apr 2021, 16:43

Animi skrev:Slutningen på episode 3 :whine:

Ja forfærdelig :whine:
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4177
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 745
Likede indlæg: 17174

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Allmost_Famous » 30. apr 2021, 16:45

Hun slipper godt nok af sted med meget, hende June.

Janine mistede et øje for at svare igen. Emily blev sendt til kolonierne for at have kørt en officer over. Eden blev druknet for at være utro med den anden gut.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Sol_sikken
Indlæg: 85
Tilmeldt: 20. sep 2015, 15:27
Kort karma: 6
Likede indlæg: 111

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Sol_sikken » 30. apr 2021, 16:51

Allmost_Famous skrev:Hun slipper godt nok af sted med meget, hende June.

Janine mistede et øje for at svare igen. Emily blev sendt til kolonierne for at have kørt en officer over. Eden blev druknet for at være utro med den anden gut.

Ja der er godt nok forskel på hvem man er.
Jeg havde bare kylet hende på muren forlængst.

Men så ville det hele jo slutte, hvis vores heltinde døde eller røg i kolonierne...

Jeg elsker serien. Mega spændende.
Men synes også det er vildt så meget hun kan og gør, uden at miste knolden.
1
Allmost_Famous
Indlæg: 4177
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 745
Likede indlæg: 17174

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Allmost_Famous » 30. apr 2021, 17:12

Sol_sikken skrev:
Allmost_Famous skrev:Hun slipper godt nok af sted med meget, hende June.

Janine mistede et øje for at svare igen. Emily blev sendt til kolonierne for at have kørt en officer over. Eden blev druknet for at være utro med den anden gut.

Ja der er godt nok forskel på hvem man er.
Jeg havde bare kylet hende på muren forlængst.

Men så ville det hele jo slutte, hvis vores heltinde døde eller røg i kolonierne...

Jeg elsker serien. Mega spændende.
Men synes også det er vildt så meget hun kan og gør, uden at miste knolden.

De skulle vel bare lænke hende sådan som de gjorde med Janine?

At have én chauffør og én tante til at fragte seks tjenerinder med flair for at gøre modstand... Så beder man altså også om det :stoned:
2
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7460
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19498

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Animi » 6. maj 2021, 07:48

Jeg synes at afsnit 4 var rigtig godt. Det var et forholdsvis stille tempo, men alligevel følte jeg, at der skete meget.

Jeg synes det var fedt med lidt mere baggrundshistorie om Janine. At se hende som en normal kvinde, før alt det med Gilead skete.

Til gengæld synes jeg, at det er ret irriterende, at Serena er gravid. Ugh, at den skrækkelige kvinde nu får det, hun ønsker sig mest af alt i verdenen. Jeg var glad for at se Rita give Fred tørt på og virkelig bare frigøre sig selv helt. Hun er virkelig en nice karakter!

Jeg glæder mig også til at se, hvad der nu sker, der hvor June og Janine er endt. Med den ekstremt creepy leder. Jeg kan godt lide, at de viser, at selvom de måske er væk fra deres kommandører og er hos frihedskæmperne (hvis man kan kalde dem det), at de så stadigvæk ikke slipper væk fra perverse mænd, der tvinger dem til seksuelle ydelser. Det virker mere realistisk, end hvis de bare var kommet et sted hen, hvor alle var søde og forstående.
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Honningprut » 6. maj 2021, 08:11

Jeg fandt ud af fornyeligt at Elisabeth Moss er en del af Scientology Kirken. Det gør et eller andet ved mig inden i med hensyn til hendes rolle i serien, kan jeg mærke.

Udover det så irriterer hele Serena og Fred historien mig. Jeg tror, jeg havde forventet noget andet end at de skulle bo i "fine lejligheder".

Min mand og jeg kom til at tænke på, hvad der egentlig ville ske, hvis Serena var blevet gravid i Gilead? Var hun så blevet Handmaid? Det dilemma og den historie tror jeg egentlig, jeg havde synes var mere spændende end hele Canada historien, hvis de pludselig måtte vælge mellem deres meget radikaliserede holdninger og at få deres eget barn.
0
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:
Allmost_Famous
Indlæg: 4177
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 745
Likede indlæg: 17174

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Allmost_Famous » 6. maj 2021, 08:15

Honningprut skrev:Jeg fandt ud af fornyeligt at Elisabeth Moss er en del af Scientology Kirken. Det gør et eller andet ved mig inden i med hensyn til hendes rolle i serien, kan jeg mærke.

Udover det så irriterer hele Serena og Fred historien mig. Jeg tror, jeg havde forventet noget andet end at de skulle bo i "fine lejligheder".

Min mand og jeg kom til at tænke på, hvad der egentlig ville ske, hvis Serena var blevet gravid i Gilead? Var hun så blevet Handmaid? Det dilemma og den historie tror jeg egentlig, jeg havde synes var mere spændende end hele Canada historien, hvis de pludselig måtte vælge mellem deres meget radikaliserede holdninger og at få deres eget barn.

Ja, deres "celler" er ret fjollede.

Der var på et tidspunkt en kommandør med en gravid kone i en af de tidligere sæsoner, og der sagde Fred bare "So.. No handmaid for you then" eller sådan noget.
1
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7460
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19498

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Animi » 6. maj 2021, 08:21

Honningprut skrev:Jeg fandt ud af fornyeligt at Elisabeth Moss er en del af Scientology Kirken. Det gør et eller andet ved mig inden i med hensyn til hendes rolle i serien, kan jeg mærke.

Udover det så irriterer hele Serena og Fred historien mig. Jeg tror, jeg havde forventet noget andet end at de skulle bo i "fine lejligheder".

Min mand og jeg kom til at tænke på, hvad der egentlig ville ske, hvis Serena var blevet gravid i Gilead? Var hun så blevet Handmaid? Det dilemma og den historie tror jeg egentlig, jeg havde synes var mere spændende end hele Canada historien, hvis de pludselig måtte vælge mellem deres meget radikaliserede holdninger og at få deres eget barn.


Nej, man bliver ikke automatisk Handmaid, fordi man er fertil. Dem der er Handmaids er dem, der ifølge Gilead har syndet groft (abort, utroskab, homoseksuel osv.). Og fordi de er fertile, er de så blevet til Handmaids i stedet for at blive sendt til kolonierne eller henrettet. Fx da Emily bliver taget i at have en affære med en Martha. Marthaen bliver henrettet, men fordi at Emily er fertil, bliver hun sendt tilbage som Handmaid.

Fx lever der jo også de såkaldte econopeople i Gilead, som den familie June på et tidspunkt gemmer sig hos. De er ganske almindelige borger, som ikke er højtstående som kommandører og deres hustruer, men som heller ikke har levet i synd før Gilead. Selvom de er fertile, får de alligevel lov til at leve ganske almindeligt.
4
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
fisken80
Indlæg: 22016
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1122
Likede indlæg: 51941

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf fisken80 » 6. maj 2021, 15:14

Animi skrev:
Honningprut skrev:Jeg fandt ud af fornyeligt at Elisabeth Moss er en del af Scientology Kirken. Det gør et eller andet ved mig inden i med hensyn til hendes rolle i serien, kan jeg mærke.

Udover det så irriterer hele Serena og Fred historien mig. Jeg tror, jeg havde forventet noget andet end at de skulle bo i "fine lejligheder".

Min mand og jeg kom til at tænke på, hvad der egentlig ville ske, hvis Serena var blevet gravid i Gilead? Var hun så blevet Handmaid? Det dilemma og den historie tror jeg egentlig, jeg havde synes var mere spændende end hele Canada historien, hvis de pludselig måtte vælge mellem deres meget radikaliserede holdninger og at få deres eget barn.


Nej, man bliver ikke automatisk Handmaid, fordi man er fertil. Dem der er Handmaids er dem, der ifølge Gilead har syndet groft (abort, utroskab, homoseksuel osv.). Og fordi de er fertile, er de så blevet til Handmaids i stedet for at blive sendt til kolonierne eller henrettet. Fx da Emily bliver taget i at have en affære med en Martha. Marthaen bliver henrettet, men fordi at Emily er fertil, bliver hun sendt tilbage som Handmaid.

Fx lever der jo også de såkaldte econopeople i Gilead, som den familie June på et tidspunkt gemmer sig hos. De er ganske almindelige borger, som ikke er højtstående som kommandører og deres hustruer, men som heller ikke har levet i synd før Gilead. Selvom de er fertile, får de alligevel lov til at leve ganske almindeligt.


Nemlig. Og June er handmaid fordi hun var sammen med en gift mand. Som hun godt nok endte med at blive gift med og få barn med, men stadig en synd, der gjorde at hun skulle straffes.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4843
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6406

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Stars » 10. maj 2021, 14:07

fisken80 skrev:
Animi skrev:
Honningprut skrev:Jeg fandt ud af fornyeligt at Elisabeth Moss er en del af Scientology Kirken. Det gør et eller andet ved mig inden i med hensyn til hendes rolle i serien, kan jeg mærke.

Udover det så irriterer hele Serena og Fred historien mig. Jeg tror, jeg havde forventet noget andet end at de skulle bo i "fine lejligheder".

Min mand og jeg kom til at tænke på, hvad der egentlig ville ske, hvis Serena var blevet gravid i Gilead? Var hun så blevet Handmaid? Det dilemma og den historie tror jeg egentlig, jeg havde synes var mere spændende end hele Canada historien, hvis de pludselig måtte vælge mellem deres meget radikaliserede holdninger og at få deres eget barn.


Nej, man bliver ikke automatisk Handmaid, fordi man er fertil. Dem der er Handmaids er dem, der ifølge Gilead har syndet groft (abort, utroskab, homoseksuel osv.). Og fordi de er fertile, er de så blevet til Handmaids i stedet for at blive sendt til kolonierne eller henrettet. Fx da Emily bliver taget i at have en affære med en Martha. Marthaen bliver henrettet, men fordi at Emily er fertil, bliver hun sendt tilbage som Handmaid.

Fx lever der jo også de såkaldte econopeople i Gilead, som den familie June på et tidspunkt gemmer sig hos. De er ganske almindelige borger, som ikke er højtstående som kommandører og deres hustruer, men som heller ikke har levet i synd før Gilead. Selvom de er fertile, får de alligevel lov til at leve ganske almindeligt.


Nemlig. Og June er handmaid fordi hun var sammen med en gift mand. Som hun godt nok endte med at blive gift med og få barn med, men stadig en synd, der gjorde at hun skulle straffes.


Jeg har ikke set den nye sæson, men hvem er Serena blevet gravid med?
For det er vel ikke Fred - er han ikke steril?
Det er vel grunden til, hun fik chaufføren til at gøre June gravid?

Så hvis Gilead vidste, at Fred er steril, ville de også vide, at Serena var utro.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5390
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13851

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf RavenClaw » 10. maj 2021, 16:12

JumboJette skrev:
Stars skrev:
Jeg har ikke set den nye sæson, men hvem er Serena blevet gravid med?
For det er vel ikke Fred - er han ikke steril?
Det er vel grunden til, hun fik chaufføren til at gøre June gravid?

Så hvis Gilead vidste, at Fred er steril, ville de også vide, at Serena var utro.


Serena er ikke gravid. Hun er stadig gift med Fred på papiret, men elsker ham ikke. Er i stedet meget vred på ham. Og likewise.

Jo, Fred er steril.

Serena har kun været utro i ånden, kan man vel sige. Med ham canadieren.

Jeg tænker, at sterilitet er et kæmpe tabu + en torn i øjet på kommandørerne. Noget man ikke forholder sig til. Så hvis der ikke sker noget (handmaid bliver gravid), så tænker jeg hun skiftes ud til en ny.

Serena er da gravid?
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Shmartiesh » 10. maj 2021, 17:52

Havde Serena og fred ikke sex i sæson 3? I et af de sidste afsnit? Eller husker jeg helt forkert.
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7460
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19498

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Animi » 10. maj 2021, 18:02

Fred er faren. Man er gået ud fra, at han er steril, fordi han ikke har lavet et barn endnu. Men det sker jo, at par der prøver i årevis, ligepludselig bliver gravide.

Medmindre Serena har været utro, uden det er blevet vist endnu. Men jeg tvivler.
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7768

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Filipai » 10. maj 2021, 18:08

Plot twist. Kunne Fred være faren til Junes barn?
0

Tilbage til "Film og TV"