a handmaid´s tale

Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf ina » 27. jun 2019, 21:03

Trappestige skrev:WTF Nick?! :gisp:

Ved I hvor længe der går før der kommer nye afsnit? Er det til efteråret eller først næste år?


Dagens afsnit var ikke det sidste i denne sæson.
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7461
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19499

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Animi » 27. jun 2019, 21:08

Der er vist 13 afsnit i denne sæson
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5392
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13851

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf RavenClaw » 28. jun 2019, 12:43

Trappestige skrev:
Animi skrev:Der er vist 13 afsnit i denne sæson

Men har det ikke ved de andre sæsoner været delt op i to. Altså 6 først og dernæst de sidste? Eller er det mig der husker forkert... Og hvorfor dælen står der så 6/6. :gruble: Anyway, jeg håber I har ret og der kommer flere afsnit nu.


Det er vist kun Vikings (af dem jeg ser), der er delt op på den måde, så vidt jeg husker :gruble:
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf zembra1986 » 28. jun 2019, 18:19

Godt nok et kedeligt afsnit i denne uge!
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7461
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19499

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Animi » 28. jun 2019, 19:16

Cali skrev:Hvor er det vildt at I synes afsnittet er kedeligt. Jeg synes det var det vildeste i lang tid. Jeg blev virkelig ramt af de sammensyede munde.


Jeg synes også der var nogle rigtig gode elementer i, fx de sammensyede munde, Lydias glimt af medmenneskelighed og generelt den smukke scenografi. Men jeg synes bare, at det der fyldte allermest var Serena og Junes rivalisering, som vi var kommet væk fra, men åbenbart er gået tilbage til nu.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf HappyPaww » 28. jun 2019, 19:47

Jeg forstår heller ikke jer der synes det er tamt. Jeg er helt oppe at ringe under alle afsnit - især det sidste :8:
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7461
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19499

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Animi » 28. jun 2019, 20:45

Marioneta skrev:Jeg synes delen om at de prøver at få Nichole tilbage er kedelig. Altså de er jo ikke hendes biologiske forældre, så hvordan skal de kunne få hende tilbage? Canada udleverer da ikke et flygtningebarn tilbage til hvor det flygtede fra, bare fordi de gerne vil have det.


Jeg synes nu ellers, at de gav en ret god grund. Gilead er et stærkt land militærisk, og Canada er nok ikke så interesseret i at skulle i krig mod et land, der styrtede USA.
Og sammenlignet med at vi i det virkelige Danmark udsender børn, selvom de ikke har nogen tilknytning til deres hjemland og deres forælder stadigvæk er i Danmark, og vi vil sende flygtninge tilbage til et land, der stadigvæk er hærget af krig, synes jeg ikke det virker så urealistisk, at Canada vil sende Nichole tilbage til hendes adoptivforældre - som de jo er efter Gileads lov.
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf zembra1986 » 29. jun 2019, 10:11

Jeg blev ikke rigtig ramt af det med "mundkurvene". Der har da været mange scener op til nu, hvor vi har set hvor rædselsfuldt Handmaid's bliver behandlet. Den der ramte mig mest, var klart den, hvor en Handmaid (eller var det flere?) fik brændt sin hånd på et komfur.......føj, det var ækelt :(

Jeg synes desuden det var helt "off" det med at Aunt Lydia lige pludselig vendte på en tallerken. Hun har da altid givet udtryk for at hun virkelig har foragtet June ekstra meget, og synes hendes opførsel er "fræk" (i mangel af bedre ord), og nu sympatisere hun lige pludselig med hende :stoned: Ved godt hun havde et slags sammenbrud for nogle afsnit siden.......men jeg køber altså stadig ikke den "gode" lydia.......det virker bare helt forkert.
1
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6643
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18791

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Æble » 29. jun 2019, 12:19

Min første tanke med mundkurven var at det er urealistisk for man kan jo ikke spise med munden syet sammen

Og Lydia totalt out of character. Hun har været sadistisk hele tiden og pludselig synes hun det er synd? Ej jeg køber den ikke.

Og er så irriteret over at June tager de dumme beslutninger. Først at blive i gilead og så at sige ja til at Serena kunne se Nichole. Hvor dum kan man være?

Jeg craver så meget noget action ift modstanden. Hun bliver ved at se rasende ud men hun gør den ene tåbelige ting efter den anden.

Nick tingen rør mig ikke rigtig. Har aldrig brudt mig om ham og han har været hemmelighedsfuld hele vejen igennem. Jeg tolkede det i øvrigt også som at de ikke ville bruge ham. Men June kunne jo have fortalt en masse insider info. Hvorfor gjorde hun ikke det?

Ej jeg ser stadig forventningsfuldt med selvom den ikke lever op til sæson 1.
0
fisken80
Indlæg: 22020
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1122
Likede indlæg: 51943

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf fisken80 » 1. jul 2019, 11:07

Trappestige skrev:
Animi skrev:Der er vist 13 afsnit i denne sæson

Men har det ikke ved de andre sæsoner været delt op i to. Altså 6 først og dernæst de sidste? Eller er det mig der husker forkert... Og hvorfor dælen står der så 6/6. :gruble: Anyway, jeg håber I har ret og der kommer flere afsnit nu.


Hvor ser du det med 6/6? Det står der ikke på min app nemlig. Og jeg mener bestemt også der kommer 13 afsnit nu.
Der står desuden stadig nyt afsnit hver torsdag på forsiden, jeg er ret sikker på, at det ikke havde stået, hvis det i torsdags var det sidste i denne omgang.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
kattekonen
Indlæg: 236
Tilmeldt: 18. jul 2017, 14:21
Kort karma: 19
Likede indlæg: 213

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf kattekonen » 3. jul 2019, 02:30

åhh, der er mange ting der irriterer mig ved denne sæson. En sæson som helt tydeligt mangler et mål, og som kun er lavet på baggrund af seersucces fra de tidligere sæsoner.

- de sammensyede munde er ikke realistisk, medmindre de konstant er koblet til intravenøst drop. Det havde givet mere mening at de havde fået hugget deres ben af, de er trods alt bare fødemaskiner, og har i sagens natur ikke nogen grund til at kunne komme rundt.

- Lydia´s turn-around. Jeg troede egentlig at hun blev myrdet i sidste sæson. Men at hun lige pludselig skulle kunne vise medmenneskelighed giver ingen mening. Det eneste hendes karakter har i fokus er pigernes cyklus, så de kan få nogle børn

- June bliver ved at med at fremmane et vredt udtryk, men gør ikke noget oprør. Det begynder at blive temmelig irriterende.

- Junes "mission" omkring hendes datter virker ensporet og faktisk egoistisk i det store billede. Tappert er det, at hun vælger at aflevere Nichole for at blive i landet, men det burde da have været som "Undercover", hvor hendes mission var større, at hjælpe andre til at flygte, eller til at nedbryde systemet. Hvis det bare er for at få et glimt at hendes anden datter, som i flere år har levet med andre forældre og tydeligvis har det ok, så var det godt nok bedre at hun var taget med Nichole, for trods alt at kunne være mor for hende

- Hele Nichole-historien er kedelig og rodet. Først kommer hun til Canada med livet som indsats, hvor hun er ved at drukne i floden, mens hendes mor fortsætter i en eller anden mission, som ikke er der. Først giver Serena afkald på hende, fordi hun også er ved at gøre oprør, for derefter at lave et totalt Turn-around og nu vil have hende tilbage

- Først er June og Serena fjender, så bliver de allierede, nu har de lavet et Turn-around og er blevet fjender igen. Det er jo totalt som i serien Glamour - hvis de fortsætter sådan, kan de sagtens lave 30.000 afsnit.

- Der er alt for meget tuderi og føleri i denne sæson, og ingen handling der flytter sig. Jeg synes faktisk at det er en hån mod seernes intelligens og analytiske evner, som om vi synes at det giver mening og substans, bare at se en masse gråd og savn.

- Og hvad med den nye Comander, han er nærmest bare en underlig kulisse, troede egentlig at den forrige sæson lagde op til at han skulle have en større rolle i oprøret mod Gilead

- og hvad laver Emily egentlig. Hun virker bare fortabt, og har også mistet formål. Jeg troede også at hun ville lave større oprør. De påpeger flere gange at hun skulle være usædvanligt intelligent, så hun burde vel kunne udtænke en plan. I flere afsnit har hun bare set trist ud, uden at kunne finde mål og retning

Hvis der er nogen af jer, der har set sidste sæson af Game of Thrones, så har a Handmaid´s Tale fået samme triste udvikling.
2
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2889
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8196

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Fru Himmelblå » 3. jul 2019, 07:49

kattekonen skrev:åhh, der er mange ting der irriterer mig ved denne sæson. En sæson som helt tydeligt mangler et mål, og som kun er lavet på baggrund af seersucces fra de tidligere sæsoner.

- de sammensyede munde er ikke realistisk, medmindre de konstant er koblet til intravenøst drop. Det havde givet mere mening at de havde fået hugget deres ben af, de er trods alt bare fødemaskiner, og har i sagens natur ikke nogen grund til at kunne komme rundt.

- Lydia´s turn-around. Jeg troede egentlig at hun blev myrdet i sidste sæson. Men at hun lige pludselig skulle kunne vise medmenneskelighed giver ingen mening. Det eneste hendes karakter har i fokus er pigernes cyklus, så de kan få nogle børn

- June bliver ved at med at fremmane et vredt udtryk, men gør ikke noget oprør. Det begynder at blive temmelig irriterende.

- Junes "mission" omkring hendes datter virker ensporet og faktisk egoistisk i det store billede. Tappert er det, at hun vælger at aflevere Nichole for at blive i landet, men det burde da have været som "Undercover", hvor hendes mission var større, at hjælpe andre til at flygte, eller til at nedbryde systemet. Hvis det bare er for at få et glimt at hendes anden datter, som i flere år har levet med andre forældre og tydeligvis har det ok, så var det godt nok bedre at hun var taget med Nichole, for trods alt at kunne være mor for hende

- Hele Nichole-historien er kedelig og rodet. Først kommer hun til Canada med livet som indsats, hvor hun er ved at drukne i floden, mens hendes mor fortsætter i en eller anden mission, som ikke er der. Først giver Serena afkald på hende, fordi hun også er ved at gøre oprør, for derefter at lave et totalt Turn-around og nu vil have hende tilbage

- Først er June og Serena fjender, så bliver de allierede, nu har de lavet et Turn-around og er blevet fjender igen. Det er jo totalt som i serien Glamour - hvis de fortsætter sådan, kan de sagtens lave 30.000 afsnit.

- Der er alt for meget tuderi og føleri i denne sæson, og ingen handling der flytter sig. Jeg synes faktisk at det er en hån mod seernes intelligens og analytiske evner, som om vi synes at det giver mening og substans, bare at se en masse gråd og savn.

- Og hvad med den nye Comander, han er nærmest bare en underlig kulisse, troede egentlig at den forrige sæson lagde op til at han skulle have en større rolle i oprøret mod Gilead

- og hvad laver Emily egentlig. Hun virker bare fortabt, og har også mistet formål. Jeg troede også at hun ville lave større oprør. De påpeger flere gange at hun skulle være usædvanligt intelligent, så hun burde vel kunne udtænke en plan. I flere afsnit har hun bare set trist ud, uden at kunne finde mål og retning

Hvis der er nogen af jer, der har set sidste sæson af Game of Thrones, så har a Handmaid´s Tale fået samme triste udvikling.


Jeg synes specielt amerikanerne er slemme til at malke kommercielle succeser. Den kan simpelthen ikke få for lidt og de skal have den sidste dråbe ud af guldkalven. Derfor ender deres serier ofte med at blive sæbeagtige. Desværre er denne serie også på vej derhen. Jeg har haft præcis de samme tanker som dig. Orker nærmest ikke at følge med.
0
Vir prudens non contra ventum mingit
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf zembra1986 » 4. jul 2019, 21:07

Dagens afsnit var også lige til glemmebogen :træt:

Det tegner til at blive en noget tam sæson.
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3416
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf billiebean » 5. jul 2019, 06:38

Er også skuffet. Det kører bare i ting uden mål og mening. Og det værste er at der ikke er anslag til at noget er i gære eller i gang med at blive bygget op. Fx et oprør eller Junes forsøg på at få Hannah tilbage. Scenerne er ren overflade - smukke men helt løsrevne fra hinanden. Og i går satte de virkelig trumf på med den der slowmotionagtige dansescene med Fred og Serena.. ren æstetik - altså hvad er meningen? Det var så gabende kedeligt og intetsigende.
2
Brugeravatar
Teni
Indlæg: 71
Tilmeldt: 12. aug 2016, 08:09
Kort karma: 3
Likede indlæg: 76

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Teni » 5. jul 2019, 06:45

har ikke set dagens afsnit, men ….
det ramte mig virkelig da Ofgeorge (?) vendte sig om for ligesom at signalere hvorfor hun ikke kunne svare June. Der blev jeg utilpas! Men siden da er jeg også kommet til at undre mig over hvordan de indtager føde (lille slange??).
Jeg er lidt træt af at Serena nu kæmper for at få Nichole hjem, nu hvor det efterhånden er gået op for Serena hvilket mareridt for kvinder, Gilead er. Selv hendes livs kærlighed var villig til at få hendes finger skåret af fordi hun læste offentligt!
Jeg synes lidt handlingen går i ring hvos vi hele tiden skal have et chok og så sker der ikke rigtigt noget og så nyt chok osv osv
Ift. Nick …… hvis han er så stor en soldat/militærstrateg eller whatever …. hvordan er han så endt som almindelig chauffør, og hvorfor har han ikke haft flere privilegier før? jeg synes ikke helt historien hænger sammen.
Og så irriterer det mig tiltagende at menneskehedens eneste håb for overlevelse (de frugtbare kvinder) bliver behandlet så slemt. De bliver jo tortureret på alle tænkelige måder, og det fremmer da overhovedet ikke frugtbarheden (hvis man nu skal tage den vinkel). Jeg sidder konstant og tænker hvorfor der ikke er flere der begår selvmord? og alle de mænd som ikke er commanders, de har vel ikke nogen ret/adgang til kvinder eller sex. hvorfor finder de sig i det? de behandler også handmaidens med udtalt had, og det giver bare ikke nogen mening. De er jo det eneste håb
2
she is still there ... inside you ... waiting
let´s go get her

Tilbage til "Film og TV"