a handmaid´s tale

Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf ina » 14. jun 2017, 19:04

Der er alt for lang tid til næste sæson! :whine:
1
natsvaermer
Indlæg: 566
Tilmeldt: 21. okt 2016, 08:05
Kort karma: 84
Likede indlæg: 713

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf natsvaermer » 15. jun 2017, 15:09

Sikke en afslutning! Offerd er for vild :worship:
1
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Animi » 27. jul 2017, 20:53

Ny serie der kommer på Netflix til november, også baseret på en roman af Margaret Atwood - måske noget der er værd at se for at fordrive lidt af tiden indtil A Handmaid's Tale kommer igen

5
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Zoxa
Indlæg: 367
Tilmeldt: 13. jul 2017, 06:04
Kort karma: 22
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 593

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Zoxa » 4. aug 2017, 18:27

ajnaM skrev:Jeg synes, den er sådan lidt... ja, jeg ved det ikke. Måske den lige skal i gang. Umiddelbart virker det helt urealistisk, at noget lignende skulle kunne ske i USA inden for realistisk fremtid, og det irriterer mig helt vildt.

Men måske jeg bare skal messe 'det er en tv-serie, det er en tv-serie, det er en tv-serie'. :P


Er det nu også det? - altså urealistisk?
For mig er den alt for muligt realistisk....Og den type indoktrinering, organiseret og systematiseret voldtægt og undertrykkelse foregår reelt den dag i dag. Ikke lige nødvendigvis i USA, men tro mig - det pågår

Jeg har set ca 2 afsnit, fordi det er en af mine yndlingsbøger. Bogen er voldsomt ubehagelig, men jeg kan næsten ikke klare at se den som filmatisering. Det er mig bare så inderligt afskyeligt at jeg næsten ikke kan holde det ud.
1
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Animi » 8. nov 2017, 05:55

Alias Grace er kommet på Netflix nu - dén glæder jeg mig til at se :banan:
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Animi » 21. dec 2017, 17:09

Er der nogen der har set Alias Grace? Jeg er lige blevet færdig med andet afsnit, og shit den er altså også god! Den kan varmt anbefales :D
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf HappyPaww » 21. dec 2017, 18:11

Animi skrev:Er der nogen der har set Alias Grace? Jeg er lige blevet færdig med andet afsnit, og shit den er altså også god! Den kan varmt anbefales :D

Har set hele serien men syntes desværre ikke rigtig den holdt... De første afsnit var gode men resten skuffede.
1
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Animi » 21. dec 2017, 18:23

HappyPaww skrev:
Animi skrev:Er der nogen der har set Alias Grace? Jeg er lige blevet færdig med andet afsnit, og shit den er altså også god! Den kan varmt anbefales :D

Har set hele serien men syntes desværre ikke rigtig den holdt... De første afsnit var gode men resten skuffede.


Årh nej dog - jeg har set de første tre nu, så håber ikke at resten er lort :panik:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf JoyNips » 21. dec 2017, 18:50

Animi skrev:
HappyPaww skrev:
Animi skrev:Er der nogen der har set Alias Grace? Jeg er lige blevet færdig med andet afsnit, og shit den er altså også god! Den kan varmt anbefales :D

Har set hele serien men syntes desværre ikke rigtig den holdt... De første afsnit var gode men resten skuffede.


Årh nej dog - jeg har set de første tre nu, så håber ikke at resten er lort :panik:


Jeg synes ikke den var dårlig.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
natsvaermer
Indlæg: 566
Tilmeldt: 21. okt 2016, 08:05
Kort karma: 84
Likede indlæg: 713

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf natsvaermer » 25. dec 2017, 20:09

Animi skrev:
HappyPaww skrev:
Animi skrev:Er der nogen der har set Alias Grace? Jeg er lige blevet færdig med andet afsnit, og shit den er altså også god! Den kan varmt anbefales :D

Har set hele serien men syntes desværre ikke rigtig den holdt... De første afsnit var gode men resten skuffede.


Årh nej dog - jeg har set de første tre nu, så håber ikke at resten er lort :panik:

Jeg var ret begejstret for den :)
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7462
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24394

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Moxy-lady » 25. dec 2017, 21:39

Ift. om "A Handmaid's Tale" er realistisk eller ej, så har Attwood,siden hun udgav den, skulle "forsvare" netop dette, især fra kristne grupper. Dette førte til at hun klippede diverse artikler ud fra aviserne og viste til kritikerne. Næsten alt der beskrives i bogen er bygget på forskellige eksempler fra det virkelige liv, selvfølgelig ikke det hele, på samme sted og i samme tidsperiode, men hun har taget forskellige elementer fra 60-70-80'erne og koblet det sammen i romanen. Så, omend det måske føles urealistisk for os, så har de forskellige elementer været virkeligheden for andre kvinder.
2
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Animi » 21. jan 2018, 09:45

2. Sæson kommer d. 25. April :banan:
7
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27057

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf ajnaM » 21. jan 2018, 11:45

Zoxa skrev:
ajnaM skrev:Jeg synes, den er sådan lidt... ja, jeg ved det ikke. Måske den lige skal i gang. Umiddelbart virker det helt urealistisk, at noget lignende skulle kunne ske i USA inden for realistisk fremtid, og det irriterer mig helt vildt.

Men måske jeg bare skal messe 'det er en tv-serie, det er en tv-serie, det er en tv-serie'. :P


Er det nu også det? - altså urealistisk?
For mig er den alt for muligt realistisk....Og den type indoktrinering, organiseret og systematiseret voldtægt og undertrykkelse foregår reelt den dag i dag. Ikke lige nødvendigvis i USA, men tro mig - det pågår

Jeg har set ca 2 afsnit, fordi det er en af mine yndlingsbøger. Bogen er voldsomt ubehagelig, men jeg kan næsten ikke klare at se den som filmatisering. Det er mig bare så inderligt afskyeligt at jeg næsten ikke kan holde det ud.


Jeg endte faktisk med at ændre ret meget mening, efter jeg så mere af den.

Det er stadig ikke sådan, at jeg tænker, det er i overmorgen, der kommer den slags oprør - men på den anden side er det nok desværre mere realistisk, end jeg først antog. Så den med min kæreste, der har boet derovre og stadig har mange amerikanske venner, og han fik mig overbevist om, at det, med det politiske og religiøse klima, der er derovre i øjeblikket, ikke er fuldstændig langt ude at tænke noget lignende.

Hvorom alting er, så var det en rigtig, rigtig god serie, og jeg glæder mig til 2. sæson!
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Shmartiesh » 12. mar 2018, 16:30

2. Sæson starter 26 april :banan:
3
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf fisken80 » 26. apr 2018, 08:20

Så er der to nye afsnit på HBO
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans

Tilbage til "Film og TV"